eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chełm › Bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Chełm

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-15

Chełm: Bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Chełm
Numer ogłoszenia: 8755 - 2013; data zamieszczenia: 15.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Chełmońskiego 1, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. 082 5633228, faks 082 5633839.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm-chelm.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Miejska jednostka organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Chełm.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie i konserwacja drogowych sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Chełm. 2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1) Utrzymanie w należytym stanie i ciągłej sprawności technicznej wszystkich elementów i urządzeń sygnalizacji świetlnych zainstalowanych na terenie miasta Chełm, w tym: a) utrzymywanie oprzyrządowania kablowego, b) utrzymywania oprzyrządowania świetlnego, c) utrzymywania oprzyrządowania akustycznego, d) utrzymywania urządzeń sterujących, e) utrzymywania innego osprzętu niezbędnego dla zapewnienia właściwej pracy sygnalizacji. Wykaz drogowych sygnalizacji świetlnych przeznaczonych do konserwacji i utrzymania prawidłowego działania stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 2) Dokonywanie okresowych przeglądów i kontroli stanu elementów i urządzeń sygnalizacji świetlnej (nie rzadziej niż raz w miesiącu z odnotowaniem tego faktu w dzienniku eksploatacji), na żądanie Zamawiającego przegląd winien być dokonany w jego obecności, 3) Utrzymanie czystości oraz czytelności urządzeń i elementów sygnalizacji świetlnych, szaf sterowniczych oraz oznakowania towarzyszącego (znaków drogowych umieszczonych na słupach sygnalizacyjnych, wysięgnikach i przewieszkach), 4) Wymiana uszkodzonych lub zużytych elementów na pełnosprawne w tym zakup żarówek lub wkładów typu LED, 5) Bezzwłoczne usuwanie każdej awarii (np. naprawa pakietów, wymiana źródeł światła, daszków, soczewek, uszczelek, bezpieczników, sygnalizatorów dźwiękowych, sygnalizatorów, ekranów kontrastowych, okablowania, itp.) oraz skutków dewastacji urządzeń sygnalizacji świetlnych, kolizji drogowych, aktów wandalizmu i innych zdarzeń losowych, a zgłoszenie wpłynęło od Zamawiającego, Straży Miejskiej, Policji czy też innego źródła). Przystąpienie do prac związanych z usunięciem awarii powinno nastąpić w czasie nie dłuższym niż 1 godzina. Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego o przystąpieniu do usuwania awarii, o wystąpieniu której Wykonawca otrzymał informację ze źródła innego niż Zamawiający oraz natychmiastowo zgłosi usunięcie awarii. Informacje, o których mowa powyżej należy przekazywać w godzinach pracy Zarządu. 6) Wymianę pakietów w sterownikach (nie więcej niż raz w roku), 7) Wymianę zasilacza komputera w sterownikach (nie więcej niż raz w roku), 8) Zabezpieczenie i oznakowanie na własny koszt obszaru prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz utrzymanie tego oznakowania w należytym stanie przez cały okres realizacji robót, 9) Wykonanie pomiarów i sprawdzenie skuteczności zerowania i rezystancji uziemienia urządzeń sygnalizacji świetlnej oraz rezystancji izolacji okablowania zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie (raz w roku oraz każdorazowo przy wymianie kabla sygnalizacyjnego lub sygnalizatorów) wszystkie protokoły należy przekazywać na bieżąco Zamawiającemu, 10) Prowadzenie Dziennika eksploatacji sygnalizacji, w którym należy odnotowywać dane ewidencyjne, techniczne oraz dotyczące pracy i awarii sygnalizacji - osobno dla każdej sygnalizacji zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla sygnałów drogowych i warunkach ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181). Ponadto: a) bieżące informowanie Zamawiającego o konieczności przeprowadzenia remontu, b) bieżąca kontrola działania wszystkich sygnalizatorów, a w szczególności działania cykli i poszczególnych faz, c) bieżąca kontrola oznakowania pionowego umieszczonego na sygnalizatorach, a w szczególności bezpiecznego ich mocowania. 11) Przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń o nieprawidłowym funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnych oraz powiadamianie faksem Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie o tych nieprawidłowościach natychmiast po otrzymaniu takiego zgłoszenia, 12) Pełnienie dyżurów w godzinach 6 45 - 14 45, 13) Wszystkie elementy sygnalizacji świetlnych oraz inne elementy niezbędne do prawidłowej pracy sygnalizacji Wykonawca zobowiązany jest utrzymać w stanie technicznym zgodnym z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zapewniającymi ich ciągłą i bezawaryjną eksploatację. 3. W ramach realizacji zamówienia do obowiązków wykonawcy należy: 1) Realizacja zamówienia zgodnie z wiedzą techniczną i obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w tym m. in. