eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec › Zadanie I Usługi koszenia trawników, przycinania żywopłotów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu Zadanie II Usługi pielęgna

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-06-11

Sosnowiec: Zadanie I Usługi koszenia trawników, przycinania żywopłotów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu Zadanie II Usługi pielęgnacji drzew, wycinki drzew oraz nasadzania drzew i krzewów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu
Numer ogłoszenia: 127009 - 2008; data zamieszczenia: 11.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu, ul. Korczaka 7, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3642045, fax 032 3642055.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzbm.sosnowiec.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: www.mzbm.sosnowiec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie I Usługi koszenia trawników, przycinania żywopłotów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu Zadanie II Usługi pielęgnacji drzew, wycinki drzew oraz nasadzania drzew i krzewów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.3. Opis przedmiotu zamówienia: Zadanie I a). koszenie trawników obejmuje - skoszenie trawy, jej zgrabienie, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów oraz zamiatanie powierzchni przylegających bezpośrednio do powierzchni koszonych trawników. Termin rozpoczęcia każdego z koszeń - ustali Zamawiający przy czym okres czasu przeznaczony na wykonanie jednokrotnego koszenia nie może przekroczyć 10 dni kalendarzowych. Częstotliwość wykonywanych czynności - 2 razy w roku - zgodnie z Załącznikiem nr 1 i 2 do Umowy. W roku 2008 będą przeprowadzone 2 koszenia. Pierwsze koszenie należy zrealizowanie nie później niż w ciągu 10 dni od dnia podpisania Umowy. Powierzchnia koszenia - 140 578,00 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Umowy. Drugie koszenie należy zrealizować nie później niż do dnia 15.09.2008r. Powierzchnia koszenia- 257 656,19 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Umowy. W roku 2009 będą przeprowadzone 2 koszenia. Pierwsze koszenie należy zrealizować nie później niż do dnia 31.05.2009 r. Powierzchnia koszenia - 257 656,19 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Umowy Drugie koszenie należy zrealizować nie później niż do dnia 15.09.2009 r. . Powierzchnia koszenia- 257 656,19 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Umowy b). przycinanie żywopłotów - polegać będzie na ukształtowaniu pokroju naturalnego lub całkowicie sztucznego. Przy żywopłotach będzie to cięcie z trzech stron, górna powierzchnia żywopłotu ma być prowadzona w jednej płaszczyźnie, bez wypukłości i zagłębień. Przycinanie żywopłotu obejmować będzie również zebranie pędów, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Przycinanie żywopłotów należy wykonać do wysokości 1 metra. Częstotliwość wykonywanych czynności -2 razy w roku- zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Umowy. W roku 2008 będą przeprowadzone 2 przycinania żywopłotów. Pierwsze przycinanie żywopłotów należy zrealizować nie później niż do dnia 31.07.2008r. Powierzchnia przycinania - 33807,00 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Umowy Drugie przycinanie żywopłotów należy zrealizować do dnia nie później niż 15.09.2008r. Powierzchnia przycinania - 33807,00 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Umowy W roku 2009 będą przeprowadzone 2 przycinania żywopłotów. Pierwsze przycinanie żywopłotów należy zrealizować nie później niż do dnia do dnia 15.06.2009r. Powierzchnia przycinania - 33807,00 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Umowy Drugie przycinanie żywopłotów należy zrealizować nie później niż do dnia do dnia 15.09.2009 r. Powierzchnia przycinania - 33807,00 m2 zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Umowy Wykonawca przystąpi do prac na podstawie poszczególnych zleceń wystawianych przez właściwy Rejon Obsługi Wspólnot I - IV sukcesywnie w okresie trwania umowy. Wykonawca będzie rozliczał każde zlecenie odrębnie i wystawiał faktury na Zleceniodawcę Zadanie II a). prześwietlenie drzew obejmować będzie: cięcia prześwietlające, zebranie gałęzi, oczyszczenie terenu oraz załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. b). wycinka drzew do max. wysokości pnia 20 centymetrów nad poziomem gruntu, obejmować będzie usunięcie drzew i karpiny, zebranie gałęzi, kłody i karpiny oraz załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. c). nasadzenie drzew z gatunku: klon, śliwa purpurowa, akacja, jarzębina, żywotnik, brzoza karłowata, sosna kosodrzewina - nasadzenie wymaganej ilości drzew po wcześniejszej ich wycince. Drzewa należy zakupić, a po nasadzeniu objąć je roczną pielęgnacją zgodnie ze zleceniem. d). nasadzenie krzewów - z gatunku: forsycja, pigwowiec, berberys, ligustr, tawuła, bez. Urobek po wykopaniu dołów należy załadować i wywieźć do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Krzewy należy zakupić. Wykonawca przystąpi do prac na podstawie poszczególnych zleceń wystawianych przez ROW I - IV sukcesywnie w okresie trwania umowy. Wykonawca będzie rozliczał każde zlecenie odrębnie i wystawiał faktury na Zleceniodawcę Uwagi do sposobu wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia Zadanie I i Zadanie II. 1. Wycinka drzew będzie wykonywana na zlecenie Zamawiającego na podstawie przepisów ustawy z dnia 16.04.2004 o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r. Nr 92, poz.880 z póź. zm). 2. Prace objęte zamówieniem publicznym powinny być wykonywane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. 3. W/w usługi winny być przeprowadzane przez osoby posiadające uprawnienia oraz doświadczenie w zakresie określonym w SIWZ. 4. Wykonawca jest zobowiązany dokonywać na wezwanie Zamawiającego objazdów terenów z pracownikiem MZBM - TBS Sp. z o.o. wskazanym przez Zamawiającego celem oględzin terenów zielonych i sporządzenia obmiarów drzew przeznaczonych do wycinki. 5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody materialne, utratę zdrowia bądź zagrożenie życia ludzi, a także za wszelkie sytuacje, które wynikną w związku z nieterminowym wykonaniem lub nienależytym wykonaniem zadań objętych przedmiotem zamówienia 6. W przypadku wycinki drzew w trybie pilnym (awaryjnym) tj. drzew zagrażających bezpieczeństwu, do wykonania prac należy przystąpić w okresie 2 godziny od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników Oryginalny kod CPV: 77.34.20.00 - Przycinanie żywopłotów Kod CPV wg słownika 2008: 77.34.20.00 - Przycinanie żywopłotów Oryginalny kod CPV: 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew Kod CPV wg słownika 2008: 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew Oryginalny kod CPV: 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew Kod CPV wg słownika 2008: 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew Oryginalny kod CPV: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu. Zadanie I i Zadanie II O udzielenie zamówienia określonego w niniejszej specyfikacji mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: Zadanie I 1. oświadczą , że spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy. 2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. min. 10 osobami 3. dysponują narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do koszenia trawy oraz cięcia żywopłotów, w ilości zapewniającej terminowe wykonanie zleceń: a) kosiarki - min. 6 szt b) nożyce spalinowe - min. 4 szt. c) samochód ciężarowy o ładowności powyżej 3,5 tony - 1 szt. 4. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zadanie II 1. oświadczą , że spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy. 2. dysponują potencjałem kadrowym zdolnym do wykonania zamówienia, tj. minimum 5 osobami, w tym 3 pilarzami posiadającymi zaświadczenia o ukończeniu kursu obsługi pilarek. 3. dysponują narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania usługi, w ilości zapewniającej terminowe wykonanie zaleceń co najmniej: a) podnośnik montażowy o wysięgu do 16 m - min. 1 szt. b) piły spalinowe - min. 3 szt. c) rębak do gałęzi - min. 2 szt. d) samochód ciężarowy o ładowności powyżej 3,5 tony - min. 1 szt. 4. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Uwaga: Stwierdzenie spełniania warunków -udziału w postępowaniu (formalnych) i zdolności do wykonywania zamówienia (merytorycznych)-wymaganych od Wykonawców będzie dokonane w oparciu o złożone wraz z ofertą: oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz potwierdzające (spełnianie tych warunków) dokumenty wg formuły: spełnia - nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zadanie I i Zadanie II.W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w punkcie 10 SIWZ wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy - Załącznik nr 2 I i Załącznik nr 2 II - wskazana data podpisania. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, który potwierdza prawo Wykonawcy do występowania w obrocie prawnym oraz wskazuje osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku, gdy nie wszystkie powyższe informacje znajdują się w dokumencie rejestrowym należy również załączyć inne dokumenty prezentujące powyższe dane np. statut, umowę spółki itp. