eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ToruńDostawa pomp insulinowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-17

Toruń: Dostawa pomp insulinowych
Numer ogłoszenia: 16043 - 2012; data zamieszczenia: 17.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera , ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6101510, faks 056 6596128.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-bielany.torun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa pomp insulinowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest:
Zadanie Nr 1 - dostawa pomp insulinowych dla dzieci z zapotrzebowaniem na insulinę powyżej 20 j/dobę z regulacją dawki bazy poniżej 0,1 j. /godzinę - 30 szt.
1 Masa pompy z baterią i pojemnikiem na insulinę [g]
2 Zasilanie pompy z baterii powszechnie dostępnych AA lub AAA (oznacza to możliwość zakupienia baterii w powszechnie dostępnych placówkach handlowychtj. Sieciach supermarketów, stacjach paliw, kioskach typu RUCH, sklepach ze sprzętem AGD i RTV, aptekach)
3 Klasa ochrony przed wilgocią i zalaniem min. IPX 7
4 Pełny interfejs użytkownika w j. polskim
5 Zakres temperatury pracy, minimalny zakres +5 do + 40 [stopni C]
Parametry programowalne
6 Programowanie wielkości dawki bazy
7 Różne rodzaje programowalnych baz, minimum 3 rodzaje
8 Dokładność dawkowania bazy nie gorsza niż 0,1j./godzinę, (każdy rodzaj bazy)
9 Programowanie wielkości bolusa
10 Różne rodzaje bolusa, minimum 3 rodzaje
11 Minimalna dokładność dawkowania bolusa nie gorsza niż 0,1 jednostki
Alarmy
12 Alarm dźwiękowy (tonowy)
13 Alarm wibracyjny
14 Rodzaje alarmów
15 Informacja dźwiękowa i wyświetlana na ekranie pompy o zużyciu baterii większym niż 70 %
16 Możliwość wyłączenia alarmu dźwiękowego
Funkcje dodatkowe pompy
17 Automatyczne wypełnienie drenu
18 Nieograniczona ilość wypełnień drenów w ciągu doby
19 Blokada przed przypadkową zmianą parametrów
20 Możliwość anulowania podaży bolusa jednym przyciskiem
21 Bezpłatne zapewnienie oprogramowania i interfejsu do sczytywania danych z pompy (m.in. historia bolusów, wypełnień, alarmów, dawki podstawowej, dawki dobowej) do komputera na użytek ośrodka diabetologicznego prowadzącego terapię (minimalne wymogi w załączniku Nr 9/1 do SIWZ)
22 Pamięć minimum 1000 zdarzeń (bolusy, alarmy)
23 Przegląd raportów, z minimum ostatnich 90 dni
24 Kalkulator bolusa posiłkowego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
25 Kalkulator bolusa korygującego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
26 Automatyczne rozpoznawanie przez pompę ilości insuliny znajdującej się w zbiorniczku
27 Czasowa zmiana bazy minimum do 24 h
28 Minimalny okres czasowej zmiany bazy mniejszy lub równy 30 min.
Wyposażenie pompy
29 Zestawy infuzyjne (dostarczane przy dostawie) min 4 szt.
30 Zbiorniki na insulinę (dostarczane przy dostawie) min 2 szt.,
31 Baterie zapasowe (dostarczane przy dostawie) min. 2 szt. dla każdej pompy
32 Etui ochronne
33 Brak dodatkowych akcesoriów koniecznych do zamontowania zestawu infuzyjnego w pompie i przygotowania pompy do podłączenia
Koszty eksploatacji
34 Możliwość używania wkłuć innych producentów w pompach biorących udział w ofercie
35 Koszt zakupu 10 zestawów infuzyjnych (minimum jednego rodzaju do 300 zł)
36 Koszt zakupu osprzętu:
a) 10 zestawów infuzyjnych metalowych, z tworzyw sztucznych
b)strzykawek
37 Dostępność zestawów infuzyjnych w punktach sprzedaży na terenie całego kraju Szkolenia/informacje dla pacjentów/zespołu diabetologicznego
38 Wykonawca zapewnia dostęp do telefonicznej pomocy technicznej przez 24 h na dobę (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, konieczność całodobowej infolinii)
39 Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi pompy (każdego nowego pacjenta) w terminie 7 dni od daty przekazania pompy pacjentowi w ośrodku zakładającym pompę oraz podłączenie pompy w terminie 14 dni od daty przekazania pompy w ośrodku podłączającym pompy. O zakończeniu wymaganego szkolenia decyduje członek zespołu diabetologicznego w ośrodku podłączającym pompy - podpisuje kartę szkolenia.
