eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Inwentaryzacja istniejących ścieżek rowerowych wraz z koncepcją budowy nowych ścieżek rowerowych na terenie miasta Zielona Góra



Ogłoszenie z dnia 2007-10-02

Zielona Góra: Inwentaryzacja istniejących ścieżek rowerowych wraz z koncepcją budowy nowych ścieżek rowerowych na terenie miasta Zielona Góra
Numer ogłoszenia: 182150 - 2007; data zamieszczenia: 02.10.2007
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak, numer ogłoszenia w BZP: 155305 - 2007.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta, ul. Podgórna, 65-424 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 0684564100,4564406 do 08, fax 068 4564155, 4564455.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Inwentaryzacja istniejących ścieżek rowerowych wraz z koncepcją budowy nowych ścieżek rowerowych na terenie miasta Zielona Góra.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest inwentaryzacja istniejących ścieżek rowerowych wraz z koncepcją budowy nowych ścieżek rowerowych na terenie miasta Zielona Góra w oparciu o mapę ścieżek rowerowych na terenie miasta Zielona Góra stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ i stanowiącej jej integralną część. 2. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwa etapy: 2.1. etap I - opracowanie inwentaryzacji istniejących ścieżek rowerowych, w ramach którego należy: 1) przeprowadzić inwentaryzację istniejących ścieżek rowerowych na terenie miasta Zielona Góra (bez względu na lokalizację i rodzaj nawierzchni), również ścieżki i szlaki rowerowe przebiegające przez tereny leśne; 2) opracowany przebieg istniejących ścieżek rowerowych przedstawić na mapie poglądowej miasta Zielona Góra w odniesieniu do istniejących ulic i duktów leśnych w skali 1:10 000; 3) do przygotowanej mapy sporządzonej w skali 1:10 000 opracować dla każdej ścieżki rowerowej szczegółowy szkic sporządzony na mapie sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:1 000, oraz przekrój poprzeczny uwzględniający rodzaj nawierzchni. Szkic powinien odnosić się do całej szerokości pasa drogowego i pokazywać przebieg ścieżki rowerowej wpisującej się w jego granice; 4) ponumerować lub oznaczyć ścieżki rowerowe tak, aby można ze szkicu w sposób szybki, jasny i czytelny zlokalizować ją na mapie poglądowej. Numeracja dotyczy zarówno mapy poglądowej jak i szkiców. Każdy z ww. szkiców powinien posiadać opis dotyczący: a) numeru ścieżki rowerowej odpowiadający jej usytuowaniu na mapie poglądowej; b) nazwy ulicy wraz z określeniem odcinka; c) długości; d) szerokości; e) rodzaju nawierzchni; 5) opracować zestawienie zbiorcze istniejących ścieżek rowerowych w formie tabelarycznej podając: a) numer ścieżki rowerowej odpowiadający jej usytuowaniu na mapie poglądowej; b) nazwę ulicy wraz z określeniem odcinka; c) długość; d) szerokość; e) rodzaj nawierzchni; 6) zebrać informacje dotyczące występujących kolizji na trasie przebiegu istniejących ścieżek rowerowych i zaproponować rozwiązania ich usunięcia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 tekst jednolity z późn. zm.). Opracowanie przedstawić w formie opisowej; 7) zebrać informacje dotyczące przebiegu tras rowerowych w gminach ościennych z uwzględnianiem docelowego połączenia z miastem Zielona Góra (forma opisowa). 