eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Wykonanie specjalistycznego oprogramowania informatycznego do wykonywania analiz uchwał i zarządzeń, w sprawie uchwalenia budżetu i jego zmian, organów jednostek samorządu terytorialnego, analizy sprawozdawczości kwartalnej oraz analiz wykonania budżetu za I półrocze i rok budżetowy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-06-10

Gdańsk: Wykonanie specjalistycznego oprogramowania informatycznego do wykonywania analiz uchwał i zarządzeń, w sprawie uchwalenia budżetu i jego zmian, organów jednostek samorządu terytorialnego, analizy sprawozdawczości kwartalnej oraz analiz wykonania budżetu za I półrocze i rok budżetowy
Numer ogłoszenia: 163378 - 2010; data zamieszczenia: 10.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalna Izba Obrachunkowa w Gdańsku , ul. Wały Jagiellońskie 36, 80-853 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 301 86 45, faks 58 346 25 15.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie specjalistycznego oprogramowania informatycznego do wykonywania analiz uchwał i zarządzeń, w sprawie uchwalenia budżetu i jego zmian, organów jednostek samorządu terytorialnego, analizy sprawozdawczości kwartalnej oraz analiz wykonania budżetu za I półrocze i rok budżetowy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznego oprogramowania informatycznego do wykonywania analiz uchwał i zarządzeń, w sprawie uchwalenia budżetu i jego zmian, organów jednostek samorządu terytorialnego, analizy sprawozdawczości kwartalnej oraz analiz wykonania budżetu za I półrocze i rok budżetowy. Opracowanie systemu informatycznego do wzmocnienia nadzoru nad uchwałami i sprawozdaniami kwartalnymi organów jednostek samorządu terytorialnego będzie polegało na opracowaniu projektu raportu w systemie BeSTia w module Raporty, jego wykonaniu oraz wdrożeniu w Izbie w Gdańsku, oraz zainstalowaniu w partnerskich Izbach, tj. RIO Białystok, RIO Warszawa, RIO Olsztyn i zespołach zamiejscowych partnerskich Izb, który realizował będzie wszystkie zadania przedstawione w opisie programu obsługującego Wydział Analiz w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku wraz z modułem, który będzie opracowywany w trakcie wykonywania oprogramowania pn. Wieloletnia prognoza finansowa. Izbą wiodącą (liderem) jest Regionalna Izba Obrachunkowa w Gdańsku. Użytkownikami oprogramowania będą następujące Izby (Izby partnerskie i zespoły zamiejscowe partnerskich Izb): a) w Gdańsku (Zamawiający), b) w Olsztynie oraz w zespole w Elblągu, c) w Białymstoku oraz w zespołach Suwałkach i Łomży, d) w Warszawie oraz w zespołach Płocku, Radomiu, Ciechanowie, Ostrołęce i Siedlcach. RIO dysponuje systemem informatycznym BeSTia opracowanym na zlecenie Ministerstwa Finansów. Regionalne Izby Obrachunkowe współpracują z jednostkami samorządowymi wykorzystując Program BeSTia. System BeSTia jest bazą danych zawierającą wprowadzane przez jednostki samorządu terytorialnego uchwały budżetowe, zarządzenia w sprawie budżetu i ich zmiany oraz kwartalną sprawozdawczość, nie dającą możliwości dokonywania analiz danych budżetowych. Posiada on również mechanizm tworzenia raportów. W systemie tym w module Raporty użytkownik może tworzyć samodzielnie dowolne zestawienia danych z bazy oraz eksportować je do Execl a. Wykonane przez wykonawcę oprogramowanie musi pozwalać na badanie uchwał budżetowych i ich zmian, projektów budżetów oraz uchwał o wieloletniej prognozie finansowej od 2011 roku, dokonywać kontroli sprawozdawczości kwartalnej oraz tworzyć analizę wykonania budżetu za I półrocze i rok budżetowy. Oprogramowanie będzie wykorzystywane przez inne Regionalne Izby Obrachunkowe, dlatego musi mieć możliwość dostosowania katalogów w każdej Izbie. Regionalne Izby Obrachunkowe jako narzędzia informatyczne dopuszczają bazę danych BeSTia, która pracuje na MS SQLSERVER200, MS Excel ver. 2003. Oprogramowanie musi wykonywać wszystkie operacje przedstawione w opisie programu obsługującego Wydział Analiz Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz w dołączonych do niego plikach zawierających skoroszyty z makrami oraz skoroszyty z wzorami zawierającymi algorytmy i kryteria wyboru. Oprogramowanie musi zapewniać jak najprostszy mechanizm dokonywania zmian układu tabel i kryteriów wyboru danych z bazy danych BeSTia. Oprogramowanie musi zapewniać jednoczesny dostęp do różnych zestawień, tak jak jest to stosowane w programie w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku. Oprogramowanie winno zapewniać jak najszybszy dostęp do otrzymanego wyniku, co najmniej porównywalny ze stosowanym w systemie wykorzystywanym w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku. Wykonawca udzieli co najmniej 12 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do serwisowania oprogramowania przez okres 12 miesięcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 9 do siwz. Miejsce świadczenia usługi: Gdańsk, Białystok, Warszawa, Olsztyn oraz zespoły zamiejscowe partnerskich Izb Zamawiający zaleca, aby wykonawca zapoznał się z oprogramowaniem, które obecnie funkcjonuje w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku, celem uzyskania informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz do zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Zamawiający w załączniku nr 10 udostępnia pliki umożliwiające uruchomienie programu pracującego w izbie gdańskiej w MS Excel ver. 2003 w celu zapoznania się z jego zakresem działania. Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom części prac, pod warunkiem wskazania zakresu prac w ofercie (załącznik nr 7 do siwz). Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec zamawiającego i osób trzecich za usługi wykonane przez podwykonawców..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.21.25.17 - Usługi opracowywania oprogramowania informatycznego 72.21.24.41 - Usługi opracowywania oprogramowania do analizy finansowej 72.21.26.10 - Usługi opracowywania oprogramowania dla baz danych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 03.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 2.500 zł

