Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-26
Zgorzelec: Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych o dł. 1800 mb w Kostrzynie dz. nr 124, w Ręczynie dz. nr 620 i 655 oraz w Spytkowie dz. nr 148/1
Numer ogłoszenia: 176862 - 2014; data zamieszczenia: 26.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zgorzelec , ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 75 77 21 400, faks 75 77 56 564.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych o dł. 1800 mb w Kostrzynie dz. nr 124, w Ręczynie dz. nr 620 i 655 oraz w Spytkowie dz. nr 148/1.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych o długości 1800 mb w Kostrzynie dz. nr 124, w Ręczynie dz. nr 620 i 655 oraz w Spytkowie dz. nr 148/1 wykonana z tłucznia kamiennego z powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową. 2) Opis przedmiotu zamówienia określają: a) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (dokumentacja techniczna stanowiąca Załącznik nr 11 do SIWZ), b) przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ, 3) Podstawowe dane techniczne drogi:- długość drogi - 1.800 mb, - szerokość nawierzchni - 3,0 m, - szerokość poboczy - 0,5 m, - spadki poprzeczne jezdni - 2%, - spadki poprzeczne poboczy - 5%, - odwodnienie drogi :- Przepust o 500 mm - 1szt./8 mb, - Budowa rowu przydrożnego - 60 mb, - Oczyszczenie z namułu gr. 30 cm rowu przydrożnego - 20 mb, - zjazdy drogowe - 8 szt./108 m2 - mijanki drogowe - 5 szt./300 m2, 4) Powierzchnia zabudowy projektowanych elementów:- powierzchnia nawierzchni tłuczniowej utrwalonej emulsją asfaltową i grysami - 5.898 m2, w tym:- droga - 5.490 m2, - zjazdy drogowe - 108 m2, - mijanki drogowe - 300 m2, - powierzchnia poboczy - 1.800 m2, - rowy - 90 m2 5) Ze względu na opisanie przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 6) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7) Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2 Pzp w celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia, zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą oświadczenia, że oferowane roboty budowlane spełniają te wymagania. Wzór oświadczenia o spełnianiu wymagań określonych przez zamawiającego stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. Do oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym przepis art. 26 ust. 3 i 4 Pzp stosuje się 8) Przy przebudowie w/w drogi należy pozostawić istniejące oznakowanie szlaku konnego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość wadium - każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 6.000,00 (słownie złotych: sześć tysięcy zł 00/100)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.o Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w złożonym przez Wykonawcę w ofercie Oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 10.1. SIWZ, w oparciu o zasadę /spełnia - nie spełnia/
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, każda o wartości co najmniej 150.000,00 brutto, z których każda polegała na budowie/przebudowie/remoncie nawierzchni tłuczniowej utrwalonej emulsją asfaltową i grysami. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartej w załączniku do oferty, o którym mowa w pkt. 10.1.1., w oparciu o zasadę /spełnia - nie spełnia/
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli będzie dysonować jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w złożonym przez Wykonawcę w ofercie Oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 10.1 SIWZ, w oparciu o zasadę /spełnia - nie spełnia/
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli będzie dysonować jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w złożonym przez Wykonawcę w ofercie Oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 10.1 SIWZ, w oparciu o zasadę /spełnia - nie spełnia/
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w złożonym przez Wykonawcę w ofercie Oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 10.1 SIWZ, w oparciu o zasadę /spełnia - nie spełnia/
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, 2. stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z właściwego rejestru albo wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, 3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 4. Kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, 5. W przypadku Wykonawców, którzy dysponują zasobem osób trzecich, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, 6. wypełniony kosztorys ofertowy - wzór stanowiący załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. W przypadku wystąpienia następujących zdarzeń uniemożliwiających lub utrudniających prawidłowe wykonywanie zamówienia lub wykonanie zamówienia w terminie, których wykonawca lub zamawiający nie mogli przewidzieć:1) Wystąpienia zamówień dodatkowych, spełniających przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp o wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty określoną w art. 4 pkt 8 ustawy lub o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty określoną w art. 4 pkt 8 ustawy, 2) wystąpienia warunków atmosferycznych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, w tym nietypowych dla danej pory roku warunków pogodowych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia 3) wystąpienia w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest ono związane z zabytkiem lub uzasadnione będzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego, 4) wystąpienia siły wyższej, 5) wystąpienia warunków geotechnicznych lub