eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuchów › Remont pomieszczeń w budynku Ratusza w Tuchowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-24

Tuchów: Remont pomieszczeń w budynku Ratusza w Tuchowie
Numer ogłoszenia: 163818 - 2013; data zamieszczenia: 24.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuchów , ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów, woj. małopolskie, tel. 0146525218 w. 12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont pomieszczeń w budynku Ratusza w Tuchowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Remont pomieszczeń w budynku Ratusza w Tuchowie obejmujący zakres -roboty budowlano-remontowe obejmujące pomieszczenia :nr :8, 9,10,11,15,20,21,22,23,24 polegające na : 1.Pomieszczenie nr 8 ; -- podział korytarza na pomieszczenia: wiatrołap i korytarz komunikacja poprzez zabudowę drzwi 1 skrzydłowych z naświetlami bocznymi i górnym łukowym ( poz. 3 rys. wykonawczy) - zabudowa drzwi aluminiowych z korytarza pom. 8 do pomieszczenia nr 6-7 ( poz. 4 rys. Wykonawczy) malowanie ościeży drzwi 2.Pomieszczenie nr 9 - demontaż starych żaluzji - zabezpieczenie istniejących mebli biurowych ( przeniesienie, folia techniczna) - rozebranie ścian murowanych, wykucie ościeżnic i wywiezienie gruzu, - montaż belek nadproża - zabudowa drzwi 1 skrzydłowych z naświetlami bocznymi z korytarza pom. 8 do pomieszczenia nr 9 ( poz. 2 rys. wykonawczy) - przygotowanie pod malowanie ( gruntowanie , szpachlowanie ) powierzchni starych tynków i dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi ( kolor wg. wyboru użytkownika) - malowanie grzejników - cyklinowanie parkietów , szlifowanie listew - malowanie lakierami parkietów: podkładowym - malowanie lakierami parkietów: nawierzchniowym - pastowanie parkietów - sprzątanie po robotach malarskich 3 .Pomieszczenie nr 10 - demontaż starych wykładzin, karniszy, żaluzji - zabezpieczenie istniejących mebli biurowych ( przeniesienie, folia techniczna) - przygotowanie pod malowanie ( gruntowanie , szpachlowanie ) powierzchni starych tynków i dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi ( kolor wg. wyboru użytkownika) - malowanie sufitów farbami emulsyjnymi (kolor biały) - malowanie grzejników - cyklinowanie parkietów , szlifowanie listew - malowanie lakierami parkietów: podkładowym - malowanie lakierami parkietów: nawierzchniowym - pastowanie parkietów - sprzątanie po robotach malarskich 4.Pomieszczenie nr 11 - podział pomieszczenia biurowego 11 na pomieszczenia 11 i 11A. poprzez zabudowę ścianki działowej karton-gips na ruszcie metalowym ( rys. A1) - montaż ościeżnic i skrzydeł drzwiowych płytowych wewnętrznych w ściance kartongips - demontaż starych żaluzji - zabezpieczenie istniejących mebli biurowych ( przeniesienie, folia techniczna) - przygotowanie pod malowanie ( gruntowanie , szpachlowanie ) powierzchni starych tynków i dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi ( kolor wg. wyboru użytkownika) - malowanie sufitów farbami emulsyjnymi (kolor biały) - malowanie grzejników - cyklinowanie parkietów , szlifowanie listew - malowanie lakierami parkietów: podkładowym - malowanie lakierami parkietów: nawierzchniowym - sprzątanie po robotach malarskich 5 .Pomieszczenie nr 15 - demontaż starych żaluzji - zabezpieczenie istniejących mebli biurowych ( przeniesienie, folia techniczna) - przygotowanie pod malowanie ( gruntowanie , szpachlowanie ) powierzchni starych tynków i dwukrotne malowanie ścian farbami emulsyjnymi ( kolor wg. wyboru użytkownika) - malowanie sufitów farbami emulsyjnymi (kolor biały) - malowanie grzejników - cyklinowanie parkietów , szlifowanie listew - malowanie lakierami parkietów: podkładowym - malowanie lakierami parkietów: nawierzchniowym - pastowanie parkietów - sprzątanie po robotach malarskich - zabudowa drzwi 1-skrzydłowych z naświetlem bocznym -element boksu kasowego ( poz.1 rys. wykonawczy) 6. Pomieszczenie nr 20-21-22 - demontaż starych żaluzji, wyniesienie wyposażenia sali - zabezpieczenie istniejących mebli biurowych ( przeniesienie, folia techniczna) - demontaż istniejącej ścianki z płyt warstwowych pom. 21 serwera - zabudowa ścianek działowych karton-gips na ruszcie metalowym-wydzielenie pomieszczenia serwera nr 21 i archiwum nr 20 ( rys. A2) - montaż ościeżnic i skrzydeł drzwiowych płytowych wewnętrznych w ścinkach kartongips - przygotowanie pod malowanie ( gruntowanie , szpachlowanie ) powierzchni starych tynków i dwukrotne malowanie ścian farbami emulsyjnymi ( kolor wg. wyboru użytkownika) - malowanie sufitów farbami emulsyjnymi (kolor biały) - malowanie grzejników - cyklinowanie parkietów , szlifowanie listew - malowanie lakierami parkietów: podkładowym - malowanie lakierami parkietów: nawierzchniowym - pastowanie parkietów - sprzątanie po robotach malarskich 7. Pomieszczenie nr 23-24 - przygotowanie pod malowanie ( gruntowanie , szpachlowanie ) powierzchni starych tynków i dwukrotne malowanie ścian farbami emulsyjnymi ( kolor wg. wyboru użytkownika) - malowanie sufitów farbami emulsyjnymi (kolor biały) - malowanie grzejników - cyklinowanie parkietów , szlifowanie listewmalowanie lakierami parkietów: - malowanie lakierami parkietów: nawierzchniowym - pastowanie parkietów - sprzątanie po robotach malarskich Roboty pomocnicze i porządkowe