Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-06-28
Warszawa: Wykonanie zamówienia dodatkowego do Kontraktu Budowa drogi ekspresowejS-2 odc.Konotopa-Puławska wraz z budową łącznika zMPL Okęcie i ul. MarynarskąS-79,EtapII/1:Droga ekspresowaS-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska,EtapII/2:Droga ekspresowaS-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska obejmującego roboty budowlane związane z wykonaniem układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej
Numer ogłoszenia: 175958 - 2011; data zamieszczenia: 28.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8103984, 022 8706549, faks 022 8190412, 022 3231117 , strona internetowa www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego do Kontraktu Budowa drogi ekspresowejS-2 odc.Konotopa-Puławska wraz z budową łącznika zMPL Okęcie i ul. MarynarskąS-79,EtapII/1:Droga ekspresowaS-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska,EtapII/2:Droga ekspresowaS-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska obejmującego roboty budowlane związane z wykonaniem układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie zamówienia dodatkowego do Kontraktu Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską S-79,Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II/2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska obejmującego roboty budowlane związane z wykonaniem układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.33.20 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem kolejowym .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 lit b ustawy Pzp, Zamawiający jest uprawniony do udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W niniejszej sprawie zachodzą ww. przesłanki upoważniające Zamawiającego do udzielenia zamówienia z wolnej ręki na wykonanie robót dodatkowych do Kontraktu Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską S-79,Etap II1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska Przedstawiony poniżej stan faktyczny sprawy uzasadnia konieczność zastosowania w przedmiotowym postępowaniu trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie przywołanych przepisów ustawy. Konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o. o., ul. Wybrzeże Gdyńskie nr 6A, 01-531 Warszawa, TEEREAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Abseberggasse 47, 1100 Wiedeń, INTOP Tarnobrzeg Sp. z. o. o., ul. Sienkiewicza nr 145 M, 39-400 Tarnobrzeg zgodnie z umową 137-2009 z dnia 10.08.2009r r. jest Wykonawcą zamówienia publicznego na Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską S-79,Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska W zakres realizacji tej umowy wchodzą miedzy innymi roboty budowlane polegające na wykonaniu: -jezdni dróg ekspresowych o przekroju dwujezdniowym -węzłów drogowych -dróg serwisowych -ścieżek rowerowych -chodników -urządzeń odwadniających -oświetlenia dróg -urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego BRD -zabezpieczeń ekologicznych -pętli tramwajowej wraz z budynkiem spedycji ul. Marynarska -przebudowy istniejącej infrastruktury nad i podziemnej -przebudowy linii kolejowej wraz z infrastrukturą zgodnie z dokumentacją projektową. Poza wymienionymi powyżej elementami wchodzącymi w zakres robót budowlanych objętych umową podstawową, na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia konieczne jest również wykonanie robót nowych, związanych z wykonaniem układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej których nie uwzględniono w projekcie podstawowym z uwagi na szereg uwarunkowań omówionych dalej, a które stały się niezbędne do realizacji umowy podstawowej tj. robót polegających na wykonaniu: 1. Prace wynikające z budowa WK 22. 1.1. Budowa przejścia torowego pomiędzy torem nr 2 linii kolejowej nr 8 a torem nr 50 obsługującym bocznicę EC Siekierki wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 1.2. Demontaż toru nr 50 na odcinku 15+265 do 15+443,55 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 1.3. Budowa toru nr 50 na odcinku 15+265 do 15+443,55 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 1.4. Modernizacja toru nr 50 na długości około 500m wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 1.5. Demontaż przejścia torowego pomiędzy torem nr 2 linii kolejowej nr 8 a torem nr 50 obsługującym bocznicę EC Siekierki wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 2. Prace wynikające z budowy WK 21. 2.1. Budowa przejścia torowego pomiędzy torem nr 2 a torem nr 1 linii nr 8 oraz dwóch przejść pomiędzy torem nr 2 a torem nr 50 obsługującym bocznicę EC Siekierki wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 2.2. Demontaż toru nr 1 i 2 na docinku od ~15+270 do ~15+445 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 2.3. Budowa toru nr 1 i 2 na docinku od ~15+270 do ~15+445 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 2.4. Adaptacja południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie poprzez demontaż istniejących i budowę nowych rozjazdów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 2.5. Modernizacja toru nr 1 oraz 2 linii kolejowej nr 8 na długości około 500m wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego Zamawiający uzasadnia następująco: Przebieg drogi ekspresowej S-2 oraz lokalizacja węzła drogowego Lotnisko w strefie podejścia drogi startowej nr 3 MPL Okęcie powoduje, że skrzyżowanie dwupoziomowe z linią kolejową nr 8 wymusiło lokalizację obiektu mostowego w ciągu linii kolejowej w kolizji z południową głowicą stacji Warszawa Okęcie. Na etapie przygotowania i uzgodnienia dokumentacji budowlano-wykonawczej przyjęto założenie jednoczesnej realizacji budowy drogi ekspresowej S-2 i modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom.. Założono w projekcie drogowym rozwiązanie tymczasowe dla przebudowy układu torowego na nowo budowanych obiektach