Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-05-20
Pu³tusk: Modernizacja o¶wietlenia ulicznego w ul. Rynek i w ul. Marii Konopnickiej w Pu³tusku
Numer og³oszenia: 169244 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pu³tusk , ul. Rynek 41, 06-100 Pu³tusk, woj. mazowieckie, tel. 023 6920391, faks 023 6924296.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.pultusk.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Modernizacja o¶wietlenia ulicznego w ul. Rynek i w ul. Marii Konopnickiej w Pu³tusku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1 Przedmiotem zamówienia jest modernizacja o¶wietlenia ulicznego w ul. Rynek i ul. Marii Konopnickiej w Pu³tusku wed³ug dokumentacji projektowej autorstwa in¿. Bogdana Sadowskiego, Al. Kardyna³a Wyszyñskiego 30, 06-100 Pu³tusk, nr uprawnieñ Cie-5/98, stanowi±cej za³±cznik do niniejszej SIWZ. 2 Rozwi±zania równowa¿ne. 2.1. U¿yte w dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia nazwy materia³ów i urz±dzeñ lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów s³u¿± okre¶leniu po¿±danego standardu wykonania i okre¶lenia w³a¶ciwo¶ci i wymogów techniczno - u¿ytkowych za³o¿onych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwi±zañ, nie s± obowi±zuj±ce i nale¿y je traktowaæ, jako propozycje projektanta. Nie s± one w ¿aden sposób wi±¿±ce przysz³ego wykonawcê do ich stosowania. 2.2. Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y i urz±dzenia równowa¿ne o parametrach techniczno - u¿ytkowych odpowiadaj±cych co najmniej parametrom materia³ów i urz±dzeñ zaproponowanych w dokumentacji projektowej. 2.3. Wykonawca ma obowi±zek posiadaæ w stosunku do materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych dokumenty potwierdzaj±ce pozwolenie na zastosowanie /wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, ¶wiadectwa jako¶ci) oraz dokumentacjê techniczno - ruchow±. 2.4. Dopuszcza siê zamienne rozwi±zania (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem: spe³nienia tych samych w³a¶ciwo¶ci technicznych, przedstawienia zamiennych rozwi±zañ na pi¶mie (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania). 3 Wykonanie przedmiotu zamówienia. 3.1 Roboty budowlane nale¿y wykonaæ zgodnie z za³±czon± dokumentacj±, wytycznymi okre¶lonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z wiedz± techniczn± i sztuk± budowlan±, przepisami BHP, ppo¿., oraz poleceniami Inspektora nadzoru i Nadzoru Autorskiego. 3.2 Przed rozpoczêciem robót wykonawca przed³o¿y atesty i ¶wiadectwa na podstawowe materia³y przewidziane do wbudowania i uzyska akceptacje Zamawiaj±cego (Inspektora nadzoru) na ich wbudowanie. 3.3 Wykonawca dokona odbudowy dróg dojazdowych (w razie ich uszkodzenia) do miejsc wykonywania robót objêtych zamówieniem do stanu sprzed wej¶cia na budowê z zachowaniem technologii drogi odtwarzanej, odtworzenia ogrodzeñ prywatnych posesji i innych uszkodzonych urz±dzeñ terenowych. 3.4 Wykonywanie robót i kontrolê ich wykonania w czasie robót prowadziæ nale¿y pod sta³ym nadzorem uprawnionego geodety. 3.5 Przed przyst±pieniem do robót ziemnych nale¿y upewniæ siê czy na terenie inwestycji nie wystêpuj± urz±dzenia podziemne (kable, ruroci±gi itp.) mog±ce ulec uszkodzeniu w czasie robót. 3.6 Nale¿y opracowaæ szczegó³owy plan bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia na podstawie Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. Dz. U. Nr. 120 poz. 1126). 3.7 Wykonanie robót bêdzie siê uwa¿aæ za zakoñczone - odbiór koñcowy, je¿eli odbiór nast±pi bez istotnych wad i obiekt bêdzie spe³nia³ wymagania projektowe. 3.8 Wszystkie dostarczone i zamontowane urz±dzenia musz± byæ nowe. Nie dopuszcza siê urz±dzeñ prototypowych. Dostarczane urz±dzenia musz± byæ pracuj±ce, posiadaæ wymagane certyfikaty lub deklaracje zgodno¶ci CE. 3.9 Do wykonania zamówienia wykonawca zobowi±zany jest u¿yæ materia³ów gwarantuj±cych odpowiedni± jako¶æ, o parametrach technicznych i jako¶ciowych odpowiadaj±cych w³a¶ciwo¶ciom materia³ów przyjêtych w projekcie. 3.10 Wykonawca ma obowi±zek posiadaæ w stosunku do u¿ytych materia³ów i urz±dzeñ dokumenty potwierdzaj±ce pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, ¶wiadectwa jako¶ci). 3.11 Zabrania siê stosowania materia³ów nieodpowiadaj±cych wymaganiom obowi±zuj±cych Norm oraz o innych parametrach ni¿ okre¶lone w projekcie. 