40 Wykonawca posiada stronę internetową przedstawiającą formę kontaktu z firmą oraz dane dotyczące pompy i dostępnego osprzętu (minimalne wymagane parametry podane w załączniku Nr 9/2 do SIWZ )
41 Instrukcja obsługi pompy w języku polskim, w instrukcji muszą być opisane wszystkie komunikaty wyświetlane przez pompę
42 Wykonawca zapewnia przeszkolenie praktyczne zespołu diabetologicznego Zamawiającego w zakresie obsługi oferowanej pompy. Warunki gwarancji
43 Gwarancja min. 48 m-cy od daty podpięcia pompy do pacjenta
44 Autoryzowane punkty serwisowe na terenie Polski
Zadanie Nr 2 - dostawa pomp insulinowych dla dzieci z niedocukrzeniami nocnymi i/lub nie sygnalizującymi objawów niedocukrzenia oraz dla dzieci poniżej 6 r.ż lub z małym zapotrzebowaniem dobowym insuliny poniżej 20 j/ dobę, z regulacją dawki bazy poniżej 0,1 j. /godzinę - 10 szt.
1 Masa pompy z baterią i pojemnikiem na insulinę [g]
2 Zasilanie pompy z baterii powszechnie dostępnych AA lub AAA (oznacza to możliwość zakupienia baterii w powszechnie dostępnych placówkach handlowych tj. Sieciach supermarketów, stacjach paliw, kioskach typu RUCH, sklepach ze sprzętem AGD i RTV, aptekach)
3 Klasa ochrony przed wilgocią i zalaniem min. IPX 7
4 Pełny interfejs użytkownika w języku polskim
5 Zakres temperatury pracy, minimalny zakres +5 do + 40[stopni C]
Parametry programowalne
6 Programowanie wielkości dawki bazy
7 Różne rodzaje programowalnych baz, minimum 3 rodzaje
8 Dokładność dawkowania bazy mniejsza niż 0,1j./godzinę, (każdy rodzaj bazy)
9 Programowanie wielkości bolusa
10 Różne rodzaje bolusa, minimum 3 rodzaje 11 Minimalna dokładność dawkowania bolusa 0,1 jednostki (każdy rodzaj bolusa) niezależnie od wielkości bolusa
Alarmy
12 Alarm dźwiękowy (tonowy)
13 Alarm wibracyjny
14 Rodzaje alarmów
15 Informacja dźwiękowa i wyświetlana na ekranie pompy o zużyciu baterii większym niż 70 %
16 Możliwość wyłączenia alarmu dźwiękowego
Funkcje dodatkowe pompy
17 Automatyczne wypełnienie drenu
18 Nieograniczona ilość wypełnień drenów w ciągu doby
19 Blokada przed przypadkową zmianą parametrów
20 Możliwość anulowania podaży bolusa jednym przyciskiem
21 Bezpłatne zapewnienie oprogramowania i interfejsu do sczytywania danych z pompy (m.in. historia bolusów, alarmów, dawki podstawowej, dawki dobowej) do komputera na użytek ośrodka diabetologicznego prowadzącego terapię (minimalne wymogi w załączniku Nr 9/1)
