eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kobierzyce › Budowa dróg o nawierzchni tłuczniowej i ulepszonej na terenie Gminy Kobierzyce w latach 2016-2017

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-08

Kobierzyce: Budowa dróg o nawierzchni tłuczniowej i ulepszonej na terenie Gminy Kobierzyce w latach 2016-2017
Numer ogłoszenia: 127201 - 2016; data zamieszczenia: 08.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kobierzyce , al. Pałacowa 1, 55-040 Kobierzyce, woj. dolnośląskie, tel. 071 3111215, faks 071 3111252.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa dróg o nawierzchni tłuczniowej i ulepszonej na terenie Gminy Kobierzyce w latach 2016-2017.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: Budowa dróg o nawierzchni tłuczniowej i ulepszonej na terenie Gminy Kobierzyce w latach 2016-2017. Nawierzchnia drogi tłuczniowej lub ulepszonej zostanie wykonana przy zastosowaniu jednej z następujących konstrukcji drogowych: Wariant I Korytowanie - gł. 30 cm Warstwa odsączająca piaskowa - gr 10 cm, Warstwa kruszywa kamiennego frakcji 0-63 mm ( granit, bazalt ) - gr. 15 cm Warstwa Kruszywa bazaltowego o frakcji 0-31,5 mm - gr. 5 cm Wariant II - konstrukcja wzmocniona Korytowanie - gł. 40 cm Warstwa odsączająca piaskowa - gr 15 cm, Warstwa kruszywa kamiennego frakcji 0-63 mm ( granit, bazalt ) - gr. 20 cm Warstwa Kruszywa bazaltowego o frakcji 0-31,5 mm - gr. 5 cm Wariant III- bardzo słaba nośność gruntu Korytowanie - gł. 40 cm Membrana z geowłókniny Warstwa odsączająca piaskowa - gr 15 cm, Warstwa kruszywa kamiennego frakcji 0-63 mm ( granit, bazalt ) - gr. 20 cm Warstwa Kruszywa bazaltowego o frakcji 0-31,5 mm - gr. 5 cm Wariant IV Wykonanie dwukrotne powierzchniowe wzmocnienie emulsja asfaltowe i grysami emulsja asfaltowa modyfikowana MP70 w ilości 2,5 kg/m2, grys bazaltowy 5-8 w ilości 15kg/m2 , grys bazaltowy 2-5 w ilości 10kg/m2 na podbudowie , przy wcześniejszym zastosowaniu jednego z ww. wariantów podbudowy ( I-III ). Zamawiający na etapie realizacji będzie wydawał pisemną dyspozycje Wykonawcy, która określać będzie wariant podbudowy I-III którą należy przyjąć do tego wariantu tj. wariant IV Wariant V Wykonanie nawierzchni z masy asfaltowej ( warstwa ścieralna 5 cm asfaltobetonu AC 11S ) na podbudowie, przy wcześniejszym zastosowaniu jednego z ww. wariantów podbudowy ( I-III ). Zamawiający na etapie realizacji będzie wydawał pisemną dyspozycje Wykonawcy, która określać będzie wariant podbudowy I-III którą należy przyjąć do tego wariantu tj. wariant V. Wariant VI Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr. 10 cm , na podbudowie, przy wcześniejszym zastosowaniu jednego z ww. wariantów podbudowy ( I-III ). Zamawiający na etapie realizacji będzie wydawał pisemną dyspozycje Wykonawcy, która określać będzie wariant podbudowy I-III którą należy przyjąć do tego wariantu tj. wariant VI. W tym wariancie wykonawca musi podać cenę brutto wykonania: - 1m2 kostki brukowej Wariant VII Wykonanie krawężnika betonowego gr. 15 cm na ławie betonowej z oporem, na podbudowie, przy wcześniejszym zastosowaniu jednego z ww. wariantów podbudowy ( I-IV ). Zamawiający na etapie realizacji będzie wydawał pisemną dyspozycje Wykonawcy, która określać będzie wariant podbudowy I-IV którą należy przyjąć do tego wariantu tj. wariant VII. W tym wariancie wykonawca musi podać cenę brutto wykonania: - 1mb wykonania krawężnika na ławie betonowej z oporem Wariant VIII Wykonanie obrzeża betonowego gr. 10 cm na ławie betonowej z oporem, na podbudowie, przy wcześniejszym zastosowaniu jednego z ww. wariantów podbudowy ( I-IV ). Zamawiający na etapie realizacji będzie wydawał pisemną dyspozycje Wykonawcy, która określać będzie wariant podbudowy I-IV którą należy przyjąć do tego wariantu tj. wariant VIII. W tym wariancie wykonawca musi podać cenę brutto wykonania: - 1mb wykonania obrzeża betonowego na ławie betonowej z oporem Wariant IX Wykonanie studzienki kanalizacji deszczowej fi 500mm betonowej wraz z osadnikiem, pierścieniem odciążającym, płyta regulacyjna, wpustem żeliwny klasy D400 oraz przykanalikiem fi 160 mm z rury litej PCV SN8 długości 5,0 m. ( wartość wykonania wariantu IX powinna obejmować roboty ziemne i odtworzeniowe ). W tym wariancie wykonawca musi podać ceny jednostkowe brutto wykonania: - 1mb - rury litej fi 160 mm PCV SN8 Obowiązującymi normami są PN-EN 13108-1, PN-EN 13043, PN-EN 12591 Wykonawca przy zastosowaniu każdego wariantu musi wykonać wyrównanie poziomów między jezdnią a istniejącym terenem - poprzez wykonanie poboczy z kruszywa bazaltowego o frakcji 0-31,5 mm - szerokości minimum 60 cm. W przypadku wystąpienia konieczności zmiany organizacji ruchu - Wykonawca po uzgodnieniu z Zamawiającym na własny koszt wykona i wprowadzi docelową organizację ruchu. Inspektor nadzoru po wykonaniu korytowania zadecyduje o zastosowaniu odpowiedniego wariantu. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej łącznie z mapą powykonawczą. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania regulacji istniejących studzienek i zaworów w pasie wykonywanej drogi. 2. Umowa na realizację przedmiotu zamówienia będzie umową o wartości zamówienia podstawowego do kwoty brutto, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (kwota ta zostanie podana bezpośrednio przed otwarciem ofert). Zamawiający każdorazowo zleci pisemnie Wykonawcy zakres i miejsce prac do wykonania. Wartość prac objętych zleceniem będzie sumą iloczynów ilości i cen jednostkowych zgodnie z cenami wyszczególnionymi w formularzu ofertowym. Ostateczna ilość remontów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy. 3. Inspektor nadzoru działający z ramienia Zamawiającego po wykonaniu korytowania zdecyduje o zastosowaniu odpowiedniego wariantu. 4. Szacowana powierzchnia dróg będących przedmiotem zamówienia to 70.000m2. Przykładowe rodzaje, lokalizacje i długość dróg przeznaczonych w najbliższym okresie do przebudowy ; Drogi o nawierzchni z asfaltobetonu : Chrzanów dz. nr 179, 180 - 1080 mb Bielany Wrocławskie dz. nr 286/120, 286/121 - 300 mb Cieszyce dz. nr 34 - 200 mb Rolantowice dz. nr 125/2 - 300 mb Budziszów dz. nr 25 - 100 mb Pustków Żurawski dz. nr 25, 26/1 - 300 mb Tyniec nad/Śl dz. nr 549 - 100mb Jaszowice dz. nr 27/19,27/7 - 70mb Drogi o nawierzchni tłuczniowej: Cieszyce dz. nr 41/1, 42/3, 42/5 - 100 mb Dobkowice dz. nr 139 - 500mb 5. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień: CPV: 45.23.31.42-6 Roboty w zakresie naprawy dróg CPV: 45.23.32.00-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni CPV: 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 6.Termin wykonania zamówienia Zamówienia będą realizowane sukcesywnie począwszy od dnia podpisania umowy do dnia 30.11.2017r. lub do wyczerpania zaplanowanej kwoty brutto na realizację przedmiotu zamówienia..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • ZGODNIE Z USTAWĄ PZP AR.67. UST1 PKT6