WK 21 i WK 22, które pozwalały na częściową zabudowę rozjazdu nr 98 na obiekcie mostowym, co jest niezgodne z warunkami technicznymi określonymi polskim prawem i normami branży kolejowej. W trakcie realizacji robót okazało się, że budowa drogi ekspresowej znacznie wyprzedzi modernizację linii kolejowej Warszawa - Radom i zaszła konieczność wykonania układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej. W związku z powyższym na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia zaszła konieczność wykonania robót budowlanych w układzie torowym wraz z infrastrukturą kolejową w oparciu o nowe, uzgodnione rozwiązania projektowe dostosowane do obowiązującego prawa i norm obecnych w branży kolejowej Z uwagi na fakt, że na etapie przetargu na budowę drogi ekspresowej S-2 Etap II nie był przewidziany zakres robót dla docelowego układu torowego, wymaganego oraz uzgodnionego przez PKP PLK, zachodzi konieczność zlecenia zamówienia dodatkowego o takim zakresie aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie linii magistralnej nr 8 Warszawa - Radom. Z uwagi na techniczne powiązanie budowy obiektów WK21 i WK 22 z adaptacją południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie w układzie docelowym w zakresie nawierzchni torowej oraz infrastruktury kolejowej, a w szczególności: - ograniczenia prędkości pociągów - zapewnienie ciągłości ruchu kolejowego ( m.in. dostaw węgla dla EC Siekierki) - koordynacja robót z PKP PLK, TK - powiązanie i skoordynowanie robót pomiędzy Węzłem Okęcie a Węzłem Lotnisko - ograniczenia techniczne dla wykonania podstawowych robót mostowych, zachodzi konieczność zlecenia tych robót Wykonawcy zamówienia podstawowego ponieważ wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie dodatkowe jest nierozerwalnie związane z zamówieniem podstawowym, albowiem bez ich wykonanie niemożliwa jest prawidłowa realizacja zamówienia podstawowego. Konieczność wykonania robót związanych z wykonaniem układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej w pełni uzasadnia zastosowanie Art. 67 ust.1 pkt.5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenia zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót. Przepis art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp zawiera jeszcze jedną przesłankę niezbędną do wykazania, a mianowicie, iż wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. W ramach realizacji przedmiotowego projektu Zamawiający już 2 razy korzystał z możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego. Ich wartość wynosiła brutto 1.166.402,29 PLN, co stanowiło 0,10 % wartości zamówienia podstawowego 1.122.961.289,10 brutto PLN. Wartość obecnego zamówienia wynosi brutto 15.375.000,00 zł PLN, co stanowi 1,37 % zamówienia podstawowego. Jak wynika z powyższych wyliczeń, łączna wartość zamówień dodatkowych nie przekroczyła limitu 50% wartości zamówienia podstawowego. Wymienione powyżej okoliczności faktyczne determinują i uzasadniają dokonany wybór wykonawcy zamówienia dodatkowego Kontraktu Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską S-79,Etap II1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska obejmującego roboty budowlane związane z wykonaniem układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w układzie docelowym, uwzględniającym prawidłowe funkcjonowanie południowej głowicy stacji Warszawa Okęcie, spełniającego wszystkie wymagania określone polskim prawem i normami w branży kolejowej. Wykonawca Zamówienia podstawowego jest jedynym podmiotem, który, ze względu na wystąpienie nieprzewidywalnych okoliczności może wykonać dodatkowe zamówienie niezbędne do Budowy drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską S-79,Etap II1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska których wykonanie jest niemożliwe do oddzielenia od realizowanego zamówienia podstawowego i którego wartość, łącznie z wcześniej udzielonym zamówieniem dodatkowym, nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. W opinii Zamawiającego, podane fakty, które wskazują na konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki Konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o. o., ul. Wybrzeże Gdyńskie nr 6A, 01-531 Warszawa, TEEREAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Abseberggasse 47, 1100 Wiedeń, INTOP Tarnobrzeg Sp. z. o. o., ul. Sienkiewicza nr 145 M, 39-400 Tarnobrzeg na podstawie przywołanego przepisu, mają charakter obiektywny i dotyczą sytuacji faktycznej, w której tylko jeden podmiot może z uwagi na przedstawione przesłanki wykonać niniejsze zamówienie.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Konsorcjum firm: Teerag Asdag Polska Sp.zo.o., ul. Wybrzeże Gdyńskie 6A, 01-531 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
TEERAG ASDAG Aktiengesellschaft, Absberggasse 47, Wiedeń, kraj/woj. Austria.
INTOP Tarnobrzeg Sp.zo.o., ul. Sienkiewicza 145M, Tarnobrzeg, kraj/woj. Polska.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu medycznego do Wojskowego Instytutu Medycznego - PIB
- Dostawa mebli II dla Szpitala Bielańskiego w Warszawie (ZP-117/2025)
- "Pozyskanie fabrycznie nowego pojazdu ciężarowego z adaptacją na cele wywrotki"
- Wyposażenie pracowni naukowej FabLab Czacha Dymi! w sprzęt do prowadzenia doświadczeń
- Dostawa sprzętu komputerowego dla FINA
- Dostawa monitorów na potrzeby funkcjonowania Instytutu Badawczego IDEAS (nr postępowania: 25/WNP-000014)
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- wykonanie w latach 2006-2008 bezpośrednio w torach kolejowych robót regeneracji szyn, rozjazdów i skrzyżowań torów metodą napawania łukowego.
- Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź etap I. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji odcinka Skierniewice - Koluszki.
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem kolejowym »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





