eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE KONSERWACJI I SERWISOWANIA INSTALACJI PRZECIWPOŻAROWYCH W OBIEKTACH ADMINISTROWANYCH przez JW 1156

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-19

Poznań: ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE KONSERWACJI I SERWISOWANIA INSTALACJI PRZECIWPOŻAROWYCH W OBIEKTACH ADMINISTROWANYCH przez JW 1156
Numer ogłoszenia: 92318 - 2014; data zamieszczenia: 19.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa Nr 1156 , ul. Silniki 1, 61-325 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. (61) 8548 611.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.31blt.wp.mil.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: 31blt.przetargi@wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE KONSERWACJI I SERWISOWANIA INSTALACJI PRZECIWPOŻAROWYCH W OBIEKTACH ADMINISTROWANYCH przez JW 1156.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie konserwacji i serwisowania instalacji przeciwpożarowych w obiektach administrowanych przez JW. 1156 Poznań-Krzesiny, a zlokalizowanych w miejscowościach: Poznań, Babki, Borówiec k/Poznania, Leszno, Śrem. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, z podziałem na zadania: ZADANIE NR 1 - Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksach nr 2799 i 6035 w m. Poznań oraz w kompleksie nr 8652 w m. Borówiec. ZADANIE NR 2 - Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksie nr 6035 w m. Poznań. ZADANIE NR 3 - Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksach nr 4246 i 7887 w m. Babki. ZADANIE NR 4 - Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksie nr 2744 Poznań; ul. Kościuszki 92/98. ZADANIE NR 5 - Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksach nr 2972 i 5449 w m. Leszno. ZADANIE NR 6 - Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksie nr 2982 w m. Śrem.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.03.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta składana w zadaniach: od 1 do 3 musi być zabezpieczona wadium w PLN w wysokości odpowiednim do danego zadania: ZADANIE NR 1 - 9.000,00 zł ZADANIE NR 2 - 800,00 zł ZADANIE NR 3 - 1.000,00 zł Oferta składana w zadaniach: od 4 do 6 nie musi być zabezpieczona wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający w zakresie tego warunku wymaga, aby Wykonawca; posiadał ważne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego min. III stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli min. POUFNE (podstawa: art.54 i 55 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych Dz. U. z 2010r. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.)- warunek dotyczy zadania 1 i 2 - Zamawiający w zakresie tego warunku wymaga, aby Wykonawca; posiadał ważne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego min. III stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli min. TAJNE (podstawa: art.54 i 55 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych Dz. U. z 2010r. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.)- warunek dotyczy zadania 3 - Zamawiający w zakresie tego warunku wymaga, aby Wykonawca; posiadał ważne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego min. III stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli min. ZASTRZEŻONE (podstawa: art.54 i 55 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych Dz. U. z 2010r. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.)- warunek dotyczy zadania 4

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem ,głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej usługi w zakresie konserwacji i serwisowania instalacji przeciwpożarowych o wartości brutto min każda.: Dla ZADANIA 1 - 265.000,00 zł Dla ZADANIA 2 - 22.000,00 zł Dla ZADANIA 3 - 29.000,00 zł Dla ZADANIA 4 - 4.400,00 zł Dla ZADANIA 5 - 1.400,00 zł Dla ZADANIA 6 - 1.500,00 zł do oferty należy dołączyć dokumenty, z których będzie wynikało, że usługa wykonana została (wykonywana jest) należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował potencjałem technicznym: dotyczy ZADANIA NR 1 - kluczem sprzętowym do programowania centrali Schrack w wersji do 6.5 i obsługi sieci Seconet, - kluczem sprzętowym do programowania centrali Schrack w wersji od 7.1 i obsługi sieci Seconet dotyczy ZADANIA NR 1 - posiadał certyfikat autoryzacji dla Wykonawcy w zakresie konserwacji i serwisu central pożarowych firmy Schrack, dotyczy ZADANIA NR 2 - posiadał certyfikat autoryzacji dla Wykonawcy w zakresie konserwacji i serwisu systemu e-Strażak firmy Agat it, - posiadał certyfikat autoryzacji dla Wykonawcy w zakresie konserwacji i serwisu firmy Instalcompact

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj dotyczy ZADANIA NR 1 dysponował osobami z certyfikatem autoryzacji na konserwację i serwis systemów sygnalizacji pożarowej: Integral IP MX Integral IP CX, dysponował osobami z certyfikatem autoryzacji na konserwację i serwis systemów sygnalizacji pożarowej System wizualizacji i zarządzania SecoLOG IP, dysponował osobami z certyfikatem autoryzacji na konserwację i serwis systemów sygnalizacji pożarowej SecoNET Network oraz dotyczy ZADANIA 2 dysponował osobami z certyfikatem autoryzacji na konserwacje i serwis firmy Agat it, dysponował osobami z certyfikatem autoryzacji na konserwacje i serwis firmy Instalcompact oraz dysponował osobami posiadającymi aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli min POUFNE W ZADANIU NR 1i 2 - min. 1osobą TAJNE W ZADANIU NR 3 - min. 1 osobą ZASTRZEŻONE W ZADANIU NR 4 - min. 1osobą (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 2013r. poz. 1660 w sprawie szczegółowych zadań pełnomocników ochrony oraz szczególnych wymagań w zakresie ochrony jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych). dotyczy WSZYSTKICH ZADAŃ: - dysponował osobami posiadającymi stosowne Świadectwa Kwalifikacyjne wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki , Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003r. ( Dz. U. Nr 89 poz. 828 z późniejszymi zmianami ): serii E Grupa 1 pkt 2, 5 i 10 i D Grupa 1 pkt 10 oraz dotyczy ZADAŃ 1, 4, 5, 6: - dysponował osobami posiadającymi zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na działalność w zakresie konserwacji i kontroli szczelności źródeł izotopowych czujek dymu, na podstawie ustawy - Prawo atomowe (Dz. U. z 2001r. nr 100, poz. 1085, nr 154, poz. 1800, Dz. U. z 2006 nr 140 poz. 994 ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    dokumenty (np. referencje), z których będzie wynikało, ze usługa wykonana została (wykonywana jest) należycie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

ważne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego min. III stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli min. TAJNE - dla zadania 3 POUFNE - dla zadania 1 i 2 ZASTRZEŻONE - dla zadanie 4

