eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi P³ock¦WIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH US£UG PRALNICZYCH WRAZ Z TRANSPORTEM

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2007-10-04

P³ock: ¦WIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH US£UG PRALNICZYCH WRAZ Z TRANSPORTEM
Numer og³oszenia: 183841 - 2007; data zamieszczenia: 04.10.2007
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: P³ocki Zak³ad Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o., ul. Ko¶ciuszki 28, 09-402 P³ock, woj. mazowieckie, tel. 024 3645100, 3645124, fax 024 3645102.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szpzoz-plock.bip.org.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny: Spó³ka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci±.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦WIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH US£UG PRALNICZYCH WRAZ Z TRANSPORTEM.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie kompleksowych us³ug pralniczych w zakresie: dezynfekcji, prania, maglowania, prasowania i drobnych napraw krawieckich bielizny i odzie¿y szpitalnej oraz segregacja, pakowanie, a tak¿e transport bielizny i odzie¿y szpitalnej brudnej i czystej z i do jednostek i komórek organizacyjnych Zamawiaj±cego przez okres 36 miesiêcy, nie wcze¶niej ni¿ od dnia 27 pa¼dziernika 2007r., zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi. Zamawiaj±cy wymaga, aby us³uga prania by³a ¶wiadczona zgodnie z obowi±zuj±cymi wymogami sanitarnymi i higienicznymi, jakie nak³adane s± na procesy prania (np. odzie¿ ochronna musi byæ prana oddzielnie, a po¶ciel ska¿ona poddawana dezynfekcji) oraz technologi± i warunkami obowi±zuj±cymi w placówkach s³u¿by zdrowia, zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 10.11.2006 r. (Dz. U. Nr 213 poz. 1568). Zamawiaj±cy wymaga, aby ochronna odzie¿ szpitalna (odzie¿ fasonowa) by³a wyprasowana w sposób profesjonalny, a transport tej odzie¿y odbywa³ siê na wieszakach w specjalnych ochraniaczach. Poprzez drobne naprawy bielizny i odzie¿y szpitalnej Zamawiaj±cy rozumie bie¿±c± reperacjê polegaj±c± na uzupe³nianiu uszkodzonych fragmentów bielizny i odzie¿y szpitalnej. Segregacja bielizny i po¶cieli szpitalnej odbywaæ siê bêdzie na podstawie podpisania dokumentacji zdawczo - odbiorczej brudnej i czystej bielizny przez pracownika Zamawiaj±cego i Wykonawcy oraz polegaæ bêdzie na z³o¿eniu w miejscach wskazanych przez Zamawiaj±cego, tj. poszczególne oddzia³y oraz komórki organizacyjne Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê, ¿e odbiór bielizny brudnej odbywaæ siê bêdzie w dwóch workach foliowych koloru czarnego lub czerwonego (do worka czerwonego pakowana jest bielizna z zanieczyszczeniami organicznymi lub pochodz±ca od pacjentów zaka¼nych). Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê do oznakowania worków z bielizn± brudn± nazw± komórki organizacyjnej oraz dodatkowego oznakowania bielizny brudnej od pacjentów z zaka¿eniem, np. gronkowiec z³ocisty MRSA. Wykonawca zobowi±zuje siê do dostarczenia bielizny czystej w dwóch niebieskich workach foliowych lub w worku p³óciennym zabezpieczonych z zewn±trz niebieskim workiem foliowym. Odbiór bielizny czystej odbywaæ siê bêdzie za pokwitowaniem przez pracownika Wykonawcy i Zamawiaj±cego. Pracownik Wykonawcy zobowi±zany jest do sk³adania informacji dotycz±cych ilo¶ci dostarczonej bielizny i odzie¿y szpitalnej, odnotowanie ich w dokumentach zdawczo - odbiorczych oraz do z³o¿enia wyja¶nieñ w sprawie ewentualnych nieprawid³owo¶ci. Zamawiaj±cy posiada bieliznê oznakowan± celem zapobiegniêcia odbioru bielizny i odzie¿y nie bêd±cej jego w³asno¶ci±. W przypadku braków, niezgodno¶ci lub pomy³ek w dostarczaniu bielizny i odzie¿y Zamawiaj±cego (na podstawie protoko³u zdawczo-odbiorczego), Zamawiaj±cy zakupi now± bieliznê/odzie¿ szpitaln±, a Wykonawca zwróci koszty jej zakupu na podstawie faktury okazanej przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy wymaga, by Wykonawcy posiadali uprawnienia do ¶wiadczenia us³ug transportowych w zakresie transportu bielizny i odzie¿y szpitalnej lub mieli podpisan± stosown± umowê na transport z przedsiêbiorc±, który spe³nia powy¿sze. Poprzez us³ugê transportu Zamawiaj±cy rozumie dojazd do siedziby Zamawiaj±cego, za³adunek, transport, wy³adunek i z³o¿enie w miejscu i w czasie wskazanym przez Zamawiaj±cego. Szacunkowa ilo¶æ bielizny przeznaczonej do prania wynosi w skali miesi±ca oko³o 5 760 kg. Us³uga polega na codziennym odbieraniu brudnej i przywo¿eniu czystej bielizny w³asnym transportem wed³ug potrzeb Zamawiaj±cego, tj.: a. od poniedzia³ku do czwartku - 1 raz dziennie, najpó¼niej do godz. 09.00, przy którym nastêpuje przywóz czystej bielizny i odbiór bielizny do prania, b. pi±tek - 2 razy dziennie: rano (najpó¼niej do godz. 09.00) przywóz czystej bielizny i odbiór brudnej bielizny do prania, oraz popo³udniu (najpó¼niej do godz. 13.00) odbiór brudnej bielizny do prania z Bloku Operacyjnego i z innych komórek w razie potrzeby na podstawie zg³oszenia telefonicznego. c. w weekend d³u¿szy ni¿ 2 dni - na podstawie telefonicznego ustalenia terminu odbioru brudnej i dostarczenia czystej bielizny (dotyczy oddzia³ów szpitalnych), d. odbiór raz w tygodniu, na podstawie zg³oszenia telefonicznego, brudnej bielizny i przywóz czystej bielizny z i do Przychodni Specjalistycznej przy ul. Miodowej 2, Przychodni przy ul. Wolskiego 4, ul. Reja 15, ul. Zielonej 40, ul. Góry 7, Przychodni Rehabilitacyjnej przy ul. Tysi±clecia 13, e. odbiór w ka¿d± ¶rodê (oprócz dni wolnych od pracy) brudnej bielizny i przywóz czystej z i do Dziennego Oddzia³u Psychiatrycznego przy Pl. D±browskiego 1. Wykonawca zobowi±zuje siê dostarczaæ min. 1 raz na kwarta³ wyniki kontroli mikrobiologicznej bielizny czystej prowadzonej przez Stacjê Sanitarno - Epidemiologiczn±, przez ca³y okres umowy. Wyniki bêd± dostarczane do siedziby Zamawiaj±cego do Naczelnej Pielêgniarki. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e zobowi±zuje siê do poddania czynno¶ciom kontrolnym ze strony Zamawiaj±cego w zakresie sposobu realizacji przedmiotu umowy, a w szczególno¶ci dezynfekcji, prania, maglowania, prasowania i drobnych napraw bielizny i odzie¿y szpitalnej oraz segregacji, pakowaniu i transporcie bielizny i odzie¿y szpitalnej brudnej i czystej z i do jednostek i komórek organizacyjnych Zamawiaj±cego. Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ prawn± i materialn± za wykonanie us³ugi pralniczej w zakresie jako¶ci i zgodno¶ci z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna, Pañstwowa Inspekcja Pracy itp.) a Zamawiaj±cy ma prawo wgl±du w protoko³y z przeprowadzonych kontroli. 2. Szacunkowa ilo¶ci bielizny przeznaczonej do prania mo¿e ulec zmianie ilo¶ciowej +/- 15% w trakcie realizacji umowy, w sposób nie skutkuj±cy przekroczeniem warto¶ci umowy brutto, je¿eli zajd± okoliczno¶ci których Zamawiaj±cy nie móg³ przewidzieæ w chwili podpisania umowy.