2.2. etap II - opracowanie koncepcji budowy nowych ścieżek rowerowych, w ramach którego należy: 1) przedstawić na mapie poglądowej w skali 1:10 000 opracowanie planowanego przebiegu ścieżek rowerowych; 2) opracować dla przygotowanej mapy poglądowej sporządzonej w skali 1:10 000 - dla każdej ścieżki rowerowej - szczegółowy szkic sporządzony na mapie sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:1 000, oraz przekrój poprzeczny uwzględniający jej konstrukcję i rodzaj nawierzchni; 3) opracować strukturę sieci dróg rowerowych. Sieć dróg rowerowych ruchu codziennego powinna być planowana na ogół na zasadzie hierarchicznego systemu funkcjonalnego, który pozwala na określenie znaczenia i zależności poszczególnych dróg rowerowych w systemie miejskim. W rozpatrywanej koncepcji należy uwzględnić sieci główne, zbiorcze oraz dojazdowe: a) Drogi rowerowe główne mają zapewniać połączenia najważniejszych zespołów mieszkaniowych z obszarem śródmiejskim oraz ewentualnie wzajemne powiązanie głównych obszarów mieszkaniowych. Połączenia te muszą być możliwie najkrótsze i najwyższej jakości, tym bardziej, że układ dróg rowerowych głównych powinien zapewnić najszybsze przejazdy na całym obszarze miasta; b) Drogi rowerowe zbiorcze mają zapewnić sprawne powiązanie ważniejszych obszarów miasta z drogami rowerowymi głównymi, mogą stanowić w stosunku do głównych dróg rowerowych rozwiązania alternatywne, łączą wzajemnie ważniejsze obszary mieszkaniowe z pominięciem obszaru śródmiejskiego, mogą stanowić powiązanie sieci dróg rowerowych z ważnymi punktowymi celami ruchu na przykład budynki uniwersyteckie oraz prowadzą przez te tereny miejskie, które mają ważne znaczenie w strukturze miasta; c) Drogi rowerowe dojazdowe również należy zdefiniować w opracowywanej koncepcji dotyczącej dróg rowerowych w całym mieście oraz wskazać ich docelową lokalizację. Mają one bowiem znaczenie lokalne związane z ruchem rowerowym na niewielkim obszarze lub krótkimi dojazdami do ważniejszych obiektów. Lokalny charakter dojazdowych dróg rowerowych sprawia, że często ich przebieg wyznaczany jest w ulicach o prędkości nie większej niż 30 km/h, co oznacza, że nie ma potrzeby budowania wydzielonych dróg rowerowych, ponieważ ruch rowerowy może mieszać się z ruchem samochodowym. Przebieg dróg rowerowych dojazdowych powinien wynikać z zapotrzebowań lokalnych społeczności i one głównie powinny mieć wpływ na ich kształtowanie; 4) opracować właściwe rozwiązanie skrzyżowań dróg rowerowych z drogami samochodowymi, również oznakowanie poziome i pionowe; 5) uzgodnić i uzyskać pisemna akceptację Biura Zarządzania Drogami dla zaproponowanych lokalizacji przebiegu ścieżek rowerowych; 6) uwzględnić zinwentaryzowane wcześniej istniejące ścieżki rowerowe i wkomponować je do projektowanej sieci; 3. Projektant przy opracowaniu koncepcji powinien uwzględnić poniższe uwagi: 3.1. zwrócić uwagę w sposób szczególny na główne parametry i ewentualnie charakterystyczne cechy ulicy, jakie mogą być potrzebne dla określenia możliwości i zasad wprowadzania ruchu rowerowego, w tym m.in.: a) klasyfikacja techniczna i znaczenie danej ulicy w strukturze miasta; b) przewidywana funkcja danej ulicy w planach miasta; c) planowane remonty; d) natężenie istniejącego ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego (jeżeli występuje); e) szerokości jezdni i chodników; f) miejsca do parkowania samochodów; g) pasy zieleni i drzewa; h) infrastruktura: znaki drogowe, oświetlenie, bariery itp.; i) dodatkowe formy zagospodarowania ulicy np. stoiska handlowe lub gastronomiczne; j) otoczenie ulicy: rodzaj zabudowy lub jej brak; k) bezpieczeństwo społeczne korzystania z ulicy; l) elementy tradycji przypisane ewentualnie do danej ulicy; m) możliwości zmiany określonych parametrów lub funkcji ulicy; 3.2. klasyfikacja dróg rowerowych wg funkcji powinna odpowiadać podobną klasyfikacją wg jakości. Nie zawsze jednak z powodu uwarunkowań lokalnych możliwe będzie spełnienie tego postulatu. Wskazane jest jednak, aby