eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Promna › Przebudowa dróg na terenie gminy Promna

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-31

Promna: Przebudowa dróg na terenie gminy Promna
Numer ogłoszenia: 107348 - 2014; data zamieszczenia: 31.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Promnie , Promna-Kolonia 5, 26-803 Promna, woj. mazowieckie, tel. 048 6133628, faks 048 6133628.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.promna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg na terenie gminy Promna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg na terenie gminy Promna w miejscowościach: Przybyszew, Promna Kolonia, Olszamy - Lekarcice Stare, Biejkowska Wola, Lekarcice Nowe. dzieląca się na poszczególne zadania: Zadanie I.: Przebudowa drogi gminnej w Przybyszewie ul. Błonie długość 370 m , szerokość 4,0 m, Zadanie II: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Promna Kolonia długość 1155 m , szerokość 4,0m - 6,0 m Zadanie III: Przebudowa drogi gminnej Olszamy - Lekarcice Stare długość 955 m, szerokość 4,0 m Zadanie IV: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Biejkowska Wola długość 320 m , szerokość 4,0 m Zadanie V: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Lekarcice Nowe długość 907 m, szerokość 3,0 m.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiajacy przewiduje możliwość udzielenia zamówien uzupełniajacych stanowiacych nie wiecej niż 50% wartosci zamówienia podstawowego gdy zaistnieje koniecznosc rozszerzenia zakresu prac niezbedna do prawidłowego wykonania zakresu podstawowego, których wykonanie stało sie konieczne na skutek sytuacji wczesniej nieprzewidzianej a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego oraz pod warunkiem, że Zamawiajacy bedzie posiadał srodki na realizacje dodatkowego zakresu robót.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium na każde zadanie w wysokości: Zadanie I - 2 000,00 zł, Zadanie II - 6 000,00 zł, Zadanie III - 5 000,00 zł, Zadanie IV - 1 500,00 zł, Zadanie V - 4 000,00 zł,

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 2 do SIWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 2 do SIWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 2 do SIWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 2 do SIWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 2 do SIWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy, Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym, Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych, Kosztorysy ofertowe