3.12 Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zg³oszenia o zakoñczeniu robót do organu nadzoru budowlanego, w tym dokumentacjê powykonawcz± i powykonawcz± inwentaryzacjê geodezyjn± oraz rysunki z naniesionymi zmianami, je¿eli w toku wykonywania robót konieczne by³y zmiany dokumentacji projektowej. 3.13 Wykonawca w ramach zamówienia zobowi±zany jest do uzyskania, o ile to bêdzie konieczne - dzia³aj±c z upowa¿nienia Zamawiaj±cego - wszelkich niezbêdnych zezwoleñ i decyzji dotycz±cych wykonywanego przedmiotu zamówienia. 3.14 Wykonawca po zakoñczeniu robót zwróci Zamawiaj±cemu otrzyman± oryginaln± dokumentacjê projektow± oraz przygotuje i z³o¿y w formie papierowej trwale spiêtej operat kolaudacyjny, w sk³ad którego wchodziæ bêd±: 3.14.1 dziennik budowy, 3.14.2 o¶wiadczenie kierownika budowy o zakoñczeniu robót i gotowo¶ci do odbioru, zgodnie z postanowieniami art. 57 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, 3.14.3 atesty, certyfikaty CE lub deklaracje zgodno¶ci na wbudowane materia³y i zamontowane urz±dzenia ruchome i nieruchome, 3.14.4 dokumentacjê powykonawcz±, 3.14.5 powykonawcz± inwentaryzacjê i dokumentacjê geodezyjn± - równie¿ na no¶niku CD, 3.14.6 dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urz±dzeñ, inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnosz±ce siê do jego realizacji. 3.14.7 Wykonawca wykona dwa komplety (kopia i orygina³) wymienionego operatu. 3.15 Wykonawca zabezpieczy sk³adowane tymczasowo na placu budowy materia³y i urz±dzenia - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utrat± jako¶ci, w³a¶ciwo¶ci lub parametrów oraz udostêpni do kontroli przez Inspektora Nadzoru. 3.16 Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powsta³ych w trakcie realizacji robót stanowi±cych przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. 3.17 Wyroby budowlane u¿yte do wykonania robót musz± odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w obowi±zuj±cych przepisach. 3.18 Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonywanie czê¶ci robót budowlanych podwykonawcom, z uwzglêdnieniem postanowieñ zawartych we wzorze umowy o roboty budowlane. 4 Dodatkowe obowi±zki wykonawcy: 4.1 Uzyskania wszelkich wymaganych przepisami obowi±zuj±cego prawa oraz przepisami szczegó³owymi oraz decyzjami dotycz±cymi przedmiotu niniejszego zamówienia zezwoleñ, decyzji, postanowieñ, ich pe³na realizacja z poniesieniem wynikaj±cych z nich op³at i kosztów w³±cznie. 4.2 Po stronie wykonawcy le¿y wykonanie i poniesienie kosztów (o ile zosta³y pominiête w dokumentacji projektowej - uwzglêdniæ nale¿y w kosztach ogólnych budowy): 6.2.1 prowadzenia nadzoru archeologicznego i obserwacja archeologiczna podczas prowadzenia robót ziemnych, 6.2.2 nadzoru saperskiego, 6.2.3 zajêcia pasa drogowego na czas prowadzenia robót budowlanych, 6.2.4 uregulowanie op³at i kosztów nadzoru budowy i odbioru elementów przedmiotu Zamówienia prowadzonego przez s³u¿by utrzymania sieci (wod.-kan., gaz, telekomunikacyjne, teletechniczne, drogowe, elektroenergetyczne, kolejowe, sanepidu i ochrony ¶rodowiska), 6.2.5 czasowe zajêcie gruntów nie nale¿±cych do zamawiaj±cego i koszty, op³aty i odszkodowania z tym zwi±zane, poniesienie kosztów odszkodowañ za szkody wyrz±dzone podczas prowadzenia robót budowlanych 4.3 Wytyczenie, bie¿±ca obs³uga geodezyjna budowy, wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - z naniesieniem w pañstwowych zasobach map archiwalnych. 4.4 Wykonanie powykonawczej dokumentacji. 4.5 Zapewnienie i utrzymanie wszystkich niezbêdnych elementów tymczasowej organizacji ruchu (o ile bêdzie potrzebna) wraz z oznakowaniem, barierami, o¶wietleniem, sygnalizacj± ¶wietln± i objazdami tymczasowymi. 4.6 Usuniêcie po zakoñczeniu robót wszystkich niezbêdnych elementów tymczasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem, barierami, o¶wietleniem, sygnalizacj± ¶wietln± i objazdami tymczasowymi. 4.7 Zaplecze wykonawcy: urz±dzenie i utrzymanie zaplecza wykonawcy, likwidacja zaplecza wykonawcy. 5 Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 5.1 Wynagrodzenie wykonawcy jest cen± rycza³tow± za wykonanie przedmiotu zamówienia wynikaj±cego swoim zakresem z niniejszego rozdzia³u i jakikolwiek b³±d w jej obliczeniu nie ma znaczenia na poprawno¶æ oceny oferty. 5.2 Postaw± ustalenia wynagrodzenia wykonawcy (ceny brutto oferty) bêdzie kosztorys ofertowy opracowany metod± uproszczon± na podstawie dokumentacji projektowej wytycznych i zaleceñ okre¶lonych w niniejszej SIWZ. Przedmiary robót maj± jedynie znaczenie kalkulacyjne i pomocnicze. Cen± oferty jest kwota wynagrodzenia rycza³towego zaoferowana przez Wykonawcê w formularzu oferty. Do oferty nie nale¿y za³±czaæ kosztorysu ofertowego. Zamawiaj±cy wymaga kosztorysu od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w postepowaniu na etapie przed podpisaniem umowy. 