eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jonkowo › Dostawa i montaż wyposażenia placów zabaw

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-05-11

Jonkowo: Dostawa i montaż wyposażenia placów zabaw
Numer ogłoszenia: 109392 - 2011; data zamieszczenia: 11.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jonkowo , ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-89 512 92 32, faks 0-89 512 92 37, 512 92 32.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż wyposażenia placów zabaw.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienie jest dostawa i montaż wyposażenia na piętnastu placach zabaw zlokalizowanych w następujących miejscowościach położonych na terenie gminy Jonkowo, pow. olsztyński, woj. warmińsko-mazurskie: Wołowno - na działce nr 190, Giedajty - na działce nr 38)23, Warkały - na działce nr 208)1, Nowe Kawkowo - na działkach nr 307)2, 307)3 , Porbady - na działce nr 77, Garzewko - na działce nr 11, Jonkowo - na działce nr 140)5, Węgajty - na działce nr 100, Mątki - na działce nr 173)6, Wrzesina - na działce nr 35)5, Godki - na działkach nr 48, 49, Stare Kawkowo - na działce nr 92)4, Stękiny - na działce nr 88)5, Szałstry - na działce nr 115)1, Pupki - na działce nr 153)3. 2. W zakres zamówienia wchodzi dostawa 15 jednakowych kompletów wyposażenia placów zabaw obejmująca również załadunek, transport elementów wyposażenia do miejsca przeznaczenia, rozładunek oraz montaż przedmiotowych urządzeń i produktów na placach zabaw zgodnie z opracowanymi planami zagospodarowania terenu placów zabaw w wymienionych miejscowościach. Plany zagospodarowania terenu placów zabaw zawiera Załącznik Nr 1 SIWZ. 3. Wyposażenie każdego placu zabaw obejmuje: a) urządzenia do zabawy, wykonane z impregnowanych belek drewnianych i sklejki wodoodpornej oraz rurek stalowych (drążki, poręcze), składające się z: 1) huśtawki wagowej (ważka) - 1 szt., 2) huśtawki podwójnej - 1 szt., 3) sprężynowca (bujak na sprężynie) - 1 szt., 4) piaskownicy - 1 szt., 5) zestawu zabawowego - 1 szt. - składającego się ze zjeżdżalni (ślizg z blachy kwasoodpornej o grubości min. 1,50 mm.), wieży głównej, 2 pomostów poziomych i jednego skośnego, przeplotni i drabinki skośnej podwójnej, 6) drążka potrójnego - 1 szt. b) pozostałe elementy wyposażenia: ­- ławki parkowe z oparciem, metalowe, montowane na stałe do podłoża - 2 szt., ­- kosze na śmieci metalowe, mocowane na stałe w podłożu - 2 szt., ­- tablica informacyjna (na regulamin) - 1 szt., wysokość 1,9 m wymiary minimum 45 x 35 cm (dopuszcza się zastosowanie tablic w innej formie, o większej powierzchni). 4. Sposób mocowanie przyrządów do podłoża: ­- poprzez zakopanie słupa w ziemi na głębokość 70 cm, po uprzednim zabezpieczeniu przed wilgocią części podziemnej słupa lub ­- przez zastosowanie kotew stalowych podnoszących belki o 10 cm ponad poziom gruntu. 5. Przykładowe elementy wyposażenia zawiera karta katalogowa (z projektów zagospodarowania terenu) stanowiąca Załącznik Nr 2 SIWZ. 6. Oferowane przez Wykonawców wyposażenie placów zabaw powinno być nowe, odpowiadać formą i cechami użytkowymi produktom przykładowym wskazanym przez Zamawiającego. Wykorzystane w projektach gotowe urządzenia i elementy wyposażenia mogące sugerować konkretnego producenta stanowią wyłącznie przykład i mają na celu jedynie określenie parametrów i cech produktu. 7. Dopuszczalna granica rozbieżności w wymiarach oferowanych poszczególnych urządzeń zabawowych (w odniesieniu do określonych w planach zagospodarowania wymiarów urządzeń) wynosi +)- 50 cm. 8. Wszystkie oferowane elementy urządzeń zabawowych winny posiadać stosowne certyfikaty lub atesty bezpieczeństwa potwierdzające zgodność sprzętu z obowiązującymi normami PN-EN 1176 lub PN-EN 1177 w zakresie ogólnego wymagania bezpieczeństwa, ochrony przed nieodpowiednim wykończeniem lub wadami w konstrukcji, ochrony przed kolizjami, ochrony przed upadkami, ochrony przed zakleszczeniami i uderzeniami, uprawniające do oznaczania wyrobów znakami bezpieczeństwa na pojedyncze urządzenia zabawowe oraz w przypadku złożonych zestawów zabawowych certyfikaty na całe modułowe zestawy zabawowe wydane przez instytucje uprawnione do procesu certyfikacji (np.: Instytut Sportu i Zespołu Certyfikacji Warszawa lub Przedsiębiorstwo Badawczo Wdrożeniowe Centralnego Ośrodka Badawczo- Rozwojowego Aparatury Badawczej i Dydaktycznej - Biuro Badań i Certyfikacji (COBRABID-BBC)). Zamawiający nie dopuszcza możliwości przedstawienia certyfikatów na pojedyncze elementy składowe zestawów. 9. Zamontowane urządzenia zabawowe powinny posiadać tabliczki znamionowe z informacją o producencie, dacie produkcji, numerze seryjnym oraz numerze normy, zgodnie z którą urządzenia wyprodukowano, ponadto osobno powinien być oznaczony poziom gruntu. 10. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania określonych przez Zamawiającego wymagań technicznych odnoszących się do przedmiotu zamówienia, winien wraz z ofertą przedłożyć Zamawiającemu: 1) rysunki, zdjęcia bądź wizualizację oferowanych urządzeń zabawowych i pozostałych elementów wyposażenia oraz ich opis z podaniem wymiarów, 2) certyfikaty i badania potwierdzające zgodność oferowanego sprzętu z normami PN-EN 1176 lub PN-EN 1177, 3) instrukcje obsługi i montażu urządzeń zabawowych. 