eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NowogrodziecPrzebudowa dróg gminnych dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowościach Gierałtów i Zebrzydowa - Gmina Nowogrodziec z podziałem na dwa zadania

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-08-12

Nowogrodziec: Przebudowa dróg gminnych dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowościach Gierałtów i Zebrzydowa - Gmina Nowogrodziec z podziałem na dwa zadania
Numer ogłoszenia: 188769 - 2008; data zamieszczenia: 12.08.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Nowogrodziec, ul. Rynek 1, 59-730 Nowogrodziec, woj. dolnośląskie, tel. 075 7380660, fax 075 7316416.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrodziec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowościach Gierałtów i Zebrzydowa - Gmina Nowogrodziec z podziałem na dwa zadania.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowościach Gierałtów i Zebrzydowa - Gmina Nowogrodziec z podziałem na dwa zadania w zakresie: Zadanie 1 Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Gierałtów na 2 odcinkach o łącznej długości ok. 652 mb. na działkach ewidencyjnych nr 676, 710, 791 obręb Gierałtów Zadanie 1 obejmuje: a)Roboty przygotowawcze - roboty pomiarowe - 0,425 km - mechaniczne karczowanie krzaków - 0,019 ha - mechaniczne plantowanie poboczy - grubość ścinania 10 cm - 652,000 m2 - korytowanie na gł. 20 cm - 1.572,500 m2 - korytowanie na gł. 10 cm. - 213,000 m2 - roboty ziemne - 335,800 m3 - profilowanie i zagęszczanie podłoża - 726,400 m2 b)Podbudowy - wykonanie warstwy odsączającej gr. 10 cm oraz podbudowy górnej i dolnej tłuczniem kamiennym gr. 20 cm - 1.572,500 m2 - wyrównanie podbudowy tłuczniem kamiennym - 101,696 m3 - wykonanie warstwy górnej podbudowy z kruszyw łamanych na zjazdach drogowych -213,000 m2 - wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem - formowanie poboczy - 39,120 m3 c)Nawierzchnia bitumiczna - wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanka mineralno - bitumiczną asfaltową - 162,638 t - nawierzchnie asfaltowe - gr. 3 cm - 2.168,500 m2 - nawierzchnie asfaltowe - gr. 4 cm - 213,000 m2 - transport mieszanek 187,190 t d)Odwodnienie drugiego odcinka drogi - oczyszczenie rowów z profilowaniem - 75,000 m - roboty ziemne - 33,000 m3 - plantowanie skarp i dna - 115,500 m2 - rozebranie przepustów z rur betonowych śr. 40 cm - 3,500 m - wywóz gruzu - 0,500 m3 - wykop pod rurociąg - 4,000m3 - przepusty rurowe pod zjazdami - ławy żwirowe - 0,825 m3 - kanały z rur PCV - śr.315 mm - 5,000 m - kanały z rur PCV - śr.400 mm - 6,000 m - przepusty rurowe pod zjazdami -ścianki czołowe dla rur - 4 szt. - zasypywanie wykopów - 2,400 m3 - ręczne plantowanie ziemi- 1,600 m3 Zadanie 2 Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zebrzydowa na jednym odcinku o łącznej długości ok. 573 mb na działkach nr 865/1 822/2 826 obręb Zebrzydowa Zadanie 2 obejmuje: a)Roboty przygotowawcze - mechaniczne plantowanie poboczy - grubość ścinania 10 cm - 699,000 m2 - mechaniczne plantowanie poboczy - grubość ścinania 20 cm - 160,500 m2 - korytowanie na gł. 10 cm. - 353,500 m2 - roboty ziemne - 102,000 m3 - profilowanie i zagęszczanie podłoża - 1.611,000 m2 - oczyszczenie nawierzchni bitumicznych 498,250 m2 b)Podbudowy - wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym gr. ponad 10 cm - 225,624 m3 - wykonanie warstwy górnej podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15 cm - 353,500 m2 - wyrównanie istniejącej podbudowy z kruszyw łamanych gr. 10 cm - 51,570 m3 c)Nawierzchnia bitumiczna - wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową - 158,239 t - nawierzchnie asfaltowe - gr. 3 cm - 2.109,850 m2 - nawierzchnie asfaltowe - gr. 4 cm - 353,500 m2 - transport mieszanek 196,754 t d)Odwodnienie drugiego odcinka drogi - wykopy liniowe - 7,960 m3 - kanały rurowe - 4,800 m2 - kanały z rur PCV - śr.160 mm - 12,000 m - studzienka ściekowa uliczna - betonowa - 1 szt. - zasypywanie wykopów - 5,900 m3 - ręczne plantowanie ziemi- 2,060 m3 2) Przedmiot zamówienia został opisany w projekcie budowlanym [Część III b SIWZ], przedmiarze robót [Część III c SIWZ] oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót [Część III a SIWZ]

