eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przechlewo › BUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 3072PP - LEŚNICTWO GŁUSZEC, RUDKA, BIELSKO

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-15

Przechlewo: BUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 3072PP - LEŚNICTWO GŁUSZEC, RUDKA, BIELSKO
Numer ogłoszenia: 164606 - 2014; data zamieszczenia: 15.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Niedźwiady , ul. Dworcowa 50, 77-320 Przechlewo, tel. 059 8334371, faks 059 8334472.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_niedzwiady

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa - PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwo Niedźwiady w Przechlewie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 3072PP - LEŚNICTWO GŁUSZEC, RUDKA, BIELSKO.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty budowlane polegające na budowie drogi leśnej wewnętrznej służącej jako droga wywozowa i pożarowa, długości od km 0+000,00 do km 6+452,24- dojazdu pożarowego nr 3072pp w Leśnictwach Głuszec, Rudka i Bielsko. W skład przedmiotowej budowy wchodzą również roboty budowlane polegające na przebudowie zjazdu z drogi krajowej nr 25 na dojazd pożarowy nr 3072pp oraz przebudowie zjazdu z drogi gminnej na dojazd pożarowy nr 3072pp..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających na podst. art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawa zamówień publicznych dotychczasowemu wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego do wysokości 30% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Ewentualne zamówienia uzupełniające przewiduje się dla wszystkich pozycji kosztorysowych ujętych w kosztorysie ofertowym.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ofert musi być zabezpieczona wadium. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert Zamawiający wymaga wniesienia wadium przetargowego w kwocie - 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych, 00,100) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, według wyboru Wykonawcy: a.pieniądzu, b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c.gwarancjach bankowych, d.gwarancjach ubezpieczeniowych, e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) Wadium powinno być wniesione na cały okres terminu związania ofertą Wadium uznaje się za wniesione: a.wnoszone w formie pieniądza - w chwili wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert. b.wnoszone w pozostałych formach - w chwili złożenia w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym: a.wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PEKAO S.A. O.Człuchów 67 1240 3796 1111 0000 3074 3386, w tytule należy wskazać nazwę i nr (znak sprawy) postępowania tj.: Budowa drogi nr 3072, ZG-2710-1-14 b.w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć oryginał dokumentu stanowiącego wniesienie wadium W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp. Wykonawcy wnosząc wadium powinni zawsze podawać numer sprawy (przetargu) oraz nazwę zamówienia. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń Beneficjentem jest: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Niedźwiady w Przechlewie, ul. Dworcowa 50, 77-320 Przechlewo W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, dokumenty te powinny zawierać, co najmniej następujące elementy: a.nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji-poręczenia (zamawiającego), gwaranta-poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia oraz wskazanie ich siedzib, b.określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją-poręczeniem, c.kwotę gwarancji-poręczenia, d.termin ważności gwarancji-poręczenia, e.bezwarunkowe, nieodwołalne i niezwłoczne zobowiązanie gwaranta-poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a i ust. 5 ustawy PZP na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą. Z treści gwarancji-poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta-poręczyciela Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 10.Zgodnie z art. 46. ust.1. Ustawy PZP Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy PZP. 11.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13rym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14.Zgodnie z art. 46. ust. 4a ustawy PZP Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o których mowa w art. 26. ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25. ust. 1 ustawy PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16.Zamawiający wyklucza z postępowania wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy PZP albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2., ust. 4 ustawy PZP. 17.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli Wykonawca: załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawa zamówień publicznych (wg wzoru - Załącznik Nr 4 SIWZ). Ocena powyższego warunku odbywać się będzie na podstawie przedłożonego oświadczenia, którego wzór stanowi Załącznik Nr 4 SIWZ. Ocena warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia-niespełna.