eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Wykonanie usług pralniczych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-22

Katowice: Wykonanie usług pralniczych
Numer ogłoszenia: 174240 - 2014; data zamieszczenia: 22.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Murcki Sp. z o.o. , ul. A. Sokołowskiego 2, 40-749 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2556163, faks 32 2556337.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalmurcki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usług pralniczych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług pralniczych polegających na: a) praniu zgodnie z wymogami technologicznymi, obowiązującymi w placówkach służby zdrowia, z zastosowaniem środków umożliwiających dezynfekcję chemiczno - termiczną na bazie aktywnego tlenu (nadtlenokwas) działających na bakterie, wirusy, grzyby oraz spory (w tym: clostridium difficile), b) chemiczno - termicznej dezynfekcji, c) maglowaniu, prasowaniu, d) czyszczeniu chemicznym technologią i urządzeniem do czyszczenia chemicznego z zastosowaniem rozpuszczalników bezhalogenowych posiadających certyfikat dermatologiczny środka piorącego (bielizna wymagająca czyszczenia chemicznego będzie przygotowywana do odbioru osobno oraz oznakowana: czyszczenie chemiczne). e) naprawach krawieckich (w szczególności uzupełnianie brakujących guzików, łatanie dziur, reperacja rozerwań, wymiana uszkodzonych zamków błyskawicznych), f) odbiorze brudnej bielizny środkiem transportu Wykonawcy z siedziby Zamawiającego tj.: Szpital ul. Sokołowskiego 2 - od poniedziałku do soboty (tj. 6x w tygodniu) - w godzinach 7.30 do 13.00 za wyjątkiem pkt h, g) dostawie czystej bielizny środkiem transportu Wykonawcy do siedziby Zamawiającego tj.: Szpital ul. Sokołowskiego 2 - od poniedziałku do soboty (tj. 6x w tygodniu) - w godzinach 730 do 900 za wyjątkiem pkt h. Bielizna winna być dostarczana w opakowaniach jednorazowych, foliowych, szczelnie zamkniętych (zgrzewanych), opisanych, z podziałem na komórki organizacyjne Zamawiającego, których wykaz Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie pisemnej w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy; wykaz ten podlegać będzie w okresie realizacji umowy bieżącej aktualizacji; Ponadto ww. opakowania z bielizną winny być dodatkowo zabezpieczone zewnętrznym opakowaniem transportowym, np.: umieszczone w wózkach jezdnych w pokrowcach ochronnych. h) odbiorze brudnej i dostawie czystej fasonówki (w workach foliowych, na wieszakach) tylko dwa razy w tygodniu tj. we wtorki i piątki w godzinach 7.30 do 13.00, przy czym całość (komplet) Fasonówki odebranej przez Wykonawcę w dany wtorek, podlega zwrotowi, jako czysty, w tym samym tygodniu w piątek, całość (komplet) Fasonówki odebranej przez Wykonawcę w dany piątek, podlega zwrotowi, jako czysty, w następnym tygodniu we wtorek; Ponadto ww. opakowania z czystą fasonówką winny być dodatkowo zabezpieczone zewnętrznym opakowaniem transportowym, np.: umieszczone w wózkach jezdnych w pokrowcach ochronnych. i) odbiorze brudnych i dostawie czystych materaców ubranych przez Wykonawcę w wyprane pokrowce, w opakowaniach jak w pkt g), j) odbiorze brudnych i dostawie czystych mopów w opakowaniach jak w pkt g), k) odbiorze brudnych i dostawie czystych ścierek w opakowaniach jak w pkt g)..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Wykonanie usług pralniczych o wartości do 50 procent zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.50.00 - Usługi prasowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu wykonawca ma obowiązek wpłaty wadium w wysokości 10800 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp (zał. nr 2 do SIWZ) oraz dołączenia do oferty, w szczególności: koncesji, zezwolenia lub licencji, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, a w przypadku braku takiego obowiązku złożonego stosownego oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp (zał. nr 2 do SIWZ) oraz dołączenia do oferty Wykazu wykonanych - wykonywanych głównych usług (w zakresie zbieżnym z przedmiotem zamówienia, polegających w szczególności na świadczeniu usług pralniczych wraz z czyszczeniem chemicznym oraz transportem) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zał. nr 4. Dowodami, o których mowa powyżej są: poświadczenie (w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie winno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem ostatecznego terminu składania ofert) lub oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody będą budzić wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Spełnieniem warunku będzie wykazanie co najmniej jednej usługi, o której mowa powyżej, o wartości brutto nie 170 000 PLN w okresie 12 miesięcy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp (zał. nr 2 do SIWZ) oraz dołączenia do oferty wykazu sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia jakimi dysponuje Wykonawca - zał. nr 7

