eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lidzbark Warmiński › Wykonanie robót budowlanych wg standardów Warunków Kontraktowych FIDIC (czerwona książka) dla Kontraktu pn. Rewitalizacja centrum starego miasta w Lidzbarku Warmińskim w ramach Osi Priorytetowej 4 - Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast Działania 4.2. - Rewitalizacja miast Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-04

Lidzbark Warmiński: Wykonanie robót budowlanych wg standardów Warunków Kontraktowych FIDIC (czerwona książka) dla Kontraktu pn. Rewitalizacja centrum starego miasta w Lidzbarku Warmińskim w ramach Osi Priorytetowej 4 - Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast Działania 4.2. - Rewitalizacja miast Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013
Numer ogłoszenia: 98611 - 2013; data zamieszczenia: 04.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Lidzbarski , Kard. Stefana Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie, tel. s0-89 767 7900, faks 0-89 767 7903.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych wg standardów Warunków Kontraktowych FIDIC (czerwona książka) dla Kontraktu pn. Rewitalizacja centrum starego miasta w Lidzbarku Warmińskim w ramach Osi Priorytetowej 4 - Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast Działania 4.2. - Rewitalizacja miast Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury na lata 2007 - 2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I). Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu pod nazwą Rewitalizacja centrum starego miasta w Lidzbarku Warmińskim, który obejmuje ulice: część ul. Kasprowicza droga powiatowa nr 2709N, ulica Mickiewicza droga powiatowa nr 2719N, ulica Hoża droga powiatowa nr 2706N, ulica Ratuszowa droga powiatowa nr 2724N. Zamówienie obejmuje wykonanie robót zgodnie z dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót (stanowiące część pomocniczą i informacyjną) oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie zgodnie z jego przeznaczeniem. II). Roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane zgodnie z Warunkami Kontraktowymi FIDIC dla Robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (tłumaczenie 1. wydania 1999). III). Zakres robót obejmuje: 1). Branża drogowa: a). Roboty rozbiórkowe: rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych gr 6 cm; rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych gr 6 cm z odzyskiem bruku kamiennego z podbudowy; rozebranie nawierzchni z brukowca z odzyskiem - ul. Hoża; rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych gr. 4cm na ul. Hożej; rozebranie nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm; rozebranie krawężników betonowych; rozebranie krawężników kamiennych; rozebranie obrzeży 8x30cm; rozebranie nawierzchni z płyt drogowych gr 15cm; b). Roboty ziemne drogowe: wykopy; c). Chodniki: mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża, podsypka piaskowa zagęszczona mechanicznie o gr. po zagęszczeniu 14cm, ułożenie płyt kamiennych 50x50cm gr. 5cm na podsypce piaskowej; krawężniki kamienne wystające na podsypce cementowo-piaskowej; krawężniki kamienne wtopione na podsypce cementowo-piaskowej; obrzeża granitowe 30x8cm na podsypce cementowo-piaskowej; d). Nawierzchnia drogi: mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, ułożenie geowłókniny, wykonanie i zagęszczenie warstwy odsączającej gr. 30cm po zagęszczeniu, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 25cm po zagęszczeniu, nawierzchnie z kostki granitowej 9/11cm szarej na 4 cm podsypce cem-piask.; e). Pieszo - jezdnia: mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie i zagęszczenie warstwy odsączającej gr. 15cm po zagęszczeniu, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20cm po zagęszczeniu, nawierzchnie z kostki granitowej 9/11cm szarej (materiał z odzysku) na 4 cm podsypce cem-piask. f). Zjazdy do posesji, parkingi: mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, ułożenie geowłókniny, wykonanie i zagęszczenie warstwy odsączającej gr. 15cm po zagęszczeniu, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 25cm po zagęszczeniu, nawierzchnie z kostki granitowej 9/11cm szarej na 4 cm podsypce cem-piask. g). Dojazd z bruku kamiennego: mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, ułożenie geowłókniny, wykonanie i zagęszczenie warstwy odsączającej gr. 15cm po zagęszczeniu, podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20cm po zagęszczeniu, podsypka cem-piask. gr. 4cm po zagęszczeniu, nawierzchnie z bruku kamiennego 18/20cm szarej (materiał z odzysku). h). Powierzchnia utwardzona poza jezdnią: mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie i zagęszczenie warstwy odsączającej gr. 15cm po zagęszczeniu, podsypka cem-piask. gr. 4cm po zagęszczeniu, nawierzchnie z bruku kamiennego 18/20 cm szarej (materiał z odzysku). i). Roboty różne: regulacja pionowa studzienek i elementów uzbrojenia sieci (włazy, skrzynki, itp.); ustawienie barierek ozdobnych na chodnikach; ustawienie słupków ozdobnych w miejscach ograniczonego ruchu pojazdów; regulacja studzienek piwnicznych przy budynkach; j). Inwentaryzacja powykonawcza. 2). Branża sanitarna - kanalizacja deszczowa: a). Roboty ziemne: wykopy wykonywane koparkami na odkład; wykopy wykonywane ręcznie na odkład; pełne umocnienie ścian wykopów; zasypanie wykopów wraz z zagęszczeniem; podłoża pod kanały z materiałów sypkich. b). Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów: Kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 200 mm wraz z próbą szczelności; Kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 400 mm wraz z próbą szczelności; Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr. 1200 mm w gotowym wykopie o głębokości 3m; Studzienki ściekowe uliczne betonowe o śr.500 mm z osadnikiem bez syfonu; Montaż rur deszczowych żeliwnych o śr. nom. 150 mm, montaż osadników deszczowych żeliwnych o śr. nom. 150 mm, obrobienie rury wpustowej deszczowej wraz z włączeniem do kanalizacji deszczowej; Studzienka chłonna o śr. 200 cm z łapaczem substancji ropopochodnych. 3). Branża sanitarna - wodociąg: a). Roboty ziemne: wykopy wykonywane koparkami na odkład; wykopy wykonywane ręcznie na odkład; pełne umocnienie ścian wykopów; zasypanie wykopów wraz z zagęszczeniem; podłoża pod kanały z materiałów sypkich. b). Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów: przyłącza z rur PE, PEHD zgrzewanych o śr. zewn. 40 mm wraz z zasuwami kielichowo-kołnierzowymi typu E ; sieci z rur PE, PEHD zgrzewanych o śr. zewn. 110 mm wraz z zasuwami i trójnikami; sieci z rur PE, PEHD zgrzewanych o śr. zewn. 160 mm wraz z zasuwami i trójnikami; hydranty pożarowe nadziemne o śr. 100mm; podłączenie do sieci wodociągowej wraz z dezynfekcją i próbą ciśnieniową. 4). Branża elektryczna: a). oświetlenie: Roboty demontażowe; demontaż opraw oświetleniowych i wysięgników; demontaż słupów oświetleniowych; demontaż kabli wraz z odkopaniem i zasypaniem wykopów. b). Budowa oświetlenia: kopanie ręcznie rowów dla kabli; ułożenie rur osłonowych DVK75; układanie kabli w rowach kablowych z nasypaniem warstwy piasku na dnie rowu; układanie kabli w kanałach zamkniętych; wykonanie uziomów układanych w rowach kablowych i pogrążanych mechanicznie; montaż słupów oświetleniowych wraz z wysięgnikami ozdobnymi; montaż opraw oświetleniowych ozdobnych wraz ze wciągnięciem kabli i podłączeniem; badania i pomiary. c). Przebudowa sieci NN: kopanie ręcznie rowów dla kabli; ułożenie rur osłonowych z PCW; układanie kabli w rowach kablowych z nasypaniem warstwy piasku na dnie rowu; montaż muf przelotowych; przebudowa istniejącego ZK; badania linii kablowej N.N; wytyczenie i pomiar powykonawczy. 5). Branża telekomunikacyjna: przebudowa sieci telekomunikacyjnej; likwidacja ciągów kanalizacji kablowej z bloków betonowych; mechaniczna rozbiórka studni kablowych; Budowa kanalizacji kablowej z rur RHDPE 110/6,3 oraz A110PS; Budowa studni kablowych prefabrykowanych rozdzielczych SKR, typ SKR-2; Mechaniczne wciąganie kabla o śr. do 30 mm w powłoce termoplast. do kanalizacji kablowe; Montaż złączy przelotowych kabli wypełnionych ułożonych w kanalizacji kablowej z zastosowaniem pojedynczych łączników żył i termokurczliwych osłon wzmocnionych, kabel o 10 parach, o 30 parach i 100 parach; Pomiary końcowe prądem stałym kabla o 10 parach, o 30 parach i 100 parach; Pomiary tłumienności skutecznej przy jednej częstotliwości kabla o 10 parach, o 30 parach i 100 parach; Pomiary tłumienności zbliżno - i zdalnoprzenikowej przy jednej częstotliwości kabla o 10 parach, o 30 parach i 100 parach. 6). Tablice informacyjno - pamiątkowe: Zamontowanie na czas realizacji robót tablic informacyjnych - 1 szt., a po zakończeniu realizacji tablic pamiątkowych - 1 szt. (tablice muszą spełniać wymagania określone w dokumencie - Obowiązki Beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej 2007-2013, adres strony internetowej: http://www.rpo.warmia.mazury.pl).7). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Tomie III, IV, V niniejszej SIWZ - dokumentacji projektowej wraz z załącznikiem graficznym Plansza zbiorcza sieci, plan sytuacyjny - nr 1 i nr 2 określające zakres robót przewidzianych do wykonania, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarach (stanowiących część informacyjną i pomocniczą) będącymi integralną częścią niniejszej SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy w wysokości do 20% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.32.51 - Wymiana nawierzchni 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.21.50 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.23.00 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1).Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 50 000 zł słownie: (pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2).Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto Nr 64 2030 0045 1110 0000 0237 5550. W tytule przelewu należy umieścić informację: Wadium - przetarg - Rewitalizacja centrum starego miasta w Lidzbarku Warmińskim. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formie pieniężnej uważa się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się ono na koncie Zamawiającego. 3). Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć w odrębnej kopercie w siedzibie Zamawiającego - w pok. 206 sekretariat. 4). W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 5). Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art 46 ust. 4a ustawy. 6). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7). Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8). Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9). Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 10). Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11).W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi udokumentować wykonanie, tj. zakończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonanie w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, co najmniej jednej roboty budowlanej obejmującej budowę lub przebudowę drogi klasy nie niższej niż Z o wartości robót budowlanych min. 2 000 000,00 PLN. W przypadku robót budowlanych, których wartość została wyrażona w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót(w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych informacji wynikających z wzoru Nr 6 do SIWZ oraz załączonych dokumentów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą wykaz osób, na każdą funkcję wymienioną poniżej, które spełniają następujące wymagania: I. Specjaliści kluczowi: 1). Przedstawiciel Wykonawcy (Kierownik Kontraktu). Minimalne wymagania w stosunku do ww. osoby: a) co najmniej 3 lata doświadczenia w zarządzaniu kontraktami na roboty, jako kierownik projektu (lub równoważne stanowisko obejmujące zarządzanie kontraktem lub projektem, takie jak: Manager Projektu, Dyrektor Kontraktu itp.), w tym co najmniej 1 kontrakt o wartości robót min. 2 000 000,00PLN . b) znajomość: Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych; c) znajomość Ustawy Prawo budowlane, d) znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie. Zamawiający uzna, że wymóg znajomości języka polskiego został spełniony, w przypadku zatrudnienia na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, Kierownikiem Kontraktu i Inżynierem Kontraktu. Uwaga: Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się procedury prowadzenia inwestycji, które zakładają udział podmiotu zarządzającego kontraktem oraz pełniącego nadzór inwestorski. Podmiot zarządzający zobowiązany jest do: rozliczania Robót, poświadczania płatności należnych Wykonawcy oraz dokonywania niezbędnych ustaleń w przypadku roszczeń/sporów między stronami. Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC na gruncie niniejszego zamówienia (postępowania) rozumie się w szczególności warunki powstałe poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMB (Wielka Brytania) lub oparte o umowy cywilno-prawne prawa polskiego w których określono warunki ogólne umowy i szczególne. 2). Kierownik robót branży drogowej/Kierownik budowy. Minimalne wymagania w stosunku do ww. osoby: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami; b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót branży drogowej lub kierownik budowy, liczone od daty uzyskania uprawnień zgodnych z powyższymi wymaganiami, w tym uczestniczenie w całym procesie inwestycyjnym min. na 1 (jednym) zadaniu w zakresie budowy lub przebudowy drogi klasy nie niższej niż Z. 3). Kierownik robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych. Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót branży sanitarnej, liczone od daty uzyskania uprawnień zgodnych z powyższymi wymaganiami, w tym uczestniczenie w całym procesie inwestycyjnym min. na 1 (jednym) zadaniu w zakresie sieci sanitarnej o długości min. 500m. 4). Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami; b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót branży elektrycznej, liczone od daty uzyskania uprawnień zgodnych z powyższymi wymaganiami, w tym uczestniczenie w całym procesie inwestycyjnym min. na 1 (jednym) zadaniu w zakresie sieci elektrycznej lub elektroenergetycznej o długości min. 500m. 5). Kierownik robót branży telekomunikacyjnej. Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej, co najmniej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót branży telekomunikacyjnej, liczone od daty uzyskania uprawnień zgodnych z powyższymi wymaganiami, w tym uczestniczenie w całym procesie inwestycyjnym min. na 1 (jednym) zadaniu w zakresie robót telekomunikacyjnych. Poza personelem wskazanym w ofercie, jako Kluczowi Specjaliści, Wykonawca musi mieć do dyspozycji w miarę potrzeb odpowiednio wykwalifikowany personel wspomagający (nie wykazany w ofercie), posiadający wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia, w zakresie m.in.: robót rozbiórkowych, zieleni, obsługi geodezyjnej i geologicznej, ochrony środowiska oraz pozostały personel niezbędny do prawidłowej realizacji zadania. Osoby wymienione w ofercie, jako Kluczowi specjaliści muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić na własny koszt wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia. Posiadane przez w/w Kluczowych Specjalistów uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83 z 2006r., poz. 578 z póź. zm;). Zamawiający uzna osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, jako spełniające przedmiotowy warunek. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych informacji wynikających z wzoru Nr 5 i 5A do SIWZ oraz załączonych dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy, Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych). W przypadku Wykonawców, którzy wykażą kwotę posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w innej walucie niż PLN, Zamawiający przeliczy ich wartość według średniego kursu NBP z dnia wystawienia informacji potwierdzającej wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytową. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do oferty należy dołączyć: 1). Wypełniony Formularz ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1i Załącznik Nr 1A do SIWZ. 2). Kserokopię dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium. 3). Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć kosztorys ofertowy opracowany na podstawie załączonych do SIWZ przedmiarów robót obejmujący zakres robót budowlano - montażowych i instalacyjnych z cenami jednostkowymi i wartością robót - sporządzony na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej, załączonych przedmiarów robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1. zmiany terminu spowodowanej: 1) przedłużającą się procedurą przetargową na wybór Wykonawcy wynikającą z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, 2) wstrzymaniem/zawieszeniem robót przez Zamawiającego, z wyjątkiem wstrzymania /zawieszenia Robót z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w skutek nieprawidłowo prowadzonych robót ; 3) odmową wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 4) działaniem siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, 5) wystąpieniem okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 6) działaniem osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, 7) w przypadku konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, analiz itp., których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; 8) wystąpieniem warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywania obiorów, 9) wystąpieniem nieprzewidzianych warunków geologicznych, archeologicznych, lub terenowych, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne; 10) opóźnieniem w dostarczeniu przez Zamawiającego jakichkolwiek rysunków lub instrukcji; 11) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; 12) uniemożliwienie dokonania prób tak, ze opóźnią się one więcej niż 14 dni z przyczyn, za które odpowiada Zamawiający; 13) Jeżeli Inżynier uzna , że Wykonawca jest uprawniony do przedłużenia czasu na Ukończenie całości robót lub jego części , po konsultacji z Zamawiającym i Wykonawca określi czas przedłużenia, postępując zgodnie z art. 144 Pzp; 2. Innych w następujących przypadkach: 1) wystapienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, uchybieniem lub modyfikacją istniejącego prawa albo sądowej lub oficjalnej rządowej interpretacji takiego prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 2) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 3) w przypadku zawieszenia lub zmiejszenia tempa robót do całości otrzymania świadectwa Płatności; 4) w przypadku niewykonania przez Wykonawce poleceń Inżyniera w zakresie koniecznych do wykonania robót lub stwierdzeniu wad w wykonanych robotach lub części robót , gdy wady usunąć się nie dadzą, albo gdy z okoliczności wynika, że Wykonawca nie zdoła ich poprawić lub usunąć w odpowiednim czasie, wynagrodzenie zostanie obniżone w odpowiednim stosunku; 5) wystąpienia konieczności wykonania robót spowodowanych przez błędy w danych wyjściowych, których doświadczony wykonawca nie mógł w racjonalny sposób wykryć, ani uniknąć związanego z tym opóźnienia 6) w przypadku opóźnienia lub naprawy szkody w wyniku ryzyka Zamawiajacego odpowiedzialnego za personel Zamawiającego lub zajęcie części robót stałych; 7) wystapienia konieczności zmiany osób wskazanych w ofercie (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, lub inne zdarzenia losowe i przyczyny niezalezne od Wykonawcy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. Przedmiotowa zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób, spełniających na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ; 8) zmiany podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany zaproponować innego podwykonawcę spełniającego na dzień składania ofert warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ wraz z załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. 9) zmiany podwykonawcy, o którym mowa w art. 36 ust. 4 ustawy, pod warunkiem spełnienia warunków określonych we wzorze umowy. 10) wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna i udowodni, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ, w terminie określonym we wniosku Zamawiającego. 3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy w szczególności: - zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego) - zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami, - aktualizacja harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego wykonania robót . Uwaga: Wszystkie powyższe postanowienia tworzą katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Pzp (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlidzbarski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim, ul. Wyszyńskiego 37, pok. 211.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2013 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim, ul. Wyszyńskiego 37, pok. 206 - sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane w ramach w ramach Osi Priorytetowej 4. Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast ; Działania 4.2. - Rewitalizacja miast; współfinansowany ze środków Unii Europejskiej - Regionalny Program Operacyjny Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.