geologicznych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, 6) wystąpienia zmian stanu prawnego, w tym w szczególności przepisów podatkowych, przepisów prawa budowlanego i przepisów z zakresu ochrony środowiska, 7) działań i zaniechań organów władzy publicznej lub instytucji polskich, w tym zmian urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania zamówienia, 8) przerw w wykonywaniu zamówienia wynikających z innych zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy termin wykonania zamówienia (umowy) ulega wydłużeniu o czas równy wykonaniu zamówień dodatkowych, trwaniu warunków atmosferycznych trudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, czasu niezbędnego na zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego, działaniu siły wyższej, trwaniu nietypowych dla danej pory roku warunków pogodowych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, trwaniu warunków geotechnicznych lub geologicznych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, podjęciu działań związanych ze zdarzeniami, o których mowa w pkt 7 i 8 w celu wykonania zamówienia w terminie, trwaniu przerw w wykonywaniu zamówienia wynikających z innych zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy. 2. Ceny netto określone w umowie pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek VAT w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy. 3. Dopuszcza się zamianę osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej na osobę posiadającą uprawnienia określone w opisie sposobu oceny spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 4. Zamawiający dopuszcza również możliwość zmian w zakresie: a) zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, a tym samym zmiany wynagrodzenia wykonawcy, która może nastąpić w sytuacji zmniejszenia zakresu rzeczowego przewidzianego do wykonania zamówienia w opisie przedmiotu zamówienia o 20 % w stosunku do zakresu rzeczowego przewidzianego do wykonania zamówienia w opisie przedmiotu zamówienia, na podstawie zaakceptowanego przez obie strony kosztorysu ofertowego, b) terminu wykonania zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi po stronie zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi od zamawiającego lub wykonawcy lub takimi jak:konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy wskutek zdarzeń niezależnych od zamawiającego lub wykonawcy o czas równy ustąpieniu tych zdarzeń, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonania przedmiotu umowy, itp. zmiany norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub innych systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Pzp, jeżeli będą miały zastosowanie do przedmiotu umowy (zamówienia), c) wprowadzenia przez projektanta w trybie nadzoru autorskiego zmian w projekcie budowlanym (wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany), na podstawie którego wykonawca realizuje roboty budowlane, uniemożliwiające wykonanie umowy zgodnie z założonym harmonogramem, d) zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy, dopuszczalna jest na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, a wykonawca wyrazi na nią zgodę, np.: zaistnienie warunków na terenie budowy wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, geotechniczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury lub wystąpi brak na rynku dostępnych materiałów lub urządzeń, oferowanych w ofercie wykonawcy, które mogą być zastąpione innymi materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania zamawiającego określone w SIWZ lub wystąpią inne okoliczności uniemożliwiające wykonanie zamówienia określonego w umowie); f) zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami: pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji robót lub kosztów eksploatacji wykonywanych robót budowlanych, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości wykonywanych robót budowlanych; pojawienie się nowszej technologii wykonania robót budowlanych pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji wykonywanych robót budowlanych lub ich kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonywanych robót budowlanych, konieczność zrealizowania wykonywanych robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.big.gmina.zgorzelec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Zgorzelec ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec (pok. nr 9).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Zgorzelec ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec (Biuro Obsługi Klienta).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków z dotacji celowej z budżetu Województwa Dolnośląskiego zgodnie z umową Nr MGW/1154/14 z dnia 09.04.2014r..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZGORZELCA
- Budowa sieci wodno-kanalizacyjnej na osiedlu Słonecznym
- "Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej Nr 5 w Zgorzelcu"
więcej: przetargi w Zgorzelcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacje i remonty leśnych dróg gruntowych na terenie Nadleśnictwie Lębork w 2025 r.
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w ramach poprawy efektywności budynków IBPRS - PIB w Warszawie w podziale na zadania
- "Utwardzenie placu z kostki betonowej na działce 47/9 w Jodłownie"
- Remont części budynku garażowego z dostosowaniem do obsługi pojazdu RTG w Areszcie Śledczym w Łodzi
- Przebudowa placu zabaw przynależącego do Klubu Dziecięcego Jacek w gminie Niepołomice w miejscowości Wola Batorska
- BUDOWA UL. MIŁOSNEJ W KOLE.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.