22 Pamięć minimum 1000 zdarzeń (bolusy, alarmy)
23 Przegląd raportów, z minimum ostatnich 90 dni
24 Kalkulator bolusa posiłkowego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
25 Kalkulator bolusa korygującego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
26 Automatyczne rozpoznawanie przez pompę ilości insuliny znajdującej się w zbiorniczku
27 Czasowa zmiana bazy minimum do 24 h
28 Minimalny okres czasowej zmiany bazy mniejszy lub równy 30 min.
29 Ciągłe monitorowanie glikemii
Wyposażenie pompy
30 Zestawy infuzyjne (dostarczane przy dostawie) min 4 szt.,
31 Zbiorniki na insulinę (dostarczane przy dostawie) min 2 szt.,
32 Baterie zapasowe (dostarczane przy dostawie) min. 2 szt.
33 Etui ochronne
34 Brak dodatkowych akcesoriów koniecznych do zamontowania zestawu infuzyjnego w pompie i przygotowania pompy do podłączenia
35 Sensory do ciągłego monitorowania glikemii (dostarczane przy dostawie ) min. 2 szt.
36 1 transmiter na 5 pomp
Koszty eksploatacji
37 Możliwość używania wkłuć innych producentów w pompach biorących udział w ofercie
38 Koszt zakupu 10 zestawów infuzyjnych (minimum jednego rodzaju do 300 zł) 39 Koszt zakupu osprzętu:
a) 10 zestawów infuzyjnych metalowych, z tworzyw sztucznych
b)strzykawek
40 Dostępność zestawów infuzyjnych w punktach sprzedaży na terenie całego kraju
Szkolenia/informacje dla pacjentów/zespołu diabetologicznego
41 Wykonawca zapewnia dostęp do telefonicznej pomocy technicznej przez 24 h na dobę (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym) (konieczność całodobowej infolinii)
42 Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi pompy (każdego nowego pacjenta) w terminie 7 dni od daty przekazania pompy pacjentowi w ośrodku zakładającym pompę oraz podłączenie pompy w terminie 14 dni od daty przekazania pompy w ośrodku podłączającym pompy. O zakończeniu wymaganego szkolenia decyduje członek zespołu diabetologicznego w ośrodku podłączającym pompy - podpisuje kartę szkolenia.
43 Wykonawca posiada stronę internetową przedstawiającą formę kontaktu z firmą oraz danymi dotyczącymi pompy i osprzętu (minimalne wymagane parametry podane w załączniku Nr 9/2)
44Instrukcja obsługi pompy w języku polskim, w instrukcji muszą być opisane wszystkie komunikaty wyświetlane przez pompę
45Wykonawca zapewnia przeszkolenie praktyczne zespołu diabetologicznego Zamawiającego w zakresie obsługi oferowanej pompy. Warunki gwarancji
46 Gwarancja min. 48 m-cy od daty podpięcia pompy do pacjenta
47 Autoryzowane punkty serwisowe na terenie Polski
Zadanie Nr 3 - dostawa pomp insulinowych dla dorosłych - 12 szt.
1 Masa pompy z baterią i pojemnikiem na insulinę [g]
2 Zasilanie pompy z baterii powszechnie dostępnych AA lub AAA (oznacza to możliwość zakupienia baterii w powszechnie dostępnych placówkach handlowychtj. Sieciach supermarketów, stacjach paliw, kioskach typu RUCH, sklepach ze sprzętem AGD i RTV, aptekach)
3 Klasa ochrony przed wilgocią i zalaniem min. IPX 7
4 Pełny interfejs użytkownika w j. polskim
5 Zakres temperatury pracy, minimalny zakres +5 do + 40 [stopni C]
Parametry programowalne
6 Programowanie wielkości dawki bazy
7 Różne rodzaje programowalnych baz, minimum 3 rodzaje
8 Dokładność dawkowania bazy nie gorsza niż 0,1j./godzinę, (każdy rodzaj bazy)
9 Programowanie wielkości bolusa
10 Różne rodzaje bolusa, minimum 3 rodzaje
11 Minimalna dokładność dawkowania bolusa nie gorsza niż 0,1 jednostki
Alarmy
12 Alarm dźwiękowy (tonowy)
13 Alarm wibracyjny
14 Rodzaje alarmów
15 Informacja dźwiękowa i wyświetlana na ekranie pompy o zużyciu baterii większym niż 70 %
16 Możliwość wyłączenia alarmu dźwiękowego
Funkcje dodatkowe pompy
17 Automatyczne wypełnienie drenu
18 Nieograniczona ilość wypełnień drenów w ciągu doby
19 Blokada przed przypadkową zmianą parametrów
20 Możliwość anulowania podaży bolusa jednym przyciskiem 21 Bezpłatne zapewnienie oprogramowania i interfejsu do sczytywania danych z pompy (m.in. historia bolusów, wypełnień, alarmów, dawki podstawowej, dawki dobowej) do komputera na użytek ośrodka diabetologicznego prowadzącego terapię (minimalne wymogi w załączniku Nr 9/1 do SIWZ)
