Ogłoszenie z dnia 2016-07-01
Warszawa: Budowa wolnostojącej stacji transformatorowej z przyłączeniem podstawowym i rezerwowym do sieci elektroenergetycznej budynków 3 i 4 KG PSP
Numer ogłoszenia: 114913 - 2016; data zamieszczenia: 01.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO
I.1) NAZWA I ADRES: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej , ul. Podchorążych 38, 00-463 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5233334, faks 022 5233332.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.straz.pl
I.2) RODZAJ: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Budowa wolnostojącej stacji transformatorowej z przyłączeniem podstawowym i rezerwowym do sieci elektroenergetycznej budynków 3 i 4 KG PSP.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: Roboty będą polegać na wykonaniu wolnostojącej stacji transformatorowej z przyłączeniem podstawowym i rezerwowym do sieci elektroenergetycznej budynków nr 3 i 4 Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Roboty budowlane powinny być realizowane zgodnie z dokumentacją projektową (projekty budowlane i wykonawcze), specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz pozwoleniem na budowę nr 366/III/2015 z dn. 16 października 2015 r., decyzji nr 248/III/2015 z dn. 11 sierpnia 2015 r. oraz decyzji nr 193A/15 z dn. 7 września 2015 r. oraz decyzji nr 33A/16 z 8 lutego 2016 r. Zakres robót obejmować będzie roboty budowlane w specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, konstrukcyjno - budowlanej, drogowej. Techniczny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, która składa się z części jawnej i niejawnej obłożonej klauzulą POUFNE. Teren, na którym znajduje się obiekt jest objęty ochroną konserwatorską. Ochronie konserwatorskiej na terenie podlegają wyłącznie nawarstwienia kulturowe znajdujące się pod powierzchnią terenu. Układ nawarstwień antropogenicznych wraz ze znajdującymi się w nich zabytkami, dokumentacje sadownictwa z epoki brązu, wczesnośredniowieczne i średniowieczne. Teren planowanej inwestycji nie był wcześniej badany archeologicznie, lecz w dokumentacji archiwalnej przetrwały jedynie informacje o odkryciu urn kultury grobów kloszowych, podczas budowy pawilonów i stajen koszar jazdy na terenie przyległym od wschodu do Parku Łazienkowskiego. Teren, na którym znajduje się obiekt jest terenem zamkniętym - decyzja nr 10/TZ/05 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dnia 1 czerwca 2005 roku w sprawie zmiany decyzji z dnia 14 stycznia 2002 roku o określeniu terenu zamkniętego. Podczas realizacji roboty budowlanej będzie należało również wypełnienie postanowień ujętych w decyzji nr 193 A/15 oraz 33 A/16, tj. prowadzenie badań archeologicznych w trakcie realizacji inwestycji, prowadzenia prac ziemnych w zasięgu koron drzew metodą bezwykopową, niezwłocznego zawiadomienia Stołecznego Konserwatora Zabytków o wszelkich zagrożeniach i nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniach działań. Niniejsze procedury realizacji leżą po stronie Wykonawcy. W zakresie Wykonawcy będzie uzyskanie pozwolenia na przeprowadzenie badań archeologicznych - na odcinkach inwestycji prowadzonej w wykopach otwartych w drodze odrębnej decyzji administracyjnej, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 5 ww. ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego 45.31.73.00 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 19 500,00 PLN. Wykonawca wnosi wadium w dowolnym czasie jednak nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz podmiotów, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. 2014 poz.1804). W przypadku, gdy wadium będzie wniesione w formie poręczenia. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancje i poręczenia muszą zawierać postanowienia gwarantujące wypłatę kwoty wadium, na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancje/poręczenia winny być bezwarunkowe i nieodwołalne. Wymagany termin ważności poręczeń, gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej 30 dni, tj. przez okres związania ofertą. Zamawiający nie dopuszcza innych form wnoszenia wadium. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na oznaczenie oferty podanej przez Zamawiającego w SIWZ. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w Narodowym Banku Polskim, Oddział Okręgowy w Warszawie, nr r-ku: 54 1010 1010 0047 9213 9120 1000. Wadium winno wpłynąć na rachunek bankowy wskazany powyżej, nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty jedną ze wskazanych wyżej form zostanie wykluczony. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający, zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa wart. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
- przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Wykonawca musi posiadać świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia, o którym mowa w art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 r. Nr 182 poz. 1228), potwierdzające pełną zdolność do ochrony informacji niejawnych w zakresie niezbędnym do wykonania zadania (tj. świadectwo potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE lub wyższej). Zamawiający dopuszcza, że Wykonawca dostarczy inny dokument potwierdzający zdolność do ochrony informacji niejawnych w wyżej wymienionym zakresie, nadany zgodnie z ratyfikowaną umową międzynarodową o ochronie informacji niejawnych zawartą pomiędzy rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a rządem kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wszystkie osoby bezpośrednio zaangażowane w realizację zadania inwestycyjnego związanego z dostępem do informacji niejawnych muszą posiadać: a) poświadczenie bezpieczeństwa, dotyczy klauzuli POUFNE włącznie; b) zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Zgodnie z art. 131g ust. 1 ustawy, wprowadza się następujące wymagania: a) zobowiązanie Wykonawcy i podwykonawcy do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; b) zobowiązanie Wykonawcy do uzyskania zobowiązania podwykonawcy, któremu zleci podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia, do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w postępowaniu o udzielenie zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; c) zobowiązanie Wykonawcy do bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. Jeżeli Wykonawca powierzy podwykonawcy realizację części zamówienia, która wiąże się z dostępem do informacji niejawnych, podwykonawca, zgodnie z art. 54 ust. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228) , powinien posiadać świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia. W przypadku nieprzedłożenia, wraz z projektem umowy o podwykonawstwo, powyższego dokumentu dotyczącego podwykonawcy, Zamawiający odmówi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 23 ustawy, dokument o którym mowa powyżej musi posiadać każdy z Wykonawców, bowiem Zamawiający wymaga przedłożenia go w zakresie niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 131e ustawy - przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
Zamawiający nie ogranicza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom, jednocześnie zobowiązuje Wykonawców do poinformowania podwykonawców o ciążącym na nich obowiązku ochrony informacji niejawnych, zgodnie z art. 131f ust. 3 ustawy. Ponadto, zgodnie art. 131g ust. 3 ustawy, Zamawiający wymaga: 1) wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani; 2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia; 3) zgodnie z art. 131u ust. 2 ustawy Zamawiający będzie wymagał na etapie składania ofert przedłożenia listy podmiotów, które nie mogą być uznane za podwykonawców, zgodnie z art. 131u ust. 1 ustawy.
III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.2) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania powyższego warunku; spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.3) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach spełniania powyższego warunku Wykonawca powinien się wykazać wykonaniem co najmniej 3 zadań polegających na wykonaniu stacji transformatorowych o minimalnej mocy 630 kVA (równej lub wyższej) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W celu oceny spełnienia ww. warunku, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz zrealizowanych zadań wraz z podaniem ich rodzaju, mocy wykonanych kontenerowych stacji transformatorowych, daty i miejsca realizacji wraz z dowodami potwierdzającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Powyższy wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 6 do wniosku, zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego. Dowodami, o których mowa powyżej są: - poświadczenie; - inne dokumenty jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku gdy roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane na rzecz Zamawiającego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W przypadku, gdy wykaz lub dowody będą budziły wątpliwości, lub gdy z poświadczenia lub innego dokumentu będzie wynikało, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający, zastrzega sobie prawo zwrócenia się do właściwego podmiotu, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane lub miało być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów.
III.3.4) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania powyższego warunku; spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach spełniania powyższego warunku Wykonawca powinien wskazać osobę pełniącą funkcję kierownika budowy wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, lub posiadającą kwalifikacje równoważne, zdobyte w innych państwach, uznane w myśl art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.). Ponadto kierownik budowy powinien posiadać ważne poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli POUFNE lub wyższej oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228). W celu oceny spełnienia warunku, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym oświadczenie, którego wzór jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego, potwierdzającego posiadanie zarówno uprawnień budowlanych, jak również uprawnień dotyczących dostępu do informacji niejawnych.