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6, 45.23.32.00-1, 45.23.21.30-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50.000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych ) na konto Gminy Kobierzyce: Al. Pałacowa 1, 55-040 Kobierzyce konto bankowe BS Kobierzyce nr 82 95750004 0000 0130 2000 0380. Wadium wpłacane na konto Zamawiającego powinno mieć adnotację - nazwę przetargu. Potwierdzenie wniesienia wadium - może być to kserokopia potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium w postaci gwarancji i poręczeń złożyć w oryginale w kasie, a potwierdzoną za zgodność kserokopię dołączyć do oferty. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego w SIWZ terminu składania ofert . Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do wskazanego terminu zostanie zdeponowane w kasie Urzędu Gminy Kobierzyce - pok. 22. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do wskazanego terminu znajdzie się ono na podanym rachunku bankowym Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga udokumentowania tego warunku przez Wykonawcę . Wykonawca składa Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna wykazanie wykonanych robót drogowych (w zakresie budowy lub przebudowy dróg i nawierzchni drogowej) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej w przypadku robót budowlanych są poświadczenia lub inne dokumenty jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia . Wymagane minimum to potwierdzenie wykonania: - budowy lub przebudowy dróg o nawierzchni tłuczniowej o powierzchni minimum 70.000m2 - budowy lub przebudowy dróg o nawierzchni asfaltowej o powierzchni minimum 70.000m2, - budowy lub przebudowy dróg o nawierzchni z kostki betonowej( alternatywnie kamiennej) lub innych nawierzchni ( parkingi , place chodniki itp.) o powierzchni minimum 20.000m2 obejmujące nie więcej jak trzy realizacje. -budowy kanalizacji deszczowej o dł. min 1km

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna: - dysponowanie co najmniej 1 osobą tj. kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi drogowymi wymaganymi przepisami.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • J.W.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna: - a) posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100.000,00zł (poza polisą należy załączyć potwierdzenie zapłaty polisy, jeśli opłacenie nie wynika bezpośrednio z polisy) oraz - b) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wykonawcy , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert w wys. co najmniej 500.000,00zł ( pięćset tysięcy zł)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 96
  • 2 - CZAS REAKCJI PODJĘCIE ZLECENIA - 4

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD GMINY KOBIERZYCE AL. PAŁACOWA 1, 55-040 KOBIERZYCE POK.50.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.07.2016 godzina 11:00, miejsce: URZĄD GMINY KOBIERZYCE AL. PAŁACOWA 1, 55-040 KOBIERZYCE POK.25 SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: NIE DOTYCZY.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.