11. Po zakończonych pracach instalacyjnych Wykonawca zobowiązany będzie uporządkować teren i usunąć wszelkich śmieci, odpady, opakowania i inne pozostałości po zużytych przez Wykonawcę materiałach. 12. Dostawy i montaż wyposażenia na poszczególnych placach zabaw będą realizowane według harmonogramu opracowanego przez wybranego Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym, w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 13. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji jakości na dostarczone urządzenia do zabawy - co najmniej na okres 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego zamontowanych urządzeń na poszczególnych placach zabaw i podpisania (bez uwag) protokołów odbioru. 14. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 15. Wynagrodzenie Wykonawcy: 1) Rozliczenie Zamawiającego z Wykonawcą nastąpi w formie bezgotówkowej - przelewem na wskazany rachunek Wykonawcy, po zrealizowaniu całości zamówienia tj. po protokolarnym odbiorze bez uwag wszystkich części dostawy wraz z montażem (na poszczególnych placach zabaw), na podstawie jednej faktury VAT wystawionej Zamawiającemu. 2) Wraz z każdą partią dostawy Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć odpowiednie dokumenty (certyfikaty, opisy, instrukcje eksploatacji i konserwacji, gwarancje), potwierdzające zgodność dostarczanych artykułów z normami, wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz złożoną ofertą. 3) Zamawiający wymaga od Wykonawcy 21 - dniowego terminu płatności faktury. 4) Zamawiający nie dopuszcza rozliczenia w walutach obcych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00 - Wyposażenie placów zabaw .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do godziny 12:00 dnia 19.05.2011 r. wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawcy, których oferty nie będą zabezpieczone wadium do upływu terminu składania ofert zostaną wykluczeni z postępowania. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek Urzędu Gminy Jonkowo Nr 14 8857 0002 3001 0000 0101 0001 w Warmińskim Banku Spółdzielczym w Jonkowie. 5. Wniesienie wadium w formie pieniężnej za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy pieniądze wpłyną na podane konto przed upływem terminu określonego w ust. 1. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu można załączyć do oferty lub złożyć poza ofertą u Skarbnika Gminy Jonkowo - Urząd Gminy Jonkowo ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo (pok. 20 I piętro), a w przypadku nieobecności Skarbnika w sekretariacie Urzędu (pok. 16 I piętro). 7. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji powinno być wniesione na cały okres związania ofertą, o którym mowa w ust. 1 rozdziału XIII oraz zawierać w treści dokumentu: a) dokładne określenie nazwy zamówienia, b) kwotę zabezpieczenia, c) termin ważności, d) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca: - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (jedn. tekst Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 wymienionej ustawy, lub pełnomocnictw i nie udowodnił, że wynikło to z przyczyn nieleżących po jego stronie, - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wadium Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zostanie niezwłocznie zwrócone po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wniosek o zwrot wadium powinien być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli wykonawcy. 11. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu wadium. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynikło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum dwa zamówienia każde polegające na dostawie i montażu wyposażenia placów zabaw o wartości minimum 100.000,00 zł brutto. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia opisany warunek winien spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców lub Wykonawcy łącznie. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz informacje zawar-te w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunku wymienionych w rozdz. IX SIWZ tj: wykazie zrealizowanych dostaw wraz z montażem i załączonych dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie - zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) rysunki, zdjęcia bądź wizualizację oferowanych urządzeń zabawowych i pozostałych elementów wyposażenia oraz ich opis z podaniem wymiarów, 2) certyfikaty i badania potwierdzające zgodność oferowanego sprzętu z normami PN-EN 1176 lub PN-EN 1177, 3) instrukcje obsługi i montażu urządzeń zabawowych.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty oraz do reprezentowania Wykonawcy w przypadku podpisania oferty i/lub reprezentowania Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć z ofertą dokument, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://jonkowo-ug.bip-wm.pl [zakładki: Zamówienia publiczne - Ogłoszenia przetargów]
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Jonkowo ul. Klonowa 2 11-042 Jonkowo pok. nr 9 - parter.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Jonkowo ul. Klonowa 2 11-042 Jonkowo, pok. nr 16 (piętro - sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie wchodzi w zakres operacji pod tytułem: ,,Budowa placów zabaw,, realizowanej z udziałem pomocy finansowej w ramach działania ,,Odnowa i rozwój wsi,, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.