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany w treści niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu stron i wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Przewiduje się możliwość wprowadzenia aneksem zmian w następujących przypadkach: a) w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: - gdy zmiana wynika z uzasadnionego wniosku Użytkownika obiektu, który w uzasadnionych przypadkach zawnioskuje o przesuniecie terminu realizacji umowy lub zmianę harmonogramu w tym jeżeli taki wniosek uzasadnia ważny interes sił zbrojnych RP b) w zakresie zmiany ceny jednostkowej wynagrodzenia w przypadku: - wymienionym w § 3 pkt. 5. c) zmiany osób reprezentujących strony umowy w szczególności w sytuacjach losowych i w sytuacji zmian organizacyjnych 1.1.zmiany w zakresie wskazanych dla realizacji umowy podwykonawców - w przypadku gdy w szczególności podwykonawca wadliwie wykonuje umowę w tym zaprzestał jej wykonywania, lub w razie upadłości/likwidacji podwykonawcy 1.2.zakresu realizacji umowy - w szczególności gdy Zamawiający nie posiada środków finansowych na realizację umowy wieloletniej w kolejnym roku, wyłączenia obiektu, urządzenia z użytkowania lub jego likwidacji, 1.3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy, mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.31blt.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: JW 1156 ul. Silniki 1 61-325 Poznań.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.04.2014 godzina 11:00, miejsce: JW. 1156, ul. Silniki 1, 61-325 POZNAŃ, pokój nr 101- Kancelaria Jawna (wejście do jednostki od strony osiedla Głuszyna)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksach nr 2799 i 6035.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymywania w stałej sprawności technicznej przekazanych w konserwację i serwisowanie : - instalacji sygnalizacji pożaru, - stałych systemów i urządzeń gaśniczych, - urządzeń wentylacji oddymiającej, - klap i okien dymowych i klap przeciwpożarowych odcinających, - dźwiękowych systemów ostrzegawczych, - innych urządzeń pomocniczych współpracujących z instalacją wykrywania i alarmowania pożarowego w tym EBI (komunikacja).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksie nr 6035 w m. Poznań..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymywania w stałej sprawności technicznej przekazanych w konserwację i serwisowanie : - instalacji sygnalizacji pożaru, - stałych systemów i urządzeń gaśniczych, - urządzeń wentylacji oddymiającej, - klap i okien dymowych i klap przeciwpożarowych odcinających, - dźwiękowych systemów ostrzegawczych, - innych urządzeń pomocniczych współpracujących z instalacją wykrywania i alarmowania pożarowego w tym EBI (komunikacja).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksach nr 4246 i 7887 w m. Babki..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymywania w stałej sprawności technicznej przekazanych w konserwację i serwisowanie : - instalacji sygnalizacji pożaru, - stałych systemów i urządzeń gaśniczych, - urządzeń wentylacji oddymiającej, - klap i okien dymowych i klap przeciwpożarowych odcinających, - dźwiękowych systemów ostrzegawczych, - innych urządzeń pomocniczych współpracujących z instalacją wykrywania i alarmowania pożarowego w tym EBI (komunikacja).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksie nr 2744 Poznań; ul. Kościuszki 92/98.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymywania w stałej sprawności technicznej przekazanych w konserwację i serwisowanie : - instalacji sygnalizacji pożaru, - stałych systemów i urządzeń gaśniczych, - urządzeń wentylacji oddymiającej, - klap i okien dymowych i klap przeciwpożarowych odcinających, - dźwiękowych systemów ostrzegawczych, - innych urządzeń pomocniczych współpracujących z instalacją wykrywania i alarmowania pożarowego w tym EBI (komunikacja).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksach nr 2972 i 5449 w m. Leszno.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymywania w stałej sprawności technicznej przekazanych w konserwację i serwisowanie : - instalacji sygnalizacji pożaru, - stałych systemów i urządzeń gaśniczych, - urządzeń wentylacji oddymiającej, - klap i okien dymowych i klap przeciwpożarowych odcinających, - dźwiękowych systemów ostrzegawczych, - innych urządzeń pomocniczych współpracujących z instalacją wykrywania i alarmowania pożarowego w tym EBI (komunikacja).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Konserwacja instalacji przeciwpożarowych w kompleksie nr 2982 w m. Śrem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymywania w stałej sprawności technicznej przekazanych w konserwację i serwisowanie : - instalacji sygnalizacji pożaru, - stałych systemów i urządzeń gaśniczych, - urządzeń wentylacji oddymiającej, - klap i okien dymowych i klap przeciwpożarowych odcinających, - dźwiękowych systemów ostrzegawczych, - innych urządzeń pomocniczych współpracujących z instalacją wykrywania i alarmowania pożarowego w tym EBI (komunikacja).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.62.51.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.