Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-08-12
Wrocław: Rozwój klastrów w regionie dolnośląskim.
Numer ogłoszenia: 188026 - 2008; data zamieszczenia: 12.08.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7769397, fax 071 7769141.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.umwd.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozwój klastrów w regionie dolnośląskim..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis zamówienia: Cel zamówienia: Rozwój i wzmocnienie konkurencyjności istniejących struktur klastrowych jest szczególnie istotne ze względu na wpływ klastra na rozwój gospodarczy i społeczny całego regionu w którym funkcjonują. W celu kreowania efektywnej polityki regionalnej opartej o klastry konieczna jest identyfikacja istniejących w regionie klastrów, rozpoznanie ich stadium rozwoju oraz zbadanie potencjalnych obszarów w których możliwe jest tworzenie klastrów. Badania pozwolą na identyfikację skupisk przedsiębiorstw prowadzących działalność w podobnej branży, na wspólnym obszarze, co stwarza możliwość powstawania klastrów. W celu wspierania tworzenia i rozwoju klastrów w województwie dolnośląskim konieczne jest stworzenie Regionalnego programu wsparcia klastrów, w ramach zamówienia przewiduje się opracowanie podstawowych zasad programu. Przewodnik ABC jak założyć klaster, powinien stanowić kompendium dla inicjatorów klastrów i jednostek zarządzających ilustrujące zasady współpracy sieciowej i możliwości pozyskiwania zewnętrzny źródeł finansowania dla rozwoju klastrów. Zamówienie będzie realizowane w trzech etapach: 1. ETAP 1 Identyfikacja istniejących i potencjalnych klastrów w regionie a) Analiza istniejących struktur klastrowych, określenie ich zasięgu terytorialnego stadium rozwojowego, poziomu innowacyjności, zaawansowania technologicznego, pozycji konkurencyjnej, perspektyw rozwojowych. b) Identyfikacja potencjalnych obszarów (określenie branż gospodarki regionalnej) w których istnieje potencjał do utworzenia klastrów, wyznaczenie istniejących już związków kooperacyjnych , zidentyfikowanie potencjalnych udziałowców i liderów. c) Wskazanie źródeł finansowania programu wsparcia rozwoju klastrów (zarówno istniejących jak i możliwych do ukształtowania np. w budżecie samorządu województwa) oraz podstaw formalno - prawnych finansowania projektów z tych źródeł. d) Opracowanie rekomendacji dla władz województwa dolnośląskiego w zakresie kreowania polityki wsparcia rozwoju klastrów. e) Przygotowanie raportu . f) Przygotowanie prezentacji z wyników w formacie Power Point 2. ETAP 2 Opracowanie zasad regionalnego programu wsparcia klastrów a) Opracowanie regulaminu programu zawierającego takie elementy jak: · Cel programu · Zasady udzielania wsparcia (kwalifikowalność beneficjentów, kwalifikowalność kosztów, obszary objęte wsparciem) · Opis procedur naboru i przyznawania finansowania · Kryteria oceny i wyboru wniosków kwalifikujących się do wsparcia w ramach programu · Zasady realizacji projektów (raportowanie, rozliczenia, płatności) b) Opracowanie formularza wniosku oraz instrukcji wypełniania wniosku o udzielenie wsparcia w ramach programu. c) Opracowanie wzoru umowy o udzielanie wsparcia. d) Opracowanie wzoru sprawozdania z realizacji projektu. 3. ETAP 3 Opracowanie publikacji ABC jak założyć klaster 1. Opracowanie przewodnika zawierającego takie elementy jak: - Inicjatywy klastrowe i korzyści z nich płynące; - rozwój inicjatyw klastrowych (podstawowe badanie struktury ekonomicznej i przemysłowej regionu, struktura oraz organizacja wewnętrzna klastra, możliwości finansowania); - główne zadania oraz możliwości działań; - studium przypadków, opis czterech funkcjonujących inicjatyw klastrowych; - źródła finansowania inicjatyw klastrowych. Zakres geograficzny: Analizy obejmują obszar województwa dolnośląskiego. Metodologia : Stosowane narzędzia powinny umożliwiać rzetelne i zgodne z założeniami przeprowadzenie etapu I. Zamawiający zakłada, iż do opracowania raportu konieczne jest odwołanie się do analizy materiałów źródłowych, jak również danych statystycznych. Ponadto realizacja zadania wymaga konsultacji wśród przedsiębiorców i przedstawicieli istniejących struktur klastrowych w formie wywiadów indywidualnych lub grupowych. Zamawiający zakłada, iż do opracowania etapu II Regionalnego programu wsparcia klastrów konieczna jest analiza uwarunkowań prawnych takich jak np.: zasady przyznawania pomocy publicznej, zasad przyznawania dofinansowania oraz znajomość funkcjonujących programów pomocowych. Dla realizacji etapu III konieczne jest posiadanie wiedzy z zakresu zarządzania strukturami klastrowymi jak także możliwości pozyskiwania funduszy unijnych na realizacje działań w ramach klastrów. Sposób przedstawienia wyników Z realizacji Etapu I zamawiający przedstawi raport oraz prezentację Power Point ( prezentującą wyniki analizy) , zawierający opis analizy , wyniki analizy oraz rekomendacje . Raport powinien zawierać pięciostronicowe streszczenie. Wykresy, tabele powinny być wykonane w programie MS Word i MS Excel, objętość raportu nie powinna przekroczyć 70 stron. Raport powinien być przedstawiony zamawiającemu w formie wydruku w liczbie trzech kopii i w formie elektronicznej. Z realizacji Etapu II zamawiający przedstawi opracowanie w formie wydruku w liczbie trzech kopii i w formie elektronicznej. Z realizacji Etapu III zamawiający przedstawi publikację w formie wydruku w liczbie trzech kopii i w formie elektronicznej (PDF) oraz prezentację Power Point przedstawiającą streszczenie publikacji. Objętość publikacji nie powinna przekroczyć 50 stron.