To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2011-07-08
Warszawa: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie
Numer ogłoszenia: 192210 - 2011; data zamieszczenia: 08.07.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 171968 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5229112, 5965980, faks 022 6270378,6270479.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.45.30.07 - 45.45.30.07 .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego pn. Generalny remont elewacji budynku centrali BGK w Warszawie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.06.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane, ul. Brzozowa 11, 64-600 Oborniki, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 685490,22 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 796779,56
Oferta z najniższą ceną: 796779,56 / Oferta z najwyższą ceną: 796779,56
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
I. Uzasadnienie zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a) i b) ustawy Pzp Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Stan faktyczny i prawny: Umowa podstawowa została zawarta w dniu 29 czerwca 2010 r. w wyniku wyboru oferty wykonawcy, tj. firmy ADEXBUD Przedsiębiorstwo Montażowo - Budowlane Oborniki ul. Brzozowa 11 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy Pzp na Generalny remont elewacji budynku Centrali Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie (sygn. postępowania BZP/80/DLA/2010). Wartość umowy o zamówienie podstawowe: brutto: 1 810 837,05 zł netto: 1 484 292,66 zł Wartość zamówienia dodatkowego wynosi netto 685 490,22 zł. Zamówienia dodatkowe nie przekroczą łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia czyli 742 146,33 zł netto. Termin realizacji zamówienia dodatkowego tożsamy z terminem umowy nr 26/DLA/2010. Przedmiot wnioskowanego zamówienia dodatkowego nie był objęty zakresem zamówienia podstawowego, a jest niezbędny do jego wykonania. Roboty związane z uszczelnianiem i poprawianiem mocowania ram okiennych nie były w ogóle przewidziane w projekcie tym samym w przeprowadzanej rewitalizacji elewacji. Nieznane zamawiającemu oraz projektantowi wady nie były możliwe do przewidzenia na podstawie wizji lokalnej dostępnych elementów elewacji. Zły stan tych elementów ujawnił się dopiero po zaawansowaniu prac remontowych (czyszczenie elewacji, naprawa ubytków, spoinowanie.). Niewykonanie tych robót równolegle z pracami remontowymi wygenerowałoby niewspółmiernie wysokie koszty gdyby ich realizacja miała nastąpić po zakończeniu remontu. Wykonywanie uszczelnień i mocowań ram okiennych po zakończeniu rewitalizacji elewacji spowodowało by niszczenie zrealizowanych prac i konieczność ich powtórzenia. Wykonaniem fleków kamiennych przewidziane było w dokumentach przetargowych na poziomie 150 szt. za pomocą andezytu lub materiału odpowiadającego andezytowi. Stwierdzenie ilości i wielkości miejsc przewidzianych do flekowania można było określić dopiero po całkowitym oczyszczeniu elewacji. Operacja ciśnieniowego czyszczenia ujawniła po zdjęciu warstw zanieczyszczeń stopień degradacji kamienia elewacyjnego zdecydowanie większy niż można było ocenić bez przeprowadzenia takiego działania. Badanie inwazyjne elewacji, które wykazałoby stopień degradacji kamienia w ramach prac projektowych groziło naruszeniem jej struktury i wymagałoby natychmiastowych kosztownych działań zabezpieczających, które wymagają zgód organów administracyjnych i konserwatorskich. Element kamienny, który spadł z elewacji i był jedną z podstawowych przyczyn rozpoczęcia procesu rewitalizacji nie wykazywał znaczącego stopnia erozji kamienia. Na podstawie tego elementu nie można było wyciągnąć wniosków o skali degradacji innych elementów okładziny kamiennej budynku. Ostateczne określenie tej roboty ze wskazaniem jednoznacznym materiału (wyrobiska z których pozyskiwano w okresie międzywojennym andezyt są zamknięte, zapasy pierwotnego materiału są ograniczone i trudno osiągalne dlatego należy uzgodnić inny materiał o odpowiednich parametrach technicznych) zostało wykonane po oględzinach i decyzjach nadzoru konserwatorskiego i autorskiego (konieczność typowania miejsc do flekowania w czasie realizacji zadania opisane zostało w projekcie). Ustalono, że należy zastosować szary granit o właściwej tonacji, który dodatkowo będzie podlegał scaleniu kolorystycznemu przy użyciu odpowiednich preparatów. Realizowane zadanie przewiduje kompleksową renowację elewacji i niewykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym nie pozwoli na jego zakończenie bez ujemnego wpływu na podstawowy jego cel oraz nie pozwali na jego zakończenie przy osiągnięciu prawidłowych parametrów technicznych i właściwej wizualizacji zabytkowego obiektu w centrum miasta. Nie usunięcie uszkodzeń elewacji poprzez wstawienie dodatkowych kamiennych fleków oraz pominięcie elementu związanego z osadzeniem okien w elewacji byłoby widoczne jako praca nie zakończona zgodnie z wymogami projektu, co spowoduje zdecydowaną reakcje konserwatora zabytków. Dodatkowo realizacja tych prac w późniejszym terminie po zakończeniu robót podstawowych spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów wynikających w znacznym stopniu z konieczności budowy wysokich rusztowań niezbędnych do realizacji tych prac oraz poniesienia innych kosztów związanych z uruchomieniem całego procesu. Realizacja powyższych prac w tym trybie spełnia warunki art. 67 ust. 1 pkt 5 ppkt a i b. Zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego w trybie przetargu nieograniczonego.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
- Realizacja dwóch spotkań informacyjno - rozwojowych w grudniu 2025 r. dla członków Konsorcjum Projektu NEEST, jednostek współpracujących i decyzyjnych w kwestii rozwoju Projektu NEEST.
- SUKCESYWNY ZAKUP PALIW PŁYNNYCH DLA SGGW W OKRESIE 18 MIESIĘCY
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bud. kabl. sieci elektroenergetycz. 15kv,konten. stacji transform. 15kV/0,4kV,kablowej sieci elektroenergetycz. 0,4kV wraz ze złącz. kabl., wiaty z inst. fotowolt. do 50 kW i mag. en. wraz z niez(...)
- "Adaptacja części budynku Przedszkola we Władysławowie z przeznaczeniem na żłobek Aktywny Maluch"
- REMONT I BIEŻĄCA KONSERWACJA WRAZ Z KONIECZNĄ WYMIANĄ STROPU W BUDYNKU, ZLOKALIZOWANYM PRZY UL. GENERAŁA JÓZEFA CHŁOPICKIEGO 4 W KRAKOWIE DLA WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU FARMACEUTYCZNEGO W KRAKOWIE.
- Wykonanie robót budowalnych w budynku Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w podziale na dwie części
- Modernizacja i przebudowa budynku garażowego w Suchej Beskidzkiej na działce ewidencyjnej nr 9810/2
- Remont wybranych pomieszczeń dziekanatu nr 143, 145, 147, 149, 151, 153, 155 i 156 w budynku B Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