22 Pamięć minimum 1000 zdarzeń (bolusy, alarmy)
23 Przegląd raportów, z minimum ostatnich 90 dni
24 Kalkulator bolusa posiłkowego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
25 Kalkulator bolusa korygującego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
26 Automatyczne rozpoznawanie przez pompę ilości insuliny znajdującej się w zbiorniczku
27 Czasowa zmiana bazy minimum do 24 h
28 Minimalny okres czasowej zmiany bazy mniejszy lub równy 30 min.
Wyposażenie pompy
29 Zestawy infuzyjne (dostarczane przy dostawie) min 4 szt.
30 Zbiorniki na insulinę (dostarczane przy dostawie) min 2 szt.,
31 Baterie zapasowe (dostarczane przy dostawie) min. 2 szt. dla każdej pompy
32 Etui ochronne
33 Brak dodatkowych akcesoriów koniecznych do zamontowania zestawu infuzyjnego w pompie i przygotowania pompy do podłączenia
Koszty eksploatacji
34 Możliwość używania wkłuć innych producentów w pompach biorących udział w ofercie
35 Koszt zakupu 10 zestawów infuzyjnych (minimum jednego rodzaju do 300 zł)
36 Koszt zakupu osprzętu:
a) 10 zestawów infuzyjnych metalowych z tworzyw sztucznych
b)strzykawek
37 Dostępność zestawów infuzyjnych w punktach sprzedaży na terenie całego kraju Szkolenia/informacje dla pacjentów/zespołu diabetologicznego
38 Wykonawca zapewnia dostęp do telefonicznej pomocy technicznej przez 24 h na dobę (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, konieczność całodobowej infolinii)
39 Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi pompy (każdego nowego pacjenta) w terminie 7 dni od daty przekazania pompy pacjentowi w ośrodku zakładającym pompę oraz podłączenie pompy w terminie 14 dni od daty przekazania pompy w ośrodku podłączającym pompy. O zakończeniu wymaganego szkolenia decyduje członek zespołu diabetologicznego w ośrodku podłączającym pompy - podpisuje kartę szkolenia.
40 Wykonawca posiada stronę internetową przedstawiającą formę kontaktu z firmą oraz dane dotyczące pompy i dostępnego osprzętu (minimalne wymagane parametry podane w załączniku Nr 9/2 do SIWZ )
41 Instrukcja obsługi pompy w języku polskim, w instrukcji muszą być opisane wszystkie komunikaty wyświetlane przez pompę
42 Wykonawca zapewnia przeszkolenie praktyczne zespołu diabetologicznego Zamawiającego w zakresie obsługi oferowanej pompy.
Warunki gwarancji
43 Gwarancja min. 48 m-cy od daty podpięcia pompy do pacjenta
44 Autoryzowane punkty serwisowe na terenie Polski
II. Wymagane warunki gwarancji:
a) wymagany termin gwarancji - minimum 48 m-cy,
b) w okresie gwarancji odbiór przedmiotu zamówienia do naprawy lub przyjazd serwisanta do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy,
c) czas wymiany pompy na sprawną od chwili zgłoszenia awarii w okresie gwarancji i po gwarancji: maksymalnie 48 godzin,
d) serwis pogwarancyjny - 5 lat.
III. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia w terminie 5 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania zamówienia i w ilościach określonych w zamówieniu. Ilości i terminy dostaw uzgodnione zostaną pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą przed złożeniem zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.24.10-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a/ wykaz wykonanych min. 2 dostaw pomp insulinowych o wartości minimalnej dla poszczególnych zadań: - dla zadania nr 1 - 60.000,00 zł - dla zadania nr 2 - 30.000,00 zł - dla zadania nr 3 - 39.000,00 zł brutto każda dostawa w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia min. 2 dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie; Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie tego warunku polegać będzie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów stwierdzających, że do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Pzp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a/ informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy do min. kwoty: - dla zadania nr 1 - 30.000,00 zł - dla zadania nr 2 - 15.000,00 zł - dla zadania nr 3 - 19.500,00 zł wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; /Informacja banku mówiąca tylko o obrotach na rachunku Wykonawcy nie spełni warunku udziału/. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2 b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    a) zgłoszenie/powiadomienie Prezesa Urzędu o wprowadzeniu do obrotu i do używania oferowanego wyrobu zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja (Dz. U. z 2010 r. Nr 107, poz. 679), deklarację zgodności potwierdzającą, że wyrób jest zgodny z wymaganiami zasadniczymi, certyfikat jednostki notyfikowanej potwierdzającej przeprowadzenie procedury oceny zgodności wyrobu z wymaganiami zasadniczymi;
    b/ foldery, katalogi/ prospekty potwierdzające, że oferowane pompy insulinowe spełniają wymagane przez Zamawiającego parametry;
    c) instrukcja obsługi oferowanych pomp insulinowych w języku polskim.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a/ oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ;
b/ oświadczenia o spełnianiu warunków udziału zgodnie z załącznikiem Nr 6 do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Jakość techniczna - 25
  • 3 - Warunki gwarancji - 5

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT w okresie trwania umowy Wykonawca ma prawo doliczyć do cen netto ustalonych w umowie należny podatek VAT według obowiązującej stawki. Zmiana ta nie będzie wymagała aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wszz.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera ul. Św. Józefa 53/59, 87- 100 Toruń.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.01.2012 godzina 09:30, miejsce: Kancelaria Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: *Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie i według formuły: spełnia/nie spełnia. Zamawiający na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów będzie badał czy dokumenty te potwierdzają wymóg spełnienia określonych przez Zamawiającego warunków udziału..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie Nr 1 - dostawa pomp insulinowych dla dzieci z zapotrzebowaniem na insulinę powyżej 20 j/dobę z regulacją dawki bazy poniżej 0,1 j. /godzinę - 30 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Parametry techniczne42
    1 Masa pompy z baterią i pojemnikiem na insulinę [g]
    2 Zasilanie pompy z baterii powszechnie dostępnych AA lub AAA (oznacza to możliwość zakupienia baterii w powszechnie dostępnych placówkach handlowychtj. Sieciach supermarketów, stacjach paliw, kioskach typu RUCH, sklepach ze sprzętem AGD i RTV, aptekach)
    3 Klasa ochrony przed wilgocią i zalaniem min. IPX 7
    4 Pełny interfejs użytkownika w j. polskim
    5 Zakres temperatury pracy, minimalny zakres +5 do + 40 [stopni C]
    Parametry programowalne
    6 Programowanie wielkości dawki bazy
    7 Różne rodzaje programowalnych baz, minimum 3 rodzaje
    8 Dokładność dawkowania bazy nie gorsza niż 0,1j./godzinę, (każdy rodzaj bazy)
    9 Programowanie wielkości bolusa
    10 Różne rodzaje bolusa, minimum 3 rodzaje
    11 Minimalna dokładność dawkowania bolusa nie gorsza niż 0,1 jednostki
    Alarmy
    12 Alarm dźwiękowy (tonowy)
    13 Alarm wibracyjny
    14 Rodzaje alarmów
    15 Informacja dźwiękowa i wyświetlana na ekranie pompy o zużyciu baterii większym niż 70 %
    16 Możliwość wyłączenia alarmu dźwiękowego
    Funkcje dodatkowe pompy
    17 Automatyczne wypełnienie drenu
    18 Nieograniczona ilość wypełnień drenów w ciągu doby
    19 Blokada przed przypadkową zmianą parametrów
    20 Możliwość anulowania podaży bolusa jednym przyciskiem
    21 Bezpłatne zapewnienie oprogramowania i interfejsu do sczytywania danych z pompy (m.in. historia bolusów, wypełnień, alarmów, dawki podstawowej, dawki dobowej) do komputera na użytek ośrodka diabetologicznego prowadzącego terapię (minimalne wymogi w załączniku Nr 9/1 do SIWZ)