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp (zał. nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp (zał. nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Na potwierdzenie, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego: a) Pozytywna opinia Inspektora Sanepid-u dotycząca warunków prania bielizny b) Pozytywna opinia Inspektora Sanepid-u dotycząca środków transportu bielizny c) Kserokopia protokołu ostatniej kontroli pralni Inspektora Sanepid-u. d) Oświadczenie, że Wykonawca będzie wykonywał na swój koszt badania mikrobiologiczne, oceniające skuteczność dezynfekcji pranej bielizny - nie rzadziej niż co 3 miesiące, a wyniki będzie przekazywał Zamawiającemu w czasie nie dłuższym niż 7 dni od uzyskania oceny. e) Oświadczenie, że Wykonawca ma opracowane dokumenty, o których mowa w zał. nr 6 do SIWZ, pkt 6 i pkt 11, oraz że okaże je Zamawiającemu podczas wizji lokalnej w pralni i na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie przez niego określonym. f) Dokumenty potwierdzające wykonywanie w pralni badań mikrobiologicznych (min. 4 próby czystościowe jednorazowo dla prania wodnego oraz min. 1 próba czystościowa dla czyszczenia chemicznego w rozpuszczalnikach bezhalogenowych) oceniających skuteczność dezynfekcji w procesie prania i czyszczenia chemicznego, potwierdzone przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji. g) Dokumenty potwierdzające skuteczność procesu dezynfekcji wózków przewożących bieliznę (badania mikrobiologiczne potwierdzone przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji min. 1 próba czystościowa). h) Wykaz użytych do wykonania zamówienia wszystkich środków do prania wodnego i czyszczenia chemicznego, jakich Wykonawca zamierza użyć do realizacji zamówienia wraz z dołączonymi do oferty kartami charakterystyki, oraz aktualnie obowiązującymi dokumentami dopuszczającymi do obrotu i stosowania (świadectwo jakości zdrowotnej wydane przez PZH lub inne równoważne dokumenty). W przypadku gdy środek dezynfekcyjny jest wyrobem medycznym - wymagane są odpowiednie dokumenty, wymagane przez ustawę o wyrobach medycznych z dnia 20.05.2010r. (Dz. U. nr 107, poz. 679 z późn. zm.); jeżeli środek dezynfekcyjny jest produktem biobójczym - wymagane są dokumenty, o których mowa w art. 4 ustawy o produktach biobójczych z dnia 13.09.2002r. (Dz. U. nr 175, poz.1433 z późn. zm.). Zamawiający wymaga również dołączenia do oferty certyfikatu dermatologicznego środka piorącego do czyszczenia chemicznego. i) Wyniki badań niezależnego laboratorium, potwierdzających skuteczność działania środków dezynfekcyjnych do prania wodnego w zakresie spor w temperaturze od 30 oC (w tym clostridium difficile). j) Potwierdzenie producentów środków piorących oraz środków do czyszczenia chemicznego użytych do wykonania usługi (wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed ostatecznym terminem składania ofert), że pralnia jest pod jego nadzorem co do prawidłowości przebiegu prania i dezynfekcji pranej bielizny oraz czyszczenia chemicznego. k) Technologie procesu prania i dezynfekcji opracowaną i potwierdzoną przez producenta/autoryzowanego dystrybutora środków piorących dla prania z bloków operacyjnych oraz ogólnoszpitalnego zawierającą moduł prania, użyte środki i stężenia oraz zakres temperatury i czas jej utrzymania oraz technologię czyszczenia chemicznego opracowaną i potwierdzoną przez producenta/autoryzowanego dystrybutora. l) Certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001 co najmniej w zakresie usługowego prania, dezynfekcji, czyszczenia chemicznego wraz transportem dla jednostek służby zdrowia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy wyłącznie w następujących przypadkach i na następujących warunkach: a) obniżenie ustawą wysokości stawki podatku od towarów i usług względem stawki określonej w umowie albo zastosowanie przez ustawodawcę zwolnienia od podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy - zmiana umowy polegająca na dostosowaniu stawki umówionej do stawki obniżonej powszechnie obowiązującej albo do zwolnienia z ww. podatku, b) zmiana osób nadzorujących wykonywanie umowy po którejkolwiek ze stron - zmiana postanowień umowy określających te osoby, poprzez podanie danych nowych osób, c) zmiana danych kontaktowych stron - zmiana postanowień umowy określających te dane, poprzez podanie danych nowych, d) zmiana okresu trwania umowy w przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego szacunkowych ilości asortymentu Zamawiającego wskazanych w siwz - zmiana § 6 umowy poprzez przedłożenie czasu trwania umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalmurcki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Murcki Sp. z o.o. 40-749 Katowice, ul. Sokołowskiego 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Szpital Murcki Sp. z o.o., 40-749 Katowice, ul. Sokołowskiego 2 - sekretariat Szpitala Murcki Sp. z o.o..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.