eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DębicaBudowa budynku placówki o charakterze centrum edukacyjno - sportowym na os. Kępa w Dębicy - roboty dodatkowe.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-06-03

Dębica: Budowa budynku placówki o charakterze centrum edukacyjno - sportowym na os. Kępa w Dębicy - roboty dodatkowe.
Numer ogłoszenia: 155813 - 2011; data zamieszczenia: 03.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Dębicy, ul. Ratuszowa 2, 39-200 Dębica, woj. podkarpackie, tel. 014 6838100, faks 014 6838161 , strona internetowa www.debica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku placówki o charakterze centrum edukacyjno - sportowym na os. Kępa w Dębicy - roboty dodatkowe..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie dodatkowych pomieszczeń WC dla dzieci 5 i 6 letnich w budynku placówki o charakterze centrum edukacyjno - sportowym na os. Kępa w Dębicy oraz obniżenie poziomu wód gruntowych przy robotach budowlanych po przez pompowanie wody wraz z wymianą gruntu za pomocą pospółki, a także wykonanie dodatkowego odcinka drenażu wzdłuż budynku sali gimnastycznej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.10 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych 45.21.22.22 - Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Z uwagi na okoliczności związane z wystąpieniem powodzi w miesiącu maju i czerwcu 2010 r. oraz dużymi opadami atmosferycznymi znacznie podniósł się poziom wód gruntowych oraz dokonanie wymiany gruntu pod budynkiem sali gimnastycznej. Niemożliwe było prowadzenie robót fundamentowych. Zlecone zostało opracowanie opini geologicznej, która potwierdziła wysoki poziom wód gruntowych, wykazujący znaczne zwiększenie tych wód w stosunku do pierwotnie opracowanej dokumentacji geologicznej opracowanej podczas przygotowywania dokumentacji projektowej. W związku z powyższym dla umożliwienia prowadzenia robót fundamentowych zaszła konieczność obniżenia poziomu wód gruntowych. Ponadto w związku z ciągłym napływem wód gruntowych na fundamenty budynku dodatkowo niezbędnym było wykonanie dodatkowego odcinka drenażu wzdłuż północnej ściany sali gimnastycznej odcinającego kierunek spływu wód na teren budowy. Sposób wymiany gruntu określony został w wyniku wydanej opinii geotechnika potwierdzonej wpisem do dziennika budowy za pomocą warstwy z kruszywa grubego łamanego i pospółki pod fundamenty sali gimnastycznej na segmencie . Jednocześnie z uwagi na znowelizowaną treść ustawy o zmianie systemu oświaty oraz zgodnie z zaleceniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w wyniku przeprowadzonej kontroli budowy zalecono wykonanie dodatkowych sanitariatów spełniających wymogi dla dzieci 5 i 6 letnich. Wykonanie w/w robót zostało zlecone temu samemu Wykonawcy. Zarówno z przyczyn gospodarczych i technicznych oraz stanu zaawansowania robót budowlanych oddzielenie przedmiotowego zamówienia od zamówienia podstawowego i zlecenie innemu wykonawcy jest całkowicie nieuzasadnione i prowadziłoby do znacznego wzrostu kosztów zamówienia, opóźnienie w wykonaniu tych robót, a tym samym wydłużenie czasu wykonania budowy placówki co jest niemożliwe z uwagi na fakt, iż we wrześniu 2011 r. planowane jest rozpoczęcie roku szkolnego w nowej placówce. Także z uwagi na rodzaj robót tj. wykonanie elementów konstrukcji na wymienionym gruncie oraz podłączenie instalacji do istniejącego obiegu wewnętrznego rozdzielenie tych robót i zlecenie innemu Wykonawcy ze względu na odpowiedzialność Wykonawcy głównego za bezpieczeństwo konstrukcji oraz funkcjonowania technologicznego wewnętrznych instalacji jest nieuzasadnione. Udowodnienie odpowiedzialności w przypadku zaistnienia awarii jest praktycznie niemożliwe bez specjalistycznych i bardzo drogich opinii oraz postępowania sądowego. Przesłanki zastosowania trybu: 1. Zamówienie dodatkowe jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. 2. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia w trybie (art. 67 ust. 1 pkt. 5) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • KONSORCJUM:Przedsiębiorstwo Budowlane IMBUD Jerzy i Jarosław Gajdosz Sp. J.;U.B.T. ANKO Stanisław Onak, Barbara Stanaszek Sp. J., Ul. Okrężna 4, 33-100 Tarnów, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.