    22 Pamięć minimum 1000 zdarzeń (bolusy, alarmy)
    23 Przegląd raportów, z minimum ostatnich 90 dni
    24 Kalkulator bolusa posiłkowego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
    25 Kalkulator bolusa korygującego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
    26 Automatyczne rozpoznawanie przez pompę ilości insuliny znajdującej się w zbiorniczku
    27 Czasowa zmiana bazy minimum do 24 h
    28 Minimalny okres czasowej zmiany bazy mniejszy lub równy 30 min.
    Wyposażenie pompy
    29 Zestawy infuzyjne (dostarczane przy dostawie) min 4 szt.
    30 Zbiorniki na insulinę (dostarczane przy dostawie) min 2 szt.,
    31 Baterie zapasowe (dostarczane przy dostawie) min. 2 szt. dla każdej pompy
    32 Etui ochronne
    33 Brak dodatkowych akcesoriów koniecznych do zamontowania zestawu infuzyjnego w pompie i przygotowania pompy do podłączenia
    Koszty eksploatacji
    34 Możliwość używania wkłuć innych producentów w pompach biorących udział w ofercie
    35 Koszt zakupu 10 zestawów infuzyjnych (minimum jednego rodzaju do 300 zł)
    36 Koszt zakupu osprzętu:
    a) 10 zestawów infuzyjnych metalowych, z tworzyw sztucznych
    b)strzykawek
    37 Dostępność zestawów infuzyjnych w punktach sprzedaży na terenie całego kraju Szkolenia/informacje dla pacjentów/zespołu diabetologicznego
    38 Wykonawca zapewnia dostęp do telefonicznej pomocy technicznej przez 24 h na dobę (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, konieczność całodobowej infolinii)
    39 Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi pompy (każdego nowego pacjenta) w terminie 7 dni od daty przekazania pompy pacjentowi w ośrodku zakładającym pompę oraz podłączenie pompy w terminie 14 dni od daty przekazania pompy w ośrodku podłączającym pompy. O zakończeniu wymaganego szkolenia decyduje członek zespołu diabetologicznego w ośrodku podłączającym pompy - podpisuje kartę szkolenia.
    40 Wykonawca posiada stronę internetową przedstawiającą formę kontaktu z firmą oraz dane dotyczące pompy i dostępnego osprzętu (minimalne wymagane parametry podane w załączniku Nr 9/2 do SIWZ )
    41 Instrukcja obsługi pompy w języku polskim, w instrukcji muszą być opisane wszystkie komunikaty wyświetlane przez pompę
    42 Wykonawca zapewnia przeszkolenie praktyczne zespołu diabetologicznego Zamawiającego w zakresie obsługi oferowanej pompy. Warunki gwarancji
    43 Gwarancja min. 48 m-cy od daty podpięcia pompy do pacjenta
    44 Autoryzowane punkty serwisowe na terenie Polski
    .

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.24.10-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Jakość techniczna - 25
    • 3. Warunki gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie Nr 2 - dostawa pomp insulinowych dla dzieci z niedocukrzeniami nocnymi i/lub nie sygnalizującymi objawów niedocukrzenia oraz dla dzieci poniżej 6 r.ż lub z małym zapotrzebowaniem dobowym insuliny poniżej 20 j/ dobę, z regulacją dawki bazy poniżej 0,1 j. /godzinę - 10 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Parametry techniczne
    1 Masa pompy z baterią i pojemnikiem na insulinę [g]
    2 Zasilanie pompy z baterii powszechnie dostępnych AA lub AAA (oznacza to możliwość zakupienia baterii w powszechnie dostępnych placówkach handlowych tj. Sieciach supermarketów, stacjach paliw, kioskach typu RUCH, sklepach ze sprzętem AGD i RTV, aptekach)
    3 Klasa ochrony przed wilgocią i zalaniem min. IPX 7
    4 Pełny interfejs użytkownika w języku polskim
    5 Zakres temperatury pracy, minimalny zakres +5 do + 40[stopni C]
    Parametry programowalne
    6 Programowanie wielkości dawki bazy
    7 Różne rodzaje programowalnych baz, minimum 3 rodzaje
    8 Dokładność dawkowania bazy mniejsza niż 0,1j./godzinę, (każdy rodzaj bazy)
    9 Programowanie wielkości bolusa
    10 Różne rodzaje bolusa, minimum 3 rodzaje 11 Minimalna dokładność dawkowania bolusa 0,1 jednostki (każdy rodzaj bolusa) niezależnie od wielkości bolusa
    Alarmy
    12 Alarm dźwiękowy (tonowy)
    13 Alarm wibracyjny
    14 Rodzaje alarmów
    15 Informacja dźwiękowa i wyświetlana na ekranie pompy o zużyciu baterii większym niż 70 %
    16 Możliwość wyłączenia alarmu dźwiękowego
    Funkcje dodatkowe pompy
    17 Automatyczne wypełnienie drenu
    18 Nieograniczona ilość wypełnień drenów w ciągu doby
    19 Blokada przed przypadkową zmianą parametrów
    20 Możliwość anulowania podaży bolusa jednym przyciskiem
    21 Bezpłatne zapewnienie oprogramowania i interfejsu do sczytywania danych z pompy (m.in. historia bolusów, alarmów, dawki podstawowej, dawki dobowej) do komputera na użytek ośrodka diabetologicznego prowadzącego terapię (minimalne wymogi w załączniku Nr 9/1)
