Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-07-03
Mońki: Budowa kompleksu boisk w Mońkach w ramach programu Moje boisko - Orlik 2012, Mońki, ul. Tysiąclecia
Numer ogłoszenia: 148574 - 2008; data zamieszczenia: 03.07.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe, ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki, woj. podlaskie, tel. (085) 716 21 96, fax (085) 716 29 23.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.monki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kompleksu boisk w Mońkach w ramach programu Moje boisko - Orlik 2012, Mońki, ul. Tysiąclecia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Budowa boiska do piłki nożnej o wymiarach 30,0 m x 62,0m o pow. całkowitej 1860m2 ( pole gry 26,0 x 56,0 m) - Podbudowa przepuszczalna: - Obrzeża betonowe na ławie betonowej oddzielające sąsiednie elementy terenu od płyty boiska Wszystkie elementy zgodne właściwościami określonymi w dokumentacji technicznej. Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową ( załącznik nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik nr 1 do SIWZ) Nawierzchnia do piłki nożnej nawierzchnia syntetyczna typu sztuczna trawa o właściwościach i technologii układania określonych w dokumentacji projektowej ( załącznik nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik nr 1 do SIWZ) Wyposażenie - bramki zamocowane w tulejach stalowych - 2 sztuki - siatki do bramek - 2 sztuki 2. Boisko wielofunkcyjne o wymiarach 19,1 x 32,1 m o powierzchni 613,11m2 (pole do gry 15,1 x 28,1 m) Podbudowa przepuszczalna z kruszywa łamanego sortowanego, gr 15 cm po zagęszczeniu. Wszystkie elementy zgodne z właściwościami określonymi w dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ). Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową ( załącznik nr 2 do SIWZ) i SST ( załącznik nr 1 do SIWZ). Nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego nawierzchnia poliuretanowa warstwowa nieprzepuszczalna dla wody o właściwościach i technologii układania określonych w dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ) i SST(załącznik nr 1 do SIWZ) Określone w projekcie budowlanym parametry techniczne nawierzchni określa się jako minimalne. Dopuszcza się nawierzchnie innych producentów o jakości równoważnej lub lepszej pod warunkiem , że są nieprzepuszczalne dla wody oraz ich parametry techniczne odpowiadają wymogom projektu budowlanego. Wyposażenie do piłki koszykowej - konstrukcja (słup o regulowanej wysokości) stojaków metalowych do koszykówki wraz z tablicą i koszem - 2 komplety, - wymiary i konstrukcja zgodnie z rys. 25 projektu wykonawczego Wyposażenie do piłki siatkowej - słupki do siatkówki o regulowanej wysokości -2 szt. - siatka do siatkówki - 1 szt. 3. Ogrodzenie terenu Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej ( załącznik nr 2 do SIWZ) oraz SST ( załącznik nr 1 do SIWZ). 4. Oświetlenie terenu Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej ( załącznik nr 3 do SIWZ) oraz SST ( załącznik nr 2 do SIWZ). 5. Chodniki Chodnik stanowiący dojście do budynku i furtek należy wykonać z kostki brukowej grubości 6 cm, na podsypce piaskowej gr. 5 cm, spoiny wypełnione piaskiem. Szerokość chodnika zmienna 1,96 do 2,0 m. Chodnik obramowany obrzeżem betonowym 8x30x100. Plac manewrowy - z betonowej kostki gr. 8,0 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 3,0 cm, spoiny wypełnione piaskiem. Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz SST ( zał. Nr 1 do SIWZ). 6. Fundamenty pod budynek zaplecza socjalnego Fundamenty - budynek posadowiony jest na gruncie nośnym za pomocą studni żelbetowych o średnicy 60 cm i gr. ścianki 10 cm wykonanych z betonu B-20, dno zalane betonem gr. 20 cm Fundamenty pod budynek socjalny wykonać zgodnie z dokumentacją projektową ( załącznik nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik nr 1do SIWZ) 7. Budowa budynku socjalnego Budynek zaprojektowany na bazie systemu modułowego (moduł 2,55x5,2) opartego na prefabrykowanych elementach drewnianych. Powierzchnia zabudowy budynku - 82,00 m2, Powierzchnia użytkowa - 58,20 m2, Powierzchnia pergoli - 12,13 m2, Kubatura budynku socjalnego - 202,04 m3. Budynek sanitarno szatniowy należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. (zał. Nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik Nr 1 do SIWZ). 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: Załącznik Nr 1 do SIWZ - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Załącznik Nr 2 do SIWZ - Dokumentacja projektowa Załącznik Nr 3 do SIWZ - Przedmiar robót Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty ( materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Wymagany okres gwarancji na trawę syntetyczną - 60 miesięcy
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.21.22.21 - Roboty budowlane w zakresie budowy boisk sportowych Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.22.21 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych Oryginalny kod CPV: 45.21.13.50 - Budynki wielofunkcyjne Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.13.50 - Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.11.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : Część 1 : 13 000,00 zł (słownie złotych: trzynaście tysięcy złotych), Część 2 : 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące) 2.Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w MońkachNr 53 808 5000 5000 5021 0200 00060 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Starostwo Powiatowe w Mońkach ul. Słowackiego 5 A, 19-100 Mońki w kancelarii pok. 109 lub dołączyć do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy Pzp, tj.: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności lub czynności; 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: 1)udokumentują należyte wykonanie , w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, - co najmniej jednego boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej i jednego boiska z nawierzchnią poliuretanową (wykonane w ramach jednej lub dwóch umów); dotyczy wykonawców składających ofertę na część 1 zamówienia, - co najmniej dwóch budynków na bazie systemu modułowego; dotyczy wykonawców składających ofertę na część 2 zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania (wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ). Do wykazu Wykonawca musi również dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.), Wykonawcy składający ofertę na Część 1 i Część 2 zamówienia muszą spełniać wszystkie wyżej wymienione warunki. 