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.13.12.00 - Usługi badań ekonomicznych Kod CPV wg słownika 2008: 79.31.14.00 - Usługi badań ekonomicznych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 126.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: nie dotyczy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponują zespołem ekspertów posiadających wiedzę w obszarze zamówienia w liczbie co najmniej 2 osób. c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust. 1 i ust. 2. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Przy ocenie spełniania warunków przez osoby wspólnie składające ofertę Zamawiający przyjmuje, że wymagania o charakterze podmiotowym powinni spełniać wszyscy współubiegający się o zamówienie, natomiast wymagania dotyczące posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia mogą spełniać tylko niektórzy z tych Wykonawców, tak by sumarycznie w odniesieniu do wszystkich tych Wykonawców były spełnione łącznie. 3. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI SIWZ. 4. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. 5. Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych art. 26 ust.3 ustawy Pzp. 6. Niespełnienie któregokolwiek z ww. warunków udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców składa ten dokument osobno. 2. Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków podmiotowych na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 (Załącznik nr 2 do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców składa ten dokument osobno. 3. Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków podmiotowych na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 4 (Załącznik nr 2a do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców składa ten dokument osobno. 4.Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności , polegających na wykazaniu dysponowania przez wykonawcę zespołem ekspertów określonym w Rozdziale V pkt 1 lit. b) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności ( Załącznik nr 3 do SIWZ). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (powinny być wystawione nie wcześniej niż, 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia.) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, którym mowa w pkt 1, - powyższy dokument zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Pozostałe dokumenty z punktu VI Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w formie i treści w nim określonej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu lub do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia są zobowiązani przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie (umowę) zawierające w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: a/ zawiązania porozumienia co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania umowy, b/ wskazanie Pełnomocnika, c/ zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia, d/ zakaz zmiany Partnerów (Wykonawców) wspólnie realizujących dane zamówienie publiczne w trakcie jego obowiązywania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umwd.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wybrzeże J. Słowackiego 12 - 14, 50 - 411 Wrocław.
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy
IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2008 godzina 09:30, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wybrzeże J. Słowackiego 12 - 14, 50 - 411 Wrocław, pok. 322.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy pn.:Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji, realizowany w ramach Poddziałania 8.2.2 PO KL. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Wykonanie budowy farmy fotowoltaicznej o mocy 1,5 MW wraz z magazynem energii
- SZP/243-352/2025 Dostawa serwera GPU w ramach potrzeb Wydziału Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej
- Dostawy środków czyszczących i piorących do obiektów Wrocławskiego Zespołu Żłobków z podziałem na dwa zadania.
- Remont budynku przy ul. Pilczyckiej 114 we Wrocławiu związany ze zmianą systemu ogrzewania.
- Dostawa licencji Microsoft 365 A3 EDU dla Akademii Wychowania Fizycznego im. Olimpijczyków Polskich we Wrocławiu umożliwiającej rozszerzenie istniejącego środowiska Microsoft 365
- KPO 3 - 1.1 - Kardiologia - Modernizacja i przebudowa części IV piętra budynku A w zakresie przebudowy pomieszczeń Oddziału Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego oraz węzłów sanitarnych
więcej: przetargi w Wrocławiu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