II.1.4) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): Oryginalny kod CPV: 93.10.00.00 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho Kod CPV wg s³ownika 2008: 98.31.00.00 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho .

II.1.5) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesi±cach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZ¡CE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium..

III.2) WARUNKI UDZIA£U

  • Opis warunków udzia³u w postêpowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tych warunków: O zamówienie publiczne mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: 1. Nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 24 ust.1 pkt. 1 - 10 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 1 - 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Posiadaj± uprawnienia do wykonywania dzia³alno¶ci w zakresie objêtym przedmiotem zamówienia, tzn. prowadz± dzia³alno¶æ gospodarcz± w w/w zakresie zarejestrowan± w Krajowym Rejestrze S±dowym lub innym organie ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. 3. Posiadaj± niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, potencja³ techniczny, a tak¿e pracowników zdolnych do wykonania zamówienia, 4. Znajduj± siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie niniejszego zamówienia musz± wykazaæ, ¿e: a. warunek okre¶lony w pkt. 1) spe³nia ka¿dy z Wykonawców, b. warunek okre¶lony w pkt. 2) spe³nia ka¿dy z Wykonawców, c. warunek okre¶lony w pkt. 3) spe³niaj± ³±cznie wszyscy Wykonawcy, d. warunek okre¶lony w pkt. 4) spe³niaj± ³±cznie wszyscy Wykonawcy. Ocena spe³nienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w systemie spe³nia/ nie spe³nia, na podstawie dokumentów wymienionych w poni¿ej. Wykonawc± mo¿e byæ osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadaj±ca osobowo¶ci prawnej oraz podmioty wystêpuj±ce wspólnie. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie (spó³ki cywilne, konsorcja) ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie zamówienia. Nie przewiduje siê zawarcia umowy ramowej. Nie ustanawia siê dynamicznego systemu zakupów. Nie przewiduje siê wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiaj±cy nie przewiduje zamówieñ uzupe³niaj±cych.
  • Informacja o o¶wiadczeniach i dokumentach, jakie maj± dostarczyæ wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Do oferty nale¿y za³±czyæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu: 1.O¶wiadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Za³±cznik Nr 2 do SIWZ. 2.Aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru albo aktualne za¶wiadczenie o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, potwierdzaj±cy dopuszczenie Wykonawcy do obrotu prawnego w zakresie objêtym zamówieniem, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 m - cy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3.Aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego Naczelnika Urzêdu Skarbowego oraz w³a¶ciwego Oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cych odpowiednio, ¿e Wykonawca nie zalega z op³aceniem podatków, op³at oraz sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne lub spo³eczne, lub za¶wiadczenia, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawionych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wykonawca zamieszka³y poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: - nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu. Je¿eli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Oferent ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê powy¿szych dokumentów oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt.4-8, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym lub organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. Do oferty nale¿y za³±czyæ równie¿: 1. Ofertê - nale¿y sporz±dziæ na formularzu oferty - Za³±cznik Nr 1 do SIWZ. 2. Pe³nomocnictwo osoby lub osób podpisuj±cych ofertê, je¿eli nie wynika to bezpo¶rednio z za³±czonych dokumentów. Pe³nomocnictwo musi zostaæ do³±czone do oferty w formie orygina³u lub po¶wiadczonej notarialnie za zgodno¶æ z orygina³em kopii. 3. W celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca posiada niezbêdn± wiedzê oraz do¶wiadczenie, potencja³ techniczny, a tak¿e dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca sk³ada nastêpuj±ce dokumenty: a. o¶wiadczenie, ¿e Wykonawca dysponuje personelem o kwalifikacjach niezbêdnych do wykonywania ¶wiadczeñ w zakresie przedmiotu zamówienia z podaniem liczby pracowników, które bêd± wykonywaæ zamówienie lub bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, b. wykaz sprzêtu niezbêdnego do wykonania przedmiotu zamówienia, c. wykaz wykonanej co najmniej 1 us³ugi w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczêcia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, odpowiadaj±cej swoim rodzajem i warto¶ci± us³ugi stanowi±cej przedmiot zamówienia, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz nale¿y za³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo sprawdzenia wiarygodno¶ci i rzetelno¶ci wskazanych us³ug. d. zezwolenie,opiniê sanitarn± potwierdzaj±c±, ¿e pralnia mo¿e ¶wiadczyæ us³ugi dla szpitali w zakresie prania i przewozu wystawion± przez Powiatowy Inspektorat Sanitarny zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, e. uprawnienia do ¶wiadczenia us³ug transportowych w zakresie transportu bielizny i odzie¿y szpitalnej lub umowa na przedmiotowy transport. 4. W celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca znajduje siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia, sk³ada nastêpuj±ce dokumenty: - polisê lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 200 000,00 z³. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest ubezpieczony w w/w zakresie lub gdy suma gwarancyjna opiewa na kwotê ni¿sz± ni¿ wymagana, dopuszcza siê z³o¿enie aktualnie posiadanej polisy i stosownego o¶wiadczenia o zawarciu wymaganej w niniejszym postêpowaniu umowy ubezpieczenia przez Wykonawcê, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz± i z którym Zamawiaj±cy zawrze umowê 5. Zaparafowany wzór umowy (Dzia³ III SIWZ). 6. O¶wiadczenie, ¿e Wykonawca: a. nie zleci wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom a ca³o¶æ prac wykona w ramach dzia³añ swojego przedsiêbiorstwa lub b. zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania czê¶ci zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom w o¶wiadczeniu bêd±cym Za³±cznikiem Nr 2 do SIWZ. W przypadku z³o¿enia oferty wspólnej pe³nomocnictwo musi zawieraæ jednoznaczne upowa¿nienie do zaci±gania zobowi±zañ, podpisywania umowy i rozporz±dzania prawem w sprawach zwi±zanych z przedmiotem postêpowania, podpisane przez pozosta³ych przedsiêbiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli. Pe³nomocnictwo musi zostaæ do³±czone do oferty w formie orygina³u lub po¶wiadczonej notarialnie za zgodno¶æ z orygina³em kopii. Dokumenty, o których mowa w pkt, I. 1 - 3 oraz pkt. II. 5 - 6 winien za³±czyæ ka¿dy z przedsiêbiorców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. Dokumenty wymienione w pkt. I. 2 - 3 oraz w pkt. II. 3c - e i 4 nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub kserokopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona przez Wykonawcê kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci co do jej prawdziwo¶ci.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Wykorzystana bêdzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostêpna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ipzp.pl

Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Strony internetowej www.ipzp.pl oraz w siedzibie Zamawiaj±cego, tj.: P³ocki Zak³ad Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o., ul. Ko¶ciszki 28, 09 - 402 P³ock, pok. Nr 202.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego okre¶lonych w sposób umo¿liwiaj±cy przygotowanie siê wykonawców do udzia³u w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody: Nie dotyczy

IV.3.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 12.10.2007 godzina 09:30, miejsce: Siedziba Zamawiaj±cego P³ocki Zak³ad Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o., ul. Ko¶ciuszki 28, 09 - 402 P³ock, pokój Nr 202.

IV.3.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie dotyczy

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.