eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KielceRozbudowa i przebudowa Sądu Rejonowego w Starachowicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-12

Kielce: Rozbudowa i przebudowa Sądu Rejonowego w Starachowicach
Numer ogłoszenia: 159002 - 2014; data zamieszczenia: 12.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Kielcach , ul. Seminaryjska 12 A, 25-372 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3402373, 3402372, faks 41 3402573.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kielce.so.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i przebudowa Sądu Rejonowego w Starachowicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania Inwestycyjnego pn. Rozbudowa i przebudowa Sądu Rejonowego w Starachowicach na podstawie prawomocnej Decyzji nr 483/13 o pozwoleniu na budowę znak BK.I.6740.1.180.2013.EM z dnia 25.09.2013r., zmienionej Decyzją nr 149/14, znak BK.I.6740.1.23.2014.EM z dnia 09.04.2014r. oraz Decyzji o zezwoleniu na wycinkę drzew i krzewów znak: GKS-GO.6131.115.2013 z dnia 19.11.2013 r. oraz z dnia 10.03.2014 r. zgodnie z Projekcie budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacją technicznej wykonania i odbioru robót, informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przedmiarami stanowiącymi Zał. nr 9 do SIWZ.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • W niniejszym postępowaniu Zamawiający przewiduje wykonanie zamówień uzupełniających do wysokości 6% wartości zamówienia w przypadkach określonych w pkt. XVI SIWZ, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i zgodnych z przedmiotem zamówienia

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 34.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 600 000 zł. Wadium może być wniesione w: pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,gwarancjach bankowych,gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Poręczenia oraz gwarancje o których mowa powyżej musza być przedłożone w oryginale i muszą być ważne przez okres związania ofertą i jeżeli mają być zwrócone po tym okresie, nie mogą być trwale wpięte do oferty. Do oferty należy wówczas dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem ich kserokopię, a oryginał umieścić w oddzielnej kopercie i dołączyć do oferty. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 07 1130 1192 0027 6154 0790 0001 z dopiskiem Wadium w postępowaniu nr Inw. 350 - 7/2014. Wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane na w/w rachunku bankowym i winno znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed jego upływem zostało uznane konto bankowe Zamawiającego. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, 2) w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Ponadto winno zawierać także określenie przetargu (jego nazwę), nazwę Wykonawcy, Zamawiającego i Gwaranta, wysokość gwarantowanej/poręczanej/kwoty wadium, termin ważności. Wykonawcy, których oferty nie będą zabezpieczone odpowiednią formą wadium, zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2. Zasady utraty, zwrotu oraz ponownego wnoszenia wadium reguluje art. 46 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wymienionego w pkt. VI.A ppkt.4 SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Zał. Nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli wykaże, że wykonał jako strona umowy, tj. zakończył roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalne do przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, podmiotu zlecającego oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalne do przedmiotu zamówienia rozumie się wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na wybudowaniu (tj. wykonaniu obiektu budowlanego, a także odbudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektu budowlanego) budynku niemieszkalnego biurowego (z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie), o powierzchni użytkowej co najmniej 2500 m2 i o wartości robót budowlanych co najmniej 17 000 000 zł brutto (słownie:siedemnaście milionów złotych). Warunek dotyczący powierzchni i wartości musi być spełniony równocześnie. Nie można sumować zamówień o mniejszej wartości czy powierzchni, aby uzyskać wymaganą powyżej wartość lub powierzchnię. W przypadku rozliczeń za wykonane roboty w walucie obcej (innej niż PLN) przeliczając wartość tych robót na PLN, należy stosować przelicznik zgodny z kursem ustalonym i publikowanym przez NBP z dnia zawarcia umowy ze zleceniodawcą. Jako Budynki niemieszkalne biurowe należy rozumieć budynki wyszczególnione i opisane zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych (PKOB) zawartą w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 grudnia 1999 r. obejmujące w całości grupę nr 122 oraz w części grupę nr 126, tzn. klasę 1261 w ograniczonym zakresie: opery, teatry, teatry muzyczne, domy kultury, w całości klasę 1263 oraz klasę 1264 za wyjątkiem: żłobków, ośrodków pomocy społecznej dla matki i dziecka, oraz całego 5. tiretu obejmującego budynki przeznaczone do termoterapii, wodolecznictwa, rehabilitacji, stacje krwiodawstwa, laktaria, kliniki weterynaryjne, itp. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie weryfikacji wykazu, o którym mowa w pkt VI.A ppkt.9 SIWZ, zawierającego główne roboty wskazane przez Wykonawcę, jednakże w ilości co najmniej 1 (jedna) i sporządzonego zgodnie ze wzorem, zał. Nr 4 do SIWZ. W wykazie należy wskazać podmioty na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, rodzaj obiektu zgodnie z PKOB, data i miejsce wykonania robót, wartość brutto robót budowlanych, powierzchnia użytkowa obiektu. Do wymienionych w wykazie robót budowlanych Zamawiający żąda załączenia dowodów (w rozumieniu paragrafu 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz. U. z 2013 r. poz. 231/) potwierdzających, że robota budowlana wskazana w wykazie została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - tj. poświadczenie, inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Zamawiający nie wymaga podania w wykazanie wszystkich robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę. Zamawiający nie wymaga podania w wykazie informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Niespełnienie przez Wykonawcę któregokolwiek kryterium oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia spowoduje wykluczenie Wykonawcy. Zamawiający dokona również oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 ze zm.) wymienionego w pkt VI.A ppkt.4 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wymienionego w pkt. VI.A ppkt.4 SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi Zał. Nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli wykaże, że średnioroczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wynosiło co najmniej 70 osób.Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy według zał. Nr 6 do SIWZ. Celem spełnienia powyższego warunku Zamawiający żąda również, aby Wykonawca dysponował osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi. Osoby sprawujące funkcje kierownicze muszą posiadać doświadczenie zawodowe w praktyce oraz odpowiednie uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane, odpowiednio do przedmiotu zamówienia) w następujących specjalnościach: a)kierownika budowy: osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, lub osoby które kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych , t.j. m.in. w ustawie o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 roku., upoważniające do kierowania robotami konstrukcyjno-budowlanymi, objętymi przedmiotowym zamówieniem, oraz posiadająca doświadczenie w zakresie pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, tj. pełniła obowiązki kierownika budowy lub kierownika robót, nad minimum 2 (dwoma) robotami budowlanymi na obiekcie o pow. użytkowej co najmniej 2000 m2 każdy (nie można sumować wielkości obiektów o powierzchni mniejszej, aby uzyskać wielkość zadaną w warunku) b)kierownika robót sanitarnych: osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, lub osoby które kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych , t.j. m.in. w ustawie o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 roku, upoważniające do kierowania robotami sanitarnymi objętymi przedmiotowym zamówieniem, oraz posiadająca doświadczenie w zakresie pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, tj. pełniła obowiązki kierownika budowy lub kierownika robót albo inspektora nadzoru inwestorskiego nad minimum 2 (dwoma) robotami budowlanymi na obiekcie o pow. użytkowej co najmniej 2000 m2 każdy (nie można sumować wielkości obiektów o powierzchni mniejszej, aby uzyskać wielkość zadaną w warunku) c) kierownika robót elektrycznych: osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo Budowlane lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, lub osoby które kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych , t.j. m.in. w ustawie o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 roku. upoważniające do kierowania robotami elektrycznymi objętymi przedmiotowym zamówieniem, oraz posiadająca doświadczenie w zakresie pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, tj. pełniła obowiązki kierownika budowy lub kierownika robót albo inspektora nadzoru inwestorskiego nad minimum 2 (dwoma) robotami budowlanymi na obiekcie o pow. użytkowej co najmniej 2000 m2 każdy (nie można sumować wielkości obiektów o powierzchni mniejszej, aby uzyskać wielkość zadaną w warunku). Zamawiający nie dopuszcza łączenia wyżej wskazanych funkcji . Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi (zał. Nr 5 do SIWZ). W wykazie należy zamieścić informację na temat kwalifikacji zawodowych tych osób (ew. nr uprawnień), doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca w stosunku do osób, którymi będzie dysponował, a nie jest ich pracodawcą lub nie łączy go z nim umowa cywilno-prawna, załącza pisemną informację o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z pisemnym oświadczeniem podmiotów dysponujących nimi o udostępnieniu zasobów w tym zakresie na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia. Wykonawca dla każdej z osób wymienionych w tabeli przedstawi informację o doświadczeniu zawodowym. Za doświadczenie na stanowisku kierowniczym Zamawiający uważa praktykę zawodową po uzyskaniu uprawnień budowlanych na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub jego zastępcy, kierownika robót. Jeżeli wskazana osoba w tym samym czasie nabywała doświadczenie na różnych zadaniach , to okres doświadczenia nie będzie zsumowany. Niemożność wykazania się Wykonawcy dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jak w treści postawionych wyżej warunków, spowoduje wykluczenie Wykonawcy. Do wykazu osób, o którym mowa w pkt. VI.A ppkt.11 SIWZ, Wykonawca składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. VI.A ppkt.12 SIWZ, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - zgodnie z prawem budowlanym. Zamawiający dokona również oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 ze zm.) wymienionego w pkt VI.A ppkt.4 SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli wykaże że: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000 zł. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie weryfikacji aktualnej, tj. wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy. Informacja stanowi dokument, o którym mowa w pkt. VI.A ppkt.13 SIWZ. 2) posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 10 000 000 zł. Zamawiający dokona również oceny na podstawie oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 ze zm.) wymienionego w pk.t VI.A ppkt.4 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli wykaże, że wykonał jako strona umowy, tj. zakończył roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalne do przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, podmiotu zlecającego oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalne do przedmiotu zamówienia rozumie się wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na wybudowaniu ( tj. wykonaniu obiektu budowlanego, a także odbudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektu budowlanego) budynku niemieszkalnego biurowego (z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie), o powierzchni użytkowej co najmniej 2500 m2 i o wartości robót budowlanych co najmniej 17 000 000 zł brutto (słownie: siedemnaście milionów złotych). Warunek dotyczący powierzchni i wartości musi być spełniony równocześnie. Nie można sumować zamówień o mniejszej wartości czy powierzchni , aby uzyskać wymaganą powyżej wartość lub powierzchnię. W przypadku rozliczeń za wykonane roboty w walucie obcej (innej niż PLN) przeliczając wartość tych robót na PLN, należy stosować przelicznik zgodny z kursem ustalonym i publikowanym przez NBP z dnia zawarcia umowy ze zleceniodawcą. Jako Budynki niemieszkalne biurowe należy rozumieć budynki wyszczególnione i opisane zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych (PKOB) zawartą w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 grudnia 1999 r. /Dz. U. Nr 112, poz. 1316/ obejmujące w całości grupę nr 122 oraz w części grupę nr 126, tzn. klasę 1261 w ograniczonym zakresie: opery, teatry, teatry muzyczne, domy kultury, w całości klasę 1263 oraz klasę 1264 za wyjątkiem: żłobków, ośrodków pomocy społecznej dla matki i dziecka, oraz całego 5. tiretu obejmującego budynki przeznaczone do termoterapii, wodolecznictwa, rehabilitacji, stacje krwiodawstwa, laktaria, kliniki weterynaryjne, itp. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie weryfikacji wykazu, o którym mowa w pkt VI.A ppkt.9 SIWZ, zawierającego główne roboty wskazane przez Wykonawcę, jednakże w ilości co najmniej 1 (jedna) i sporządzonego zgodnie ze wzorem, zał. Nr 4 do SIWZ. W wykazie należy wskazać podmioty na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, rodzaj obiektu zgodnie z PKOB, data i miejsce wykonania robót, wartość brutto robót budowlanych, powierzchnia użytkowa obiektu. Do wymienionych w wykazie robót budowlanych Zamawiający żąda załączenia dowodów (w rozumieniu paragrafu 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz. U. z 2013 r. poz. 231/) potwierdzających, że robota budowlana wskazana w wykazie została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - tj. poświadczenie, inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Zamawiający nie wymaga podania w wykazanie wszystkich robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę. Zamawiający nie wymaga podania w wykazie informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
  • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania stosownego aneksu.Zmiany te zgodnie z zapisami art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie mogą wykraczać poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ. W szczególności Zamawiający, dopuszcza: a) aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę formy prawnej itp., b)zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn wskazanych w § 7 ust. 4 niniejszej umowy, c)przedłużenia terminu realizacji zamówienia o okres trwania przyczyn, z powodu których nie będzie możliwe dotrzymanie terminu zakończenia robót w następujących sytuacjach : - jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania Terenu budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia robót, - gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, - wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, - wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. d)skrócenie terminu realizacji zamówienia z uwagi na zmianę możliwości finansowych Zamawiającego na korzystniejsze w danym roku, co będzie miało swoje odwzorowanie w harmonogramie rzeczowo-finansowym dla całej inwestycji, e)zmianę terminów określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym w przypadku: zmiany przez Ministerstwo Sprawiedliwości warunków finansowania, zmiany technologii wykonania robót, wystąpienia robót zamiennych, uzupełniających lub zamówień dodatkowych, zmian projektu technicznego, f)zmiana wynagrodzenia umownego w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub nadzwyczajnej zmiany stosunków grożącej jednej ze stron rażącą stratą, g)zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia lub/i rezygnację z wykonania części robót budowlanych oraz związane z tym zmniejszenie wartości umowy w przypadku: zmiany przez Ministerstwo Sprawiedliwości warunków finansowania, zmiany technologii wykonania robót, wystąpienia robót zamiennych, uzupełniających lub zamówień dodatkowych, zmian projektu technicznego, h)zmianę zastosowanej technologii wykonania zamówienia na lepszą (np. nowocześniejszą, mniej energochłonną), po pisemnym zaakceptowaniu jej przez inspektorów nadzoru inwestorskiego i osoby pełniące nadzór autorski oraz osobę z ramienia Zamawiającego wskazaną w § 8 ust. 4 pod warunkiem, iż wynagrodzenie umowne nie ulegnie zwiększeniu, i)wykonanie robót zamiennych, zgodnie z procedurami i wymogami zawartymi w przepisie art. 36a ustawy Prawo budowlane i ewentualna związana z tym zmiana wynagrodzenia, j)zmiany projektu polegające na nieistotnym z punktu widzenia Prawa budowlanego odstąpieniu od rozwiązań projektowych powodujące zmiany wynagrodzenia Wykonawcy pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody osobę z ramienia Zamawiającego wskazaną w § 8 ust. 4; Zamawiający może uzależnić zezwolenie na dokonanie takiej zmiany m.in. od opinii osób sprawujących nadzór autorski i inwestorski. k)zmiana parametrów urządzeń lub wyposażenia, wynikających z dostępności danych produktów na rynku, nie gorszych niż zaprojektowanych, po zaakceptowaniu jej przez inspektorów nadzoru inwestorskiego i osoby pełniące nadzór autorski oraz osoby upoważnione przez Zamawiającego pod warunkiem, iż wynagrodzenie umowne nie ulegnie zwiększeniu, l)zmiana osób lub podmiotów wymienionych w ofercie, których doświadczenie i wiedza potwierdzały spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że doświadczenie i wiedza nowych osób lub podmiotów będą spełniać te warunki. 3.Jeżeli zmiany, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, wymagają zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Strona inicjująca zmianę ponosi koszty uzgodnienia i akceptacji oraz przedstawia: a)projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o konieczności lub braku zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i niezbędne rysunki; projekt sporządzany przez Wykonawcę wymaga akceptacji projektanta, nadzoru autorskiego i inwestorskiego oraz zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego, b)uzasadnienie zmiany,c) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w niniejszej umowie, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, d)opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin wykonania umowy. Zmiany projektu polegające na nieistotnym z punktu widzenia Prawa budowlanego odstąpieniu od rozwiązań projektowych oraz uzupełnienie braków lub błędów, również tych polegających na niezgodności z przepisami prawa dokumentacji projektowej i nie powodujące zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, nie stanowią zmiany umowy, ale wymagają pisemnej zgody Zamawiającego. Zamawiający może uzależnić zezwolenie na dokonanie takiej zmiany m.in. od opinii osób sprawujących nadzór autorski i inwestorski. Zmiana terminów umownych nie może skutkować roszczeniem Wykonawcy o dodatkową zapłatę. Zmiany wynagrodzenia umownego obliczane będą w sporządzonym przez Wykonawcę kosztorysie, który podlegać będzie weryfikacji inspektorów nadzoru i Zamawiającego, z zastosowaniem średnich wskaźników cenotwórczych ( cen jednostkowych R, M. S, Kp, Z, Kz) dla woj. Świętokrzyskiego, które nie będą dla Zamawiającego mniej korzystne niż zawarte w wydawnictwie Bistyp z ostatniego kwartału poprzedzającego konieczność realizacji robót i w kosztorysie wykonawczym. W przypadku, gdy materiały lub urządzenia nie będą występowały w tych cennikach lub kosztorysie wykonawczym, ich cena zostanie określona na podstawie ceny rynkowej i podlegać będzie akceptacji Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kielce.so.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Okręgowy w Kielcach 25-372 Kielcach, ul. Seminaryjska 12a.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2014 godzina 13:00, miejsce: Sąd Okręgowy w Kielcach, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce, sekretariat p.12 I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.