eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Dostawa sprzętu biurowego dla UMWL w Lublinie [OP.IV.WW.3331/132/09]

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-10-20

Lublin: Dostawa sprzętu biurowego dla UMWL w Lublinie [OP.IV.WW.3331/132/09]
Numer ogłoszenia: 183561 - 2009; data zamieszczenia: 20.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie , ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 4416635, 4416636, faks 081 4416635.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu biurowego dla UMWL w Lublinie [OP.IV.WW.3331/132/09].

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia sprzęt biurowy 1. Parametry minimalne jakie powinna posiadać niszczarka Typu A: - silnik o dużej mocy przystosowany do pracy ciągłej, - cięcie na ścinki zapewniające zwiększony poziom bezpieczeństwa DIN 3 oraz znacznie zmniejszające zapełnienie kosza, - wysuwany kosz o dużej pojemności (92 litry) ułatwiający opróżnienie ze ścinków, - elektroniczny start/stop ułatwiający użytkowanie i zmniejszający ryzyko zakleszczenia dokumentów, - automatyczne zatrzymanie pracy przy przepełnionym koszu, - automatyczne zatrzymanie pracy przy otwartych drzwiach, - przycisk Turbo Jam Release ułatwiający oczyszczenie szczeliny z zakleszczonych dokumentów, - specjalna klapa z otworem na płyty CD zapobiegająca odpryskiwaniu powłoki w trakcie niszczenia płyt, - obudowa szafkowa na kółkach ułatwiająca przesuwanie urządzenia, - półka na drzwiach do przechowywania worków, instrukcji, oleju, - wytrzymałe jednoelementowe noże tnące, - szerokość szczeliny wejściowej 254 mm, - auto start/stop - fotokomórka, funkcja cofania. Ilość - 1 sztuka 2. Parametry minimalne jakie powinna posiadać niszczarka Typu B: - możliwość niszczenia zarówno dokumentów, jak i zszywek, małych spinaczy biurowych, kart kredytowych oraz płyt CD, - cięcie na ścinki 3,9x38 mm, poziom bezpieczeństwa DIN 3, - możliwość niszczenia jednorazowo 15 kartek o gramaturze 70 g, - maksymalna rekomendowana ilość dziennie niszczonych kartek - 1500 sztuk, - auto start/stop - fotokomórka, funkcja cofania, - kosz o pojemności 27 litrów, - technologia Safe Sense, - specjalna szczelina do niszczenia płyt CD, - miarka zapobiegająca zakleszczeniu papieru poprzez identyfikację ilości jednorazowo niszczonych kartek, - diody informujące o: zadziałaniu zabezpieczenia termicznego, otwarciu drzwiczek, zakleszczeniu papieru, przepełnieniu kosza, - obudowa szafkowa na kółkach ułatwiająca przesuwanie. Ilość - 49 sztuk 3. Parametry minimalne jakie powinna posiadać gilotyna typu A - gilotyna nożowa, - długość cięcia 38,0 cm - maksymalna grubość ciętych materiałów: 12 arkuszy o gramaturze 70 g/m2, - utwardzony nóż tnący. Ilość - 1 sztuka 4. Parametry minimalne jakie powinna posiadać gilotyna typu B - cięcia 40 arkuszy jednocześnie (70 g), - długość cięcia 380 mm, - docisk ręczny, - wymiar blatu roboczego 430 mm x 420 mm. Ilość - 1 sztuka 5. Parametry minimalne jakie powinna posiadać gilotyna typu C: ręczny docisk papieru, osłona z pleksi, standardowe szablony formatów na blatach, ogranicznik do regulowania wymiarów cięcia, długość cięcia 380 mm, ilość ciętych kartek: 15. Ilość - 3 sztuki 6. Parametry minimalne jakie powinna posiadać gilotyna typu D: automatyczny docisk papieru, osłona z pleksi, standardowe szablony formatów na blatach, ogranicznik do regulowania wymiarów cięcia, długość cięcia minimum 700 mm, ilość ciętych kartek: do 50. Ilość - 2 sztuki 7. Parametry minimalne jakie powinna posiadać bindownica typu A - możliwość jednorazowego dziurkowania do 25 kartek A4 (80 g), - możliwość oprawiania dokumentów o grubości do 120 arkuszy formatu A4, - szczelina do oprawy arkuszy szerszych niż A4, - niezależne dźwignie do dziurkowania i zaciskania grzbietu, - regulacja szerokości dziurkowania (3-8 mm), - regulator stopnia zacisku grzbietu w zależności od rozmiaru, - pojemnik na ścinki, - grzbiety metalowe o skoku 3:1 (do 14,3 mm). Ilość - 1 sztuka 