eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Milanówek › Pielęgnacja zieleni miejskiej na terenie miasta Milanówka

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-07-08

Milanówek: Pielęgnacja zieleni miejskiej na terenie miasta Milanówka
Numer ogłoszenia: 152879 - 2008; data zamieszczenia: 08.07.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Milanówku, ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7583061 w. 109, fax 022 7248039.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.milanowek.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pielęgnacja zieleni miejskiej na terenie miasta Milanówka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z bieżącą konserwacją zieleni miejskiej i utrzymaniem czystości w miejscach pamięci narodowej na terenie miasta Milanówka. W zakres usług objętych zamówieniem wchodzą m.in. prace polegające na: koszeniu trawników i chwastów; zakładaniu nowych trawników; przycinaniu gałęzi drzew; wycinaniu drzew i zakrzaczeń; pielęgnacji drzew poprzez m.in. usunięcie suszu, korektę i redukcję koron, cięcia formujące i prześwietlające; oczyszczaniu ubytków; wykonaniu wiązań w koronie lub pniu drzewa; sadzeniu drzew i krzewów; karczowaniu lub frezowaniu pni; przygotowaniu rabat i kwietników do obsadzenia; sadzeniu kwiatów jednorocznych i bylin; pieleniu kwietników, skupin krzewów oraz misek przy drzewach wraz z przekopaniem spulchnieniem ziemi; zasilaniu rabat; nawożeniu trawników; wykonaniu oprysku chemicznego; przesadzaniu młodych drzew i krzewów; sprzątaniu gałęzi i konarów uszkodzonych przez zjawiska atmosferyczne oraz nieznanego sprawcę; strzyżeniu żywopłotów; obcinaniu przekwitniętych kwiatostanów i zbędnych pędów przy krzewach; odmładzaniu krzewów; usunięciu odrostów przy drzewach; montażu lub usunięciu pali przy drzewach; wykarczowaniu zakrzaczeń; rozłożeniu zrębków i kory; wiosennym i jesiennym grabieniu liści; zdjęciu przykrycia z rabat. Podlewaniu roślin jednorocznych oraz nowych nasadzeń drzew i krzewów z częstotliwością zgodną z zaleceniami Zamawiającego oraz odpowiadającą panującym warunkom atmosferycznym. Wykonawca zobowiązany będzie po wykonaniu koszenia do zgrabienia i wywiezienia masy zielonej na kompostownię. Prace przy zakładaniu nowych trawników mogą być wykonywane z wymianą określonej warstwy ziemi. Potrzebny do tych czynności materiał taki jak: ziemia ogrodnicza, torf, nasiona trawy i nawóz Wykonawca pokrywa z własnych środków. Przy przycinaniu i wycinaniu drzew należy rozdrobnić je rębarką oraz uprzątnąć i wywieść drewna na teren kompostowni lub wysypiska. Wykonawca zobowiązany będzie również do utrzymania czystości w miejscach pamięci narodowej oraz ustawienie i zapalenie zniczy w dniach świątecznych zgodnie z kalendarzem. Szczegółowy zakres prac, obmiar i przewidywaną krotność wykonania usług przedstawia tabela kosztowa - załączniku nr 2 Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i transportu zamówionego przez Zamawiającego materiału: sadzonek drzew, krzewów i kwiatów i dostarczenia go do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. Koszty transportu odbioru materiałów do 300 km od Milanówka ponosi Wykonawca. Koszty transportu odbioru materiałów na terenie kraju powyżej 300 km od Milanówka ponosi Zamawiający. Wykonawca zobowiązany będzie do zakupu nawozów i środków ochrony roślin po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym na rachunek Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest również do odbioru i transportu zamówionych przez Zamawiającego kwiatów i zniczy przeznaczonych do ustawienia w miejscach pamięci narodowej wskazanych przez Zamawiającego. Zakup zniczy i kwiatów na koszt Zamawiającego. Wykonawca załatwia wszelkie formalności w Zakładzie Energetycznym Warszawa - Teren Dystrybucja Sp. z o.o. Rejon Energetyczny Pruszków ul. Waryńskiego 4/6, 05-800 Pruszków, związanych z wyłączeniem prądu na czas wykonywanych cięć gałęzi drzew w sąsiedztwie napowietrznych linii energetycznych. Koszt za zużytą wodę do podlewania roślin ponosi Wykonawca na podstawie indywidualnie zawartej umowy z Zakładem Wodociągów i Kanalizacji. Wykonawca, który będzie realizował przedmiot umowy zobowiązany jest przedstawić do wglądu Zamawiającemu umowę z wysypiskiem śmieci lub kompostownią jeżeli przyjmuje wszystkie odpady najpóźniej do dnia podpisania umowy z Zamawiającym. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie uzyskać zezwolenie Burmistrza Miasta Milanówka na prowadzenie działalność w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie miasta Milanówka. Wykonawca zobowiązany będzie do nieodpłatnego transportu dla kontrolującego przedstawiciela Zamawiającego w celu objazdu i dokonania kontroli prac stanowiących przedmiot zamówienia. Podane ilości wykonywanych prac mogą ulec zwiększeniu, bądź zmniejszeniu w zależności od potrzeb. Zamawiający nie gwarantuje zlecenia wykonania prac pielęgnacyjnych w zakładanej ilości. Zwiększenie ilości prac uprawnia Wykonawcę do dodatkowego wynagrodzenia wg stawek określonych w tabeli kosztowej. Zmniejszenie ilości prac nie uprawnia Wykonawcy do odszkodowania. Zamawiający będzie każdorazowo wskazywał poprzez Polecenie wykonania Wykonawcy wymagany zakres prac, termin wykonania i szacunkową wartość zlecenia. Każde polecenie będzie zakończone protokołem odbioru prac podpisanym przez obie strony i wystawieniem faktury za faktycznie wykonane usługi. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie wykonywana do czasu obowiązywania umowy lub do wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na to zamówienie. Prace składające się na przedmiot umowy należy wykonać z należytą starannością, zgodnie ze sztuką ogrodniczą i przepisami prawa oraz zasadami współczesnej wiedzy ogrodniczej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji prac. Wykonawca zobowiązany jest do użycia materiałów posiadających odpowiednie atesty, normy branżowe oraz na żądanie Zamawiającego okazania w stosunku do wskazanych materiałów certyfikatów bezpieczeństwa lub deklaracji zgodności z Polska Normą.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew Kod CPV wg słownika 2008: 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew Oryginalny kod CPV: 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew Kod CPV wg słownika 2008: 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew Oryginalny kod CPV: 77.21.16.00 - Sadzenie drzew Kod CPV wg słownika 2008: 77.21.16.00 - Sadzenie drzew Oryginalny kod CPV: 77.23.00.00 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa Kod CPV wg słownika 2008: 77.23.00.00 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa Oryginalny kod CPV: 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze Kod CPV wg słownika 2008: 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze Oryginalny kod CPV: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych Oryginalny kod CPV: 77.31.20.00 - Usługi usuwania chwastów Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.20.00 - Usługi usuwania chwastów Oryginalny kod CPV: 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników Oryginalny kod CPV: 77.34.20.00 - Przycinanie żywopłotów Kod CPV wg słownika 2008: 77.34.20.00 - Przycinanie żywopłotów Oryginalny kod CPV: 90.12.22.30 - Usługi usuwania odpadów biologicznych Kod CPV wg słownika 2008: 90.52.43.00 - Usługi usuwania odpadów biologicznych Oryginalny kod CPV: 90.20.00.00 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane Kod CPV wg słownika 2008: 90.60.00.00 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Warunkiem ważności oferty jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości 4.000,00 PLN. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Wpłaty wadium należy dokonać przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 17.07.2008 roku do godziny 1030 . Wadium może być wniesione przelewem na konto bankowe Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Białej Rawskiej Filia Milanówek numer rachunku 62 9291 0001 0086 8336 2000 0050 z dopiskiem na przelewie WADIUM i oznaczyć: Pielęgnacja zieleni miejskiej na terenie Milanówka lub w formach wymienionych w art. 45 pkt.2-5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.) Wadium wnoszone przelewem do Banku Spółdzielczego w Białej Rawskiej musi znajdować się na koncie Zamawiającego w terminie składania ofert, a potwierdzenie wniesienia wadium należy załączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, oryginały dokumentów należy załączyć do oferty lub zdeponować w kasie Urzędu Miasta w Milanówku ul. Kościuszki 45, a ich poświadczone kopie dołączyć do oferty..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy: a)Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, spełniają wymagania określone w art. 22 ust. 1 wymienionej ustawy oraz spełniają wymagania określone w SIWZ. b)Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, c)Posiadają niezbędną wiedzę związaną z pielęgnacją zieleni miejskiej i udokumentują doświadczenie potwierdzające wykonanie z należytą starannością usług związanych z pielęgnacją zieleni miejskiej odpowiadające swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonywania wraz z załączonymi dokumentami (listy referencyjne potwierdzające ich należyte wykonanie), wymagana co najmniej jedna usługa z okresu 3 lat rozpoczęta i zakończona przed dniem wszczęcia postępowania o udzielnie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. d)Dysponują potencjałem technicznym takim jak: samochód samowyładowczy do 5 ton, ciągnik z