Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-06-24
Pierzchnica: Przebudowa dróg na terenie Gminy Pierzchnica
Numer ogłoszenia: 103445 - 2016; data zamieszczenia: 24.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pierzchnica , ul. 13 Stycznia 6, 26-015 Pierzchnica, woj. świętokrzyskie, tel. 041 35-38-046, faks 041 35-38-046.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pierzchnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg na terenie Gminy Pierzchnica.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1) Remont drogi wewnętrznej w Pierzchnicy na odcinku 65,00 mb (dz. nr ewid. 1602) W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,065 km -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 10 cm (KŁSM 0/31,5 mm) na odcinku 65,00 mb - 31,74 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm na odcinku 65,00 mb - 219,16 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 8S lub AC 5S) o grubości 4 cm na odcinku 65,00 mb - 211,36 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka niezwiązana C 50/30 - mieszanka optymalna 0/31,5mm) na odcinku 65,00 mb - 65,00 m2. 2) Remont drogi wewnętrznej w Strojnowie na odcinku 80,00 mb (dz. nr ewid. 211) wraz z placem przy świetlicy. W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,102 m2; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego na krawędziach drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m z każdej strony - 102,00 m2; - ścinanie poboczy mechanicznie, grubość warstwy ścinanej 10 cm wraz z odwiezieniem ścinki na odkład - 102,00 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 15 cm (KŁSM 0/31,5 mm) - 40,61 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm - 431,83 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11S) o grubości 4 cm - 421,27 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 80,00 m2. 3) Remont drogi gminnej Nr 364010 T Strojnów Lizawy na odcinku 245,00 mb (dz. nr ewid. 232 i 390). W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,245 m2; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego na krawędziach drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m z każdej strony - 245,00 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 15 cm (KŁSM 0/31,5 mm) - 140,55 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm - 784,95 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11S) o grubości 4 cm - 755,55 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 245,00 m2. 4) Remont drogi wewnętrznej Osiny Lizawy na odcinku 320,00 mb (dz. nr ewid. 653). W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,320 km; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego na krawędziach drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m z każdej strony od km 0+00 do km 0+270- 270,00 m2; - koryto wykonane na całej szerokości mechanicznie w gruncie II-IV, głębokość koryta 25 cm od km 0+270 do km 0+320- 165,00 m2; - wykonanie i zagęszczenie warstwy z piaski w korycie na całej szerokości lub poszerzeniu, mechanicznie, grubość warstwy 15 cm od km 0+270 do km 0+320- 165,00 m2; - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, grubość warstwy 22 cm od km 0+270 do km 0+320 - 157,50 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 15 cm (KŁSM 0/31,5 mm) od km 0+00 do km 0+270- 127,58 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm od km 0+00 do km 0+320- 1008,00 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11S lub AC5S) o grubości 4 cm od km 0+00 do km 0+320- 972,80 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 320,00 m2. 5) Remont drogi gminnej Nr 364001T Ujny - Czarna na odcinku 210,00 mb (dz. nr ewid. 253). W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,210 km; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego na krawędziach drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m z każdej strony - 210,00 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 10 cm (KŁSM 0/31,5 mm) - 114,98 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm - 777,25 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 8S lub AC5S) o grubości 4 cm - 754,15 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 210,00 m2; - oczyszczenie rowów z namułu z profilowaniem dna i skarp, grubość namułu 30 cm - 420 mb. 6) Remont drogi wewnętrznej w Maleszowej na odcinku 87,00 mb (dz. nr ewid. 863) W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,087 km; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego w osi drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m - 43,50 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 15 cm (KŁSM 0/31,5 mm) - 42,99 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm - 278,79 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 8S ) o grubości 4 cm - 268,35 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 87,00 m2. 7) Przebudowa drogi wewnętrznej w Maleszowej na odcinku 107,00 mb (dz. nr ewid. 865) W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,107 km; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego na krawędziach drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m z każdej strony - 107,00 m2; - ścinanie poboczy mechanicznie, grubość warstwy ścinanej 10 cm wraz z odwiezieniem ścinki na odkład - 107,00 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 15 cm (KŁSM 0/31,5 mm) - 53,78 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm - 348,87 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11S lub AC 5S ) o grubości 4 cm - 336,03 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 107,00 m2. 8) Remont drogi wewnętrznej Maleszowa - Czarny Las na odcinku 110,00 mb (dz. nr ewid. 876) W zakres robót wchodzi: -odtworzenie geodezyjne pasa drogowego - 0,110 km; -oczyszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego w osi drogi za pomocą równiarki oraz ręcznie o szer. po 0,50 m - 55,00 m2; -wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, grubość po zagęszczeniu średnia 15 cm (KŁSM 0/31,5 mm) - 58,86 m3; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 11W) o grub. 3 cm - 422,96 m2; - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego dla ruchu KR1 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11S lub AC 5S ) o grubości 4 cm - 341,28 m2; - wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie o grubości 10 cm (mieszanka optymalna 0/31,5mm) - 110,00 m2. Szczegółowy zakres robót oraz technologia wykonania zawarta jest w załącznikach do SIWZ: a) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1 do SIWZ, W STWiORB dopuszcza się stosowanie dokumentu WT-2 2010 jako podstawę do projektowania i wykonania mieszanek mineralno- asfaltowych b) przedmiar robót - załącznik nr 2 do SIWZ.