związane z robotami pktu 1.3: - Zabezpieczenie przed uszkodzeniem lub zabrudzeniem wcześniej wykonanych robót i wbudowanych elementów, pielęgnacja tynków w czasie ich wykonania, wymiana szyb stłuczonych w procesie wykonywania robót, Doprowadzenie terenu do należytego ładu i porządku z uprzątnięciem i wywiezieniem gruzu Roboty instalacji elektrycznych. Zakres robót obejmuje: - demontaż starej instalacji pomieszczeń nr 9-15, oraz 20-24 - wykonanie instalacji gniazd 1-fazowych ogólnych i wydzielonych 230V - modernizacja instalacji gniazd teleinformatycznych telefonicznych - modernizacja instalacji gniazd teleinformatycznych logicznych - wykonanie instalacji oświetleniowej pomieszczeń - montażu czujek alarmowych do istniejącego systemu ISWN - roboty o charakterze ogólnobudowlanym po montażu instalacji takie jak: zaprawianie bruzd, naprawa ścian i stropów po przekuciach i osadzeniu przepustów, montaż przykryć kanałów instalacyjnych Uwaga: 1.obwody elektryczne gniazd i oświetlenia zaznaczone w projekcie budowlanym kolorem czerwonym przeznaczone do dalszej eksploatacji. 2.pracujące linie telefoniczne i komputerowe zinwentaryzować i pozostawić do dalszej eksploatacji Wykonanie robót. Trasowanie. Trasa instalacji elektrycznych powinna przebiegać bezkolizyjnie z innymi instalacjami i urządzeniami, powinna być przejrzysta ,prosta i dostępna dla prawidłowej konserwacji oraz remontów. Wskazane jest aby przebiegała w liniach poziomych i pionowych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje uprawnienia do występowania w obrocie prawnym. Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie: - aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie wymaganej wiedzy i doświadczenia - Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał co najmniej 1 robotę budowlaną podobną z rodzaju i zakresu co przedmiot zamówienia, a za taką robotę budowlaną odpowiadającą rodzajowi i zakresowi co przedmiot zamówienia uznaje się wykonaną robotę budowlana, lub remontową na budynku użyteczności publicznej Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie: wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; Do każdej pozycji wyszczególnionej w załączniku nr 4 SIWZ należy załączyć dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania niniejszego zamówienia. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie żąda dokumentów wykazujących spełnienie przez wykonawcę ww warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował : -kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej 2 letnią praktyką zawodową przy zabytkach nieruchomych kierownikiem budowy w zakresie instalacji energetycznych posiadaniem lub dysponowaniem odpowiednią ilością osób /pracowników fizycznych/ zdolnych do wykonania zamówienia Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o: oświadczenie wykonawcy , że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; - załącznik nr 6 SIWZ. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku nie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ,oraz nie posiadania potencjału technicznego należy przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że wspólnie spełniają powyższy warunek.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie wymaganej sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający wymaga , aby wykonawca przedłożył w swojej ofercie oświadczenie iż znajduje się w dobrej kondycji finansowej i ekonomicznej. Potwierdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane w oparciu o dokument o nazwie : Oświadczenie - załącznik nr 3 będący załącznikiem do SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że wspólnie spełniają powyższy warunek.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następujących okolicznościach: 1.Konieczności wykonania robót budowlanych w przypadku: a. wystąpieniem w trakcie realizacji niniejszej umowy konieczności wykonania robót dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym, których wykonanie stanie się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego będzie uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. b. działaniem zdarzeń losowych c. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie w terminie ustalonych robót budowlanych d. gdy w wyniku rozliczenia udzielonej dotacji i wynikającym stąd ostatecznym terminem rozliczenia nie jest możliwe dotrzymanie umownego terminu wykonania umowy. 2. Zmniejszenia zakresu umownego robót z przyczyn technicznych lub gospodarczych niemożliwych wcześniej do przewidzenia przez Zamawiającego. 3. Zmiany ustawowej stawki podatku VAT 4. Z uwagi na niezależne od stron okoliczności /nieprzewidziane zmiany organizacyjne, wypadki losowe/ dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy. 5. Zmniejszenia wysokości wynagrodzenia przewidzianego w umowie, spowodowanego koniecznością zmniejszenia zakresu umownego robót. Wszelkie powyższe zmiany te mogą nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuchow.BIPTuchow/zamówienia publiczne+ogłoszenia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Tuchowie, 33-170 Tuchów, ul.Jana Pawła II nr IV pok.nr 24-wersja papierowa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Tuchowie,ul.Rynek1,Dziennik Podawczy,Pokój nr 7.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.