8. Parametry minimalne jakie powinna posiadać bindownica typu B: ilość dziurkowanych kartek na raz około 25, ilość oprawianych kartek około 500, rodzaj grzbietów - grzebień plastikowy, do użytku w biurze, system dziurkowania pionowego, umożliwia niezależne dziurkowanie i nakładanie dokumentów na grzbiet. Ilość - 1 sztuka 9. Parametry minimalne jakie powinna posiadać bindownica typu C do grzbietów plastikowych, dwie odrębne dźwignie do dziurkowania i otwieranie grzbietów, wskaźnik do pomiaru grubości grzbietu, oprawa do 510 arkuszy. Ilość - 6 sztuka 10. Parametry jakie powinna posiadać zamawiany laminator typu A: - laminacja na zimno i na gorąco (6 pozycji) - mechanizm grzejny: płytka + podgrzewane rolki - ustawienie temperatury: 6 pozycji - interaktywny wyświetlacz LCD - system zapobiegający zablokowaniu dokumentu - Funkcja cofania pozwala na wycofanie nieprawidłowo włożonego dokumentu - uchwyty ułatwiające jego przenoszenie - automatycznie wyłączenie laminatora, - pakiet startowy folii w zestawie. Ilość - 1 sztuka. 11. Parametry jakie powinna posiadać zamawiany laminator biurowy typu B: stała temperatura laminacji, grubość folii laminacyjnej 80-125?m, szerokość laminacji 234 mm (A4+). Ilość - 1 sztuka. 12. Parametry jakie powinna posiadać zamawiana termobindownica typu A: - możliwość oprawiania dokumentów o grubości do 400 kartek A4 (80 g) o maksymalnej długości 390 mm, - wskaźnik dopasowania grubości okładek, - wskaźnik dźwiękowy i wizualny sygnalizator, - półkę do schładzania oprawionych dokumentów, - uruchamiany automatycznie wentylator, - trzystopniową regulację czasu nagrzewania, odpowiednią do grubości oprawianych tomów. Ilość - 1 sztuka. 13. Listwa zasilająca długość kabla minimum 1,8 m. ilość gniazd wyjściowych: 5; automatyczny bezpiecznik 1x 10A/250V. Ilość - 20 sztuk. 14. Kalkulator biurowy 12-pozycyjny 3-liniowy wyświetlacz, pamięć z 3 klawiszami, korekta ostatniego znaku, podwójne zasilanie, funkcja GT ( suma łączna), obliczanie marży, podatku, konwertor walutowy, obliczenia czasu. Ilość - 30 sztuk. 15. Parametry jakie powinna posiadać zamawiany skaner: - klasa skanera - A4 - FAU/TPU (przystawka do skanowania filmów) - typ skanera: płaski - element światłoczuły CCD - optyczna rozdzielczość skanowania 3200 x 6400 dpi - maksymalna rozdzielczość skanowania interpolowana - 19200 dpi - głębia koloru 48 bit - zewnętrzna głębia skanowania 16 bit - przyciski szybkiego dostępu - pionowy wymiar obszaru skanowania 216 mm - poziomy wymiar obszaru skanowania 297 mm - skalowanie nieograniczone % - złącza zewnętrzna: USB 2.0 - obsługiwane systemy operacyjne - Microsoft Windows 98 SE, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows ME, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Vista, - dołączone oprogramowanie Fineredear Sprint 4.0 - zasilacz - płyty CD z oprogramowaniem Ilość - 1 sztuka. 16. Parametry jakie powinno posiadać zamawiane urządzenie wielofunkcyjne: - funkcje urządzenia: drukarka, kopiarka, faks, skaner, - parametry kopiowania: - rozdzielczość kopiowania: 1200 x 1200 dpi - szybkość kopiowania monochromatycznego: do 20 kopii/min. - maksymalna liczba kopii: 99 - parametry skanowania: technologia skanowania: CIS optyczna rozdzielczość skanowania: do 1200 x 2400 dpi rozszerzona rozdzielczość skanowania: do 19200 x 19200 dpi kodowanie koloru: 36 bit skanowanie do: e-mail, USB, kart pamięci - parametry faksowania: możliwość wysyłania/odbierania faksów modem: 14.4 kbps prędkość faksowania: ok. 9 s/stronę A4 strony przechowywane w pamięci: do 170 stron A4 faksowanie w kolorze - obsługiwane systemy operacyjne: Windows- 2000, XP, Vista, Vista x 64; Mac OS: MAC - maksymalna prędkość druku w czerni - 30 str/min - maksymalna prędkość druku w kolorze - 25 str/min - rozdzielczość druku: 6000 x 12000 dpi - interfejs USB - zainstalowana pamięć 32 MB - podajnik papieru 100 stron.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.10.00 - Sprzęt biurowy, z wyjątkiem mebli .