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.11.12.13 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).Wadium należy wnieść w terminie do dnia 11.07.2016 r. do godz. 09:00
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże że w tym okresie wykonał: minimum dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/remoncie dróg o wartości min. 200 000,00 zł brutto (dwieście tysięcy złotych brutto) każda z robót. Do wykazu należy załączyć dowody określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje przy realizacji zamówienia: minimum jedną osobą na stanowisku kierownika robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. Do oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana powyżej osoba kierownik budowy posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego jeżeli taki wymóg na tą osobę nakłada Prawo budowlane - załącznik nr 8 do SIWZ. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - okres rękojmi - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Dopuszcza się stosowanie robót zamiennych w następujących okolicznościach; 1) Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i kosztorysem robót. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 2) W przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół robót zamiennych, a następnie dostarcza dokumentację na te roboty. 3) Konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego i zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy. 4) Konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, a zmiany te uniemożliwią przekazanie obiektu do użytkowania. 5) Konieczność wprowadzenia zmian spowodowanych kolizją z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji. 6) W przypadku, gdy określone w pkt. 2 zmiany spowodują wzrost kosztów, roboty te będą traktowane jako dodatkowe lub uzupełniające i Zamawiający złoży na ich wykonanie dodatkowe zamówienie, w trybie wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Rozliczenie robót zamiennych o których mowa w pkt. 1) - 5) następuje w oparciu o czynniki cenotwórcze przedstawione w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. W przypadku braku w kosztorysie ofertowym cen materiałów lub urządzeń przyjmuje się za prawidłowe średnie ceny z ostatniego opublikowanego cennika sekocenbud dla woj. Świętokrzyskiego lub udokumentowaną najniższą cenę z trzech porównywalnych cen z hurtowni z tymi materiałami. 2. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku; 1) Rezygnacji z części zakresu robót do wykonania 2) Braku konieczności wykonania robót wynikłych z błędów stwierdzonych w dokumentacji projektowej 3) Modyfikacji przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem robót dodatkowych lub uzupełniających za roboty zaniechane 4) Jeżeli wartość robót zamiennych będzie mniejsza od podstawowych 5) Zmniejszenie wynagrodzenia o którym mowa w pkt. 1) - 3) następuje w oparciu o kosztorys ofertowy. 3. Zmiana terminu, która uprawnia do zmiany harmonogramu który wymaga akceptacji Zamawiającego nastąpi w następujących okolicznościach; 1) Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót, tj.: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: - działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, - warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o czas niezbędny do ich usunięcia, c) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, e) wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie dalszych robót. 2) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, a nie zawinione przez wykonawcę w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. 4. Zmiany materiałowe, dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że; a) spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; b) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego materiału lub urządzenia, c) Zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania lub niedostępność na rynku materiału lub urządzenia oferowanego. 5. Dokonanie zamiany kierownika budowy (robót) na osobę o kwalifikacjach i doświadczeniu wymaganym w SIWZ Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian które przed wprowadzeniem do umowy wymagają zgodnej akceptacji stron umowy z wyłączeniem postanowień określonych w ust. 2 gdzie podjęcie decyzji o zmniejszeniu wynagrodzenia nie wymaga akceptacji Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pierzchnica.bip.jur.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pierzchnica
ul.13 Stycznia 6
26-015 Pierzchnica.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.07.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pierzchnica ul.13 Stycznia 6 26-015 Pierzchnica sekretariat pok.11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI PIERZCHNICA
więcej: przetargi PIERZCHNICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa dróg gminnych nr 693024S i 693027S Panki-Ceglarze Zwierzyniec Trzeci-Konieczki, oraz budowa chodnika na ul. Ogrodowej od Hali Sportowej do bloków."
- Renowacja zabytkowego Dworku Berskich w Tylmanowej - etap II
- Modernizacja infrastruktury drogowej w miejscowości Raba Wyżna
- "Budowa wodociągu i kanalizacji deszczowej wraz z przebudową drogi ul. Rubinowej w Imielinie."
- Poprawa efektywności energetycznej w budynkach komunalnych w Gminie Zębowice
- "Przebudowa i remont dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Nowe Ostrowy wraz z modernizacją infrastruktury technicznej drogowej"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.