To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-08-03
Gdańsk: Roboty budowlane dodatkowe do zamówienia podstawowego:
BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 - aktualizacja systemu melioracji po wschodniej stronie rzeki Wisły.
Numer ogłoszenia: 168947 - 2012; data zamieszczenia: 03.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 181400 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, ul. Subisława 5, 80-354 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5112400, faks 058 5112405.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane dodatkowe do zamówienia podstawowego: BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 - aktualizacja systemu melioracji po wschodniej stronie rzeki Wisły..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych (w oparciu o dokumentację wykonawczą) oznaczonych nazwą: BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 - aktualizacja systemu melioracji po wschodniej stronie rzeki Wisły..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.08.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Konsorcjum firm: BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
- Ferrovial Agroman S.A., Campo de las Naciones Ribera del Loira 42S, Madryt, kraj/woj. Hiszpania.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 505070,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 527831,06
Oferta z najniższą ceną: 527831,06 / Oferta z najwyższą ceną: 527831,06
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Po stronie wschodniej rzeki Wisły teren, na którym realizowany jest Kontrakt jest bardzo płaski. Różnice rzędnych po obu stronach budowanej drogi krajowej nr 90 wahają się od 0,0m do ok 0,1m a rozkład rzędnych nie jest jednorodny. Grunty poprzecinane są układem rowów melioracyjnych szczegółowych, które regulują przepływ wód z terenów przyległych i odprowadzają je do kanałów. Pismem z dnia 17 lutego 2011 roku rolnicy posiadający pola wzdłuż pasa drogowego drogi krajowej nr 90 po stronie wschodniej zasygnalizowali problem spływu wód melioracyjnych. Według ich opinii przyjęty w dokumentacji kierunek spływu wód jest niezgodny ze stanem faktycznym. Dnia 24.02.2011 r. odbyło się spotkanie Rolników z Projektantem, na którym zgłoszone wcześniej problemy zostały doprecyzowane. Po spotkaniu, w trakcie realizacji inwestycji odbyły się spotkania Projektanta z właścicielami terenów przylegających do realizowanej inwestycji w terenie i po przeprowadzeniu dokładnej analizy projektant uwzględnił odmienne od przyjętych do sporządzenia dokumentacji projektowej warunki spływu wód melioracyjnych i uzupełnił rozwiązania projektowe o elementy, które zapewnią prawidłowe przejęcie i przepływ wód melioracyjnych przez pas drogi krajowej nr 90. Równocześnie, po interwencji rolników, Urząd Gminy pismami z dnia 28.02.2011r. i 14.10.2011 r. zwrócił uwagę, że przyjęty w dokumentacji zakres odwodnienia terenów przyległych jest niewystarczający w stosunku do wysokiego poziomu wód gruntowych występujących w tym rejonie, szczególnie z uwagi na opady i warunki wodne występujące podczas przepływu wysokiej wody w rzece Wiśle które miały miejsce w ostatnich latach. Na podstawie otrzymanych pism, przeprowadzonych rozmów z rolnikami oraz pracownikami Kwidzyńskiego Związku Spółek Wodnych w Kwidzynie stwierdzono, że zastane zmiany spowodowane są występującym wysokim stanem wód gruntowych spowodowanym obfitymi opadami deszczu oraz wykonanymi w ostatnim roku na polach przez rolników ratunkowymi robotami odwodnieniowymi. Efektem tych wydarzeń jest dokumentacja zamienna sporządzona przez Projektanta. Zakres robót dodatkowych koniecznych do wykonania polega na wykonaniu: - rowu opaskowego po stronie północnej od km 9+130 do km 9+370 drogi krajowej nr 90, - rowu opaskowego po stronie południowej od km 10+990 do km 10+480 drogi krajowej nr 90, - przepustów pod zjazdami w związku w linii wykonywanych dodatkowych odcinków rowów, - zasypaniu dodatkowych istniejących odcinków likwidowanych rowów w związku z wykonywaniem dodatkowych odcinków rowów. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego polegającego na wykonaniu dodatkowych odcinków rowów, dodatkowych przepustów oraz dodatkowego odcinka drogi wewnętrznej pozostaje w ścisłym związku z prawidłowym wykonaniem odwodnienia terenów przyległych do pasa drogowego drogi krajowej nr 90. Prawidłowa realizacja zamówienia podstawowego uwarunkowana jest w tym przypadku prawidłowym wykonaniem zamówienia dodatkowego. Konieczne jest, aby roboty objęte zamówieniem dodatkowym wykonane były jako poprzedzające lub równoczesne z robotami objętymi zamówieniem podstawowym. Niemożliwe jest wykonanie robót podstawowych bez poprzedzającego lub równoczesnego wykonania robót dodatkowych objętych przedmiotowym zamówieniem. Ze względu na warunki hydrologiczne oraz wynikające z wysokiego poziomu wód zmiany w zakresie rowów szczegółowych wprowadzane przez rolników, Projektant nie mógł przewidzieć na etapie projektowania odmiennych od uzgodnionych w trakcie sporządzania mapy kierunków spływu wód melioracyjnych. Projektant uwzględnił a Kierownik Projektu uznał za zasadne i trudne do przewidzenia na etapie projektowania roszczenia rolników dotyczące odwodnienia i dojazdów do pól. Zakres robót zamówienia dodatkowego zlokalizowany jest na terenie objętym decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 07.06. 2010r. Nr WI.II/EZ/7119/1-10/7/10 o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej pn.: Budowa mostu przez rzekę Wisłę koło Kwidzyna wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 90 a ich wykonanie, zdaniem Projektanta, stanowi nieistotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu budowlanego dla DK Nr 90 w rozumieniu Prawa Budowlanego. Sytuacja opisana powyżej wyczerpuje przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt b) ustawy Pzp, gdyż wykonanie robót dodatkowych staje się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Zakup i dostawa tabletów z systemem operacyjnym Android do realizacji badań ankietowych przez Urząd Statystyczny w Gdańsku
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego w 5 pakietach
- 47/TP/2025 Sukcesywne dostawy substancji chemicznych z podziałem na zadania.
- Usługa wykonywania i dostarczania obiadów do Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Gdańsku
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.:"Nadmorska ścieżka pieszo-rowerowa z plaży Stogi do Górek Zachodnich-Etap II" realizowanego w ramach BO 2025
- Dostawa środków higienicznych i środków czystości dla Sądu Okręgowego w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Skępe
- Przebudowa odcinka drogi leśnej nr L30/06/78 wraz z budową placu składowego zlokalizowanego w leśnictwie Łebień na dz. nr 491 obr. Łebień
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu DW 867 Sieniawa-Hrebenne w ramach projektu: "Nowa jakość Roztocza-rozwój produktów turystycznych zwiększających potencjał turystyki aktywnej na Roztoczu"
- Remont nawierzchni drogi dla pieszych na ul. Bema w Siedlcach
- Odbudowa mostu w km 0+364 w ciągu DP 1624 O w miejscowości Markowice
- Przebudowa drogi gminnej nr 390025T Korytnica - Osówka od km 1+210 do km 1+684
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





