eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowychNr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V częściCzęść I -na terenie Rejonu GDDKiA w Busku - Zdroju; Część II -na ternie Rejonu GDDKiA w Jędrzejowie; Część III -na terenie Rejonu GDDKiA w Kielcach; Część IV -na terenie Rejonu GDDKiA w Opatowie; Część V - na terenie Rejonu GDDKiA w Starachowicach.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-01

Kielce: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część I -na terenie Rejonu GDDKiA w Busku - Zdroju; Część II -na ternie Rejonu GDDKiA w Jędrzejowie; Część III -na terenie Rejonu GDDKiA w Kielcach; Część IV -na terenie Rejonu GDDKiA w Opatowie; Część V - na terenie Rejonu GDDKiA w Starachowicach.
Numer ogłoszenia: 104623 - 2011; data zamieszczenia: 01.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach , ul. I. Paderewskiego 43/45, 25-950 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3457431, faks 41 3664804.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część I -na terenie Rejonu GDDKiA w Busku - Zdroju; Część II -na ternie Rejonu GDDKiA w Jędrzejowie; Część III -na terenie Rejonu GDDKiA w Kielcach; Część IV -na terenie Rejonu GDDKiA w Opatowie; Część V - na terenie Rejonu GDDKiA w Starachowicach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część I -na terenie Rejonu GDDKiA w Busku - Zdroju; Część II -na ternie Rejonu GDDKiA w Jędrzejowie; Część III -na terenie Rejonu GDDKiA w Kielcach; Część IV -na terenie Rejonu GDDKiA w Opatowie; Część V - na terenie Rejonu GDDKiA w Starachowicach. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące asortymenty robót: - wymiana uszkodzonych elementów balustrad, barieroporęczy, barier ochronnych i ekranów przeciwpożarowych, - zabezpieczenie konstrukcji stalowych i balustrad mostowych powłokami malarskimi, - wymiana lub naprawa nawierzchni z : asfaltu twardo lanego i betonu asfaltowego, wymiana lub naprawa nawierzchni na chodnikach z żywic epoksydowych i wymiana krawężnika, - naprawa konstrukcji betonowej: betonem C25/30 (B30), zaprawą o spoiwie polimerowo-cementowym PCC, - osadzenie kotew w betonie i dozbrajanie betonu wkładkami, - zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonu powłoką i szlamem PCC, - wymiana izolacji termozgrzewalnej, - uszczelnianie styków nawierzchni z krawężnikiem i krawężnika z chodnikiem, - naprawa umocnień stożków, ścieków i schodów skarpowych, - wymiana i naprawa bitumicznego przykrycia dylatacyjnego, - wymiana lub naprawa urządzeń odwadniających, - konserwacja łożysk, - naprawa umocnień koryta rzek i cieków narzutem kamiennym, - mycie obiektów mostowych, - czyszczenie urządzeń odwadniających, - czyszczenie modułowych urządzeń dylatacyjnych, - oczyszczenie stożków i skarp z roślinnych, - usuwanie z koryta rzeki i cieków namułu, gałęzi, - odmulenie części przelotowej przepustów..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 31 000,00 PLN (słownie PLN: trzydzieści jeden tysięcy 00/100), odpowiednio dla części: Część I - 5 000,00 PLN (słownie PLN: pięć tysięcy 00/100) Część II - 9 000,00 PLN (słownie PLN: dziewięć tysięcy 00/100) Część III -4 000,00 PLN (słownie PLN: cztery tysiące 00/100) Część IV - 8 000,00 PLN (słownie PLN: osiem tysięcy 00/100) Część V- 5 000,00 PLN (słownie PLN: pięć tysięcy 00/100)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1.1. IDW.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Doświadczenie Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1 zadanie polegające na utrzymaniu lub remoncie, lub budowie obiektu/ów mostowych o wartości nie mniejszej niż 400 000 PLN netto. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1.1. IDW.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: 1) osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownik Budowy: a) liczba osób: 1 dla każdej części b) minimalne kwalifikacje: - osoba wskazana na stanowisko Kierownika Budowy winny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności mostowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależność do Polskiej Izby Budownictwa. - wykształcenie wyższe techniczne - co najmniej dwuletnie doświadczenie (od uzyskania uprawnień) w branży mostowej UWAGA Dla każdej części oznacza, iż Wykonawca składający ofertę na więcej niż jedną część musi wykazać się potencjałem kadrowym proporcjonalnie do ilości części np. składając ofertę na dwie części - wymagana ilość osób na Stanowisko Kierownika Robót - 2, składając ofertę na trzy części - wymagana ilość osób na Stanowisko Kierownika Robót - 3, itd.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1.1. IDW.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z przewidzianymi zmianami i określonymi warunkami tych zmian w SIWZ (Istotnych dla stron postanowieniach umowy).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gddkia.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, ul. Paderewskiego 43/45, 25-950 Kielce, pok. 241, cena: 20zł (+koszt wysyłki)...

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2011 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, ul. Paderewskiego 43/45, 25-950 Kielce, pok. 241.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część I -na terenie Rejonu GDDKiA w Busku - Zdroju..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część I -na terenie Rejonu GDDKiA w Busku - Zdroju ( DK NR9, Nr 73, Nr 79)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część II -na ternie Rejonu GDDKiA w Jędrzejowie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część II -na ternie Rejonu GDDKiA w Jędrzejowie (DK NR 1, NR 73, Nr 78);.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część III -na terenie Rejonu GDDKiA w Kielcach..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część III -na terenie Rejonu GDDKiA w Kielcach (DK NR S7e, Nr 42, Nr 74);.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część IV -na terenie Rejonu GDDKiA w Opatowie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część IV -na terenie Rejonu GDDKiA w Opatowie (DK Nr 9, Nr 74, Nr 77, Nr 79)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część V -na terenie Rejonu GDDKiA w Starachowicach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót z zakresu bieżącego utrzymania obiektów inżynierskich w ciągach dróg krajowych: Nr S7, Nr 7, Nr 9, Nr 42, Nr 73, Nr 74, Nr 77, Nr 78 i Nr 79 na terenie GDDKIA Oddział w Kielcach w latach 2011 - 2013 w podziale na V części: Część V -na terenie Rejonu GDDKiA w Starachowicach (DK Nr7, Nr 9, Nr 42)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.