III.3.6) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania powyższego warunku; spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących bezpieczeństwa informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Dokument o którym mowa w art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010 r. Nr 182 poz. 1228), tj. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego I stopnia potwierdzające pełną zdolność do ochrony informacji niejawnych w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia o klauzuli POUFNE lub wyższej lub, o ile Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w państwie innym niż Polska, inny dokument potwierdzający taką zdolność nadany zgodnie z ratyfikowaną umową międzynarodową o ochronie informacji niejawnych zawarta pomiędzy rządem Rzeczypospolitej, a rządem kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja - 10
III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków. Wykonawca, który będzie wykazywał spełnienie warunku, o którym mowa w pkt III.3.5) i III. 3.3) niniejszego ogłoszenia w sposób opisany powyżej, zobowiązany jest dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust 2b ustawy, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. Jeżeli podmiot udostępniający swoje zasoby będzie brał udział w realizacji przedmiotu zamówienia, to Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z wnioskiem dokumenty, wymienione w pkt III.4.2) niniejszego ogłoszenia, dotyczące tego podmiotu, w tym świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego, zgodnie z wymogami z pkt III.3) ogłoszenia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu
Do składania ofert zostanie zaproszonych 5 Wykonawców, którzy w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniających warunki określone przez Zamawiającego. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest zbyt niska (mniej niż 3 Wykonawców), aby zapewnić rzeczywistą konkurencję, Zamawiający może: 1) zawiesić postępowanie i ponownie opublikować ogłoszenie o zamówieniu, określając z zastosowaniem przepisów dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zmówienia, nowy termin składania wniosków. W tym przypadku Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu wszystkich wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, albo 2) unieważnić postępowanie i wszcząć nowe postępowanie o udzielenie zamówienia. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie 3, 4 lub 5, Zamawiający zaprosi wszystkich Wykonawców spełniających warunki bez dokonywania oceny. W przypadku, gdy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, wpłynie większa od 5 liczba wniosków, spełniających warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający dokonując ich oceny będzie kierował się następującym kryterium: o kolejności wniosków decydować będzie ilość wszystkich robót, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, które zostały należycie wykonane. Zamawiający wymaga, aby na potrzeby powyżej opisanej procedury prekwalifikacji Wykonawca sporządził oświadczenie zawierające informacje o ilości wykonanych należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu robót budowlanych polegających na wykonaniu stacji transformatorowych o min. mocy 630 kVA, równej lub wyższej. Wzór oświadczenia znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego. Za każdą wykazaną robotę budowlaną Wykonawcy zostanie przyznany 1 punkt. W przypadku niezłożenia oświadczenia Wykonawca otrzyma zero punktów. Do złożenia oferty zaproszonych zostanie 5 Wykonawców, którzy otrzymają największą ilość punktów. W oświadczeniu nie należy wykazywać robót budowlanych wyszczególnianych już w załączniku nr 6, tj. w (Wykazie robót budowlanych), który należy dołączyć do wniosku wyłącznie w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu, zgodnie pkt. III.3.3) ogłoszenia o zamówieniu. W oświadczeniu Wykonawca nie może wykazywać robót wykonanych przez podmioty, których mowa w art. 26 ust. 2 ustawy (pkt III. 6) ogłoszenia) oświadczenie może uwzględniać roboty wykonane samodzielnie przez Wykonawcę, bądź roboty wykonane przez konsorcjum, którego Wykonawca był członkiem. Oświadczenie nie podlega procedurze uzupełnień i wyjaśnień z art. 26 ust. 3 i 4 ustawy. W przypadku, gdy w wyniku oceny, dwóch lub więcej Wykonawców uzyska jednakową ilość punktów (wykaże się taką sama liczbą wykonanych kontenerowych stacji transformatorowych), o pozycji w rankingu decydowała będzie największa moc ze zrealizowanych kontenerowych stacji transformatorowych, w przypadku takiej samej mocy najmocniejszej z wykazanych kontenerowych stacji transformatorowych, decydowała będzie druga w kolejności mocniejsza stacja transformatorowa itd., aż do ustalenia pięciu wykonawców.