Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-17
Rzeszów: Budowa pawilonu penitencjarnego typu zamkniętego (wraz z polami spacerowymi) w Zakładzie Karnym w Rzeszowie oraz przyłączy infrastruktury technicznej wraz z wygrodzeniem sektorowym.
Numer ogłoszenia: 152394 - 2013; data zamieszczenia: 17.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Karny w Rzeszowie , ul. Załęska 76, 35-322 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8580700, faks 0-17 8535420.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa pawilonu penitencjarnego typu zamkniętego (wraz z polami spacerowymi) w Zakładzie Karnym w Rzeszowie oraz przyłączy infrastruktury technicznej wraz z wygrodzeniem sektorowym..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa pawilonu penitencjarnego typu zamkniętego (wraz z polami spacerowymi) w Zakładzie Karnym w Rzeszowie oraz przyłączy infrastruktury technicznej wraz z wygrodzeniem sektorowym. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wszystkich robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach inwestycji pn. Budowa pawilonu penitencjarnego typu zamkniętego (wraz z polami spacerowymi) w Zakładzie Karnym w Rzeszowie oraz przyłączy infrastruktury technicznej wraz z wygrodzeniem sektorowym. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. Nazwa i kod według Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne - 45110000- 1, Roboty budowlane w zakresie budynków więziennych - 45216113- 9, Wznoszenie ogrodzeń - 45342000- 6, Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali - 45223210- 1, Konstrukcje z betonu zbrojonego - 45223500- 1, Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty - 45261000- 4, Roboty murarskie - 45262520- 2, Ściany nośne - 45262620- 3, Roboty w zakresie okładziny tynkowej - 45324000- 4, Roboty w zakresie stolarki budowlanej - 45421000- 4, Instalowanie wyrobów metalowych - 45421160- 3, Pokrywanie podłóg - 45432130- 4, Malowanie - 45442110- 1, Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe - 45450000- 6, Roboty instalacyjne elektryczne - 45310000- 3, Instalowanie infrastruktury okablowania - 45314300- 4, Roboty instalacyjne elektryczne, instalowanie systemu Telewizji dozorowej - 45310000- 3, Instalacja telewizji kablowej - 45312000- 7, Instalowanie pożarowych systemów alarmowych - 45312100- 8. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wszystkich robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach inwestycji pn. Budowa pawilonu penitencjarnego typu zamkniętego (wraz z polami spacerowymi) w Zakładzie Karnym w Rzeszowie oraz przyłączy infrastruktury technicznej wraz z wygrodzeniem sektorowym. Inwestycja realizowana będzie na terenie nieruchomości nr ewidencyjny gruntów 270/8, obręb 220, będącej w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie ul. Załęska. Przedmiotowy obiekt będzie pełnił funkcję budynku zakwaterowania dla 258 osadzonych. Będą oni zgrupowani na trzech oddziałach zlokalizowanych na parterze i dwóch piętrach. Na każdym oddziale przewidziano 20 cel czteroosobowych i 2 cele jednoosobowe. Ponadto na parterze zaprojektowano celę dwuosobową przeznaczoną do osadzenia osoby niepełnosprawnej, na piętrach dodatkowo przewidziano po dwie cele jednoosobowe izolacyjne i po jednej celi trzyosobowej. Na każdym oddziale zaprojektowano dyżurkę oddziałowego, zespół pomieszczeń umywalni, pokój wychowawcy, pokój psychologa, świetlicę, pokój przesłuchań, pokoje przeszukań, punkt wydawania leków, punkt biblioteczny, pomieszczenia gospodarcze, pom. socjalne i WC funkcjonariuszy. Oprócz tego zaprojektowano na parterze celę zabezpieczającą. We wszystkich celach czteroosobowych wydzielono kącik sanitarny z umywalką i miską sedesową, w celach jednoosobowych sedes i umywalka bez dodatkowego wydzielania. Dla potrzeb komunikacji pionowej przewidziano dwie klatki schodowe: jedną główną, oraz drugą przeznaczoną do wyjścia na pola spacerowe. W części nieużytkowej poddasza, zlokalizowanej na obwodzie budynku nad głównymi pionowymi kanałami instalacyjnymi, przewidziano prowadzenie instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych. Aktualnie powyższa inwestycja została zrealizowana częściowo, tj. wykonane zostały roboty stanu zerowego tj. wykopy, ławy fundamentowe, ściany fundamentowe wraz z izolacją pionową i zasypkami. Szczegółowy stan istniejących robót oraz niezbędne do wykonania przez Wykonawcę roboty adaptacyjne określa Protokół Zaawansowania Inwestycji, który stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. Instalacje: Instalacja wodno-kanalizacyjna; Instalacja centralnego ogrzewania; Instalacja wentylacji mechanicznej; Instalacja klimatyzacji; Instalacja elektryczna oświetleniowa i gniazd wtykowych; Instalacja siłowa w pomieszczeniach technicznych; Instalacja sygnalizacji alarmu pożarowego (SAP); Instalacja antywłamaniowa, monitoringu CCTV; Instalacja zapobiegania powstawaniu pożaru; Instalacja zintegrowanego systemu bezpieczeństwa; Instalacja sieci strukturalnej IT; Instalacja sieci teletechnicznej; Instalacja odgromowa. Zagospodarowanie terenu: - przyłącza: energetyczne, wody, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, ciepłownicze, teletechniczne; - drogi, chodniki, wjazdy, bramy wjazdowe, parkingi; - elementy małej architektury i zieleni urządzonej. Wyposażenie: - wyposażenie stałe określone dokumentacją projektową. - wyposażenie ruchome wg zał. nr 13 do SIWZ nie jest objęte niniejszym postępowaniem. Dane techniczne budynku: - powierzchnia zabudowy, - 945,00 m2, - powierzchnia całkowita- 2800,00 m2, - pow. netto / użytkowa / ruchu - 2241,50 m2 / 1495,90 m2 / 745,60 m2, w tym parteru - 804,40 m2 / 500,70 m2 / 303,70 m2, I piętra - 719,60 m2 / 488,50 m2 / 231,10 m2, II pietra - 717,50 m2 / 506,70 m2 / 210,80 m2, - kubatura - 9700,00 m3, - ilość oddziałów - 3, - ilość osadzonych - 258, - ilość cel - 73..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.21.61.13-9, 45.34.20.00-6, 45.22.32.10-1, 45.22.35.00-1, 45.26.10.00-4, 45.26.25.20-2, 45.26.26.20-3, 45.32.40.00-4, 45.42.10.00-4, 45.42.11.60-3, 45.43.21.30-4, 45.44.21.10-1, 45.45.00.00-6, 45.31.00.00-3, 45.31.43.00-4, 45.31.00.00-3, 45.31.20.00-7, 45.31.21.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne oferta musi zostać zabezpieczona wadium w kwocie 360 000,00 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Szczegółowe wymagania dotyczące wadium podano w pkt. 12 SIWZ.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Koncesję MSWiA w zakresie ochrony osób i mienia - zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2005r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy trzy zamówienia, w tym co najmniej: a) jedno zamówienie o technologii wykonania budynku i stopniu złożoności podobnym do przedmiotu niniejszego zamówienia: polegające na wykonaniu w technologii żelbetowej (ściany zewnętrzne i wewnętrzne konstrukcyjne oraz stropy między kondygnacyjne żelbetowe) z wykorzystaniem przestawnych deskowań systemowych przy realizacji robót budowlanych budynku wielokondygnacyjnego o kubaturze min. 9 000 m3 i powierzchni zabudowy min. 900 m2, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości zamówienia min. 7 000 000 PLN; b) jedno zamówienie polegające na realizacji robót budowlanych przy budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej wraz infrastrukturą towarzyszącą, w ramach którego w budynku wykonano zintegrowany system bezpieczeństwa zawierający przynajmniej, SSWiN, kontrolę dostępu, SAP oraz system CCTV, o wartości zamówienia min. 7 000 000 PLN; c) jedno zamówienie polegające na realizacji robót budowlanych przy budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej na terenie zamkniętym, zawierającego instalacje systemów zabezpieczeń, objętym ścisłą kontrolą dostępu w tym ewidencjonowanym dostępie przepustkowym. 2. wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy dwa zamówienia polegające na instalacji systemów bezpieczeństwa zawierających zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem dla obiektów o podwyższonych wymaganiach, określonych w art. 5 Ustawy o Ochronie Osób i Mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku, tekst jednolity z dnia 26 lipca 2005 roku (Dz. U. Nr 145, poz. 1221) wraz z późniejszymi zmianami lub dla obiektów o podwyższonych wymaganiach bezpieczeństwa takich jak zakłady karne, jednostki wojskowe i siedziby innych służb mundurowych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do realizacji zamówienia będą dysponować wymienionymi pełnosprawnymi narzędziami, urządzeniami i wyposażeniem:- Żuraw samojezdny lub wieżowy o parametrach umożliwiających operowanie nim w obrębie ogrodzenia;- Samochód ciężarowy o min. dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu: 3500 kg;- Minikoparka gąsienicowa z minimalnym osprzętem: wiertnica, młot hydrauliczny, łyżka do kopania, łyżka do skarpowania.