    22 Pamięć minimum 1000 zdarzeń (bolusy, alarmy)
    23 Przegląd raportów, z minimum ostatnich 90 dni
    24 Kalkulator bolusa posiłkowego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
    25 Kalkulator bolusa korygującego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
    26 Automatyczne rozpoznawanie przez pompę ilości insuliny znajdującej się w zbiorniczku
    27 Czasowa zmiana bazy minimum do 24 h
    28 Minimalny okres czasowej zmiany bazy mniejszy lub równy 30 min.
    29 Ciągłe monitorowanie glikemii
    Wyposażenie pompy
    30 Zestawy infuzyjne (dostarczane przy dostawie) min 4 szt.,
    31 Zbiorniki na insulinę (dostarczane przy dostawie) min 2 szt.,
    32 Baterie zapasowe (dostarczane przy dostawie) min. 2 szt.
    33 Etui ochronne
    34 Brak dodatkowych akcesoriów koniecznych do zamontowania zestawu infuzyjnego w pompie i przygotowania pompy do podłączenia
    35 Sensory do ciągłego monitorowania glikemii (dostarczane przy dostawie ) min. 2 szt.
    36 1 transmiter na 5 pomp
    Koszty eksploatacji
    37 Możliwość używania wkłuć innych producentów w pompach biorących udział w ofercie
    38 Koszt zakupu 10 zestawów infuzyjnych (minimum jednego rodzaju do 300 zł) 39 Koszt zakupu osprzętu:
    a) 10 zestawów infuzyjnych metalowych, z tworzyw sztucznych
    b)strzykawek
    40 Dostępność zestawów infuzyjnych w punktach sprzedaży na terenie całego kraju
    Szkolenia/informacje dla pacjentów/zespołu diabetologicznego
    41 Wykonawca zapewnia dostęp do telefonicznej pomocy technicznej przez 24 h na dobę (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym) (konieczność całodobowej infolinii)
    42 Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi pompy (każdego nowego pacjenta) w terminie 7 dni od daty przekazania pompy pacjentowi w ośrodku zakładającym pompę oraz podłączenie pompy w terminie 14 dni od daty przekazania pompy w ośrodku podłączającym pompy. O zakończeniu wymaganego szkolenia decyduje członek zespołu diabetologicznego w ośrodku podłączającym pompy - podpisuje kartę szkolenia.
    43 Wykonawca posiada stronę internetową przedstawiającą formę kontaktu z firmą oraz danymi dotyczącymi pompy i osprzętu (minimalne wymagane parametry podane w załączniku Nr 9/2)
    44Instrukcja obsługi pompy w języku polskim, w instrukcji muszą być opisane wszystkie komunikaty wyświetlane przez pompę
    45Wykonawca zapewnia przeszkolenie praktyczne zespołu diabetologicznego Zamawiającego w zakresie obsługi oferowanej pompy. Warunki gwarancji
    46 Gwarancja min. 48 m-cy od daty podpięcia pompy do pacjenta
    47 Autoryzowane punkty serwisowe na terenie Polski
    .

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.24.10-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Jakość techniczna - 25
    • 3. Warunki gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie Nr 3 - dostawa pomp insulinowych dla dorosłych- 12 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie Nr 3 - dostawa pomp insulinowych dla dorosłych - 12 szt.