osprzętem, podnośnik, koparko-ładowarki, podkaszarki, kosiarki, nożyce mechaniczne do cięcia żywopłotu, piły mechaniczne oraz rębarki do gałęzi. e)Dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, w tym: osobę/y posiadającą wykształcenie wyższe ogrodnicze lub kierunkowe (leśnik, ogrodnik, architekt krajobrazu) z min 3-letnim doświadczeniem w pracy przy pielęgnacji zieleni wysokiej lub osobę (y) posiadającą wykształcenie średnie kierunkowe (ogrodnik, leśnik, rolnik) z min 5-letnim doświadczeniem przy pielęgnacji zieleni wysokiej oraz osobę(y) posiadającą wykształcenie min. średnie kierunkowe (ogrodnik, leśnik, rolnik) z min. 5 -letnim doświadczeniem przy pielęgnacji zieleni niskiej. f)Zaakceptują bez uwag postanowienia zawarte w SIWZ i załączonym projekcie umowy, g)Udzielą 12-miesięcznej gwarancji (rękojmi)na wykonane prace zakładania trawników, sadzenie drzew i krzewów, przesadzanie drzew i krzewów, wykonanie wiązań w koronie lub pniu drzewa licząc od dnia odbioru tych prac. h)Do oferty załączą oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 6 i 12 SIWZ i)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych, ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy. j)Spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą natomiast wspólnicy spółki cywilnej w ramach wykonywanej przez nich działalności gospodarczej uznawani są za przedsiębiorców i to wspólnicy są podmiotem praw i obowiązków z tytułu prowadzonej działalności. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ustawy. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawców. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Oferent powinien dostarczyć niżej wymienione dokumenty: a)Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony lub potwierdzony nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem składania ofert, b)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem składania ofert, c)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem składania ofert, d)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, ze uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert, e)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że oferent nie zalega z opłacaniem wymaganych składek lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert f)Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ważną/y na dzień składania ofert. g)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych. h)Zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych. i)Oświadczenie, że nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, spełniają wymagania określone w art. 22 ust. 1 wymienionej ustawy oraz spełniają wymagania określone w SIWZ.- załącznik nr 3 j)Dokumenty potwierdzające doświadczenie i realizację z należytą starannością przy wykonywaniu usług odpowiadających swoim rodzajem i wartościom usługom polegającym na pielęgnacji zieleni miejskiej stanowiących przedmiot zamówienia - załączniki nr 7 k)Dokumenty osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 6 l)Dokument potwierdzający uprawnienie osoby do występowania w imieniu Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, uchwała wspólników spółki, konsorcjum) o ile nie wynika to z załączonych dokumentów. Dokumenty wymagane w przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: Wobec Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się przepisy określone w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, ze uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert -nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert -zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia lub zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-8 Ustawy - Prawo zamówień Publicznych, wystawiony nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o likwidacji, upadłości Wykonawcy, uiszczeniu podatków i składek na ubezpieczenie oraz czy nie orzeczono zakazu ubiegania się o zamówienie przez Wykonawcę, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo orogenem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, złożone odpowiednio w terminie wymaganym dla danego dokumentu. W przypadku oferentów działających wspólnie (konsorcjum), dokumenty muszą być złożone przez każdego z członków konsorcjum. Dokumenty składane przez Wykonawców powinny być w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.milanowek.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Milanówku ulica Kościuszki 45 budynek B u Ogrodnika Miejskiego , lub budynek A II piętro w referacie Technicznej Obsługi Miasta.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.07.2008 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Milanówku ul. Kościuszki 45 budynek A I piętro, bądź wysłać pocztą na adres siedziby Zamawiającego..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.