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesiania wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca przedstawia: a)oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy i art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy - załącznik nr 2 do Ogłoszenia (zamieszczone na stronie internetowej http://www.bip.lublin.pl/um/index.php?menu=ogloszenia&stage=przetargi&type=wszystkie) - w formie oryginału; b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji (aktualny należy rozumieć jako odpis aktualny, a nie pełny) - (w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę). 2. Dokumenty w przypadku składania oferty przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP. a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 lit. b składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji). b) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt a) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy - w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem (jeżeli oferta i załączniki nie będą podpisane przez osobę/y wskazaną/e w rejestrze sądowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej wykonawcy) z podaniem zamawiającego, jakiego zamówienia publicznego dotyczy oraz jego przedmiotu. Z pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać do jakich czynności prawnych dana osoba/y została/y umocowana/e. 4. W przypadku złożenia przez Wykonawców wspólnego wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji, do wniosku należy dołączyć: a) wszystkie dokumenty wskazane w ust. 1 lit. a) i b) dotyczące każdego ze wspólników; b) oryginał pełnomocnictwa celem ustalenia: - wykonawcy - pełnomocnika uprawnionego do występowania w imieniu grupy wykonawców, - wykonawców ubiegających się wspólnie o przedmiotowe zamówienie publiczne (wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby). Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Wniosek musi być podpisany w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Zapisy dotyczące uwag odnośnie formy składanych dokumentów oraz dokumentów wymaganych od wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio. c) W imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie prawo do składania kolejnych postąpień będzie miał Wykonawca-Pełnomocnik jako podmiot poinformowany o zakwalifikowaniu się do udziału w licytacji.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: http://licytacje.uzp.gov.pl

IV.3.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: www.lubelskie.pl

IV.3.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: Wymagania formalne: Z platformy w pełnym zakresie mogą korzystać wyłącznie Wykonawcy zarejestrowani w systemie pod adresem http://licytacje.uzp.gov.pl. Wykonawca, aby umożliwić Zamawiającemu dopuszczenie go do udziału w licytacji, winien zarejestrować się w systemie dostępnym na stronie http://licytacje.uzp.gov.pl, a wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w licytacji, powinien przekazać Zamawiającemu informację o swoim loginie. W przypadku podania przez Wykonawcę niewłaściwego loginu bądź nie przekazania go Zamawiającemu wraz z wnioskiem, Wykonawca zobowiązany jest do jego przekazania najpóźniej jeden dzień przed terminem otwarcia licytacji. Brak loginu bądź brak poprawnego loginu będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału Wykonawcy w licytacji. Wymagania techniczne Komputer klasy PC (lub równoważnej) spełniający wymogi techniczne określone przez producentów przeglądarek internetowych Ms Internet Explorer w wersji 6.0 lub wyższej albo Mozilla Firefox w wersji 2.0 lub wyższej, z zainstalowaną jedną z w/w przeglądarek lub przeglądarką równoważną, podłączony do sieci Internet.

