eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Aleksandrów KujawskiAktywizacja zawodowa i społeczna klientów MOPS Zaufaj Nam

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-30

Aleksandrów Kujawski: Aktywizacja zawodowa i społeczna klientów MOPS Zaufaj Nam
Numer ogłoszenia: 119805 - 2012; data zamieszczenia: 30.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Słowackiego 12, 87-700 Aleksandrów Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 282 61 49, 282 61 48, faks 54 282 61 48.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Aktywizacja zawodowa i społeczna klientów MOPS Zaufaj Nam.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń, realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Aleksandrowie Kujawskim, w ramach projektu systemowego pt.: Aktywizacja zawodowa i społeczna klientów MOPS Zaufaj Nam. 3.2. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Priorytet VII Promocja integracji społecznej. Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji. Poddziałanie.7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.  3.3. W szkoleniu wezmą udział klienci Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Aleksandrowie Kujawskim: - 34 osoby objęte będą doradztwem zawodowym i wezmą udział w warsztatach psychologicznych oraz kursach zawodowych (4 osoby wezmą udział w 2 kursach) - 8 osób będzie objętych Programem Aktywności Lokalnej - osoby niepełnosprawne i członkowie rodzin, w których funkcjonują osoby niepełnosprawne. 3.4. Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część: Część 1 - Warsztaty psychologiczne - 34 osoby, 10 godz., Część 2 - Doradztwo zawodowe - 34 osoby, 10 godz, Część 3 - Kurs Prawo jazdy kategorii B - z uwzględnieniem pierwszego egzaminu - 5 osób, 60 godz, Część 5 - Kurs Opiekun osób starszych, chorych, niepełnosprawnych i dzieci - 3 osoby, 165 godz., Część 7 - Kurs Malarz - tapeciarz- 3 osoby, 150 godz. Część 8 - Kurs Brukarz - monter nawierzchni drogowych - 3 osoby, 250 godz. Część 10 - Skierowanie do Klubu Integracji Społecznej w ramach PAL - 8 osób, 64 godz. i jednodniowa wycieczka..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 85.31.23.20-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, zgodne z załącznikiem nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum jedno szkolenie przy grupie minimum 4 osób, odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz cenowy - załącznik nr 6, 2. stosowne pełnomocnictwo, jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, 3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, 4. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają odpowiednie kwalifikacje - załącznik nr 7.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: a) aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp., b) zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia oraz związane z tym zmniejszenie wartości umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.aleksandrowkujawski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Słowackiego 12 87-700 Aleksandrów Kujawski.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2012 godzina 12:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Słowackiego 12 87-700 Aleksandrów Kujawski.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji  Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji  przez ośrodki pomocy społecznej  Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Warsztaty psychologiczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W szkoleniu wezmą udział 34 osoby - zajęcia grupowe Całkowita liczba godzin - 10 Termin realizacji szkolenia - czerwiec 2012 r. Tematyka: - budowanie poczucia własnej wartości. - radzenie sobie ze stresem. - komunikacja interpersonalna. - postawa asertywna. - autoprezentacja Inne działania: - materiały szkoleniowe, - ubezpieczenie uczestników warsztatów, - zimne napoje, kawa, herbata.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Doradztwo zawodowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W szkoleniu wezmą udział 34 osoby - zajęcia grupowe Całkowita liczba godzin - 10 Termin realizacji szkolenia - czerwiec 2012 r. Tematyka: - zasady pracy w grupie, - reakcja na utratę pracy, - analiza niepowodzeń w poszukiwaniu pracy, - własna firma, - znajdowanie ofert pracy, - przygotowanie do rozmowy z pracodawcą, - rozmowa kwalifikacyjna, - przygotowanie dokumentów aplikacyjnych: CV i list motywacyjny, - określenie predyspozycji zawodowych, Inne działania: - materiały szkoleniowe, - ubezpieczenie uczestników warsztatów, - zimne napoje, kawa, herbata.