eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krzyżanowice › DOWÓZ UCZNIÓW DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY KRZYŻANOWICE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-01

Krzyżanowice:
DOWÓZ UCZNIÓW DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY KRZYŻANOWICE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

Numer ogłoszenia: 114691 - 2016; data zamieszczenia: 01.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krzyżanowice , ul. Główna 5, 47-450 Krzyżanowice, woj. śląskie, tel. (032) 4194051, 4194050, faks (032) 4194234.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krzyzanowice.pl.
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów oraz zawrzeć umowy ramowej.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
DOWÓZ UCZNIÓW DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY KRZYŻANOWICE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia są usługi: Dowóz uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum na terenie Gminy Krzyżanowice w oparciu o zakupione bilety miesięczne - około 192 biletów w skali miesiąca w roku szkolnym 2016/2017. Przewidywana ilość biletów - liczba uczniów, w skali miesiąca ma charakter prognozowany i może ulec zmianie. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu bezkosztowe odchylenie od przewidywanej ilości biletów o co najmniej 10 % - 20 biletów (w dół i w górę). Wskazaną tolerancję należy rozumieć jako prawo opcji, ustalone przez Zamawiającego w rozumieniu zapisów art. 34 ust 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Pzp. Zmiana ilości uczniów w trakcie roku szkolnego nie będzie stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń przez Wykonawcę, co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego biletów w toku realizacji umowy. Bilety miesięczne wystawiane będą przez Wykonawcę na podstawie otrzymanych od Dyrektorów jednostek oświatowych Gminy Krzyżanowice miesięcznych imiennych list uczniów uprawnionych do dowozu.
Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Krzyżanowice w roku szkolnym 2016/2017 rozpoczynając od 01.09.2016 r. obejmuje dowóz wg prognoz:
- ok. 51 uczniów z Zabełkowa i Rudyszwałdu do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Chałupkach, ul. Szkolna 7, 47-460 Chalupki,
- ok. 7 uczniów z Rudyszwałdu do Szkoły Podstawowej w Zabełkowie, ul. Rymera 7, 47-460 Zabełków,
- ok. 97 uczniów z Owsiszcz (42), Nowej Wioski (26), Roszkowa (29) do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Krzyżanowicach, ul. Łąkowa 12, 47-450 Krzyżanowice,
- ok. 34 uczniów z Bolesławia oraz z ok 3 uczniów z Krzyżanowic do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Bieńkowicach, ul. Szkolna 1, 47-451 Bieńkowice,
Przez bilet miesięczny rozumie się uśredniony (niezależnie od rodzaju trasy) koszt dowozu jednego ucznia z terenu Gminy Krzyżanowice z miejscowości zamieszkania pod adresy szkół podane powyżej oraz powrotu ze szkół do miejsc ustalonych w poszczególnych miejscowościach.
Przejazdy autobusów powinny być zorganizowane na ww. trasach w taki sposób, aby zapewnić:
a) dotarcie uczniów do szkoły przed rozpoczęciem nauki w roku szkolnym 2016/2017 tj. od 01.09.2016 r.;
b) powrót po skończeniu 5-lekcji, 6-lekcji, 7-lekcji, 8-lekcji wg. zakończenia godzin lekcyjnych w poszczególnych placówkach:
ZSO Chałupki Odjazdy: 13.30; 15.15;
SP Zabełków Odjazdy: 13.35; 15.20;
ZSO Krzyżanowice Odjazdy: Roszków 13.30; 14.20; Owsiszcze i Nowa Wioska 13.10; 14.05 oraz Roszków, Owsiszcze, Nowa Wioska 15.35;
ZSO Bieńkowice Odjazdy: 13.15; 15.25;
c) świadczenia usług na profesjonalnym poziomie i pełnego zaspokojenia potrzeb Zamawiającego;
d) zapewnienia wszystkim uczniom przewozu podczas wszystkich kursów, w dniach, w których odbywają się zajęcia szkolne;
e) uruchomienia dodatkowych kursów celem rozładowania przepełnienia w autobusach;
f) Zamawiający zapewnia opiekunów na każdą trasę. Wykonawca zapewnia bezpłatny bilet miesięczny (lub kartę przejazdu) dla wyznaczonych opiekunów - po jednym na każdej trasie;
g) dowozu uczniów na bazie taboru autobusowego posiadanego przez Wykonawcę, a tabor ten powinien być sprawny i posiadać aktualne badanie techniczne, ponadto autobusy powinny spełniać wszystkie podstawowe warunki sanitarno-higieniczne;
h) wykonawca gwarantuje w razie awarii autobusów transport zastępczy, który będzie podstawiony w czasie nie dłuższym niż 60 minut od wystąpienia awarii;
i) W przypadku odmiennej organizacji pracy szkoły i skrócenia zajęć lekcyjnych np. w dni rekolekcji, w dni sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, sprzątania świata, itp. Wykonawca zapewni odwóz uczniów we wcześniejszych godzinach ustalonych z Zamawiającym. Wcześniejsza organizacja odwozów nie stanowi dodatkowych zadań, należy ją wkalkulować w cenę biletu.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających oraz przeprowadzenia aukcji elektronicznej..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00 - (1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnieniem tego warunku będzie posiadanie koncesji, zezwolenia lub licencji na publiczny transport drogowy. Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jeden z wymienionych dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum jednej usługi przewozu dzieci do szkół w okresie całego roku szkolnego o wartości minimum 50 000 zł brutto lub równowartość w przeliczeniu na PLN według średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane.
      Powyższe dostawy/usługi winny być potwierdzone dowodami czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
      Dowodami potwierdzającymi czy dostawy/usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
      - poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi;
      - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
      W przypadku, gdy Zamawiający (Gmina Krzyżanowice) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów o których mowa wyżej.
      W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz usług lub dowody o których mowa wyżej budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym poprzez dysponowanie min.: 5 sprawnymi technicznie autobusami o ilości miejsc min. 49 każdy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, poprzez dysponowanie min. 5 kierowcami z odpowiednimi uprawnieniami.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia poprzez: ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę min. 100.000,00 zł brutto (sto tysięcy złoty) lub równowartość w przeliczeniu na PLN według średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

      Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywaniu zamówienia - oryginał podpisany przez umocowanego przedstawiciela takiego podmiotu.

      O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

      Wykonawca w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków o których mowa w art.22 ust.1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1.

      Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków sprecyzowanych przez Zamawiającego zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów wymaganych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.


      W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, jako konsorcjum, warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych opisane w pkt. 1 mogą spełnić wspólnie pomioty składające ofertę wspólną. Brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1.musi spełniać każdy z podmiotów - Wykonawców składających ofertę wspólną.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty sporządzony przez Wykonawcę, w oparciu o wzór formularza - załącznik nr 1, będąca oświadczeniem woli Wykonawcy i podpisany przez umocowanego Wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
Zgodnie z art.36b ust 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w formularzu ofertowym), części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom lub podania nazw (firm) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Upoważnienie do podpisywania oferty o ile nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą - pełnomocnictwo upoważniające powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Podmioty składające ofertę wspólną, jako konsorcjum lub jako spółka cywilna ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w prowadzonym postępowaniu lub do reprezentowania i zawarcia umowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Czas podstawienia pojazdu zastępczego - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian w przypadku:
a) zmiany trasy realizacji zamówienia z powodu okoliczności niezależnych od stron umowy,
b) zmiany liczby dzieci, w ramach przewidzianej opcji,
c) zmiany zakresu przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego, lub zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i które warunkują zrealizowanie przedmiotu zamówienia,
d) w razie zaistnienia po zawarciu Umowy, zdarzeń o charakterze siły wyższej, niezależnych od stron, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań, Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu niniejszej umowy. Za siłę wyższą przyjmuje się zdarzenie zewnętrzne, którego strony nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań,
e) dopuszcza się zmianę wynagrodzenia wynikającego z niniejszej umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, w szczególności zmiany podatku VAT oraz przepisów dotyczących transportu osób oraz przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego o ile Wykonawca przedstawi kalkulację kosztów wynikającą z przedmiotowej zmiany i wykaże ich bezpośredni wpływ na zaoferowaną cenę jednostkową.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.krzyzanowice.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Krzyżanowice ul. Główna 5, 47-450 Krzyżanowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.07.2016 godzina 10:45, miejsce: Urząd Gminy Krzyżanowice ul. Główna 5, 47-450 Krzyżanowice, pok. 15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.