Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-16
Markowa: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Markowa w 2013 r.
Numer ogłoszenia: 149788 - 2013; data zamieszczenia: 16.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Markowa , 37-120 Markowa, woj. podkarpackie, tel. 17 2265352, faks 17 2265756.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.markowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Markowa w 2013 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu usuwania i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Markowa w ilości 149,195 Mg poprzez: a)demontaż, zbieranie, transport i utylizację pokryć dachowych zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych w ilości 37,00 Mg (ok. 2467m2), b) zbieranie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest składowanych na posesjach w ilości 112,195Mg (ok. 1683 m2).Szczegółowy wykaz adresów nieruchomości zostanie dostarczony Wykonawcy z chwilą podpisania umowy i będzie stanowił załącznik do umowy. W związku z tym, że szczegółowy zakres zamówienia został określony szacunkowo na podstawie wniosków składanych przez mieszkańców i uzależniony jest od rodzaju pokrycia azbestowego jak również od ciężaru zdemontowanego materiału azbestowego, to rzeczywisty zakres zamówienia może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznej ilości odebranych wyrobów zawierających azbest od właścicieli nieruchomości. Koszt wykonania zamówienia nie może jednak przekroczyć kwoty oferowanej przez Wykonawcę. Do obowiązków Wykonawcy należy: a)przed przystąpieniem do prac: opracowanie szczegółowego planu pracy usuwania wyrobów zawierających azbest, przeszkolenie przez uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników, osób kierujących lub nadzorujących prace w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu w terminie co najmniej 7 dniu przed rozpoczęciem prac, demontaż płyt azbestowych z pokryć dachowych, pakowanie, załadunek i transport odpadów zawierających azbest (zdemontowanych i składowanych na posesjach) oraz ich utylizację na najbliższym składowisku odpadów niebezpiecznych przystosowanym do tego celu, zapewnienie warunków bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest z miejsca ich występowania, prowadzenie prac, w tym transport wyrobów zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska oraz powodujący zminimalizowanie pylenia, prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w art. 36 ustawy o odpadach (karty przekazania odpadu), dokonanie ważenia ilości odebranych wyrobów zawierających azbest z każdej nieruchomości (posiadana waga przewoźna winna posiadać homologację świadectwo z Urzędu Miar), po wykonaniu prac staranne oczyszczenie terenu robót i jego otoczenia, złożenia właścicielowi lub zarządcy nieruchomości pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zapewnienie ochrony udostępnionych danych osobowych..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje wykonywanie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu robót określonych w pkt 4 siwz.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu 90.65.00.00 - Usługi usuwania azbestu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1 200,00 zł (słownie: tysiąc dwieście 00/100 zł). Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów: - odpowiedniego zezwolenia na odbieranie odpadów niebezpiecznych. - podpisane oświadczenie z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ (wg załącznika nr 2 do SIWZ)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonanie minimum 2 usług obejmujących demontaż, załadunek, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, każda w ilości nie mniejszej niż 30 Mg, wykonanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych usług załączonego przez Wykonawcę do oferty - załącznik nr 3 do SIWZ (wykaz usług odpowiadających swoim rodzajem pracom, stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ilości Mg oraz miejsca wykonania wraz z dowodami, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie) metodą warunku: spełnia lub nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają umowę z firmą zajmująca się unieszkodliwianiem odpadów niebezpiecznych - wyrobów zawierających azbest. Ocena spełnienia warunków udziału w postepowaniu dokonywana będzie metodą warunku: spełnia lub nie spełnia w oparciu o dokumenty:, - umowa z firmą zajmująca się unieszkodliwianiem odpadów niebezpiecznych - wyrobów zawierających azbest - oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ (załącznik nr 2 do SIWZ),
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował odpowiednio przeszkolonymi osobami - w tym jedną kierującą robotami posiadająca uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz 2 osobami posiadającymi świadectwo przeszkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą warunku: spełnia lub nie spełnia w oparciu o dokumenty: - wykaz osób (załącznik nr 6 do SIWZ), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, bezpośrednio zatrudnionych do prac przy usuwaniu i zabezpieczaniu wyrobów azbestowych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także z zakresu wykonywanych czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczeniem, że ww. osoby są przeszkolone w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest. - oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 4 do SIWZ),
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia tj. załącznik nr 2 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
wykonanie minimum 2 usług obejmujących demontaż, załadunek, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, każda w ilości nie mniejszej niż 30 Mg, wykonanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik Nr 1 do siwz; 2) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji ich potencjału technicznego, kadrowego lub finansowego na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeśli dotyczy). 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączona w oryginale albo załączona jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie. 4) Dowód wpłacenia wadium. 5) Odpowiednie zezwolenie na odbieranie odpadów niebezpiecznych. 6) umowa z firmą zajmującą się unieszkodliwianiem odpadów niebezpiecznych - wyrobów zawierających azbest
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty dotyczących terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia oraz zakresu przedmiotowego zamówienia na niżej określonych zasadach: 1) Termin podany w ust. 1 może ulec zmianie w przypadku siły wyższej lub z innych przyczyn niezależnych do Wykonawcy. a) wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożliwość demontażu jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 7 dni non stop, Wprowadzenie powyższych zmian wymaga pisemnej zgody i akceptacji Zamawiającego. Pozostałe zmiany. 1)Zmiana wykazu właścicieli nieruchomości stanowiącego załącznik do umowy w przypadkach losowych uniemożliwiających wykonanie usunięcia wyrobów zawierających azbest. W miejsce wykreślonej nieruchomości do wykazu zostanie wprowadzony następny z listy wnioskodawców. 2)W przypadku zmniejszenia założonego efektu ekologicznego przy usuwaniu azbestu i wyrobów azbestowych tj. 149,195 MG, a wynikającego z różnicy pomiędzy przyjętym do obliczeń średnim ciężarem 1m2 azbestu, a rzeczywistym (ważonym) przyjętym. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zmiany umowy w rozumieniu art. 144 PZP nie stanowią: 1)Zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno - administracyjną np. zmiana kont bankowych, procedur związanych z uregulowaniem płatności wobec podwykonawców, 2)Zmiany osób wskazanych w umowie do kontaktów między Stronami, 3)Udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach PZP.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.markowa.pl (zakładka przetargi)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Markowa
37-120 Markowa 1399
pokój nr 26 (II piętro).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Markowa 37-120 Markowa 1399 pokój nr 13 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowy Kawęczyn"
- Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
- "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mykanów w roku 2025".
- Odbiór, transport i utylizacja azbestu z terenu gminy Kalinowo
- "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Turek w latach 2025-2026"
- Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno
więcej: Usuwanie azbestu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.