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.20-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Prawo jazdy kategorii B - z uwzględnieniem pierwszego egzaminu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W kursie weźmie udział 5 osób Ilość godzin szkolenia - 60 godzin/os., w tym 30 godzin dydaktycznych i 30 godzin praktycznych Termin realizacji szkolenia - czerwiec-sierpień 2012 r. Zakres: - zajęcia teoretyczne, - indywidualne zajęcia praktyczne (tzw. jazdy), - przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego przed zgłoszeniem do egzaminu Państwowego - badania lekarskie przeprowadzone przed przystąpieniem do kursu. Materiały szkoleniowe Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe (podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu), egzamin. W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. Inne działania: - dojazd uczestników do miejsca zajęć praktycznych, - materiały szkoleniowe, - ubezpieczenie uczestników kursu, - catering dla uczestników kursu (obiad, ciastka, zimne napoje, kawa, herbata) Uzyskane dokumenty: - zaświadczenie ukończenia kursu prawa jazdy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Opiekun osób starszych, chorych, niepełnosprawnych i dzieci.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W kursie wezmą udział 3 osoby Ilość godzin: - 165, w tym: teoria - 65 godzin, praktyka - 100 godzin, Termin realizacji - lipiec-sierpień 2012 r. Tematyka: - wybrane zagadnienia prawne -organizacja pracy własnej, - psychospołeczne aspekty opieki. - podstawy psychologii i pedagogiki w opiece nad dziećmi, - pomoc przedlekarska, - opieka nad podopiecznym, - opieka, pielęgnacja i higiena dziecka, - gerontologia, - dietetyka i przygotowanie posiłków, - publiczna służba zdrowia oraz system pomocy społecznej, - etyka w zawodzie opiekunki, -zajęcia praktyczne. Inne działania: - dojazd uczestników do miejsca zajęć praktycznych, - ubezpieczenie uczestników kursu, - catering dla uczestników kursu (obiad, ciastka, zimne napoje, kawa, herbata) Uzyskane dokumenty: - zaświadczenie wydane na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej, - dwa dyplomy - w języku polskim i angielskim..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Malarz - tapeciarz.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W kursie wezmą udział 3 osoby Termin realizacji: wrzesień - październik 2012 r. Ilość godzin - łącznie 150, w tym: teoria - 50 godzin, praktyka - 100 godzin, Tematyka: - bezpieczeństwo i higiena pracy, - materiałoznawstwo, - technologia, - organizacja stanowiska pracy, - odpady i ochrona środowiska, - prace malarskie, - prace tapeciarskie, - przygotowanie podłoża, - przygotowanie farb i materiałów do prac malarskich, - malowanie techniką emulsyjna, - malowanie techniką olejną.Inne działania: - dojazd uczestników kursu do miejsca zajęć praktycznych, - ubezpieczenie uczestników kursu, - catering dla uczestników kursu (obiad, ciastka, zimne napoje, kawa, herbata) Uzyskane dokumenty: zaświadczenie wydane na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej dwa dyplomy - w języku polskim i angielskim.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Brukarz - monter nawierzchni drogowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W kursie wezmą udział 3 osoby Termin realizacji: wrzesień - październik 2012 r. Ilość godzin ogółem 250, w tym : teoria - 70 godz., praktyka - 180 godz. Tematyka: - podstawy wiedzy o robotach drogowych - teoretyczne podstawy zasadniczych technologii robót brukarskich - ogólne warunki techniczne wykonywania robót brukarskich - rysunek zawodowy - wykonawstwo robót drogowych z różnych materiałów - przygotowanie do wykonania i remontów nawierzchni chodników, ulic, placów z kamieni i kostek oraz płyt - przygotowanie do brukowania powierzchni skarp, - zasady przygotowania do pracy urządzeń i podstawowego sprzętu , - obsługa i konserwacja urządzeń i podstawowego sprzętu , - zasady organizacji pracy na stanowisku roboczym, - ogólne wymagania BHP. Inne działania: - dojazd uczestników kursu do miejsca zajęć praktycznych, - ubezpieczenie uczestników kursu, - catering dla uczestników kursu (obiad, ciastka, zimne napoje, kawa, herbata) Uzyskane dokumenty: zaświadczenie wydane na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej dwa dyplomy - w języku polskim i angielskim.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Skierowanie do Klubu Integracji Społecznej w ramach PAL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W Programie Aktywności Lokalnej weźmie udział 8 osób: osoby niepełnosprawne i członkowie rodzin, w których funkcjonują osoby niepełnosprawne Ilość godzin: 64 godziny + jednodniowa wycieczka integracyjna Zakres: - poradnictwo psychologiczne - 12 godzin, termin realizacji: czerwiec 2012 r. - doradztwo zawodowe - 8 godz, termin realizacji: czerwiec 2012 r. - warsztat wspierający - motywacyjny - 12 godzin, termin realizacji: lipiec 2012 r. - zajęcia komputerowe - 8 godzin, termin realizacji: sierpień 2012 r. - trening gospodarowania - 8 godzin, termin realizacji: wrzesień 2012 r. - edukacja zdrowotna - 16 godzin, termin realizacji: październik 2012 r. - jednodniowa wycieczka integracyjna do Biskupina (wszystkie koszty ponosi wykonawca, tj. transport, bilety wstępu, itp.), ilość osób - maksymalnie 35. Inne działania: - ubezpieczenie uczestników zajęć, - catering dla uczestników zajęć (obiad, ciastka, zimne napoje, kawa, herbata) Uzyskane dokumenty: zaświadczenie ukończenia zajęć.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.