eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaRemont c.o., z.w i c.w.u w bud. nr 2 (oznaczenie sprawyZP-41-SKW-2016)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-27

Warszawa: Remont c.o., z.w i c.w.u w bud. nr 2 (oznaczenie sprawy: ZP-41-SKW-2016)
Numer ogłoszenia: 165145 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO

I.1) NAZWA I ADRES: Służba Kontrwywiadu Wojskowego , ul. Wojciecha Oczki 1, 02-007 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 261 846 131, 261 841 119, faks 261 841 377, 261 841 203.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.skw.gov.pl

I.2) RODZAJ: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Remont c.o., z.w i c.w.u w bud. nr 2 (oznaczenie sprawy: ZP-41-SKW-2016).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: Przedmiotem zamówienia jest Remont c.o., z.w i c.w.u w bud. nr 2 w Skierniewicach. W związku z planowaną wymianą instalacji centralnego ogrzewania, wodociągowej zimnej i ciepłej wody użytkowej należy wykonać projekty: instalacji wodociągowej, instalacji centralnego ogrzewania z obliczeniami ogólnego zapotrzebowania ciepła poszczególnych pomieszczeń w dwóch wariantach: - Wg stanu istniejącego przegród budowlanych i stolarki okiennej, - Wg stanu po termomodernizacji przegród budowlanych, spełniających minimalne wymagania określone w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych - załącznik nr 2. W projekcie instalacji należy dobrać wielkość grzejników w taki sposób, aby można było zrównoważyć instalację przy pracy w wariantach I i II. Dla poszczególnych wariantów podać nastawy zaworów regulacyjnych i termostatycznych grzejnikowych. Wielkość grzejników dobierać uwzględniając istniejącą konstrukcję budynku. Przeznaczenie pomieszczeń określono na rzucie kondygnacji. Temperatury obliczeniowe wewnętrzne należy przyjąć zgodnie z wymogami rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (§134). Zamawiający wymaga przyjęcia rozwiązań technicznych opartych na nowoczesnych, wysokiej jakości technologiach, materiałach i standardach. Zamawiający wymaga, aby nowa instalacja była zaprojektowana i wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy prawa polskiego oraz wymagania normowe przy użyciu materiałów budowlanych, instalacyjnych i wykończeniowych zapewniających użytkowanie pomieszczeń w sposób bezpieczny i zgodny z określoną funkcją technologiczną. Wymagane przez Zamawiającego rozwiązania powinny uwzględniać instalację z rozdziałem dolnym, pompową, schermetyzowaną, z grzejnikami płytowymi zaopatrzonymi w zawory termostatyczne z głowicą regulacyjną i zaworami powrotnymi. Instalacja w układzie z pionami i gałązkami wkutymi w bruzdy ścienne i zakrytymi. Przewody instalacji c.o. i c.w.u. polipropylenowe stabilzowane bez wkładki aluminiowej. Przewody instalacji wody zimnej bytowej polipropylenowe, instalacji hydrantowej stalowe ocynkowane, w obu przypadkach izolowane termicznie otuliną nienasiąkliwą (PEF lub FEF). Ciąg dalszy opisu w sekcji IV.5.16).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
    W związku z faktem, iż zamówienie wiąże się z dostępem do informacji niejawnych do opisu przedmiotu zamówienia zostaną wprowadzone wymagania związane z realizacją zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych - art. 131g ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w szczególności: - zobowiązanie wykonawcy i podwykonawcy do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; - zobowiązanie wykonawcy do uzyskania zobowiązania podwykonawcy, któremu zleci podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia, do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w postępowaniu o udzielenie zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; - zobowiązanie wykonawcy do bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo; - prawo zweryfikowania lub odsunięcia pracowników wykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanych zamówień. Ponadto, zgodnie z art. 131f ust. 2 ustawy, Zamawiający poinformuje wykonawców o ciążącym na nich obowiązku zapewnienia ochrony informacji niejawnych, które uzyskał w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa oraz po jego zakończeniu, w sposób określony w przepisach o ochronie informacji niejawnych. Wykonawca (Przedsiębiorca) - w rozumieniu art. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), musi spełniać wymagania tej ustawy w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE - art. 54 ust. 10 ustawy, tj.: a) Wykonawca zatrudnia Pełnomocnika ochrony: zgodnie z art. 14 ust. 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych, gdzie Pełnomocnik ochrony wykonuje swoje ustawowe obowiązki - w szczególności jak w art. 15 pkt. 6-8 powyższej ustawy, b) Wykonawca nie zatrudnia Pełnomocnika ochrony: Wykonawca odbył szkolenie, o którym mowa w art. 19 ust. 2 pkt. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) i posiada zaświadczenie o jego odbyciu, lub Wykonawca zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych - posiada poświadczenie bezpieczeństwa i zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych. Wykonawca musi dysponować minimum 1 osobą przewidzianą do kierowania robotami w branżach: sanitarnej i 2 osobami, do wykonywania prac projektowych (jedna do projektowania, druga do sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadającymi, zgodnie z art. 21 ust. 4 pkt. 1) ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli przynajmniej - ZASTRZEŻONE. Ponadto Wykonawca musi dysponować minimum: - 2 osobami o kwalifikacjach zawodowych - ogólno-budowlanych, - 3 osobami o kwalifikacjach zawodowych w branży sanitarnej, posiadającymi, zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.) uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli przynajmniej - ZASTRZEŻONE; na potwierdzenie czego Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, o którym mowa w pkt. 12 lit. a). Na potwierdzenie ww. zdolności do ochrony informacji niejawnych i posiadania uprawnień do dostępu do informacji niejawnych o odpowiedniej klauzuli, Wykonawcy, złożą oświadczenie
  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
    Zamawiający zgodnie z art. 131m nie zobowiązuje Wykonawców do zawarcia umowy na podwykonawstwo. Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia: W związku z faktem, iż Zamawiający nie ogranicza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom, Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do poinformowania podwykonawców o ciążącym na nich obowiązku ochrony informacji niejawnych, zgodnie z art. 131f ust. 3 ustawy. Jednocześnie określi w opisie przedmiotu zamówienia wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie podwykonawstwa, zgodnie art. 131g ust. 3 ustawy, dotyczące: 1.wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani; 2 niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia

III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się odpowiednim doświadczeniem, tj. wykazać, że wykonał jako strona umowy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną,która wiązała się z dostępem do informacji niejawnych, obejmującą swoim zakresem prace w zakresie branży sanitarnej, polegające na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji centralnego ogrzewania o wartości min. 100.000,00 zł brutto. Na przedmiotową robotę Wykonawca załączy dowód(ody), o których mowa w paragrafie1 ust. 2 pkt. 2) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231), określające czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazujące, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. W przypadku, gdy roboty budowlane wykazane w wykazie były realizowane na rzecz Zamawiającego - Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.

  • III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym zakresie Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania zamówienia, tj. minimum: - osobą przewidzianą do kierowania robotami w branży sanitarnej, posiadającą wymagane: - zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290) uprawnienia w specjalności budowlanej i przynależącą do odpowiedniej izby zawodowej, - zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.) uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli przynajmniej - ZASTRZEŻONE. - 2 osobami, które będą wykonywały prace projektowe - jedną do projektowania, drugą do sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadającą wymagane - uprawnienia do projektowania bez ograniczeń i sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów, - posiadającymi zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.) uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli przynajmniej - ZASTRZEŻONE. W przypadku gdy Wykonawca dysponuje personelem kierowniczym spoza terytorium RP, osoby te muszą: a)posiadać wykształcenie i kwalifikacje wymagane do świadczenia usług we wskazanej branży w kraju zamieszkania tych osób, b)posiadać decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych we wskazanej branży zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65); UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę funkcji kierownika robót z branży sanitarnej z funkcją jednej z osób, która będzie wykonywała prace projektowe (projektowanie lub sprawdzanie) pod warunkiem posiadania przez nią stosownych uprawnień określonych powyżej. Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierownika robót z funkcją pracowników n/w. Ponadto Wykonawca musi dysponować minimum (Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierownika robót z funkcją pracowników n/w): -2 osobami o kwalifikacjach zawodowych - ogólno-budowlanych, -3 osobami o kwalifikacjach zawodowych w branży sanitarnej, Na potwierdzenie dysponowania ww. pracownikami Wykonawca złoży stosowne oświadczenie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
      Zamawiający wymaga wskazania w wykazie co najmniej jednej roboty budowlanej, która wiązała się z dostępem do informacji niejawnych, obejmującej swoim zakresem prace w zakresie branży sanitarnej o wartości min. 100.000,00 zł brutto, polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji centralnego ogrzewania. Natomiast podanie w wykazie większej liczby robót budowlanych, spełniających powyższe wymogi, pozwoli na uzyskanie jak największej liczby punktów i zakwalifikowanie się do kolejnego etapu. Jednocześnie nie jest wymagana informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Wykonawca powołujący się na doświadczenie oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowiązanie musi określać między innymi rodzaj i zakres udostępnianych zasobów, okres na jaki będą udostępnione, sposób ich wykorzystania przez Wykonawcę oraz charakter stosunku jaki łączył będzie podmiot udostępniający zasoby z Wykonawcą.;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