5.3 Zamawiaj±cy nie przewiduje rozliczenia za wykonane czê¶ci robót. 5.4 Warunkiem zap³aty nale¿no¶ci dla Wykonawcy za wykonane roboty bêdzie otrzymanie przez Zamawiaj±cego pokwitowanych przez podwykonawców potwierdzeñ otrzymania zap³aty zgodnie z zawartymi z nimi umowami. Je¿eli pojawi± siê uzasadnione roszczenia podwykonawcy, to Zamawiaj±cy dokona zap³aty dla podwykonawcy i pomniejszy nale¿ne wynagrodzenie dla wykonawcy o kwotê zap³acon± podwykonawcy. Szczegó³owe postanowienia dotycz±ce regulacji obejmuj±cych podwykonawstwo zawarte s± we wzorze umowy. 6 Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zaliczki. 7 Zamawiaj±cy informuje, i¿ w czasie wyznaczonym jako termin wykonania przedmiotu zamówienia mog± byæ prowadzone roboty budowlane drogowe w ul. Rynek i Wykonawca powinien uzgodniæ z Zamawiaj±cym harmonogram wykonania przedmiotu zamówienia w taki sposób aby umo¿liwiæ równoleg³e prowadzenie prac kilku wykonawcom..
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 31.52.72.10 - Latarnie .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 01.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1 Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 45 ustawy Pzp, ¿±da od Wykonawcy wniesienia wadium w wysoko¶ci: 3.000,00 (trzech tysiêcy z³otych) 2 Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 2.1 pieni±dzu, 2.2 porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 2.3 gwarancjach bankowych, 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5 porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z pó¼n. zm.). 3 Wadium wnoszone w pieni±dzu winno wp³yn±æ na konto Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wp³aty pieniê¿nej nale¿y dokonaæ przelewem na konto Zamawiaj±cego: Bank Pekao S.A. Nr rachunku: 31 1240 5282 1111 0000 4890 2355 w tytule przelewu powo³uj±c siê na nazwê postêpowania: Modernizacja o¶wietlenia ulicznego w ul. Rynek i w ul. Marii Konopnickiej w Pu³tusku 4 Je¶li wadium zosta³o wniesione w pieni±dzu to zaleca siê, aby orygina³ lub kserokopia po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) za³±czono do oferty. 5 Je¶li wadium zosta³o wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu to do oferty nale¿y za³±czyæ kserokopiê po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, natomiast orygina³ nale¿y za³±czyæ do oferty w sposób uniemo¿liwiaj±cy jego zaginiêcie, pozwalaj±cy jednak na jego zwrot bez dekompletowania oferty - orygina³ nie mo¿e byæ na trwa³e zespolony z ofert±. W przypadku niezastosowania siê do powy¿szego zwrot orygina³u bêdzie niemo¿liwy. 6 W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie porêczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ co najmniej: 6.1 nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta porêczenia/gwarancji (Zamawiaj±cego), porêczyciela/gwaranta, oraz wskazanie ich siedzib, 6.2 okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona porêczeniem/ gwarancj±, 6.3 kwotê wadium, 6.4 termin wa¿no¶ci porêczenia/gwarancji - nie krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±, 6.5 zobowi±zanie porêczyciela/gwaranta do zap³acenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacji, gdy Wykonawca: 6.5.1 w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pe³nomocnictw, chyba ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie; 6.5.2 którego ofertê wybrano odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie lub nie wniós³ zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 7 W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie porêczenia lub gwarancji, Zamawiaj±cy nie uzna dokumentów, które nie spe³niaj± wymagañ, o których mowa w pkt. 8.6 SIWZ. 8 Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie przez Zamawiaj±cego wykluczony na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 9 Zamawiaj±cy zatrzyma wadium, lub dokona jego zwrotu na zasadach okre¶lonych w art. 46 ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie, rozbudowie, przebudowie b±d¼ modernizacji o¶wietlenia ulicznego o warto¶ci brutto co najmniej 300.000,00 z³ ka¿da. Ocena spe³niania warunku bêdzie dokonana na podstawie z³o¿onego wykazu wykonanych robót budowlanych i dowodów potwierdzaj±cych, ¿e roboty wykazane w wykazie robót budowlanych zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone na zasadzie spe³nia/nie spe³nia. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu innego lub innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowi±zany bêdzie udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ wiedz± i do¶wiadczeniem niezbêdnym do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i do¶wiadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych bêdzie stanowi³ czê¶æ robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowi±zany jest wyodrêbniæ rodzajowo i kwotowo roboty, o których mowa powy¿ej; Dla potrzeb oceny spe³niania warunku okre¶lonego powy¿ej, je¶li warto¶æ lub warto¶ci zostan± podane w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ nastêpuj±cymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: -co najmniej jednym kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, b±d¼ te¿ odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów umo¿liwiaj±ce wykonywanie funkcji kierownika budowy dla budowy bêd±cej przedmiotem zamówienia. W/w osoby musz± posiadaæ wa¿ne uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623 z pó¼n. zm.) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. nr 83, poz.578 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowi±zuj±cych na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, uznanych przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 18.3.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz.394), Ocena spe³niania warunku zostanie dokonana na podstawie z³o¿onego wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia oraz o¶wiadczenia, ¿e osoby te posiadaj± wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spe³nia/nie spe³nia. Wykonawca mo¿e polegaæ na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- okre¶lenie robót budowlanych, których dotyczy obowi±zek wskazania przez wykonawcê w wykazie lub z³o¿enia po¶wiadczeñ, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie
Obowi±zek wskazania przez Wykonawcê w wykazie, o którym mowa w pkt III.4.1) i z³o¿enia po¶wiadczeñ, dotyczy tylko robót budowlanych, które potwierdz± spe³nianie warunku wiedzy i do¶wiadczenia, o którym mowa w pkt III.3.2); - wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1. Zmiana postanowieñ Umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu Stron wyra¿on± w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci w razie jej niezachowania. 2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian do Umowy w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach: 1) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ rozwi±zania umowy lub zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy w przypadku powstania udokumentowanego braku ¶rodków finansowych pochodz±cych z przyznanej pomocy finansowej lub ich zmniejszenie. Zmiana nastêpuje w formie pisemnego aneksu do umowy ze skutkiem niewa¿no¶ci w razie jego niezachowania. Podstaw± ustalenia wynagrodzenia jest wykonany zakres robót potwierdzony protoko³em odbioru, sporz±dzonym przez strony a jego wysoko¶æ okre¶lona zostanie w oparciu o kosztorys ofertowy. 2) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê osoby inspektora nadzoru i kierownika budowy, kierowników robót pod warunkiem, ¿e nowa osoba posiada takie same uprawnienia i spe³nia wymogi SIWZ. 3) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu realizacji przedmiotowej umowy w przypadku: a) konieczno¶ci wykonania zamówieñ dodatkowych; b) zaistnienia sytuacji skutkuj±cej, ¿e rozpoczêcie robót jest niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego. 4) Przed³u¿enie terminu wykonania Przedmiotu Umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie Przedmiotu Umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, b) wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, d) si³y wy¿szej, klêski ¿ywio³owej, e) jakiegokolwiek opó¼nienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub daj±cych siê przypisaæ Zamawiaj±cemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiaj±cego na Terenie Budowy, f) niewypa³ów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w SIWZ, h) odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 5) Je¿eli wyst±pi± zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego , w szczególno¶ci : a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, b) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 