eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pnKonserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-23

Kielce: Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015
Numer ogłoszenia: 93614 - 2015; data zamieszczenia: 23.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kielce - Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 34 02 802 wew. 822, 832, faks 41 3402830 , strona internetowa www.mzd.kielce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne: W związku z tym, ze okres rozstrzygnięcia przetargu na Konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego, iluminacji oraz punktów poboru energii do celów okazjonalnych na terenie miasta Kielce w latach 2015 ÷ 2018 nie zostanie zakończony do terminu zakończenia obowiązującej umowy Nr MZD/WZP/342/14/12 z dnia 30.04.2012 zachodzi konieczność ciągłości trwania usługi w zakresie konserwacji i oświetlenia ulicznego. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r.Nr 89, poz. 625 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię należy zabezpieczenie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy. W myśl art. 3 pkt 22 ww. ustawy użyte w ustawie określenie finansowanie oświetlenia oznacza - finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Również zdaniem Sądu Apelacyjnego w Warszawie wyrażonym w wyroku z dnia 30.10.2009r, sygn. akt VI ACa464/09 punktu świetlnego w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne nie można utożsamiać ani z urządzeniami oświetleniowymi, ani z instalacjami oświetleniowymi. W świetle powyższego nie budzi żadnych wątpliwości fakt, iż na gminie spoczywa obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych, który powinien być realizowany poprzez finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Stanowisko takie zajęły również Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyroku z dnia17.12.2008r. sygn. akt XVII AmA 137/07 oraz Sąd Apelacyjny w ww. wyroku z dnia 30.10.2009r. stwierdzając, że z treści art. 18 ust. 1 oraz art. 3 pkt 22 ustawy Prawo energetyczne wynika, że gmina w ramach zadań własnych jest zobowiązana do budowy i utrzymania punktów świetlnych służących do oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na jej terenie. Uzasadnienie prawne: zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego (zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 30.04.2012 r.), zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług, nie stanowi więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego (ogłoszenie o zamówieniu TED 2012 / S 39 - 063275 z dnia 25.02.2012r), a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego ( pkt. VI.3). Zachodzą zatem przesłanki do udzielenia zamówienia uzupełniającego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PKP Energetyka S. A., ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.