Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-06-02
Białystok: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych
Numer ogłoszenia: 132074 - 2015; data zamieszczenia: 02.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Białymstoku , ul. Zwycięstwa 26A, 15-959 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 6510229, 6510337, faks 085 6510229, 6510337.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bialystok.wiw.gov.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych i odpadów chemicznych po badaniach laboratoryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Białymstoku przy ul. Zwycięstwa 26A/1 oraz Zakładu Higieny Weterynaryjnej Oddział w Łomży przy ul. Nowogrodzkiej 160. Odpady laboratoryjne stanowią pozostałości po diagnostyce laboratoryjnej typu: jednorazowe plastikowe materiały pomocnicze, wykorzystane podłoża bakteriologiczne, pozostałości probówek itp., a także w zakresie pierwszej części zamówienia odpadowa tkanka zwierzęca po badaniach laboratoryjnych - części ciała zwierząt, zwłoki zwierząt (surowiec kategorii pierwszej). Szacunkowa ilość odpadów w skali dwóch lat: 70 ton - jest to wielkość prognozowana i może ulec zmianie w trakcie realizacji umowy. Wykaz rodzajowo-ilościowy odpadów chemicznych po badaniach laboratoryjnych stanowi załącznik nr 2 do SIWZ (Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia). Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości odpadów określonej w załączniku nr 2 do SIWZ, w tym zlecenia Wykonawcy w zakresie przedmiotowej części zamówienia wykonania odbioru, transportu i unieszkodliwienia innych substancji oznaczonych kodem 180205*..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.52.40.00-6, 90.40.00.00-1, 90.51.20.00-9, 90.51.33.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: a) w zakresie I części zamówienia: 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych), b) w zakresie II części zamówienia: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych), c) w zakresie III części zamówienia: 200,00 zł (słownie: dwieście złotych), wniesionym na zasadach opisanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) posiadają zezwolenie wydane na gruncie ustawy o odpadach i Prawa ochrony środowiska na zbieranie i transport odpadów niebezpiecznych oznaczonych kodem 180202* lub 180205*; b) posiadają zezwolenie wydane na gruncie ustawy o odpadach i Prawa ochrony środowiska na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych oznaczonych kodem 180202* lub 180205*; c) posiadają stosowne zezwolenia (rejestrację i/lub zatwierdzenia) na zbieranie, transport i unieszkodliwianie odbieranych zwłok zwierząt zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21.10.2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz. U. UE L 2009.300.1 ze zm.) oraz rozporządzeniu Komisji (UE) Nr 142/2011 z dnia 25 lutego 2011 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21.10.2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz. U. UE L 2011.54.1 ze zm.) - surowca kategorii 1 - dotyczy I części zamówienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie na odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych oznaczonych kodem 180202*, 180102* lub 180103*, o wartości min. 200.000,00 zł brutto - dotyczy I części zamówienia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) dysponują co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do transportu odpadów określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21.10.2009 r. określającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz. U. UE L z dnia 14.11.2009) - surowca kategorii 1 - dotyczy I części zamówienia; b) dysponują co najmniej jednym samochodem przystosowanym do transportu odpadów określonych w przedmiocie zamówienia - dotyczy II oraz III części zamówienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponują osobami posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
umowy z zakładami utylizacyjnymi wskazanymi w formularzu ofertowym lub inne dokumenty potwierdzające zapewnienie odbioru dostarczonych odpadów do zakładów utylizacyjnych - dotyczy jedynie wykonawców nie będących zakładami utylizacyjnymi
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę cen ofertowych określonych w ofertach Wykonawców w sytuacji zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. W takiej sytuacji obowiązują ceny netto, do których zostaje automatycznie doliczony podatek VAT w nowej wysokości, odzwierciedlającej nową wysokość stawki podatkowej. Zmiana stawek podatku VAT nie wymaga zmiany treści umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy, ograniczenia jej zakresu, zmiany częstotliwości odbioru, w związku ze zmianami obowiązującego prawa lub dostępnością środków budżetowych. Wykonawca ma prawo dokonać zmiany zakładów utylizacyjnych wskazanych przez siebie w formularzu ofertowym pod warunkiem udowodnienia Zamawiającemu spełniania przez nowo wskazane podmioty wymogów postawionych zakładom utylizacyjnym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego WIW-AG.272.03.2015.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://wiw.pbip.pl/?event=kategoria&id=19