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiajacy działajac w oparciu o art. 144 ust. 1 ustawy okresla nastepujace okolicznosci, które moga powodowac koniecznosc wprowadzenia zmian w tresci zawartej umowy w stosunku do tresci złożonej oferty: I. Zmiany natury ogólnej, w szczególnosci: a) zmiana osób odpowiedzialnych za kontrakt i nadzór nad realizacja przedmiotu umowy, b) zmiana numerów kont bankowych, c) ustawowa zmiana stawki podatku VAT, II. Zmiana okresu przewidzianego na ukonczenie robót: 1). Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególnosci: a). kleski żywiołowe; b). warunki atmosferyczne odbiegajace od typowych, uniemożliwiajace prowadzenie robót budowlanych, 2). Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególnosci: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błednie zinwentaryzowane obiekty budowlane; 3). Zmiany bedace nastepstwem okolicznosci le4żcych po stronie Zamawiajacego, w szczególnosci: a). wstrzymanie robót przez Zamawiajacego; b). nieterminowe przekazanie placu budowy przez zamawiajacego, gdy opóznieni to ma wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu umowy; 4). Zmiany spowodowane koniecznoscia wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, którego realizacja bedzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy. III. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane nastepujacymi okolicznosciami: 1) siła wyższa uniemożliwiajaca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ 2) rezygnacja przez Zamawiajacego z realizacji czesci przedmiotu umowy;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.promna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Promna Promna Kolonia 5 26-803 Promna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Promna Promna Kolonia 5 26-803 Promna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w Przybyszewie ul. Błonie długość 370 m , szerokość 4,0 m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych w terenie równinnym - 0,37 km, 2. Mechaniczne wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni wraz z profilowaniem dna koryta z mechanicznym zagęszczeniem - 1658,00 m2, 3. Wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/63mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw . Grubość warstwy po zagęszczeniu 10cm. - 1658,00 m2, 4. Wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw wraz z zamiałowaniem. Grubość warstwy po zagęszczeniu 5cm - 1621,00 m2, 5. Mechaniczne skropienie emulsją asfaltową podbudowy z kruszywa łamanego i warstwy wiążącej - 3205,00 m2, 6. Wykonanie warstwy wiążącej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 1602,50 m2, 7. Wykonanie warstwy ścieralnej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 1584,00 m2, 8. Wykonanie przepustu rurowego pod drogą o średnicy 30cm - 24 m, 9. Wykonanie rowów przy wlotach przepustów przy średniej głębokości kopania 30cm wraz z plantowaniem dna i skarp rowu. - 60mb,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Promna Kolonia długość 1155 m , szerokość 4,0m - 6,0 m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roboty przygotowawcze - roboty pomiarowe i mechaniczne karczowanie krzaków, 2. Roboty rozbiórkowe - rozebranie krawężników, obrzeży i nawierzchni z płyt betonowych z wywozem gruzu na odległość do 1 km, 3. Roboty ziemne - mechaniczne wykonanie koryta na szerokości korony drogi wraz z uformowaniem poboczy szer. 0,5 m i mechanicznym zagęszczeniem, 4. Podbudowy wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, 5. Roboty nawierzchniowe - oczyszczenie i skoropienie podbudowy emulsją asfaltową oraz wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej z BA dla KR - 2, 6. Chodniki - ustawienie krawężników, obrzeży oraz wykonanie nawierzchni chodnika z kostki brukowej betonowej, 7. Odwodnienie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej Olszamy - Lekarcice Stare długość 955 m, szerokość 4,0 m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych w terenie równinnym - 0,955 km, 2. Mechaniczne karczowanie pni o średnicy 46-55 cm przy użyciu koparki 0,60 m3 - 5 szt, 3. Mechaniczne wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni wraz z profilowaniem dna koryta z mechanicznym zagęszczeniem i uformowaniem poboczy - 5048,00 m2, 4. Wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/63mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw . Grubość warstwy po zagęszczeniu 10cm. - 4093,00 m2, 5. Wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw wraz z zamiałowaniem. Grubość warstwy po zagęszczeniu 5cm - 4016,60 m2, 6. Mechaniczne skropienie emulsją asfaltową podbudowy z kruszywa łamanego i warstwy wiążącej - 7684,00 m2, 7. Wykonanie warstwy wiążącej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 3889,75 m2, 8. Wykonanie warstwy ścieralnej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 3842,00 m2,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Biejkowska Wola długość 320 m , szerokość 4,0 m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych w terenie równinnym - 0,32 km, 2. Roboty ziemne przy uzyciu koparki podsiębiernej 0,60 m3 z wywozem gruntu na odległość do 1 km - 41 m3, 3. Mechaniczne wykonanie koryta na szerokości korony drogi wraz z uformowaniem poboczy szerokości 0,5 m i mechanicznym zagęszczeniem - 1732,00 m2, 4. Wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/63mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw . Grubość warstwy po zagęszczeniu 10cm. - 1414,00 m2, 5. Wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw z zamiałowaniem. Grubość warstwy po zagęszczeniu 5cm - 1388,40 m2, 6. Skropienie podbudowy emulsją asfaltową szybkorozpadową - 2776,80 m2, 7. Wykonanie warstwy wiążącej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 1388,40 m2, 8. Wykonanie warstwy ścieralnej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 1350,00 m2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Lekarcice Nowe długość 907 m, szerokość 3,0 m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych w terenie równinnym - 0,907 km, 2. Mechaniczne karczowanie pni o średnicy 46-55 cm przy użyciu koparki 0,60 m3 - 14 szt, 3. Mechaniczne wykonanie wykopu koparką podsiębierną o pojemności łyżki 0,60 m3 z transportem urobku na odległość do 1 km - 30 m3, 4. Mechaniczne wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni wraz z profilowaniem dna koryta z mechanicznym zagęszczeniem i uformowaniem poboczy - 3909,40 m2, 5. Wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/63mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw . Grubość warstwy po zagęszczeniu 10cm. - 3035,40 m2, 6. Wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie przy użyciu układarki do kruszyw z zamiałowaniem. Grubość warstwy po zagęszczeniu 5cm - 2963,00 m2, 7. Mechaniczne skropienie emulsją asfaltową podbudowy z kruszywa łamanego i warstwy wiążącej - 5708,00 m2, 8. Wykonanie warstwy wiążącej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 2899,35 m2, 9. Wykonanie warstwy ścieralnej z BA o grubości 3cm dla KR 2. - 2854,00 m2, 10. Wykonanie przepustu rurowego średnicy 30 cm - 26 m, 11. Oczyszczenie rowów z namułu - 400 mb..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.