Ogłoszenie z dnia 2007-08-20
Łask: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - Działanie 1.2 schemat a).
Numer ogłoszenia: 145076 - 2007; data zamieszczenia: 20.08.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Objazdowa 4, 98-100 Łask, woj. łódzkie, tel. 043 6752183, fax 043 6752035.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://pup.lask.ibip.pl/public/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - Działanie 1.2 schemat a)..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia audytu działań realizowanych od dnia 01.03.2006 r. w ramach projektu Lepszy start -lepsze jutro wdrażanego w ramach Działania 1.2 schemat a) SPO RZL 2004-2006 Audyt obejmować będzie: - analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, - badanie procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania - badanie efektywności wydatkowania środków budżetowych wydanych na realizację projektu, - badanie wiarygodności sprawozdania z realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów i realizacji postanowień umowy W celu stwierdzenia, że projekt realizowany jest zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, a wydatki są kwalifikowane wykonawca zobowiązuje się sprawdzić: a) dokumentację dotyczącą projektu, b) czy działania przewidziane we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu zostały rzeczywiście podjęte, c) sposób archiwizacji dokumentów, który pozwala prześledzić ścieżkę wydatku od przedłożenia wniosku o płatność do poszczególnych faktur, d) czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, e) kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich dokumentowania i ujęcia na wyodrębnionym rachunku bankowym w planie kont beneficjenta, zgodność kwot wynikających z wniosków o płatność z zapisami księgowymi, w rozbiciu na poszczególne kwoty kwalifikowane, f) wiarygodność sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez beneficjenta; poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, g) sposób monitorowania projektu ( osiągania celu projektu ), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymanie harmonogramu realizacji zadań i podzadań projektu, h) zasady dotyczące promocji i reklamy projektu, i) poprawność stosowania procedur przetargowych. Wykonawca wyda opinię i sporządzi raport na podstawie zbadanej próby, ogółem poniesionych wydatków i zbadania próby wykonanych działań. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z: - Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta, - Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonymi przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów, - Powszechnie uznawanymi, międzynarodowymi standardami audytu wewnętrznego (IIA standards lub INTOSAI). 3. Zadania Wykonawcy: Zadaniem Wykonawcy będzie: 1) Opracowanie i przedstawienie zamawiającemu: - szczegółowej metodologii prowadzenia audytu, w tym: kryteria oceny, program audytu , listy sprawdzające, wskazanie osób do wywiadów, sposób doboru próby. Po przeprowadzeniu audytu, audytor zobowiązany jest do przygotowania opinii i raportu z audytu. Raport z audytu powinien zawierać w szczególności ( poza pozycjami określonymi przez Instytucję Zarządzającą we wzorze raportu): a) opis sposobu przeprowadzenia audytu, w tym: - listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy, - listę badanych dokumentów, b) stwierdzone nieprawidłowości, c) zalecenia mające na celu zlikwidowanie luk w systemie, uchybień oraz usprawnienie działań, Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próba ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie .Opinia i raport powinny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. Raport z audytu zostanie przygotowany w 3 egzemplarzach i przekazany w ciągu 7 dni od dnia zakończenia audytu, dwa egzemplarze dla jednostki audytowanej, jeden egzemplarz dla audytora. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z powszechnie uznanymi, międzynarodowymi standardami audytu.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.00.00.00 - Usługi profesjonalne w zakresie architektury, inżynierii, budowy, prawa, księgowości oraz inne Kod CPV wg słownika 2008: 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 12.10.2007.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) podmioty uprawnione do badania sprawozdań finansowych w rozumieniu art. 10 ust 1 ustawy z dnia 13 października 1994r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie ( Dz.U. z roku 2001, nr 31 poz. 359, z późn. zmn.) 3) podmioty zatrudniające osoby, które spełniają jeden z niżej wymienionych warunków:: - posiadające uprawnienia biegłego rewidenta lub, - posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe wydawane przez organizację, która jest członkiem International Federation of Accountants lub, - posiadające międzynarodowe uprawnienia audytora wewnętrznego (CIA Certified Internal Auditor ) lub, - spełniają wymagania, o których mowa w art.58 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005r., Nr 249, poz. 2104) W skład zespołu przeprowadzającego audyt powinna wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta. 4) mające niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: - posiadają wiedzę i doświadczenie w audytowaniu projektów finansowych z funduszy strukturalnych. W ciągu 2 ostatnich lat, lub w okresie prowadzenia działalności, jeśli okres ten jest krótszy niż 2 lata, zrealizowali, co najmniej 2 zamówienia podobne, tzn. polegające na prowadzeniu audytów projektów finansowanych ze środków funduszy strukturalnych; - posiadają doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa, - posiadają wiedzę z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych - zapewniają, zespół audytorów do realizacji zadania, w skład, którego wchodzić będą osoby posiadające kwalifikacje teoretyczne i praktyczne do realizacji zamówienia, posługujących się biegle językiem polskim, którzy nie występują w ofercie innego Wykonawcy. 5) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 6) osoby uczestniczące w przeprowadzeniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności od badanego projektodawcy, zgodnie z art.66 ustawy o rachunkowości. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt: - posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę beneficjenta lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, - jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, - w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzeniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu, - osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50 % przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych. Nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt, - jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby, - jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie projektem, który następnie audytuje, - z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności 7) osoby uczestniczące w przeprowadzeniu audytu mają spełniać wymóg bezstronności i niezależności od instytucji publicznych ( Instytucji Wdrażającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej) Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami osób wykonujących audyt. 8) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art.24 ust.1 i 2 ustawy.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: .Oferta winna zawierać: - opis Wykonawcy - zasoby materialne, zasoby ludzkie, posiadane certyfikaty, uprawnienia, - szczegółowy opis metod realizacji i organizacji zadań będących przedmiotem niniejszego zamówienia wraz ze wstępnym harmonogramem ich realizacji, - proponowaną metodologię prowadzenia audytu. Ocenie podlegać będzie cena brutto. W propozycji finansowej cenę należy podawać w złotych polskich w rozbiciu na cenę netto i VAT. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty: a) oświadczenie, że oferent spełnia wymagania przewidziane w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( załącznik nr 1) b) oświadczenie, że oferent przyjął do wiadomości i akceptacji warunki podane przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ( załącznik nr 2). c) oświadczenie, że w razie wygrania przetargu oferent zobowiązuje się do zawarcia umowy pomiędzy PUP a Wykonawcą po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników postępowania oraz zobowiązanie oferenta do wykonania przedmiotu zamówienia na warunkach zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zgodnie ze złożoną ofertą (załącznik nr 3). d) informacje o cenie ( podana słownie i cyfrowo) w rozbiciu na wartość netto i VAT ( załącznik nr 4). e) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. f) dokument wskazujący osoby uprawnione do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta. g) aktualne zaświadczenie Naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu w płaceniu podatków wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. h) zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w płaceniu składek wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. i) wykaz audytorów przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z ich życiorysami zawodowymi, danymi na temat kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia oraz kopiami stosownych certyfikatów. j) wykaz wykonanych w ciągu 2 ostatnich lat, lub w okresie prowadzenia działalności, jeśli okres ten jest krótszy niż 2 lata, podobnych zamówień, tzn. polegające naprowadzeniu audytów projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z nich. k) sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 40
- 2. Metodologia audytu - 20
- 3. Kwalifikacje zawodowe osób, które będą wykonywać zadanie audytowe - 15
- 4. Doświadczenie osób, które maja wykonywać audyt - 25
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pup.lask.ibip.pl/public/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Łasku ul. Objazdowa nr 4 pokój nr 38.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.09.2007 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Łasku ul. Objazdowa nr 4 sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z ŁASKA
- Dostawa: Realizacja Programu OLiOC w 2025 roku na terenie Powiatu Łaskiego w zakresie zadań własnych.
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych dla Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego im. Prymasa Jana Łaskiego w Łasku
więcej: przetargi w Łasku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie, dostawa i montaż mebli oraz elementów zabudowy i wyposażenia technologicznego wnętrza strefy obsługi zwiedzających i punktu gastronomicznego w siedzibie Muzeum
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy pomieszczeń oraz systemów dla potrzeb monitoringu centralnego w budynku CIiZT PL w Lublinie wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa szatni sportowej na boisku w Niemilu" (2)
- Modernizacja hali lodowej przy ul. Siedleckiego w Krakowie, w trybie zaprojektuj i wykonaj.
- Modernizacja hali niepublicznego Liceum Ogólnokształcącego w Głuchołazach zniszczonej w wyniku powodzi - w systemie "zaprojektuj i wybuduj"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wielobranżowej dla zadania Termomodernizacja oraz przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego w Mysłowicach przy ul. Krakowskiej 8, 8a
więcej: Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