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści wybranej oferty dotyczących przedmiotu umowy, w szczególności w przypadku: 1) zmiany terminu realizacji spowodowanego koniecznością wstrzymania robót budowlanych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego; 2) zmiany terminu w przypadku udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, od których jest uzależniona realizacja przedmiotu umowy; 3) możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych (robót zamiennych); 4) zmiany podwykonawców, zmiany zakresu podwykonawstwa lub rezygnacji z podwykonawcy; 5) zmiany umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej 6) konieczności wykonania robót budowlanych w sposób odmienny od dokumentacji projektowej, wymuszonych zmianą warunków technicznych ich wykonania, zastosowaniem innej technologii wykonania bądź odmiennych materiałów budowlanych; 7) w sytuacji nie wyłonienia wykonawcy nadzoru inwestorskiego przed zawarciem umowy na wykonanie robót budowlanych, termin na przekazanie terenu budowy, a tym samym rozpoczęcia robót budowlanych ulegnie przesunięciu, jednak nie dłużej niż o 2 miesiące; 8) z przyczyn wynikających za specyfiki działalności Zamawiającego; 9) z przyczyn organizacyjnych ze strony Zamawiającego, w tym zmian w strukturze organizacyjnej; 10) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 11) uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy; 12) upadłości albo likwidacji Wykonawcy, producenta, dystrybutora lub gwaranta; 13) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; 14) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej robót budowlanych, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; 15) kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi inwestycjami przez lub na zlecenie Zamawiającego, a także przez lub na zlecenie innych podmiotów zlokalizowanych na terenie obiektów położonych przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie przy czym zmiany te ograniczają się do zmian koniecznych, powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.
IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.5.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Specyfikacja zostanie przekazana wraz z zaproszeniem do składania ofert.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej , ul. Podchorążych 38, 00-463 Warszawa, bud. nr 4, pok. nr 9..
IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej Biuro Finansów Wydział Zamówień Publicznych, ul. Podchorążych 38, 00-463 Warszawa, bud. nr 4, pok. nr 9.
IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. W przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału przez konsorcjum do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo wskazujące grupę Wykonawców ubiegających się o wspólne udzielenie zamówienia, a także pełnomocnika uprawnionego do podejmowania oświadczeń woli związanych z udzieleniem zamówienia, w tym do: a) podpisywania wniosku i oferty b) podpisania umowy. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni: ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych) lub ewentualnie: przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników wyraźnie określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego). Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2. W przypadku złożenia oferty wspólnej, następujące dokumenty powinny pochodzić, od każdego z podmiotów oddzielnie: - dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt III.4.2) niniejszego ogłoszenia, świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego powinno odpowiadać wymaganiom z pkt III.3.2), informacja o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w pkt III.4.6). 3. Zamawiający będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie tego Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. 4. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winien posiadać formę pisemną i być napisany na maszynie do pisania lub komputerze lub inną trwałą czytelną techniką oraz podpisana przez osobę (osoby) fizyczne (Wykonawca) lub jej pełnomocnika (pełnomocników) lub osoby uprawnione do reprezentacji osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej. Miejsca we wniosku, w których Wykonawca naniósł poprawki winny być podpisane/parafowane przez osobę (osoby) podpisujące wniosek. Jeżeli wniosek podpisuje więcej niż jedna osoba, to wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł poprawki powinny być podpisane lub parafowane przez te osoby. W przypadku kilku podmiotów składających wspólny wniosek, winien być on podpisany w sposób wskazany w pkt 1, w związku z art. 23 ustawy. Wniosek złożony przez spółkę cywilną będzie traktowany jako złożony przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Pełnomocnictwo oraz Zobowiązanie do udostępnienia swoich zasobów, winno być przedłożone w postaci oryginału. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawca podpisuje i składa w oryginale tylko dokumenty sporządzone przez siebie. Wniosek podpisany przez osobę (osoby) nieuprawnione zostanie uznany za nieważny. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wniosku dokumenty wskazujące na uprawnienie osoby (osób) podpisujących wniosek do jego podpisania. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną przez notariusza kopię stosownego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo powinno obejmować wyszczególnienie wszystkich czynności, do których jest upoważniony pełnomocnik. Wniosek musi być sporządzony w języku polskim. Wniosek i załączniki do niego sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski. Wniosek należy złożyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu/kopercie w siedzibie Zamawiającego, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczający jego nienaruszalność do upływu terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 27 ust. 5 ustawy. Opakowanie/koperta powinna być opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy - celem umożliwienia zwrotu opakowania (koperty) bez otwierania w przypadku, kiedy zostanie złożona po terminie składania wniosków. Wniosek winien być oznaczony w następujący sposób: Biuro Finansów Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej Wydział Zamówień Publicznych, 00 - 463 Warszawa, ul. Podchorążych 38, WNIOSEK O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU na Budowę wolnostojącej stacji transformatorowej z przyłączeniem podstawowym i rezerwowym do sieci elektroenergetycznej budynków nr 3 i 4 KG PSP. Nr sprawy BF-IV-2370/13/16 UWAGA - NIE OTWIERAĆ PRZED 2016 , godz. 10:30. Jeżeli opakowanie (koperta) nie będzie oznaczona w sposób wskazany powyżej, Zamawiający nie będzie ponosić żadnej odpowiedzialności za zagubienie przesyłki lub przedwczesne otwarcie koperty z wnioskiem. Koszty opracowania i dostarczenia wniosku oraz uczestnictwa w postępowaniu obciążają wyłącznie Wykonawcę. Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz załączniki stanowiące wzory niektórych wymaganych przez Zamawiającego dokumentów są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego. Dokumenty wymienione w pkt III.4), które Wykonawca powinien złożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu powinny być zgodne z załącznikami do wniosku, w tym sensie, że powinny zawierać wszystkie informacje określone w załącznikach. Sposób porozumiewania się stron. 1) Wszelkie pisma w sprawie postępowania Wykonawca adresuje: Biuro Finansów Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej Wydział Zamówień Publicznych, 00 - 463 Warszawa, ul. Podchorążych 38. 2) Pracownikami Zamawiającego uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Krzysztof Zieliński - tel.: 22 523 34 35, faks: 22 523 33 32, zzpub@kgpsp.gov.pl, Katarzyna Stańkowska - tel.: 22 523 33 34, faks: 22 523 33 32. 3) Wszelkie pisma, z wyjątkiem wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, faksem lub drogą elektroniczną na nr faksu lub adres poczty elektronicznej wskazany powyżej. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. Zamawiający na żądanie Wykonawcy potwierdzi niezwłocznie fakt otrzymania pisma za pomocą faksu lub drogi elektronicznej odpowiednio na nr faksu albo adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcę. 4) Wszelkie pisma Zamawiający przekaże Wykonawcom faksem lub drogą elektroniczną na nr faksu lub adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcę. Wykonawca na żądanie Zamawiającego potwierdzi niezwłocznie fakt otrzymania pisma za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
- Realizacja dwóch spotkań informacyjno - rozwojowych w grudniu 2025 r. dla członków Konsorcjum Projektu NEEST, jednostek współpracujących i decyzyjnych w kwestii rozwoju Projektu NEEST.
- SUKCESYWNY ZAKUP PALIW PŁYNNYCH DLA SGGW W OKRESIE 18 MIESIĘCY
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bud. kabl. sieci elektroenergetycz. 15kv,konten. stacji transform. 15kV/0,4kV,kablowej sieci elektroenergetycz. 0,4kV wraz ze złącz. kabl., wiaty z inst. fotowolt. do 50 kW i mag. en. wraz z niez(...)
- REMONT I BIEŻĄCA KONSERWACJA WRAZ Z KONIECZNĄ WYMIANĄ STROPU W BUDYNKU, ZLOKALIZOWANYM PRZY UL. GENERAŁA JÓZEFA CHŁOPICKIEGO 4 W KRAKOWIE DLA WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU FARMACEUTYCZNEGO W KRAKOWIE.
- Remont pomieszczeń w budynku Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu
- Remont wybranych pomieszczeń dziekanatu nr 143, 145, 147, 149, 151, 153, 155 i 156 w budynku B Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Budowa drogi gminnej nr 004707F relacji Piękne Kąty - Katarzynowo (dz. nr 150/2, 149 obręb Piękne Kąty i dz. nr 733/5, 931 obr. Siedlisko)".
- Budowa remizy strażackiej w miejscowości Bielawy
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





