eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SędziszówPRZEBUDOWA - MODERNIZACJA SYSTEMU CIEPŁOWNICZEGO MIASTA SĘDZISZÓW



Ogłoszenie z dnia 2007-06-20

Sędziszów: PRZEBUDOWA - MODERNIZACJA SYSTEMU CIEPŁOWNICZEGO MIASTA SĘDZISZÓW
Numer ogłoszenia: 103504 - 2007; data zamieszczenia: 20.06.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sędziszowskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 9b, 28-340 Sędziszów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3810069, fax 041 3810095.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OPIS

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA - MODERNIZACJA SYSTEMU CIEPŁOWNICZEGO MIASTA SĘDZISZÓW.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje: - przebudowę zaprojektowanej sieci cieplnej wysokoparametrowej wodnej od istniejącej kotłowni Zamawiającego do projektowanych węzłów wymiennikowych c.o. i c.w.u. w istniejących budynkach na osiedlu \Sady\, \Skarpa\ oraz Szkoły Podstawowej nr 1 w Sędziszowie; - wymiennikownie c.o. i c.w.u. - część technologiczna, elektryczna i akpia w budynkach na osiedlu \Sady\, \Skarpa\ oraz Szkoły Podstawowej nr 1 w Sędziszowie; - wymianę kotła w kotłowni Zamawiajacego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ. Kontrakt na Roboty oparty jest na \Warunkach Kontraktowych dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego\, pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs - Conseils - FIDIC), Box 311, CH-1215 Geneva 15, Szwajcaria), oraz drugie wydanie angielsko-polskie niezmienione 2005 (w tłumaczeniu SIDIR).

    II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów Oryginalny kod CPV: 45.23.21.40 - Lokalne węzły grzewcze Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.21.40 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych .

    II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 24.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

    • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. 1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 150 000 PLN Słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100 PLN 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: \zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania Kontraktu na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy\; 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 61 8513 0001 2001 0000 6161 0001 z dopiskiem \Wadium - Przebudowa - modernizacja systemu ciepłowniczego Miasta Sędziszów\. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 3) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. 4) Oryginał wadium w formie gwarancji lub poręczenia musi być dołączony do oryginału oferty, a kopia wadium do kopii oferty. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący ww. rachunek Zamawiającego potwierdzi, że przed upływem terminu składania ofert uznał ww. rachunek Zamawiającego kwotą wymaganego wadium.. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Osobą upełnomocnioną do udzielania informacji o potwierdzonych przez bank transakcjach na wymienionym rachunku Zamawiającego jest p. Halina Smok, nr telefonu (+48) .(41) 38 10 069, nr faksu: (+48) (41) 38 10 095, w godz. 10.00 do 13.00 codziennie z wyjątkiem sobót, niedzieli. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. Wadium Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana będzie zwolnione wówczas, kiedy Wykonawca podpisze Kontrakt i dostarczy wymagane zabezpieczenie należytego wykonania. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Kontraktu w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu; 3) zawarcie Kontraktu w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..

    III.2) WARUNKI UDZIAŁU

    • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p.. 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. 3) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. , Wartości i dane ekonomiczne i finansowe przedstawione przez Wykonawcę muszą być podane w PLN, a w przypadku Wykonawców spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w walucie ich kraju. Zamawiający dokona przeliczenia wartości i danych finansowych przedstawionych przez Wykonawców spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.
    • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Kompletna oferta musi zawierać: a) Formularz Oferty i Załącznik do Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IDW, b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej IDW, c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW. Wraz z wykazem osób, które będą wykonywały niniejsze zamówienie Wykonawca zobowiązany jest do złożenia informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, a informacja ta może być złożona w formie życiorysu stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW wraz z dokumentami potwierdzającymi ich uprawnienia; d) rachunek zysków i strat, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym rachunku zysków i strat, a w przypadku Wykonawcy niezobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży. Przedłożone dokumenty muszą potwierdzać uzyskanie przez Wykonawcę wymaganych powyżej przychodów z tytułu sprzedaży produktów i usług. Informacje, o których mowa powyżej muszą być również przedstawione według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW. Ponadto Wykonawca powinien przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej, e) wykaz wykonanych zamówień sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej IDW wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie, f) wykaz gwarancji sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej IDW, g) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, h) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i podpisania Kontraktu w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, i) dowód wniesienia wadium, j) wyceniony Przedmiar Robót, którego formularz włączony został do Części III SIWZ, k) pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9. IDW.: Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p.. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); e) oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 u.p.z.p i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, wystarczy wspólnie złożone oświadczenie, przy czym winno być ono podpisane przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania Kontraktu w sprawie niniejszego zamówienia). 2) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): (a) wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia, których przedmiotem była realizacja robót związanych z budową/przebudową systemu ciepłowniczego o łącznej wartości nakładów nie mniejszej niż 6 mln PLN netto (bez VAT). Za zamówienia wykonane Zamawiający uznaje takie, dla których wydane zostało Świadectwo Wykonania lub dokument równoważny. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych zamówień sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej IDW (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz) oraz dokumenty potwierdzające, że zamówienia te zostały wykonane należycie. (b) wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: Ekspert 1 - Kierownik Budowy - posiadający: - co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót z zakresu budowy systemów ciepłowniczych; - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; - aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego. Powyższe uprawnienia muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. nr 207 z 2003 r., poz. 2016 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578) lub, jeżeli zostały wydane przed wejściem w życie ww. ustawy Prawo budowlane, powinny to być uprawnienia równoważne, zgodne z prawem obowiązującym na dzień wydania. Ekspert 2 - Przedstawiciel Wykonawcy - posiadający: - wyższe wykształcenie techniczne; - co najmniej 5 letnie doświadczenie w zarządzaniu kontraktami na roboty lub doświadczenie na stanowisku kierownika budowy przy robotach o wartości robót min. 6 mln PLN netto (bez VAT); W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz). Wraz z wykazem osób, które będą wykonywały niniejsze zamówienie Wykonawca zobowiązany jest do złożenia informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, a informacja ta może być złożona w formie życiorysu zawodowego stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW wraz z dokumentami potwierdzającymi ich uprawnienia. 3) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć każdy z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a) Wykonawca osiągnął w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, sumaryczne roczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej 18 000.000 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym rachunku zysków i strat, a w przypadku Wykonawcy niezobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności. Przedłożone dokumenty muszą potwierdzać uzyskanie przez Wykonawcę wymaganych powyżej przychodów z tytułu sprzedaży produktów i usług. Informacje, o których mowa powyżej muszą być również przedstawione według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW. b) posiadać środki finansowe w wysokości, co najmniej 2 000 000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej,

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


    IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sedziszow.pl

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sędziszowskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. ul. Przemysłowa 9b 28-340 Sędziszów.

    IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.07.2007 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Sędziszowie, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów, pok. nr 1 (Sekretariat),.

    IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Kontrakt w sprawie niniejszego zamówienia zostanie zawarty po formalnym potwierdzeniu otrzymania przez Zamawiajacego dofninansowania z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.