2)potwierdzą dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a)konstrukcyjno-budowlanej, b)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty ksero, potwierdzone za zgodność z oryginałem, takich uprawnień oraz zaświadczenie, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego, potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w wysokości co najmniej oferowanej kwoty brutto realizacji przedmiotu zamówienia . 4. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły /spełnia - nie spełnia/, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki. 5. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawcy muszą dołaczyc do oferty następujace oświadczenia i dokumenty: 1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr 5 oraz Załącznik Nr 6 do SIWZ. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia: 1)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. przed terminem publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, - co najmniej jednego boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej i jednego boiska z nawierzchnią poliuretanową (dopuszczalne jest wykazanie realizacji dwóch boisk w ramach jednej lub dwóch umów) ; dotyczy Wykonawców składających ofertę na Część 1 zamówienia, - co najmniej dwóch budynków na bazie systemu modułowego; dotyczy Wykonawców składających ofertę na Część 2 zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) . Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4 do niniejszej SIWZ. 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej we wskazanej wysokości. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.monki.pl zakładka przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Mońkach 19-100 Mońki, ul. Słowackiego 5 A lok. 109 sekretariat..
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy.
IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Nie dotyczy.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.07.2008 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mońkach ul. Słowackiego 5 A, 19-100 Mońki lokal 109..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Budowa boisk sportowych w ramach programu Moje boisko Orlik 2012 przy ul. Tysiąclecia w Mońkach..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót: 1.Budowa boiska wielofunkcyjnego z nawierzchnią poliuretanową o powierzchni całkowitej 613,11 m2. Na boisku znajdować się będą pola gier do piłki siatkowej i do koszykówki. 2.Budowa boiska piłkarskiego z nawierzchnią z trawy syntetycznej o powierzchni całkowitej 1860,00 m2. 3.Budowa ciągów pieszo jezdnych - chodniki o powierzchni 205,01 m2, plac manewrowy o powierzchni 179,95 m2, 4.Wyposażenie boisk, 5.Ogrodzenie terenu, 6.Instalacja drenażu boisk i kanalizacji deszczowej, 7.Instalacja elektryczna zewnętrzna i oświetlenie boisk Część 1 zamówienia obejmuje następujące przedmiary robót: - boisko do piłki nożnej, - boisko wielofunkcyjne, - chodniki i plac manewrowy, - oświetlenie boiska (Tablica licznikowa TL oraz instalacje oświetlenia boisk wraz z uziemieniem) - kanalizacja deszczowa , drenaż boisk, - ogrodzenie, wyposażenie boisk, Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót, stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub obie części zamówienia..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2008.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Budowa budynku socjalnego w ramach programu Moje boisko Orlik 2012 przy ul. Tysiąclecia w Mońkach..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót: 1.Wykonanie fundamentów pod budynek , 2. Wykonanie budynku socjalnego o konstrukcji drewnianej system modułowy, 3. Instalacja elektryczna wewnętrzna w budynku zaplecza socjalnego, 4. Instalacja wodno - kanalizacyjna z przyłączami, 5. Instalacja wentylacyjna, 6. Instalacja grzejników elektrycznych Część 2 zamówienia obejmuje następujące przedmiary robót: - budynek zaplecza socjalnego (010P- roboty budowlane , wewnętrzne instalacje sanitarne (wod-kan, odprowadzenie wód deszczowych z dachu, inst. wentylac., grzejniki elektr). - instalacje elektryczne zaplecza socjalnego wraz z tablicą główną - zaplecze socjalne - przyłącze wodno - kanalizacyjne (021P) Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót, stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub obie części zamówienia..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.50-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2008.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z MONIEK
- Dostawa ciągnika
- Dostawa 2 sztuk agregatów prądotwórczych wraz z ich montażem
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Zespołu Szkół w Mońkach
- Dostawa trzech wozów do wody pitnej
więcej: przetargi w Mońkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja boiska sportowego - boisko boczne w m. Odporyszów
- Zagospodarowanie terenu po Kółkach Rolniczych w Złotej Górze na cele użyteczności publicznej
- Modernizacja boiska piłkarskiego o nawierzchni ze sztucznej trawy ul. Kusocińskiego 2 w Kłodzku - dofinansowane z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Odbudowy Infrastr. Sportowej
- Adaptacja budynku po byłej szkole w Kozłowie na cele magazynowe - etap I
- Modernizacja wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole Podstawowej w Jangrocie
- Modernizacja boiska przy Gminnej szkole Podstawowej w Oławie (2)
więcej: Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.