IV.3.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: W toku licytacji elektronicznej wykonawcy składają kolejne korzystniejsze postąpienia. Możliwość złożenia postąpienia istnieje od otwarcia licytacji do jej zamknięcia. Oferta złożona w toku licytacji przestaje wiązać gdy inny Wykonawca złożył ofertę korzystniejszą. W toku licytacji Wykonawcy proponują rzeczywistą cenę oferty brutto, za wykonanie całego zamówienia, wyrażoną w złotych oraz ewentualnie w groszach; grosze należy oddzielić od złotych kropką. Oferta złożona przez Wykonawcę winna być niższa od oferty najkorzystniejszej co najmniej o kwotę minimalnego postąpienia. Zamawiający przyjął za minimalne postąpienie wartość 500.00zł. W toku licytacji Zamawiający za pośrednictwem platformy licytacyjnej na bieżąco będzie przekazywał wszystkim Wykonawcom informacje o pozycji złożonych przez nich ofert, liczbie Wykonawców biorących udział licytacji elektronicznej, a także o cenach złożonych ofert, z tym że do momentu zamknięcia licytacji nie ujawni informacji umożliwiających identyfikację Wykonawców. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę brutto. Cena wywoławcza 102 000.

IV.3.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

  • etap nrczas trwania etapu
    1Licytacja ednoetapowa i kończy się jeżeli w ciągu 60 minut od złożenia najkorzystniejszego postąpienia, żaden z Wykonawców nie złoży korzystniejszego postąpienia lub gdy w okresie 60 minut od otwarcia licytacji nie zostanie złożone żadne postąpienie

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu? nie.

IV.3.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 28.10.2009 godzina 12:30, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie ul. Spokojna 4 20-074 Lublin do pokoju 128 - KANCELARIA OGÓLNA w budynku przy ul. Lubomelskiej 1-3.

IV.3.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej: 5 dni po terminie przekazania zaproszeń, o godzinie 10:00.

Termin zamknięcia licytacji elektronicznej: Upływa 60 minut po złożeniu ostatniego postąpienia.

Warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: Licytacja zostaje zamknięta się jeżeli w ciągu 60 minut od złożenia najkorzystniejszego postąpienia, żaden z Wykonawców nie złoży korzystniejszego postąpienia lub gdy w okresie 60 minut od otwarcia licytacji nie zostanie złożone żadne postąpienie.

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wszyscy wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną zaproszenie do składania ofert. 2. Wniosek o dopuszczenie do udziału w licytacji Wykonawcy przekazują na zasadch okreslonych w załaczniku nr 1 do Ogłoszenie o zamówieniu. Od momentu otwarcia do momentu zamknięcia licytacji Zamawiający i Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski i inne informacje przekazują drogą elektroniczną. 3. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami Grzegorz Oleszek - w sprawach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia; Wojciech Wnuk - email: Wojciech.Wnuk@lubelskie.pl (w sprawach procedury postępowania). 4. Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznejstanowi załącznik nr 1 do Ogłoszenia (zamieszczony na stronie internetowej http://www.bip.lublin.pl/um/index.php?menu=ogloszenia&stage=przetargi&type=wszystkie). 5. Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę przed zawarciem umowy przedstawi ceny jednostkowe i nazwy oferowanego sprzętu stanowiącego przedmiot zamówienia. 6. Zamawiający oświadcza, iż przedmiotem zamówienia będzie współfinansowany: - ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach IX Osi Priorytetowej - Pomoc Techniczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013; - ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013; - ze środków Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013; - projekt systemowy Województwa Lubelskiego pt. Lubelski program pomocy stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych, w ramach priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.3 Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.