    1 Masa pompy z baterią i pojemnikiem na insulinę [g]
    2 Zasilanie pompy z baterii powszechnie dostępnych AA lub AAA (oznacza to możliwość zakupienia baterii w powszechnie dostępnych placówkach handlowychtj. Sieciach supermarketów, stacjach paliw, kioskach typu RUCH, sklepach ze sprzętem AGD i RTV, aptekach)
    3 Klasa ochrony przed wilgocią i zalaniem min. IPX 7
    4 Pełny interfejs użytkownika w j. polskim
    5 Zakres temperatury pracy, minimalny zakres +5 do + 40 [stopni C]
    Parametry programowalne
    6 Programowanie wielkości dawki bazy
    7 Różne rodzaje programowalnych baz, minimum 3 rodzaje
    8 Dokładność dawkowania bazy nie gorsza niż 0,1j./godzinę, (każdy rodzaj bazy)
    9 Programowanie wielkości bolusa
    10 Różne rodzaje bolusa, minimum 3 rodzaje
    11 Minimalna dokładność dawkowania bolusa nie gorsza niż 0,1 jednostki
    Alarmy
    12 Alarm dźwiękowy (tonowy)
    13 Alarm wibracyjny
    14 Rodzaje alarmów
    15 Informacja dźwiękowa i wyświetlana na ekranie pompy o zużyciu baterii większym niż 70 %
    16 Możliwość wyłączenia alarmu dźwiękowego
    Funkcje dodatkowe pompy
    17 Automatyczne wypełnienie drenu
    18 Nieograniczona ilość wypełnień drenów w ciągu doby
    19 Blokada przed przypadkową zmianą parametrów
    20 Możliwość anulowania podaży bolusa jednym przyciskiem 21 Bezpłatne zapewnienie oprogramowania i interfejsu do sczytywania danych z pompy (m.in. historia bolusów, wypełnień, alarmów, dawki podstawowej, dawki dobowej) do komputera na użytek ośrodka diabetologicznego prowadzącego terapię (minimalne wymogi w załączniku Nr 9/1 do SIWZ)
    22 Pamięć minimum 1000 zdarzeń (bolusy, alarmy)
    23 Przegląd raportów, z minimum ostatnich 90 dni
    24 Kalkulator bolusa posiłkowego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
    25 Kalkulator bolusa korygującego wewnętrzny lub zewnętrzny z możliwością ustawienia w kilku przedziałach czasowych
    26 Automatyczne rozpoznawanie przez pompę ilości insuliny znajdującej się w zbiorniczku
    27 Czasowa zmiana bazy minimum do 24 h
    28 Minimalny okres czasowej zmiany bazy mniejszy lub równy 30 min.
    Wyposażenie pompy
    29 Zestawy infuzyjne (dostarczane przy dostawie) min 4 szt.
    30 Zbiorniki na insulinę (dostarczane przy dostawie) min 2 szt.,
    31 Baterie zapasowe (dostarczane przy dostawie) min. 2 szt. dla każdej pompy
    32 Etui ochronne
    33 Brak dodatkowych akcesoriów koniecznych do zamontowania zestawu infuzyjnego w pompie i przygotowania pompy do podłączenia
    Koszty eksploatacji
    34 Możliwość używania wkłuć innych producentów w pompach biorących udział w ofercie
    35 Koszt zakupu 10 zestawów infuzyjnych (minimum jednego rodzaju do 300 zł)
    36 Koszt zakupu osprzętu:
    a) 10 zestawów infuzyjnych metalowych z tworzyw sztucznych
    b)strzykawek
    37 Dostępność zestawów infuzyjnych w punktach sprzedaży na terenie całego kraju Szkolenia/informacje dla pacjentów/zespołu diabetologicznego
    38 Wykonawca zapewnia dostęp do telefonicznej pomocy technicznej przez 24 h na dobę (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, konieczność całodobowej infolinii)
    39 Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi pompy (każdego nowego pacjenta) w terminie 7 dni od daty przekazania pompy pacjentowi w ośrodku zakładającym pompę oraz podłączenie pompy w terminie 14 dni od daty przekazania pompy w ośrodku podłączającym pompy. O zakończeniu wymaganego szkolenia decyduje członek zespołu diabetologicznego w ośrodku podłączającym pompy - podpisuje kartę szkolenia.
    40 Wykonawca posiada stronę internetową przedstawiającą formę kontaktu z firmą oraz dane dotyczące pompy i dostępnego osprzętu (minimalne wymagane parametry podane w załączniku Nr 9/2 do SIWZ )
    41 Instrukcja obsługi pompy w języku polskim, w instrukcji muszą być opisane wszystkie komunikaty wyświetlane przez pompę
    42 Wykonawca zapewnia przeszkolenie praktyczne zespołu diabetologicznego Zamawiającego w zakresie obsługi oferowanej pompy.
    Warunki gwarancji
    43 Gwarancja min. 48 m-cy od daty podpięcia pompy do pacjenta
    44 Autoryzowane punkty serwisowe na terenie Polski
    .

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.24.10-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Jakość techniczna - 25
    • 3. Warunki gwarancji - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.