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 54.20.00.00 - 54.20.00.00 Oryginalny kod CPV: 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg Oryginalny kod CPV: 45.23.32.26 - Drogi dojazdowe Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 1.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: Zadanie 1 - 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) Zadanie 2 - 2.500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. 3)znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Wykonawca musi wykazać spelnienie każdego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b)aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej trzech robót, których przedmiotem była przebudowa dróg odpowiadająca swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia i minimum 50 % wartości robót budowlanych stanowiących przedmiot oferty; b) zapewnić kierownictwo robót dysponujące uprawnieniami w zakresie kierowania robotami zgodnie z przedmiotem zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej: a.wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty których dokumenty dotyczą, b.wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty, c.wskazanie zakresu robót, d.wskazanie wartości robót, e.wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), f.wskazanie miejsca wykonania, g.opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie 3)znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a)posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; 2.Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w: 1) pkt. 10.1.1).a), 10.1.1).b) i 10.1.1).d), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 10.1.1).c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. 3.Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 10.2.1)a) i c) oraz 10.2.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 10.2.1)b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4.Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 10.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 10.3. IDW znajdują odpowiednie zastosowanie. 5.W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w pkt 10.1.2)-3), Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kursu tej waluty ogłoszony przez NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nowogrodziec.biuletyn.info.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Nowogrodźcu ul. Rynek 1 59-730 Nowogrodziec.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2008 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Nowogrodźcu ul. Rynek 1 59-730 Nowogrodziec Biuro Obsługi Interesanta - pok. nr 1 Czynne: poniedziałek 8.00 - 16.00 wtorek - piątek 7.30 - 15.30.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1 Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Gierałtów na 2 odcinkach o łącznej długości ok. 652 mb. na działkach ewidencyjnych nr 676, 710, 791 obręb Gierałtów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 1 obejmuje: a)Roboty przygotowawcze - roboty pomiarowe - 0,425 km - mechaniczne karczowanie krzaków - 0,019 ha - mechaniczne plantowanie poboczy - grubość ścinania 10 cm - 652,000 m2 - korytowanie na gł. 20 cm - 1.572,500 m2 - korytowanie na gł. 10 cm. - 213,000 m2 - roboty ziemne - 335,800 m3 - profilowanie i zagęszczanie podłoża - 726,400 m2 b)Podbudowy - wykonanie warstwy odsączającej gr. 10 cm oraz podbudowy górnej i dolnej tłuczniem kamiennym gr. 20 cm - 1.572,500 m2 - wyrównanie podbudowy tłuczniem kamiennym - 101,696 m3 - wykonanie warstwy górnej podbudowy z kruszyw łamanych na zjazdach drogowych -213,000 m2 - wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem - formowanie poboczy - 39,120 m3 c)Nawierzchnia bitumiczna - wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanka mineralno - bitumiczną asfaltową - 162,638 t - nawierzchnie asfaltowe - gr. 3 cm - 2.168,500 m2 - nawierzchnie asfaltowe - gr. 4 cm - 213,000 m2 - transport mieszanek 187,190 t d)Odwodnienie drugiego odcinka drogi - oczyszczenie rowów z profilowaniem - 75,000 m - roboty ziemne - 33,000 m3 - plantowanie skarp i dna - 115,500 m2 - rozebranie przepustów z rur betonowych śr. 40 cm - 3,500 m - wywóz gruzu - 0,500 m3 - wykop pod rurociąg - 4,000m3 - przepusty rurowe pod zjazdami - ławy żwirowe - 0,825 m3 - kanały z rur PCV - śr.315 mm - 5,000 m - kanały z rur PCV - śr.400 mm - 6,000 m - przepusty rurowe pod zjazdami -ścianki czołowe dla rur - 4 szt. - zasypywanie wykopów - 2,400 m3 - ręczne plantowanie ziemi- 1,600 m3.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 54.20.00.00-9, 45.23.30.00-9, 45.23.32.26-9.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zebrzydowa na jednym odcinku o łącznej długości ok. 573 mb na działkach nr 865/1 822/2 826 obręb Zebrzydowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 2 obejmuje: a)Roboty przygotowawcze - mechaniczne plantowanie poboczy - grubość ścinania 10 cm - 699,000 m2 - mechaniczne plantowanie poboczy - grubość ścinania 20 cm - 160,500 m2 - korytowanie na gł. 10 cm. - 353,500 m2 - roboty ziemne - 102,000 m3 - profilowanie i zagęszczanie podłoża - 1.611,000 m2 - oczyszczenie nawierzchni bitumicznych 498,250 m2 b)Podbudowy - wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym gr. ponad 10 cm - 225,624 m3 - wykonanie warstwy górnej podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15 cm - 353,500 m2 - wyrównanie istniejącej podbudowy z kruszyw łamanych gr. 10 cm - 51,570 m3 c)Nawierzchnia bitumiczna - wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową - 158,239 t - nawierzchnie asfaltowe - gr. 3 cm - 2.109,850 m2 - nawierzchnie asfaltowe - gr. 4 cm - 353,500 m2 - transport mieszanek 196,754 t d)Odwodnienie drugiego odcinka drogi - wykopy liniowe - 7,960 m3 - kanały rurowe - 4,800 m2 - kanały z rur PCV - śr.160 mm - 12,000 m - studzienka ściekowa uliczna - betonowa - 1 szt. - zasypywanie wykopów - 5,900 m3 - ręczne plantowanie ziemi- 2,060 m3.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 54.20.00.00-9, 45.23.30.00-9, 45.23.32.26-9.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.