  • III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

    IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

    Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

    Wybór wykonawców będzie wyglądał następująco: a) W celu wyłonienia Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do złożenia ofert Zamawiający przyzna Wykonawcy 1 pkt za każdą, wykonaną przez Wykonawcę robotę budowlaną (robotę własną), wskazaną w wykazie, spełniającą wymagania określone w pkt III.3.3) ogłoszenia. b) Podstawę do wezwania, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, do uzupełnienia dokumentów składanych w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia będzie sytuacja, jeżeli żadna z robót budowlanych wykazanych w wykazie załączonym do wniosku nie będzie spełniała wymagań określonych w pkt III.3.3) ogłoszenia, co będzie oznaczać, iż Wykonawca nie spełnia tego warunku w stopniu minimalnym (wymagana min. 1 robota budowlana). Jeżeli wykonawca spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia chociażby w stopniu minimalnym, przepis art. 26 ust. 3 ustawy nie będzie miał zastosowania, a Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy do uzupełnienia dokumentów w tym zakresie. c) W sytuacji, gdy Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku udziału w postępowaniu dot. wiedzy i doświadczenia dopiero w wyniku uzupełnienia wykazu robót na wezwanie Zamawiającego wystosowane na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, Wykonawcy za żadną robotę budowlaną wskazaną w uzupełnianym wykazie spełniającą wymagania określone w pkt III.3.3) ogłoszenianie będą przyznawane punkty. d) Zamawiający nie będzie punktował wskazanych w wykazie robót budowlanych spełniających wymagania określone w pkt III.3.3) ogłoszenia, realizowanych przez inne podmioty, na które powołał się Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, i udowodnił Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Tak więc w przypadku wykazania przez Wykonawcę tylko robót budowlanych spełniających wymagania określone w wpkt III.3.3) ogłoszenia, realizowanych przez inne podmioty, na które powołał się Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, przyznając jednak temu Wykonawcy 0 pkt. e) W przypadku gdy na ostatniej pozycji, dwóm lub więcej Wykonawcom zostanie przyznana ta sama liczba punktów, Zamawiający wybierze spośród nich Wykonawcę, którego wartość roboty budowlanej wskazanej w wykazie robót, spełniającej wymagania określone w pkt III.3.3) ogłoszenia, będzie wyższa. W przypadku, gdy na ostatniej pozycji taka sama liczba punktów zostanie przyznana Wykonawcom, z których jeden wykazał spełnianie warunku udziału w postępowaniu na podstawie roboty budowlanej realizowanej przez inne podmioty, na zasadzie określonej w art. 26 ust. 2b ustawy, a drugi na podstawie roboty własnej, tj. zrealizowanej przez tego Wykonawcę, Zamawiający wybierze spośród nich Wykonawcę, który wykazał się realizacją roboty własnej.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Zmiana umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę w trakcie postępowania o udzielenia zamówienia publicznego obejmującego przedmiot umowy dopuszczalna jest w przypadku: 1) zmian terminu wykonania umowy, na wniosek Wykonawcy w następujących przypadkach: a) opóźnienia związanego z przekazaniem terenu budowy lub dokonaniem odbioru końcowego robót spowodowanego przez Zamawiającego, b) jakichkolwiek opóźnień, utrudnień lub przeszkód spowodowanych przez osoby i podmioty trzecie, jeżeli te opóźnienia nie są wynikiem działania lub zaniechania działania Wykonawcy, c) jeżeli wystąpiła konieczność przeprowadzenia zamówień dodatkowych wpływających na dotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, szczególnie w następstwie okoliczności, których w normalnych warunkach Zamawiający nie mógł przewidzieć, d) wstrzymania robót lub wystąpienia przerw w pracach z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, e) wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z terminem określonym w umowie - dopuszcza się zmianę terminu końcowego realizacji, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności, f) zaistnienia warunków atmosferycznych wykluczających prawidłowe technologicznie wykonanie prac, po akceptacji wniosku przez Zamawiającego, g) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie w jakim mogą one wpłynąć na terminowość realizacji umowy, 2) dokonania przez Zamawiającego zmian w dokumentacji projektowej, zatwierdzonych przez Projektanta, postanowienia zawartej umowy ulegną zmianie w celu dostosowania obowiązków Wykonawcy w zakresie wykonania przedmiotu umowy do zgodności z aktualną dokumentacją projektową. 3) Wykonawca może samodzielnie zgłaszać Zamawiającemu propozycje zmian w dokumentacji projektowej. Zgłoszenie powinno nastąpić w formie pisemnej, z opisem proponowanej zmiany oraz podaniem wyliczenia ekonomicznych korzyści i uzasadnienia technicznego dla jej wprowadzenia oraz wynikających z tego technicznych korzyści dla Zamawiającego. Jakiekolwiek proponowane przez Wykonawcę zmiany w dokumentacji projektowej wymagają dla swej ważności pozytywnej oceny Projektanta i akceptacji przez Zamawiającego. W przypadku uzyskania takiej akceptacji postanowienia zawartej umowy ulegną zmianie w celu dostosowania obowiązków Wykonawcy w zakresie wykonania przedmiotu umowy do zgodności z aktualną dokumentacją projektową. 4) zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy, z tym, że koszty wynikające z ww. zmian strony ponoszą w równych częściach

    IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.5.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.skw.gov.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kancelaria Jawna SKW, ul. Koszykowa 82, Warszawa (tel. 261 846 131) - dotyczy tylko Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert po ocenie wniosków.

    IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Biura Administracyjnego SKW (Zamówienia Publiczne) poprzez Kancelarię Jawną SKW, ul. Koszykowa 82, 02-008 Warszawa (tel. 261 846 131).

    IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: CIĄG DALSZY OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Zamawiający w ramach zamówienia wymaga wykonania: - inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej całego obiektu do celów projektowych, - inwentaryzacji instalacyjnej istniejącej instalacji c.o, wodociągowej zimnej i ciepłej wody, - projektu wykonawczego wymiany instalacji c.o. i wodociągowej zimnej i ciepłej wody, - harmonogramu rzeczowo-finansowego, - demontażu istniejącej instalacji c.o. i wodociągowej zimnej i ciepłej wody, - montażu nowej instalacji c.o. i wodociągowej zimnej i ciepłej wody, - uzyskania wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, w tym zwłaszcza uzgodnienia z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń ppoż., - projektu powykonawczego, - prób, regulacji zgłoszeń i odbiorów nowej instalacji ,rozruchu i przeszkolenia personelu Zamawiającego, - przywrócenia wszelkich pomieszczeń objętych modernizacją i pracami budowlanymi do stanu pierwotnego tzn. poprzedzającego rozpoczęcie prac budowlanych i instalacyjnych. Roboty podlegają następującym etapom odbioru: - odbiorowi robót zanikających i ulęgających zakryciu - odbiorowi częściowemu - odbiorowi końcowemu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: - Program funkcjonalno-użytkowy. INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW: WYMAGANIA DOTYCZĄCE DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCÓW 1) Wymagania dotyczące dokumentów, o których mowa w ogłoszeniu o zamówieniu reguluje m. in. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r., poz. 231). Oświadczenie o spełnianiu warunków oraz zobowiązania podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia muszą być złożone w formie oryginału. Pozostałe dokumenty mogą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osoby nie wymienione w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy, należy do wniosku dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez wystawcę pełnomocnictwa. UWAGA: Zamawiający przypomina, aby dokumenty składane w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez upoważnionego Wykonawcę były czytelne, kompletne i w przypadku, gdy zawierają się na kilku stronach były potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej ze stron. Dokumenty, oświadczenia oraz pełnomocnictwa sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. w formie tzw. konsorcjum) zgodnie z art. 23 ustawy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający wymaga, aby wraz z wnioskiem Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie przedłożyli dokument (np. pełnomocnictwo) określający co najmniej jego zakres, strony występujące wspólnie oraz wskazujący pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie oryginału, lub kopii potwierdzonej notarialnie, bądź przez jego wystawcę). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (wszyscy członkowie konsorcjum) ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizacje zamówienia. W przypadku składania wniosku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie należy: a) złożyć wniosek podpisany przez pełnomocnika; b) złożyć komplet dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, iż oświadczenie wymienione w ogłoszeniu o zamówieniu w sekcji III.4.2 oraz dokumenty wymienione w sekcji III.4.6 składane są przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających sie o zamówienie; c) wypełniając dokumenty powołujące sie na Wykonawcę, w miejscu - nazwa i adres Wykonawcy - należy wpisać dane dotyczące pełnomocnika, lidera. Przy ocenie wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający będzie brał pod uwagę ich łączną wiedzę i doświadczenie oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia. Spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą, natomiast wspólnicy s.c. w ramach wykonywanej przez nich działalności gospodarczej uznawani są za przedsiębiorców i to wspólnicy są podmiotem praw i obowiązków z tytułu prowadzonej działalności. Wniosek składany przez spółki cywilne jest traktowany jako Wniosek Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (art. 23 ustawy). OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA WNIOSKU Na stronie internetowej: http://www.bip.skw.pl/portal/378/Ogłoszenia_o_zamowieniach.html (w szczegółach sprawy nr ZP-41-SKW-2016), Zamawiający zamieścił formularze pomocne przy złożeniu wniosku, tj. formularz wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wykazu wykonanych robót budowlanych oraz wzory oświadczeń. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany złożyć wypełniony w języku polskim wniosek (formularz zamieszczony na stronie internetowej) wraz ze wszystkimi dokumentami wymaganymi przez Zamawiającego. Wykaz wykonanych robót budowlanych powinien zawierać w szczególności: - rodzaj robót wraz z informacją jaką branżę obejmują swoim zakresem; - czy zamówienie wiązało się z dostępem do informacji niejawnych; - miejsce wykonania, wraz z podaniem dokładnego adresu; - daty wykonania robót (zakończenia) - dzień, miesiąc, rok; - wartość brutto wykonanej roboty; - wartość brutto części roboty obejmującej swoim zakresem wyłącznie wymagane prace w branży sanitarnej polegające na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji centralnego ogrzewania o wartości min. 100.000,00 zł brutto; Do wykazu robót należy dołączyć dowody, o których mowa w pkt. III. 4.1) Ogłoszenia o zamówieniu. Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym powinien w szczególności zawierać: - dane dotyczące Wykonawcy: nazwa, siedziba, nr telefonu/faksu, adres e-mail, Regon, NIP, imię i nazwisko osoby(ób) uprawnionych do porozumiewania się z Zamawiającym, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy podać również dane poszczególnych wykonawców oraz wskazać ich pełnomocnika (lidera); - dane Zamawiającego: Biuro Administracyjne SKW, ul. Koszykowa 82, 02-008 Warszawa; - nazwę i nr postępowania, tj. Remont c.o.,z.w i c.w.u w budynku nr 2, spr. nr ZP-41-SKW-2016. Na pierwszej stronie Wniosku należy umieścić pieczęć adresową Wykonawcy. Dla zapewnienia integralności i nienaruszalności wniosku zaleca się: a) parafowanie każdej strony wniosku przez osoby podpisujące wniosek; b) zszycie i ponumerowanie w sposób ciągły wszystkich stron wniosku. Ewentualne poprawki we wniosku powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem i datą przez osobę (osoby) podpisującą wniosek. Parafka (podpis) powinna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej poprawkę). Wniosek musi być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w szczególności w przypadku: a) osób prawnych sposób reprezentacji musi być zgodny z danymi zawartym w odpowiednim rejestrze sadowym; b) przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną - przez osobę wpisana jako przedsiębiorca do ewidencji działalności gospodarczej; c) podpisania wniosku przez osobę upoważnioną, wniosek musi zawierać dokument pełnomocnictwa, z którego będzie wynikało umocowanie tej osoby do podpisywania i złożenia wniosku (ewentualnie w następnym etapie oferty i umowy), wystawione przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu. Pełnomocnictwo winno być dołączone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez jego wystawce; d) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - przez osobę upoważnioną przez wszystkich Wykonawców (pełnomocnika). Wniosek należy złożyć w kopercie odpowiednio zabezpieczonej i opisanej - należy podać: - nazwę Wykonawcy, adres, tel. kontaktowe; - dane Zamawiającego, tj: Sekretariat Biura Administracyjnego SKW, Zamówienia Publiczne ul. Koszykowa 82, 02-008 Warszawa, - nazwę i nr postępowania, tj.: Remont c.o, z.w i c.w.u w budynku nr 2, spr. nr ZP-41-SKW-2016. Konsekwencje złożenia wniosku niezgodnie z ww. opisem (np. potraktowanie wniosku jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej do miejsca składania wniosków w terminie określonym w ogłoszeniu) ponosi Wykonawca. W przypadku, gdy informacje zawarte we wniosku lub załączonych dokumentach stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4. ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2003 r., nr 153, poz. 1503 ze zm.), co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być publicznie udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą: Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa i dołączone odrębnie do wniosku. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIE ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI. Zamawiający i Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Pytania i wątpliwości dotyczące składania wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu można kierować do Zamawiającego w języku polskim: a) faksem - na nr (22) 261 846 131; b) drogą elektroniczną - na adres email: zamowienia@skw.gov.pl; c) w formie pisemnej - na adres: Sekretariat Biura Administracyjnego SKW, Zamówienia Publiczne ul. Koszykowa 82, 02-008 Warszawa. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących ogłoszenia. OSOBY UPOWAŻNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCĄ Andrzej Iwanicz, fax. nr 261 841 203.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.