eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przedbórz › Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu i odwozu uczniów do (z) szkół, tj. Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Przedborzu ul. Mostowa Nr 35 i Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych Nr 94a w roku szkolnym 2009/2010 ł

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-09-16

Przedbórz: Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu i odwozu uczniów do (z) szkół, tj. Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Przedborzu ul. Mostowa Nr 35 i Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych Nr 94a w roku szkolnym 2009/2010 łącznie ze sprawowaniem opieki nad uczniami podczas jazdy
Numer ogłoszenia: 157551 - 2009; data zamieszczenia: 16.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Przedbórz , ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz, woj. łódzkie, tel. 044 7812261 do 65, faks 044 7812180.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przedborz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu i odwozu uczniów do (z) szkół, tj. Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Przedborzu ul. Mostowa Nr 35 i Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych Nr 94a w roku szkolnym 2009/2010 łącznie ze sprawowaniem opieki nad uczniami podczas jazdy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiot zamówienia 3.1.1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu i odwozu uczniów do (z) szkół, tj. Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Przedborzu ul. Mostowa Nr 35 i Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych Nr 94a w roku szkolnym 2009/2010 łącznie ze sprawowaniem opieki nad uczniami podczas jazdy 3.1.2. Ilość uczniów dojeżdżających na poszczególnych trasach zamieszczone w Dodatku Nr 5 są ilościami prognozowanymi. 3.1.3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował autobusami z ilościom miejsc w pojazdach lub odpowiednią liczbą autobusów, zapewniających dowóz i odwóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach. 3.1.4. Ilość kupowanych biletów miesięcznych w okresie roku szkolnego 2009/2010 może ulegać zmianie. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych i odwożonych uczniów - Wykonawca musi zapewnić ich dowóz i odwóz na warunkach podanych w ofercie. W przypadku zmniejszenia liczby uczniów dowożonych i odwożonych w danym miesiącu przez Wykonawcę łączne wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu. 3.1.5. Organizacja roku szkolnego jest uregulowana Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia18 kwietnia 2002 roku w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.). 3.1.6. Pojazdy uczestniczące w dowozach muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, muszą posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NW oraz aktualne badania techniczne. 3.1.7. Wykonawca musi dysponować ilością kierowców odpowiednią do realizacji zamówienia, przy czym kierowcy muszą posiadać stosowne uprawnienia, tj.: ważne prawo jazdy kategorii D, ważne świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby. 3.1.8. Przewozy mogą być dokonywane środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym i innych przepisach związanych z przewozem osób. 3.1.9. Przy dowozie i odwozie uczniów kursami ogólnodostępnymi Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić uczniom bezpieczne i higieniczne warunki w czasie przewozu - każdy dowożony i odwożony uczeń musi mieć zapewnione miejsce siedzące..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00 - (1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób 34.98.00.00 - Bilety przewozowe .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.10.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca potwierdzający spełnienie warunków: 1)posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj.: posiada aktualną na czas trwania zamówienia licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym; 2)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym dysponuje co najmniej czterema w pełni sprawnymi autobusami przystosowanymi do przewozu uczniów, o minimalnej liczbie miejsc siedzących w każdym autobusie - 48; lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 100.000,00 PLN; 4)nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych; 7.2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki, 7.3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt 8.1 SIWZ będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie w/w warunki. Uwaga: Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że złożone przez niego informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w pkt 13.1 i formie określonej w Rozdziale 11 SIWZ: 8.1.1.Ofertę składającą się z: 1)wypełnionego formularza ofertowego o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Dodatek nr 1 do SIWZ, 2)dokumentów wymienionych w pkt 8.1.2 niniejszej specyfikacji, 3)oświadczenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku nr 3 do SIWZ, 8.1.2.Oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków: 1)oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzorów określonych w Dodatkach: Nr 2A, 2B, 2C, 2E oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ustawy z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 2. Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a wskazał w ofercie, że będzie dysponował takim potencjałem technicznym i osobami, wówczas winien dodatkowo złożyć oświadczenie - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 2D. 2)aktualnej licencji na wykonywanie transportu drogowego osób obejmującą co najmniej czas realizacji zamówienia, a w przypadku gdy licencja nie obejmuje całego okresu objętego zamówieniem oświadczenie, w którym Wykonawca zobowiąże się do jej przedłużenia na czas trwania zamówienia; 3)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6)wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca. Wykaz ten powinien zawierać, co najmniej sprzęt wskazany w pkt. 7.1 ppkt. 2 SIWZ; 7)polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 100.000,00 PLN 8.2.Oferta wspólna Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2)Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a)postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; b)wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby; c)ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania; 3)Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4)Dokumenty, o których mowa w pkt 8.1.2 ppkt. 1,2,3,4,5 muszą złożyć osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; 5)Wykonawcy występujący wspólnie muszą spełniać łącznie wymagania określone w pkt 7.1 ppkt 2 i 3 ; 6)Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.1.2. ppkt 7 nie są wymagane do złożenia przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie jeśli warunki, na potwierdzenie których są składane, zostaną spełnione przez jednego lub kilku z Wykonawców występujących wspólnie. 7)Dokument, o którym mowa w pkt. 8.1.1 ppkt 3 może być złożony łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie. 8)Formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną; 9)Wszystkie kopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane za zgodność z oryginałem i podpisane przez Pełnomocnika; 10)Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym. 8.3. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 8.3.1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.1.2 ppkt 3,4 i 5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 8.3.2.Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3.1 lit. a) i c), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 8.3.1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8.3.3.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 8.3.2 SIWZ stosuje się odpowiednio..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.ipzp.pl/urzadmiejski_przedbo.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Przedborzu Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych 97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29 pok. 7.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.09.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Przedborzu 97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29 Sekretariat - pok 3.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Odwóz uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych 94a na trasie: Kaleń, Żeleźnica, Stara Wieś, Góry Suche, Kajetanów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwóz uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych 94a na trasie: Kaleń, Żeleźnica, Stara Wieś, Góry Suche, Kajetanów..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8, 34.98.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dowóz uczniów do Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Przedborzu (Gimnazjum) ul. Mostowa 35 trasa: Krogulec, Żeleźnica, Stara Wieś, Mojżeszów, Kajetanów, Góry Mokre, Góry Suche, Kaleń, Gaj, Wymysłów, Brzostek, Jabłonna. Łącznie: 54 uczniów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dowóz uczniów do Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Przedborzu (Gimnazjum) ul. Mostowa 35 trasa: Krogulec, Żeleźnica, Stara Wieś, Mojżeszów, Kajetanów, Góry Mokre, Góry Suche, Kaleń, Gaj, Wymysłów, Brzostek, Jabłonna. Łącznie: 54 uczniów..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8, 34.98.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Odwóz uczniów z Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Przedborzu (Gimnazjum) ul. Mostowa 35 trasa: Krogulec, Żeleźnica, Stara Wieś, Mojżeszów, Kajetanów, Góry Mokre, Góry Suche, Kaleń, Gaj, Wymysłów, Brzostek, Jabłonna. Łącznie: 54 uczniów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwóz uczniów z Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Przedborzu (Gimnazjum) ul. Mostowa 35 trasa: Krogulec, Żeleźnica, Stara Wieś, Mojżeszów, Kajetanów, Góry Mokre, Góry Suche, Kaleń, Gaj, Wymysłów, Brzostek, Jabłonna. Łącznie: 54 uczniów..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8, 34.98.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dowóz uczniów do Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych 94a trasa : Kaleń, Żeleżnica, Stara Wieś, Góry Suche, Kajetanów. Łącznie: 36 uczniów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dowóz uczniów do Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych 94a trasa : Kaleń, Żeleżnica, Stara Wieś, Góry Suche, Kajetanów. Łącznie: 36 uczniów..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8, 34.98.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Odwóz uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych 94a trasa : Kaleń, Żeleźnica, Stara Wieś, Góry Suche, Kajetanów. Łącznie: 36 uczniów..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwóz uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Górach Mokrych 94a trasa : Kaleń, Żeleźnica, Stara Wieś, Góry Suche, Kajetanów. Łącznie: 36 uczniów..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8, 34.98.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.