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usług obejmujących opracowanie i wdrożenie oprogramowania z zakresu finansów publicznych o wartości netto minimum 70.000 zł.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest dysponowanie osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, na stanowisku specjalisty ds. informatyki z doświadczeniem w zakresie baz danych, mechanizmów arkuszy kalkulacyjnych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ---wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 40.000 zł; --wymagane jest posiadanie średniego rocznego obrotu z ostatnich trzech lat obrotowych w kwocie minimum 150.000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    opis zaoferowanego przedmiotu zamówienia, opis zastosowanej technologii zaoferowanego oprogramowania, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia, z uwzględnieniem w szczególności sposobu dokonywania: ---aktualizacji wynikających ze zmian oznaczenia klasyfikacji budżetowej lub ilości układów klasyfikacji budżetowej, (dotyczy to dodawania, usuwania, bądź zmian numerów klasyfikacji budżetowej w bazie danych, według których budowane są kryteria wyboru danych), ---zmian identyfikatorów określających nazwy pól w tabelach w bazie danych BeSTia, (dotyczy to zmian nazwy pola w bazie danych wynikających ze zmiany stosowanej dotychczas, np. sprawozdanie NDS pole D211 miało nazwę na realizacje z UE, a zmieniono ją na nazwę na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych, ---zmian w prezentacji wyników, które spowodowane będą zmianami przepisów dotyczących np. układu i określonych pozycji sprawozdań budżetowych.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz OFERTA, wg wzoru zamawiającego, o treści odpowiadającej Załącznikowi nr 1 do siwz. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy składają jeden formularz OFERTA. 2) Pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych w przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 3) Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 4) Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom o treści odpowiadającej załącznikowi nr 7 do siwz wraz ze wskazaniem zakresu wykonywanych prac przez podwykonawców. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców. 5) oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do siwz 6) pisemne zobowiązanie podmiotów oddających do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - funkcjonalność w zakresie dostosowania oprogramowania do zmieniających się przepisów prawa - 15

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, a w szczególności w zakresie: a) przedmiotu zamówienia, pod warunkiem, że będą one korzystne np. technologicznie lub finansowo, dla Zamawiającego albo zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności, np. zmiana obowiązujących przepisów prawa, w trakcie wykonywania prac pojawią się na rynku nowe, nowocześniejsze technologie, które lepiej będą zaspokajać potrzeby Zamawiającego lub gdy podczas wykonywania zamówienia pojawiły się okoliczności, których w trakcie sporządzania programowania nie można było przewidzieć, a które spowodują to, że nie zostaną osiągnięte cele i zadania umowy wymienione w § 1, b) podwykonawców, pod warunkiem, że zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, c) stawki podatku VAT, jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka podatku VAT, d) wszelkich zmian umowy, o ile konieczność ich wprowadzenia będzie wynikała ze zmian w obowiązujących przepisach prawa, e) zmian osób reprezentujących, pod warunkiem wcześniejszego powiadomienia drugiej strony, w następujących przypadkach: ­ śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, ­ niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, ­ jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy (np. rezygnacji), f) zmian teleadresowych stron umowy, przy czym w razie zmian zapisanych wyłącznie w preambule umowy, nowe dane teleadresowe mogą być pisemnie notyfikowane przez stronę, której one dotyczą, w odrębnym oświadczeniu, pisemnie tylko poświadczonym przez drugą stronę. 3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem zapisów ust. 1 i 2 jest nieważna. 4. Niedopuszczalne jest wprowadzanie do umowy postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego. 5. Żadna zmiana nie może odnosić się do zdarzeń uprzednio dokonanych, a skuteczność zmiany nie ma mocy wstecznej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gdansk.rio.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.06.2010 godzina 09:00, miejsce: siedzibie zamawiającego w sekretariacie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu Wzmocnienie potencjału czterech partnerskich Regionalnych Izb Obrachunkowych w Gdańsku, Olsztynie, Warszawie i Białymstoku / nr umowy o dofinansowanie projektu UDA-POKL.05.02.03-00-018/09-00 współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V - Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.