6) Je¿eli powstan± okoliczno¶ci bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci przekroczenie zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ itp., 7) Je¿eli powstanie konieczno¶æ zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w Dokumentacji Projektowej w szczególno¶ci: a) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy, b) w przypadku zaistnienia odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania Przedmiotu Umowy przy pierwotnie przyjêtych za³o¿eniach technologicznych, c) w przypadku konieczno¶ci zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, je¿eli rozwi±zania te bêd± mia³y znacz±cy wp³yw na obni¿enie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeñstwa, d) konieczno¶ci zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. e) Ka¿de ze wskazanych w lit. a - d zmian mo¿e byæ powi±zane ze zmian± wynagrodzenia na zasadach okre¶lonych przez strony. 8) W uzasadnionych przypadkach dopuszcza siê wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej za zgod± Zamawiaj±cego. Na wniosek wykonawcy, za zgod± Zamawiaj±cego, w trakcie prowadzenia inwestycji, mog± byæ dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza siê je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcê rozwi±zanie jest równorzêdne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamienny zawieraj±cy opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i uzasadnieniem. Projekt taki wymagaæ bêdzie akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiaj±cego. 9) W innych przypadkach ni¿ wskazane powy¿ej, zmiany Umowy mog± nast±piæ je¿eli nast±pi zmiana urzêdowej stawki podatku VAT. 3. Zmiana Umowy nast±piæ mo¿e z inicjatywy Zamawiaj±cego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawieraæ: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wp³yw zmiany na termin zakoñczenia umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i w³a¶ciwie umotywowanej (protokó³ konieczno¶ci wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powo³an± przez Zamawiaj±cego komisjê techniczn±, w sk³adzie której bêd± m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pultusk.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w Pu³tusku,
ul. Rynek 41,
06-100 Pu³tusk.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 04.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urz±d Miejski w Pu³tusku, ul. Rynek 41, 06-100 Pu³tusk biuro podawcze.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: bud¿et Gminy Pu³tusk.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PU£TUSKA
- Przygotowywanie i dostarczanie transportem Wykonawcy ciep³ych posi³ków dla uczestników Dziennego Domu Miejskiego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Pu³tusku w 2026r.
- "Wykonanie dokumentacji projektowej przewidzianych do realizacji inwestycji-Budowa mostu w m. Dzbanice wraz z przebudow± dróg powiatowych nr 3409W i nr 3411W"
- Dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych do Zespo³u Szkó³ Nr 2 z Oddzia³ami Integracyjnymi w Pu³tusku w podziale na 9 czê¶ci
- "ZAKUP PALIW DO POJAZDÓW I URZ¡DZEÑ TECHNICZNYCH"
- DOSTAWA MATERIA£ÓW BIUROWYCH I EKSPLOATACYJNYCH DO STAROSTWA POWIATOWEGO W PU£TUSKU
- Przygot, wyd. posi³ków dzieciom do czasu podjêcia nauki w szkole pod., uczniom do czasu uk. szko³y ponadpod. i os. do. z ter. miasta i gm. P-sk wraz z dow. do m-a zam. wskaz. przez Zam. w 2026 roku.
wiêcej: przetargi w Pu³tusku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa biblioteki z magazynem eksponatów na dzia³ce w Krzy¿ewie nr 148/22 w ramach projektu "Utworzenie Europejskiego Centrum Copernicus we Fromborku" - zadanie I
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU MIESZKALNEGO LE¦NICTWA WYPALANKI POSTÊPOWANIE II
- Termomodernizacja budynku u¿yteczno¶ci publicznej w Bachowie, w ramach projektu "Termomodernizacja budynku u¿yteczno¶ci publicznej - ¶wietlica wiejska w Bachowie"
- Postêpowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie remontu istniej±cego pokrycia dachu budynku w miejscowo¶ci Konary, gmina Mogilany
- Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa i zmiana sposobu u¿ytkowania budynków us³ugowych na ¿³obek.
- "Przebudowa sieci wodoci±gowej wraz z przy³±czami wodoci±gowymi w msc. Wolica i Solec" oraz "Budowa odcinka sieci wodoci±gowej wraz z przy³±czem wodoci±gowym w miejscowo¶ci Wolica"
wiêcej: Latarnie »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