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do realizacji zamówienia będą dysponować następującymi osobami:- Kierownik budowy z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń posiadającym minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie (kierowanie lub nadzorowanie), w tym w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej 3 realizacji robót konstrukcyjno-budowlanych, w tym co najmniej 1 o wartości co najmniej 7 mln zł brutto oraz co najmniej jednej prowadzonej na terenie o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu. Aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa ww. specjalisty, Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić przed podpisaniem umowy,- Kierownik robót z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń posiadającym minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie (kierowanie lub nadzorowanie), w tym w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej 3 realizacji robót drogowych, w tym co najmniej jednej prowadzonej na terenie o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu. Aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa ww. specjalisty, Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić przed podpisaniem umowy,- Kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, posiadającym 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie (kierowanie lub nadzorowanie), posiadający doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej 3 robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji w budynkach kubaturowych oraz co najmniej jednej prowadzonej na terenie o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu. Aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa ww. specjalisty,Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić przed podpisaniem umowy,- Kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającym 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie (kierowanie lub nadzorowanie), z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu robót branży elektrycznej (liczone od dnia uzyskania uprawnień), w tym w nadzorowaniu co najmniej 3 robót budowlanych z ostatnich 3 lat polegających na wykonaniu lub przebudowie instalacji elektrycznych, w tym co najmniej jednej budowie lub przebudowie instalacji elektrycznej systemów zabezpieczeń technicznych prowadzonej na terenie o podwyższonych wymaganiach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu, oraz co najmniej jednej polegającej na budowie lub przebudowie zintegrowanego systemu zabezpieczeń w obiekcie kubaturowym w co najmniej jednej inwestycji prowadzonej na terenie o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu, posiadającym licencję pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia, zgodnie z art. 3 pkt. 2 i art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2005r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.), posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa na podstawie art. 28 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej poufne. Aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa ww. specjalisty,Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić przed podpisaniem umowy,- Kierownik robót posiadającym uprawnienia do instalowania systemów zabezpieczeń technicznych klas 1 - 4, z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu robót systemów zabezpieczeń (liczone od dnia uzyskania uprawnień lub licencji), w tym w nadzorowaniu co najmniej 3 robót budowlanych polegających na wykonaniu lub przebudowie instalacji zabezpieczeń, w tym co najmniej jednej budowie lub przebudowie instalacji elektrycznej systemów zabezpieczeń technicznych stopni 1-4 prowadzonej na terenie o podwyższonych wymaganiach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu, oraz co najmniej jednej polegającej na budowie lub przebudowie zintegrowanego systemu zabezpieczeń w obiekcie kubaturowym w co najmniej jednej inwestycji prowadzonej na terenie o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa objętym ścisłą kontrolą dostępu, posiadającym licencję pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia, zgodnie z art. 3 pkt. 2 i art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2005r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.), posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa na podstawie art. 28 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 o ochronie informacji niejawnych w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej poufne.