najwyższym hierarchiom dróg rowerowych zapewnić odpowiedni standard tzn.: a) drogi rowerowe główne powinny być wydzielone, posiadać dobrą nawierzchnię i mieć wysoki priorytet przy przejazdach przez skrzyżowania; b) drogi rowerowe zbiorcze powinny być wydzielone, ale mogą sąsiadować z drogami pieszymi, powinny mieć dobrą nawierzchnię; c) drogi rowerowe dojazdowe powinny być dobrze wpisane w warunki otoczenia; 3.3. w całym mieście powinno być dużo małych stanowisk pozwalających na bezpieczne pozostawienie roweru, tzn. na jego postawienie lub oparcie w sposób nie zagrażający uszkodzeniu roweru, oraz przypięcie ramy roweru wraz z kołem lub co najmniej tylnego koła. Ilość tych parkingów zostanie ustalona w trakcie wykonywania koncepcji; 3.4. koncepcja powinna uwzględniać realizację zadaszonych parkingów rowerowych przy dworcach komunikacji zbiorowej kolejowej i autobusowej. Duże parkingi rowerowe powinny znaleźć się również przy szkołach, zakładach pracy, szpitalach. Ilość tych parkingów zostanie ustalona w trakcie wykonywania koncepcji; 3.5. o ile miejsce przeznaczone na ciąg pieszo - rowerowy jest wystarczające należy rozważyć możliwość rozdzielenia ścieżki rowerowej i ciągu pieszego. Ma to na celu zapobiec ewentualnym kolizją pomiędzy pieszym a rowerzystą; 3.6. w niniejszej koncepcji należy uwzględnić propozycje zastosowanych rozwiązań przedstawionych przez środowisko rowerzystów oraz Zamawiającego i odnieść się do nich w sposób merytoryczny. Zamawiający udostępni wykonawcy koncepcji niniejsze propozycje rozwiązań. Jednak przy opracowaniu koncepcji należy ustalić i wstępnie uzgodnić z Biurem Zarządzania Drogami Urzędu Miasta Zielona Góra możliwość planowanej budowy ścieżki rowerowej w zakładanej lokalizacji; 3.7. z drogami rowerowymi ruchu codziennego głównymi lub zbiorczymi integralnie powinny być powiązane planowane turystyczne trasy rowerowe. Ich zadaniem jest stworzenie możliwości dobrego wypoczynku na rowerze w pobliżu miejsca zamieszkania. Turystyczne i rekreacyjne drogi rowerowe powinny prowadzić na tereny ogrodów działkowych, nad jeziora, do lasu itd. Wskazane jest, aby tereny związane z siecią turystycznych dróg rowerowych wyposażone były w miejsca odpoczynkowe i punkty widokowe, co znacznie uatrakcyjni trasę i pozwoli na relaks w trakcie przerw w wyprawach rowerowych. Szczególnie jest to istotne dla rodzinnych wycieczek rowerowych z małymi dziećmi. Należy zwrócić uwagę, aby projektowane na terenie miasta Zielona Góra ścieżki rowerowe wybiegające poza granice administracyjne stanowiły powiązanie z szlakami znajdującymi się na terenach gmin ościennych. Wskazanym by było uzgodnić koncepcje z włodarzami tych gmin ościennych; 4. Komplet opracowanej koncepcji budowy nowych ścieżek rowerowych należy przedłożyć w ilości 6 egz., natomiast komplet opracowanej inwentaryzacji istniejących ścieżek rowerowych w ilości 4 egz. - oba w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie *.pdf (Adobe Reader).

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.22.50.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe Kod CPV wg słownika 2008: 71.25.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 163000 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.09.2007.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usług Projektowo Inwestycyjnych PLAN Sp. z o.o., ul. Browarna 1, 65-823 Zielona Góra, kraj/woj. lubuskie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ (bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 162000.00
  • Oferta z najniższą ceną: 162000.00 / oferta z najwyższą ceną: 247000.00
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.