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Białymstoku, ul. Zwycięstwa 26A, 15-959 Białystok.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2015 godzina 11:00, miejsce: sekretariat Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Białymstoku, ul. Zwycięstwa 26A, 15-959 Białystok.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający dopuszcza składanie ofert wariantowych w zakresie I części zamówienia w następujących wariantach: a) odbiór odpadów we wtorki i piątki (w godz. 13:00-15:00); b) codzienny odbiór odpadów od poniedziałku do piątku (w godz. 13:00-15:00); c) odbiór odpadów nie rzadziej niż raz na 30 dni, przy zapewnieniu Zamawiającemu zamykanego kontenera chłodniczego o wymiarach wewnętrznych 185 x 315 x 195 cm (szer. x dł. x wys.) z tolerancją 5 cm w stosunku do każdego z wymiarów, pozwalającego na utrzymywanie temperatury poniżej 10°C. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej w zakresie II i III części zamówienia. W przypadku przedsiębiorców ubiegających się wspólnie o zamówienie (spółka cywilna, konsorcjum), przedsiębiorcy składają oddzielnie oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wykonawcy powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkładają także dotyczące tych podmiotów aktualne odpisy z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający ponadto wymaga złożenia następujących dokumentów: a) wypełniony formularz ofertowy; b) dokument stwierdzający ustanowienie przez podmioty ubiegające się wspólnie o zamówienie pełnomocnika do reprezentowaniu ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, np. umowa spółki cywilnej, umowa konsorcjum (dotyczy jedynie podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie); c) pełnomocnictwo do podpisywania oferty lub poświadczania kserokopii dokumentów za zgodność z oryginałem (jeżeli dotyczy). Otwarcie ofert nastąpi w budynku Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Białymstoku, ul. Zwycięstwa 26A, 15-959 Białystok, w dniu 18 czerwca 2015 r. o godz. 11:15. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Rafał Pełszyński, starszy inspektor w Zespole ds. Administracyjnych, tel. 85 651 02 29 w. 217, faks 85 651 37 61, e-mail: sekretariat@wiw.bianet.com.pl ; r.pelszynski@wiw.podlasie.pl.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Białymstoku.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Białymstoku przy ul. Zwycięstwa 26A/1 - kod odpadów wg rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów: 180202* oraz surowca kategorii pierwszej wg rozporządzenia Komisji (UE) Nr 142/2011 z dnia 25 lutego 2011 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21.10.2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz. U. UE L z dnia 14.11.2009).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.52.40.00-6, 90.40.00.00-1, 90.51.20.00-9, 90.51.33.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Funkcjonalność - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej Oddział w Łomży.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów laboratoryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej Oddział w Łomży przy ul. Nowogrodzkiej 160 - kod odpadów wg rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów: 180202*.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.52.40.00-6, 90.40.00.00-1, 90.51.20.00-9, 90.51.33.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin odbioru - 5
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów chemicznych po badaniach laboratoryjnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów chemicznych po badaniach laboratoryjnych - kod odpadów wg rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów: 180205*.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.40.00.00-1, 90.51.20.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin odbioru - 5
INNE PRZETARGI Z BIAŁEGOSTOKU
- Remont sal i korytarza w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 2 w Białymstoku
- Dostawa środka kontrastowego do badań diagnostycznych na potrzeby Samodzielnego Szpitala Miejskiego im. PCK w Białymstoku
- Zakup usługi dostępu do baz respondentów wraz z narzędziem do przeprowadzenia badań metodą CAWI
- Budowa windy przy: VII Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku, ul. Wierzbowa 7 - część I Zespole Szkół Elektrycznych w Białymstoku, al. 1000-lecia Państwa Polskiego 14 - część II
- Przebudowa i odbudowa zabytkowego pawilonu wschodniego w zespole pałacowym dawnej letniej rezydencji Branickich w Choroszczy
- Dostawa fabrycznie nowego samochodu dostawczego wraz z zabudową typu wywrotka o DMC 3,5 t.
więcej: przetargi w Białymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych z placówek SP ZOZ MSWiA w Kielcach im. św. Jana Pawła II w latach 2024 - 2025
- Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Brzostek
- ODBIÓR, TRANSPORT, UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW MEDYCZNYCH: ZAKAŹNYCH, SPECJALNYCH ORAZ POZOSTAŁYCH Z DZIAŁALNOŚCI MEDYCZNEJ I INNYCH ODPADÓW O CHARAKTERZE KOMUNALNYM.
- Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadu o kodzie 19 12 12 lub 19 12 10
- Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy
- Wykonanie usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów oraz wynajem kontenerów do składowania odpadów dla Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Poddębicach
więcej: Usługi utylizacji nieczystości »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.