- Specjalista ds. zabezpieczeń technicznych (dwie osoby) posiadające licencję pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia, zgodnie z art. 3 pkt. 2 i art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2005r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.),- Specjalista ds. eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci posiadającą zaświadczenie kwalifikacyjne E - wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003r. Nr 89, poz. 828 z późn. zm.)- Specjalista ds. eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz co najmniej jedną osobę posiadającą zaświadczenie kwalifikacyjne D - wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003r. Nr 89, poz. 828 z późn. zm.)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) osiągnęli w każdym roku obrotowym z ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, roczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej 7 000 000 zł (słownie: siedem milionów 00/100 złotych), b)posiadają zgromadzone własne środki finansowe lub posiadają zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów 00/100 złotych), c) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 10 000 000 zł (słownie: dziesięć milionów 00/100 złotych), d)uzyskał w latach 2010 oraz 2011 wskaźnik płynności szybkiej WPS większy lub równy 1.2 obliczany wg wzoru: WPS = (aktywa obrotowe - zapasy - krótkoterminowe rozliczenia okresowe) / (zobowiązania krótkoterminowe).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
- kosztorys informacyjny zawierający co najmniej pozycje z przedmiaru robót będącego elementem dokumentacji przetargowej. - w przypadku składania oferty powołującej się na rozwiązania równoważne w zakresie urządzeń, materiałów, rozwiązań projektowych i innych, w celu potwierdzenia że dane elementy odpowiadają określonym wymaganiom w dokumentacji projektowej należy przedłożyć karty katalogowe i/lub aprobaty techniczne i/lub atesty i/lub inne z których jednoznacznie wynika że oferowane elementy spełniają wymagane parametry.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli dokumenty podpisuje upoważniony przedstawiciel Wykonawcy należy przedłożyć do dokumentacji o zamówienie publiczne stosowne pełnomocnictwo potwierdzające uprawnienia danej osoby do podejmowania czynności w imieniu Wykonawcy. Kopia pełnomocnictwa powinna zostać poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę uprawnioną do podejmowania czynności w imieniu Wykonawcy. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść powyższego dokumentu (lub dokumentów) powinna bezspornie i jednoznacznie wskazać na zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, określać czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy (wymagana forma dokumentu - oryginał).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne zmiany postanowień zawartej umowy oraz warunki zmian określone zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.sw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Karny w Rzeszowie, 35-322 Rzeszów, ul. Załęska 76..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2013 godzina 11:00, miejsce: Otwarcie ofert nastąpi w dniu składania ofert o godz. 11:15 w siedzibie Zamawiającego tj. w sali odpraw Zakładu Karnego w Rzeszowie, 35 - 322 Rzeszów, ul. Załęska 76..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Sprzedaż i dostawa okładek ma potrzeby dyplomatoriów dla kierunków: Fizjoterapia , Pielęgniarstwo i Położnictwo.
- Zakup sprzętu i wyposażenia dla Zakładu Opieki Długoterminowej przy ul. Lubelskiej 6 ( dostawa i montaż klimatyzacji i folii przeciwsłonecznej )
- Remont (odnowa) drogi wojewódzkiej Nr 863 Kopki - Krzeszów - Tarnogród - Cieszanów w m. Stary Lubliniec i Nowy Lubliniec
- Termomodernizacja budynku Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie
- Wykonanie napraw i konserwacji fontann
- Zakup pojazdu specjalnego typu furgon
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku sanitarnego na plaży w Gąsawie wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Grota Roweckiego 7 w Tomaszowie Mazowieckim
- Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Farbiarskiej 9/11 w Tomaszowie Mazowieckim.
- "Adaptacja pracowni" w ramach projektu pn.: "Młody kolejarz i fotograf w podróży do przyszłości - poprawa jakości kształcenia zawodowego w powiecie kutnowskim"
- Termomodernizacja Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Krzczonowie
- Dostosowanie szkół na terenie Gminy Ochotnica Dolna do przepisów BHP i przeciwpożarowych
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.