eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Sprzedaż, dostarczenie, rozładowanie i uruchomienie w siedzibie Zamawiającego GENERATORA PRĄDU O MOCY 165 kVA oraz trzech zasilaczy UPS o mocy pozornej 15 kVA każdy, wraz z instalacją, modernizacją infrastruktury elektrycznej, podłączeniem, a także szkoleniem w zakresie obsługi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-06-25

Poznań: Sprzedaż, dostarczenie, rozładowanie i uruchomienie w siedzibie Zamawiającego GENERATORA PRĄDU O MOCY 165 kVA oraz trzech zasilaczy UPS o mocy pozornej 15 kVA każdy, wraz z instalacją, modernizacją infrastruktury elektrycznej, podłączeniem, a także szkoleniem w zakresie obsługi
Numer ogłoszenia: 183082 - 2010; data zamieszczenia: 25.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Genetyki Człowieka Polskiej Akademii Nauk , ul. Strzeszyńska 32, 60-479 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 6579100, faks 0-61 8233235.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.igcz.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Polska Akademia Nauk - państwowa instytucja naukowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprzedaż, dostarczenie, rozładowanie i uruchomienie w siedzibie Zamawiającego GENERATORA PRĄDU O MOCY 165 kVA oraz trzech zasilaczy UPS o mocy pozornej 15 kVA każdy, wraz z instalacją, modernizacją infrastruktury elektrycznej, podłączeniem, a także szkoleniem w zakresie obsługi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż, dostarczenie, rozładowanie i uruchomienie w siedzibie Zamawiającego tj. Instytucie Genetyki Człowieka PAN przy ulicy Strzeszyńskiej 32 w Poznaniu fabrycznie nowego generatora prądu o mocy 165kVA oraz fabrycznie nowych trzech zasilaczy UPS o mocy 15 kVA każdy, wraz z instalacją i modernizacją infrastruktury elektrycznej, podłączeniem, a także szkoleniem w zakresie obsługi. Zakres zamówienia obejmuje: 1.Opracowanie projektu i uzgodnienie przez Wykonawcę z ENEA Operator Sp. z o.o. w Poznaniu dołączenia do istniejącej linii kablowej nn YAKY 4x240mm2 oraz zasilania na potrzeby własne generatora prądu (ładowanie baterii akumulatorów, zasilanie podgrzewacza bloku) i uziemienia obudowy. Wytyczne instalacji generatora prądu z ENEA zawiera załącznik nr 9 do SIWZ. 2.Przygotowanie instalacji elektrycznej z układem Automatycznego Samoczynnego Załączania Rezerwy (ASZR) wyposażonego w automatykę sterującą w obudowie IP54 dla generatora prądu zasilającego budynek instytutu. 3.Dostawę generatora prądu wraz z rozładunkiem, posadowieniem go na podłożu z płyt drogowych betonowych (300 x 150 x 15 [cm]), w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - (Plan sytuacyjny terenu zawiera załącznik nr 10 do SIWZ), zakotwieniem, podłączeniem, rozruchem, ustawieniem parametrów pracy, testami i szkoleniem w zakresie obsługi, o mocy znamionowej 150kVA i awaryjnej ESP 165kVA (132kW) z automatycznym startem, przeznaczonego do zasilania m.in. cyfrowej aparatury naukowo-badawczej i urządzeń teleinformatycznych przygotowanego do pracy przez min. 10 godzin (za przygotowanie fundamentu z niezbędną dokumentacją i pozwoleniami, napełnienie zbiornika paliwem do pojemności nominalnej odpowiada Wykonawca). 4.Dostawa, montaż, podłączenie, testowanie i szkolenie w zakresie obsługi wraz z przygotowaniem instalacji przewodowej tablicy kontrolno-monitorującej (wyniesiony panel diodowy) generatora prądu - tablica umiejscowiona w portierni (odległość ok. 140m z tego ok. 110m w budynku, przejście pod drogą z kostki brukowej szerokości ok. 7m). 5.Zgłoszenie podłączenia generatora prądu i próbne uruchomienie w obecności przedstawicieli Sekcji Majątku Sieciowego oraz Sekcji Układów Pomiarowych w Rejonie Dystrybucji Poznań i Zamawiającego. 6.Opracowanie projektu technicznego oraz wykonanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę wewnętrznej instalacji elektrycznej (z dostawą i montażem niezbędnych kabli, tras kablowych, rozdzielni z wyposażeniem itd.) wraz z dokumentacją powykonawczą i niezbędnymi pomiarami wydzielonej dla zasilania elektronicznej aparatury naukowo-badawczej przy założeniu trzech WLZ z kabla YKYżo 5x10mm2, każda po ok. 85m, zakończona rozdzielnią przygotowaną na 15 obwodów odbiorczych z zabudowanymi dwoma obwodami dla aparatury (obwody odbiorcze zakończone każdy 4 gniazdami wtykowymi 1-f, przewody długości ok. 28m o przekroju nie mniejszym niż 3x2,5mm2) - instalacja natynkowa w listwach elektroinstalacyjnych PCV o wysokiej odporności na promienie UV. Tabela wydzielonej aparatury badawczej stanowi załącznik nr 13 do SIWZ.; 7.Opracowanie projektu technicznego oraz wykonanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę przebudowy instalacji elektrycznej (z dostawą i montażem niezbędnych kabli, tras kablowych, rozdzielni z wyposażeniem itd.) pomiędzy tablicą główną budynku TG, a pomieszczeniem zasilaczy awaryjnych (odległość ok. 31m) wraz z nowym układem obejścia zewnętrznego dla czterech UPS-ów (o mocy 15kVA każdy) pracujących równolegle oraz pomiędzy zasilaczami awaryjnymi, a wydzieloną siecią elektryczną zasilania odbiorników teleinformatycznych (istniejące dwie WLZ 5x16mm2 należy wycofać z TG i wprowadzić do pomieszczenia UPS-ów - odległość pomiędzy trasą przebiegu WLZ w korytarzu, a pomieszczeniem - ok. 4m) w celu umożliwienia podłączenia docelowo 4 zasilaczy bezprzerwowych 400V w pracy równoległej oraz urządzenia klimatyzacyjnego (10A/400V) wraz z niezbędnymi pomiarami i dokumentacją powykonawczą; 8.Opracowanie projektu technicznego oraz wykonanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę instalacji awaryjnego (pożarowego) wyłączania w portierni docelowo 4 zasilaczy bezprzerwowych za pomocą jednego przycisku - wyłącznika alarmowego z zabezpieczeniem przed nieplanowanym zadziałaniem przy zaniku napięcia sieciowego (z dostawą i montażem niezbędnych kabli, tras kablowych, rozdzielni z wyposażeniem itd.); 9.Dostawa wraz z rozładunkiem, wniesieniem do wskazanego przez Zamawiającego pomieszczenia, zainstalowaniem, podłączeniem, konfiguracją (w tym parametrów komunikacji sieciowej LAN/WAN), uruchomieniem, testami i szkoleniem personelu, zespołu trzech 3-fazowych zasilaczy bezprzerwowych pracujących równolegle, każdy o mocy 15kVA / 12kW z monitorowaniem środowiska w pomieszczeniu (temperatury) - zdalny odczyt -oraz z możliwością zwiększenia mocy zespołu o kolejne 15kVA przez dołączenie czwartego zasilacza w przyszłości; czas podtrzymania zasilaczy przy pracy bateryjnej przez 5 minut; baterie o projektowanej żywotności 10 lat. 10.Dostawa wraz z rozładunkiem, instalacją, uruchomieniem, wykonaniem instalacji zasilającej, szkoleniem personelu zespołu klimatyzatora inwerterowego o wydajności chłodniczej nominalnej 4,2kW, maksymalnej 5,3kW z funkcją autostartu przy powrocie zasilania, z możliwością pracy w zimie o klasie energetycznej EER nie gorszej niż 4 W/W, prądzie nominalnym nie większym niż 5,9A, emisji hałasu przez jednostkę zewnętrzną max. 56 dB(A) i wewnętrzną przy największej wydajności wentylatora 40dB(A) (jednostka zewnętrzna na dachu bezpośrednio nad pomieszczeniem); 11.Zabezpieczenie okna w pomieszczeniu UPS-ów przed przenikaniem ciepła z zewnątrz z promieniowaniem słonecznym - oklejenie folią o min. odbiciu promieni słonecznych 67% energii i redukcji promieni UV o 99% (np. Silver 80 X HC) - wymiary szkła okna 136x95cm i 136x36cm..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.12.11.00 - Generatory z silnikami o zapłonie samoczynnym 35.10.00.00 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia, poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: dwie dostawy z instalacją i podłączeniem: generatorów prądu o mocy co najmniej 165 kVA, zasilaczy UPS o mocy pozornej minimum 15 kVA, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie. (Załącznik nr 2 do SIWZ). Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca winien udokumentować, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia uruchomiły przynajmniej 2 generatory prądu o mocy minimum 165 kVA i 2 zasilacze UPS o mocy pozornej minimum 15kVA każdy oraz przeszkolili w zakresie obsługi minimum 2 użytkowników. (Załącznik nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca wykaże, że: 1. Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia. 2. Dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 200.000 zł. 3.Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Karta katalogowa producenta urządzenia, inna dokumentacja techniczna.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo w przypadku jeśli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1/ zmiana stawki podatku VAT, w przypadku zmiany przepisów. 2/ zmiana terminu wykonania umowy, ze względu na wystąpienie szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, siły wyższej, 3/ zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności, odmowa wydania przez organy lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.igcz.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Genetyki Człowieka PAN, ul. Strzeszyńska 32, 60-479 Poznań.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2010 godzina 11:00, miejsce: Instytut Genetyki Człowieka PAN, ul. Strzeszyńska 32, 60-479 Poznań, pok. B/3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.