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli : Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył) co najmniej dwie (2) roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z betonowych płyt drogowych o wartości nie mniejszej niż 1 800 000,00 zł brutto łącznie. W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 SIWZ) oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: a)poświadczenie, b)nne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Przez najważniejsze roboty Zamawiający rozumie roboty potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia szczegółowo wyżej opisanego. W przypadku, gdy Zamawiający (Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Niedźwiady w Przechlewie) jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie robót budowlanych zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Ocena warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnienia-niespełna w oparciu o ww. dokumenty. Jako wykonanie (zakończenie) roboty należy rozumieć co najmniej podpisanie Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli: wykaże, iż dysponuje co najmniej następującym narzędziami oraz urządzeniami technicznymi: - koparka min. 0.25 m3, min. 1 szt.; - spycharka min. 55 kW (75 KM) min. 1 szt.; - równiarka samojezdna min. 74 kW (100 KM) min. 1 szt.; - walec statyczny ciągniony gładki min. 3-5 t min. 1 szt.; - walec statyczny ciągniony wibracyjny min. 3-5 t min. 1 szt.; - zagęszczarka wibracyjna spalinowa min. 200 kg min. 1 szt.; - ciągnik kołowy 37 kW50 KM min. 1 szt.; - samochód dostawczy min. 0.9 t min. 1 szt.; - samochód samowyładowczy min. 5 t min. 1 szt.; - rozkładarka mas bitumicznych min. 1,9 m min. 1 szt.; - szczotka mechaniczna na podwoziu ciągnika kołowego 37 kW (50KM) min. 1 szt. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia odbywać się będzie na podstawie wykazu narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacja dot. parametrów techn. oraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 SIWZ). Ocena warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia-niespełna w oparciu o dołączony do oferty dokument.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli: 1.Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia powinien wykazać, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: a)co najmniej jedną (1) osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej, zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006r. nr 83 poz. 578 z późn.zm) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy przy wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zamawiający, na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63 poz. 394 z późn. zm.), uzna obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe wymagane na ww. stanowisko, jeżeli kwalifikacje te swym zakresem będą odpowiadały uprawnieniom opisanym powyżej umożliwiając pełnienie funkcji kierownika budowy przy wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Uwaga: Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające posiadanie powyższych uprawnień oraz aktualne zaświadczenie z okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (dotyczy zaświadczeń zdobytych w kraju) - przy podpisaniu umowy. b.Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia powinien wykazać, że dysponuje co najmniej trzema (3) osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. Posiadających uprawnienia do obsługi koparki, spycharki, równiarki oraz ciągnika - zgodnie z wykazem maszyn i urządzeń w punkcie 2. poniżej. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia odbywać się będzie na podstawie wykazu osób (sporządzonego wg wzoru- Załącznik Nr 6 SIWZ), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a także oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (sporządzonego wg wzoru stanowiącego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 SIWZ). Ocena przedmiotowego warunku odbywać się będzie na zasadzie kryterium spełnia-niespełnia w oparciu o dołączone do oferty dokumenty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli Wykonawca: 1.wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych, 00,100). Ocena przedmiotowego warunku odbywać się będzie na zasadzie kryterium spełnia-niespełna w oparciu o dołączone do oferty dokumenty tj. informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zawiązanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 00,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych, 00,100). Ocena spełnienia ww warunku obywać się będzie na podstawie przedłożonej przez Wykonawcę opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia ww. warunku odbywać się będzie na zasadzie kryterium spełnia-nie spełnia w oparciu o dołączony do oferty dokument.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawa zamówień publicznych. dokumenty przy pomocy, których Wykonawca udowodni Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia (w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia), jeżeli zgodnie z postanowieniami art. 26 ust. 2b PZP, Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, potencjale technicznym lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji finansowej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP, zobowiązany jest do przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 800 000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert dotyczącej tych podmiotów. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP, zobowiązany jest do przedłożenia opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia co najmniej 200 000,00 zł. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający - żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a.Zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b.Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, c.Charakteru stosunku, jaki łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d.Zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Propozycję treści dokumentu (zobowiązania) stanowi Załącznik Nr 9 SIWZ Zobowiązanie innego podmiotu. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawa zamówień publicznych (wg wzoru - Załącznik Nr 3 SIWZ) - w odniesieniu do innych podmiotów na zasobach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, na których Wykonawca polega wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a które to podmioty będą brały udział w realizacji zamówienia. Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2d wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy Strony dopuszczają możliwość prolongowania terminu realizacji umowy wyłącznie na zasadach określonych w umowie w następujących przypadkach: Z winy Zamawiającego: 1.w przypadku opóźnienia przez Zamawiającego przekazania terenu budowy w dniu podpisania niniejszej umowy; 2.w przypadku konieczności prowadzenia przez Zamawiającego zabiegów gospodarczo- leśnych na przekazanym Wykonawcy terenie budowy; 3.w przypadku wystąpienia wad w dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego Wykonawcy. 2.Z przyczyn niezależnych od Wykonawcy: 1.jeżeli w czasie realizacji umowy wystąpią wybitnie niesprzyjające warunki pogodowe, uniemożliwiające wykonanie zadania np. mrozy, opady atmosferyczne, huragany; 2.Wystąpią inne nieprzewidziane okoliczności mające wpływ na wykonanie zamówienia a w szczególności niesprzyjające warunki geologiczne, archeologiczne lub terenowe, odnalezienie niewypałów i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne itp.; 3.w przypadku odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, a niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia; 4.wskutek wystąpienia okoliczności, które mogą zostać uznane za działanie siły wyższej, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności; 5.nieprzewidzianej zmiany przepisów prawa uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w umowie; 6.z przyczyn wynikających bezpośrednio w winy Zamawiającego uniemożliwiających wykonawcy prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy; W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w terminie realizacji zamówienia nowy termin zostanie wydłużony o czas niezawinionego przez wykonawcę przestoju. Warunkiem wydłużenia terminu realizacji umowy będzie wystąpienie przez Wykonawcę z pisemnym wnioskiem o przedłużeniu terminu realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem przyczyn uzasadniających jego przedłużenie. W takim przypadku Zamawiający pisemnie potwierdzi fakt i okres przestoju, co stanowić będzie podstawę do spisania stosownego aneksu przedłużającego umowę. Zaistnienie okoliczności, o których mowa w niniejszym § nie skutkuje obowiązkiem automatycznego przedłużenia terminu realizacji terminu. Warunkiem realizacji faktury końcowej jest przekazanie Zamawiającemu dokumentów zgodnie z § 9 ust. 2, pkt.2.9 (oraz oświadczeń Podwykonawców o uregulowaniu wymagalnych zobowiązań finansowych między Podwykonawcami i Wykonawcą w zakresie robót objętych niniejszą umową. W przypadku braku możliwości przedstawienia oświadczenia Podwykonawców o uregulowaniu wymagalnych zobowiązań finansowych pomiędzy Podwykonawcami i Wykonawcą, w szczególności w przypadku gdy Podwykonawcy odmawiają złożenia takiego oświadczenia, Wykonawca przedstawi dowód zapłaty wymagalnych zobowiązań finansowych w stosunku do Podwykonawców). W przypadku nie przedstawienia przedmiotowych dowodów, Zamawiający wstrzyma się od podpisania protokołu końcowego odbioru robót i naliczy kary umowne zgodnie z § 17. 9.W przypadku zaangażowania do wykonania umowy Podwykonawców, zapłata przez Zamawiającego drugiej i następnych części należnego wynagrodzenia za prace, które zostały określone w § 12 ust. 1 niniejszej umowy, uzależniona jest od przedstawienia przez Wykonawcę dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom zgodnie z § 12 PODWYKONAWCY ust. 18 . 1.Strony dopuszczają możliwość podwyższenia wynagrodzenia wykonawcy wyłącznie w przypadku zmiany obowiązujących stawek podatków VAT. W takim przypadku cena netto zamówienia nie ulegnie zmianie. O zmianie podatku VAT Wykonawca będzie zobligowany powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_niedzwiady/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Niedźwiady w Przechlewie adres: ul. Dworcowa 50; 77- 320 Przechlewo.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.05.2014 godzina 08:45, miejsce: Nadleśnictwo Niedźwiady w Przechlewie adres: ul. Dworcowa 50; 77- 320 Przechlewo - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.