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych dokumentów, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3. Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje osobami i podmiotami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia, niezbędne do wykonania zamówienia zgodnie z SIWZ, dotyczy Zadania I i Zadania II. 4. Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania usługi w zakresie Zadania I i Zadania II. 5. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Dodatkowo do oferty należy załączyć 6. Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 I i lub Załącznik 1 II - wskazana data podpisania. 7. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Uwagi: 1. Dokumenty, o których mowa powyżej mogą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby/osobę uprawnione do podpisywania oferty. 2. Upoważnienie do podpisywania dokumentów przetargowych i występowania w postępowaniu przetargowym w imieniu wykonawcy musi być dołączone do oferty lub musi bezpośrednio wynikać z przedstawionych dokumentów. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych dokumentów, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 4. Wykonawca składa oświadczenia i dokumenty przetargowe pod odpowiedzialnością karną /dotyczącą składania nieprawdziwych zeznań i oświadczeń/ wynikającą z art. 297 Kodeksu Karnego. W razie stwierdzenia, że złożone przez wykonawców informacje są nieprawdziwe Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 304 k.p.k. - zawiadomi o tym fakcie właściwy organ ścigania. 5. Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy spowoduje wykluczenie go z postępowania. 6. Oferty, oświadczenia i inne dokumenty oraz informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowią załączniki do protokołu. 7. Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty są jawne od chwili ich otwarcia 8. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzbm.sosnowiec.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.mzbm.sosnowiec.pl Sosnowiec, Korczaka 7.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2008 godzina 09:30, miejsce: 41-200 Sosnowiec ul. Korczaka 7, sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I Usługi koszenia trawników, przycinania żywopłotów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: koszenie trawników obejmuje - skoszenie trawy, jej zgrabienie, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów oraz zamiatanie powierzchni przylegających bezpośrednio do powierzchni koszonych trawników. Termin rozpoczęcia każdego z koszeń - ustali Zamawiający przy czym okres czasu przeznaczony na wykonanie jednokrotnego koszenia nie może przekroczyć 10 dni kalendarzowych. Częstotliwość wykonywanych czynności - 2 razy w roku - zgodnie z Załącznikiem nr 1 i 2 do Umowy. przycinanie żywopłotów - polegać będzie na ukształtowaniu pokroju naturalnego lub całkowicie sztucznego. Przy żywopłotach będzie to cięcie z trzech stron, górna powierzchnia żywopłotu ma być prowadzona w jednej płaszczyźnie, bez wypukłości i zagłębień. Przycinanie żywopłotu obejmować będzie również zebranie pędów, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Przycinanie żywopłotów należy wykonać do wysokości 1 metra. Częstotliwość wykonywanych czynności - 2 razy w roku- zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Umowy..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr II Usługi pielęgnacji drzew, wycinki drzew oraz nasadzania drzew i krzewów wraz z uporządkowaniem terenu po wykonanej usłudze z terenów przynależących do Wspólnot Mieszkaniowych Nieruchomości zarządzanych przez MZBM - TBS Sp. z o.o. w Sosnowcu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a). prześwietlenie drzew obejmować będzie: cięcia prześwietlające, zebranie gałęzi, oczyszczenie terenu oraz załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. b). wycinka drzew do max. wysokości pnia 20 centymetrów nad poziomem gruntu, obejmować będzie usunięcie drzew i karpiny, zebranie gałęzi, kłody i karpiny oraz załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. c). nasadzenie drzew z gatunku: klon, śliwa purpurowa, akacja, jarzębina, żywotnik, brzoza karłowata, sosna kosodrzewina - nasadzenie wymaganej ilości drzew po wcześniejszej ich wycince. Drzewa należy zakupić, a po nasadzeniu objąć je roczną pielęgnacją zgodnie ze zleceniem. d). nasadzenie krzewów - z gatunku: forsycja, pigwowiec, berberys, ligustr, tawuła, bez. Urobek po wykopaniu dołów należy załadować i wywieźć do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Krzewy należy zakupić..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7, 77.31.00.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.