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla sygnałów drogowych i warunkach ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181), 2) Codzienny poranny objazd i kontrole wszystkich sygnalizacji świetlnych w godzinach od 700 do 900, 3) Kompleksowy przegląd stanu technicznego sygnalizacji wykonywany 1 raz w roku. Na żądanie Zamawiającego przegląd winien być dokonywany w jego obecności. Z przeglądu należy opracować protokół obejmujący ocenę stanu technicznego sygnalizacji oraz wnioski co do niezbędnego zakresu prac remontowych z określeniem wagi. Przegląd ten należy odnotować w dzienniku eksploatacji sygnalizacji. 4) Dyżur telefoniczny dla zgłoszeń awarii uszkodzeń lub usterek w pracy sygnalizacji przekazywanych przez Zamawiającego lub odpowiednie służby porządkowe, 5) Wykonywanie napraw niezbędnych do zapewnienia funkcjonowania sygnalizacji i utrzymania jej w należytym stanie. Zakres tych robót obejmuje: a) kontrolę i wymianę żarówek w latarniach sygnalizacyjnych, b) kontrolę pracy sterowników, w tym: poprawność wyświetlanych sygnałów, układów zabezpieczeń, regulacji zegara dobowego oraz czyszczenie aparatu sterowniczego, c) kontrolę prawidłowej pracy sygnałów dźwiękowych i przycisków dla pieszych, d) wymianę sygnalizatorów akustycznych, wymianę zniszczonych lub zużytych soczewek, osłon, komór, drzwiczek, lamp sygnalizacyjnych diodowych, badania ciągłości i dostrojenie obwodów pętli indukcyjnych oraz innych detektorów ruchu (raz na kwartał), e) drobne naprawy sygnalizacji i aparatu sterowniczego, f) zmianę czasów przełączeń pracy programów, g) mycie latarń i ich elementów, soczewek, ekranów kontrastowych - wg potrzeb, h) czyszczenie masztów, wysięgników, bram wraz ze znakami drogowymi umieszczonymi na nich, szaf sterowników z naklejanych ogłoszeń itp.- wg potrzeb i) wycinkę gałęzi przesłaniających widoczność sygnalizatorów, j) malowanie masztów, wysięgników i szaf sterowniczych - w miarę potrzeb, k) kontrola stanu technicznego wszystkich konstrukcji wsporczych sygnalizacji, 6) Prowadzenie konserwacji i utrzymania sygnalizacji świetlnych przy utrzymaniu ruchu, 7) Utrzymanie i konserwacja urządzeń i sieci sygnalizacji świetlnych w sposób i w terminie zapewniającym bezpieczeństwo i wygodę uczestników ruchu, 8) W przypadku imprez masowych, gdy będzie konieczność czasowych wyłączeń sygnalizacji na ciągach komunikacyjnych Wykonawca na żądanie Policji lub Zamawiającego dokona w/w wyłączeń i ponownego załączenia sygnalizacji po zakończeniu imprezy, uroczystości, 9) W przypadku powstania usterek, uszkodzeń, które spowodowane są kolizjami lub wypadkami, aktami wandalizmu i kradzieży: a) sporządzenie dokumentacji fotograficznej przedstawiającej pełny stopień zniszczenia, b) naprawy (zgodnie z wymaganiami powyżej) 10) Wszystkie materiały użyte do realizacji zamówienia winny posiadać aktualne atesty..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.22.00 - Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony łącznie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, w szczególności w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują co najmniej jedno zamówienie, polegające na utrzymaniu i konserwacji drogowych sygnalizacji świetlnych na terenie miasta, o wartości brutto co najmniej 45 000,00 zł. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie: a) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ), b) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 4 do SIWZ). Przedłożony wykaz powinien zawierać co najmniej jedno zamówienie, polegające na utrzymaniu i konserwacji drogowych sygnalizacji świetlnych na terenie miasta, o wartości brutto co najmniej 45 000,00 zł. Do każdego zamówienia umieszczonego w wykazie należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje, protokoły odbioru lub inne posiadane przez Wykonawcę dokumenty). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączne doświadczenie Wykonawców.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał techniczny Wykonawców.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ), Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał kadrowy Wykonawców.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączną sytuację ekonomiczną i finansową Wykonawców.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca reprezentowany przez pełnomocnika, winien złożyć wraz z ofertą stosowny dokument pełnomocnictwa w oryginale (ewentualnie notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa). 2. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm-chelm.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich, 22 - 100 Chełm, ul. Chełmońskiego 1, pok. nr 16.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.01.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego (Zarząd Dróg Miejskich, 22 - 100 Chełm, ul. Chełmońskiego 1, pok. nr 20) lub za pośrednictwem poczty.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.