eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Usługa przeglądu aparató1)w medycznych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-21

Tarnowskie Góry: Usługa przeglądu aparató1)w medycznych
Numer ogłoszenia: 148653 - 2016; data zamieszczenia: 21.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy Spółka Akcyjna , ul. Pyskowicka 47-51, 42-612 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 32 285 40 58, faks 32 384 54 04.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wspsa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Niepubliczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa przeglądu aparató1)w medycznych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeglądzie okresowym sprzętu medycznego będącego na wyposażeniu szpitala. Zamówienie składa się z 11 części, tzw. pakietów, z których każdy stanowi oddzielną część zamówienia: Pakiet nr 1 - Audiometr SD 50 Pakiet nr 2 - Tympanometr TYMP 4000 Pakiet nr 3 - Tympanometr/Audiometr Pakiet nr 4 - Wstrzykiwacz kontrastu Pakiet nr 5 - Defibrylatory I Pakiet nr 6 - Defibrylatory II Pakiet nr 7 - Inkubatory firmy Dräger Pakiet nr 8 - Inkubatory firmy Ameda Pakiet nr 9 - Aparaty USG I Pakiet nr 10 - Aparaty USG II Pakiet nr 11 - Aparaty USG/UKG 2. W ramach realizacji usługi Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania czynności, zgodnie z warunkami umowy, wytycznymi producenta i obowiązującymi przepisami. 3. Opis przedmiotu zamówienia wraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego stanowią załączniki od [D.1] do [D.11] do SIWZ - Formularz cenowy oraz wzory umów. 4. Usługi dokonywane będą w siedzibie Zamawiającego lub w siedzibie Wykonawcy. 5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 6. Składane oferty muszą zawierać pełny zakres przedmiotu zamówienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem [E.1] do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem [E.1] do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem [E.1] do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - złożyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem [E.1] do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony szczegółowo formularz oferty - część [C] stanowiący załącznik do SIWZ. 2. Formularze cenowe - część [D] stanowiący załącznik do SIWZ. 3. Wzór oświadczeń - część [E.1], [E.2]stanowiący załącznik do SIWZ. 4. Wzór oświadczenia - część [F] stanowiący załącznik do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wspsa.pl/zakładka przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy S.A. w Tarnowskich Górach przy ul. Pyskowickiej 47-51 - budynek administracji, Dział zamówień publicznych..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2016 godzina 09:30, miejsce: Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy S.A. w Tarnowskich Górach przy ul. Pyskowickiej 47-51 - budynek administracji, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr 1 - Audiometr SD 50.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy audiometru zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. W przypadku wysyłki aparatu do Wykonawcy cena powinna obejmować koszty wysyłki. 1. Audiometr SD 50 prod. Siemens - 1 szt. Termin realizacji 09.2016 r..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr 2 - Tympanometr TYMP 4000.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy tympanometru zgodnie z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. W przypadku wysyłki aparatu do Wykonawcy cena powinna obejmować koszty wysyłki. 1. Tympanometr TYMP 4000 Prod. Videomed - 1 szt. Termin realizacji 12.2016 r..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 3 - Tympanometr/Audiometr.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy tympanometru i audiometru zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. W przypadku wysyłki aparatu do Wykonawcy cena powinna obejmować koszty wysyłki. 1. Tympanometr AT 235H (impedancyjny) Prod. OTICON POLSKA - 1 szt. 2. Audiometr AD 229 E (diagnostyczny) Prod. OTICON POLSKA - 1 szt. Tympanometr AT 235H (impedancyjny) Prod. OTICON POLSKA Termin realizacji 11.2016 r. Audiometr AD 229 E (diagnostyczny) Prod. OTICON POLSKA Termin realizacji 11.2016 r.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr 4 - Wstrzykiwacz kontrastu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy wstrzykiwacza kontrastu zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. . 1 - Wstrzykiwacz kontrastu UHU 600 MEDRAT r. prod. 2007 - 1 szt. Wstrzykiwacz kontrastu UHU 600 MEDRAT Termin realizacji 12.2016 r..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet nr 5 - Defibrylatory I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy defibrylatorów zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. BENE HEART D33 ns. EL-18001024 r. prod. - 2013 2. BENE HEART D33 ns. EL-38009438 r. prod. - 2013 3. DEFI CARD COMBI II 116 ns. 09990065+0161 r. prod. - 2000 4. AED PLUS defibrylator ns. XO8F161349 r. prod. - 2008 5. ASPEL M100 ns. 28/2001/S r. prod. - 2001 6. Wózek reanimacyjny WR 5011 S ns. 50 r. prod. - 1991 7. DEFI MAX BIPHASIC ns. 08100229 r. prod. - 2010 8. WRK 331 D ns.1 r. prod. - 1993 9. WR-5011 SA ns. 10/35 r. prod. - 1994 Termin realizacji 10.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet nr 6 - Defibrylatory II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy defibrylatorów zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. LIFEPAK 12 ns. 13843567 r. prod. - 2000 2. LIFEPAK 12 ns. 37449765/ZAS 085017 r. prod. - 2008 3. LIFEPAK 12 ns. 37449764/ZAS 085015 r. prod. - 2008 4. LIFEPAK 20 ns. 34944148 r. prod. - 2006 5. LIFEPAK 20 E ns. 40215883 r. prod. - 2012 Termin realizacji 10.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr 7 - Inkubatory prod. Dräger.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy inkubatorów zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. ISOLETTE C 2000 ns. AG 24987 r. prod. - 2011 2. ISOLETTE C2000E ns. YK 20097 r. prod. - 2008 3. CALEO ns. ARZM-0063 r. prod. - 2008 Termin realizacji 11.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet nr 8 - Inkubatory prod. Ameda.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy inkubatorów zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. AMELETTE AMEDA r. prod. - 2003 Termin realizacji 11.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet nr 9 - Aparaty USG I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy aparatów USG zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. SONOLINE SL1 ns. NE 80319 r. prod. - 1988 2. SONOLINE SI-250SL ns. TE23338 r. prod. - 1993 Termin realizacji 11.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet nr 10 - Aparaty USG II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy aparatów USG zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. UF 5000 ns. K1C1662T Toshiba r. prod. - 1989 2. USG MINDRAY DP-3300 ns. Miro sp. z o.o. r. prod. - 2006 Termin realizacji 11.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Pakiet nr 11 - Aparaty USG/UKG.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przegląd serwisowy aparatów USG/UKG zgodny z wymogami producenta i SIWZ. Potwierdzenie usługi wpisem do paszportu technicznego. 1. VOLUSION 730 ns. A10831 r. prod. - 2010 2. LOGIQ 7 ns. 37199YU2 r. prod. - 2006 3. VIVID S6 ns. 03993US6 r. prod. - 2008 4. LOGIQ Q200 ns. 2205674 r. prod. - 2000 Termin realizacji 11.2016.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Czas rozpoczęcia ewentualnej naprawy - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.