eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Cieszyn › Opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszyna

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-04-12

Cieszyn: Opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszyna
Numer ogłoszenia: 85580 - 2016; data zamieszczenia: 12.04.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 21898 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Cieszyn, w imieniu której działa Burmistrz Miasta Cieszyna, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie, tel. 033 4794200, 4794350, faks 033 4794303, 4794361.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszyna.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium transportowego dla miasta Cieszyna, obejmujący 4 podsystemy: a) komunikację indywidualną, b) komunikację zbiorową, c) komunikację rowerową, d) parkowanie. Etap I. 1. Skompletowanie materiałów wyjściowych: a) zakup i skompletowanie podkładów mapowych, b) analiza i ocena wykonanych dotychczas rozwiązań układu transportowego zaproponowana w obowiązujących dokumentach: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Cieszyna, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, c) zestawienie planowanych inwestycji układu transportowego wszystkich szczebli samorządu terytorialnego oraz GDDKiA dla obszaru Cieszyna, d) zebranie ewentualnych innych materiałów mających znaczenie dla realizacji zadania. 2. Inwentaryzacja elementów systemu transportowego Miasta: a) inwentaryzacja istniejącej podstawowej sieci komunikacyjnej wraz z informacją o przepustowości i określeniem parametrów technicznych dróg: - klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa), - kategoryzacja dróg i ulic w granicach Miasta (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), Przy sporządzeniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom (Dz. U. z 2005 r. nr 67, poz. 582). b) inwentaryzacja miejsc parkingowych w Mieście (ich lokalizacja, ilość miejsc parkingowych, itp.). 3. Ocena infrastruktury systemu transportowego, placów publicznych oraz diagnoza stanu istniejącego i problemów komunikacyjnych. 4. Uzyskanie informacji o mieście w celu opracowania modelowania i symulacji ruchem (analiza terenów zurbanizowanych, stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacja o mieszkańcach, ich zatrudnieniu oraz bilans dojazdów i wyjazdów do pracy oraz ogólnych zachowań komunikacyjnych mieszkańców, analiza ruchu transgranicznego - przejścia graniczne w ciągu ulicy Zamkowa i ul. 3 Maja. 5. Badanie zachowań komunikacyjnych mieszkańców wykonane metodą ankietowania w gospodarstwach domowych - 700 ankiet. 6. Opracowanie prognozy demograficznej dla miasta (z uwzględnieniem aspektów migracyjnych). 7. Badania i ocena funkcjonowania systemu transportowego: badanie ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu Miasta Cieszyn). METODYKA REALIZACJI POMIARÓW RUCHU KOMUNIKACJI INDYWIDUALNEJ: a) pomiar kordonowy obszaru opracowania. Pomiar ten musi być przeprowadzony w dzień roboczy: wtorek lub środę lub czwartek. Jedyną dopuszczaną przez zamawiającego metodą realizacji pomiaru kordonowego jest metoda filmowania pojazdów i ich tablic rejestracyjnych z rozróżnieniem ich kategorii oraz kierunkowości ruchu (konsekwentnie należy każdorazowo filmować przód pojazdu). b) pomiar w punktach węzłowych układu (skrzyżowania lub węzły drogowe), dotyczący wszystkich relacji ruchu pojazdów z uwzględnieniem ich struktury rodzajowej. Pomiar ten może być przeprowadzony w innym terminie niż pomiar kordonowy - z zastrzeżeniem, że będzie prowadzony w dzień roboczy: wtorek lub środę lub czwartek. Zamawiający wymaga aby metodami realizacji tego pomiaru były: - metoda filmowania pojazdów i ich tablic rejestracyjnych z rozróżnieniem kierunkowości ruchu (konsekwentnie należy każdorazowo filmować przód pojazdu) dla skrzyżowań/węzłów o układzie sytuacyjno-wysokościowym nie pozwalającym na filmowanie pojazdów w ujęciu umożliwiającym każdorazowo poprawne rozpoznane ich liczby oraz kategorii, - metoda filmowania pojazdów z rozróżnieniem ich kategorii oraz kierunkowości ruchu dla skrzyżowań/węzłów o układzie sytuacyjno-wysokościowym pozwalającym na filmowanie skrzyżowania lub węzła w całości, Lokalizacja punktów pomiarowych: a) kordonu na terenie miasta: w ilości 15 punktów, b) punktów węzłowych układu: w ilości 15 punktów. 8. Przekazanie materiałów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu pozyskane w trakcie realizacji zamówienia nw. materiały: a) całość materiału wideo wymaganego w ramach realizacji pomiarów ruchu - w postaci plików *.mpeg, *.avi lub podobnych o rozdzielczości umożliwiającej weryfikację poprawności dokonanego odczytu znaków z tablic rejestracyjnych pojazdów oraz wykorzystanie zgromadzonego materiału w trakcie późniejszych prac własnych Zamawiającego na nośniku: dyski twarde, b) warstwy GIS i bazy danych: - dane tekstowe, edytowalne w formacie typu *.doc, - warstwy rastrowe (zeskanowane materiały wejściowe i inne) w układzie współrzędnych PUWG 2000 strefa 6 - pliki typu: *.jpg, *.tiff, - bazy danych GIS w formacie *.shp z pełną strukturą danych w układzie współrzędnych PUWG 2000 strefa 6, - bazy danych z pełną ich strukturą - pliki typu *.xls i *.shp, - pliki modelowania i prognoz ruchu - pliki VISUM. c) pełny opis tworzenia modelu i prognoz ruchu pozwalający na odtworzenie całego procesu dochodzenia do niego w systemie VISUM. d) badanie parkowania, obejmujące całą centralną strefę miasta wraz z uzgodnionymi z Miejskim Zarządem Dróg w Cieszynie obszarami bezpośrednio przylegającymi: - pomiary czasu parkowania, - rotacja, - strefowanie, d) badanie ruchu rowerowego - w ramach ww. pomiarów ruchu oraz - dodatkowo w 5 punktach wskazanych przez Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie. 9. Wykonanie pomiarów komunikacji zbiorowej w zakresie: a) komunikacja autobusowa: pomiar w autobusie - napełnienie pojazdu, ilość wsiadło-wysiadło na każdym przystanku dla wszystkich linii i wszystkich kursów w ciągu dnia roboczego - do 10 linii na terenie miasta, b) komunikacja kolejowa: pomiar na stacji: napełnienie pociągu, wsiadło-wysiadło na stacji Cieszyn w ciągu dnia roboczego. 10. Podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. 11. Opracowanie modeli dla stanu istniejącego i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: a) modelowanie ruchu dla stanu istniejącego: - ocena miejsc newralgicznych układu transportowego, przekroczenia przepustowości identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych - wypadki, uciążliwości ze względu na hałas i spaliny, - ocena aktualności rezerw pod rozwój komunikacji zapisana w planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego Miasta Cieszyna b) modelowe obciążenia ruchem samochodowym istniejącej sieci komunikacyjnej - opracowanie modeli symulacyjnych ruchu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej wraz z opracowaniem graficznym (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu-wewnętrznego, tranzytowego, docelowo źródłowego, przekroczeń i rezerw przepustowości). 12. Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu transportowego: a) kontynuacja przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja, b) określenie zadecydowanych przedsięwzięć mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej, tj. budowa planowanego węzła przesiadkowego przy ulicy Hajduka oraz połączenia drogowego ulicy Bobreckiej z ulicą Bielską, c) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu - względy środowiskowe, kulturowe, itp.: propozycje działań mających na celu poprawę, jakości środowiska w konkretnych obszarach miasta, w których w stanie istniejącym stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm, d) inne zadania dla systemu transportowego proponowane przez Zamawiającego. ETAP II. 1. Prognozowanie ruchu z uwzględnieniem terenów zurbanizowanych w oparciu o wskazane zagospodarowanie terenów w opracowaniach planistycznych Miasta Cieszyna: a) opracowanie symulacyjnych modeli ruchowych i macierzy ruchu na okres perspektywiczny -2025 r., b) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego. 2. Określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu transportowego wynikających z obciążenia ruchem: a) istniejącym, b) prognozowanym, c) perspektywicznym z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla Miasta inwestycji. 3. Opracowanie projektu Studium rozwoju układu transportowego: a) studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, b) trasy rowerowe (rekomendowane), c) studia trasowe i rozwiązania wybranych fragmentów układu transportowego, d) zapis podstawowego układu transportowego w liniach rozgraniczających, e) określenie polityki parkingowej dla strefy centrum miasta. 4. Opracowanie wariantów - rozwiązań alternatywnych i rekomendowanych ETAP III. 1. Etapowanie realizacji układu docelowego. 2. Analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań dla podstawowego układu transportowego. 3. Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń studium transportowego - po uprzednim ustaleniu jej obligatoryjności oraz zakresu, z RDOŚ oraz Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym w Katowicach oraz współpraca z zamawiającym na etapie prowadzenia przez zamawiającego procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Informacje dodatkowe 1. Wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w organizowanych przez Zamawiającego spotkaniach i naradach, w tym między innymi: a) uczestniczenia w spotkaniach, podczas których prezentowana będzie koncepcja Studium transportowego organom Miasta Cieszyna, b) uczestniczenia w dyskusjach publicznych nad przyjętymi rozwiązaniami w Studium transportowym, c) uczestniczenia na posiedzeniach Rady Miasta Cieszyna oraz na posiedzeniach Komisji Rady Miasta Cieszyna, d) uczestniczenia w innych, niewymienionych wyżej, spotkaniach i naradach dotyczących STUDIUM TRANSPORTOWEGO (przedmiotu zamówienia/umowy), organizowanych przez Zamawiającego. 2. Wykonawca musi przekazać zamawiającemu przedmiot zamówienia w następujących formach i ilościach: a) opracowanie zostanie sporządzone i dostarczone Zamawiającemu: - w formie elektronicznej (tekst w programie Microsoft Word, rysunki w formie JPG, PDF), - wydruki w formie papierowej (tradycyjnej), b) część tekstowa ze schematami i rysunkami w formacie A-4 i A-3 obrazująca przeprowadzone analizy funkcjonalno-ruchowe, c) rysunki: - rysunek wynikowy w skali 1:5000 z rekomendowanym układem komunikacyjnym w liniach rozgraniczających, podziałem funkcjonalnym ulic i miejsc parkingowych oraz określeniem ich parametrów, proponowanym przebiegiem ścieżek rowerowych i ważniejszych ciągów pieszych, - zasady organizacji ruchu, - koncepcja rozwiązań głównych skrzyżowań w formie graficznej w skali 1:2000 lub 1:1000 lub 1:500 i w formie opisowej, - rysunek proponowanego etapowania rozbudowy układu transportowego w skali 1:5000 lub w 1:2000, - w zależności od potrzeb - wybrane rysunki obciążeń sieci ruchem - w skali i ilości do uzgodnienia, d) analizy i koncepcje oraz inne materiały na każdym etapie - zostaną przekazane Zamawiającemu w zależności od potrzeb, e) dokładność podkładów mapowych do zeskanowania i dalszego przetwarzania: - jako skalę zasadniczą Studium transportowego należy przyjąć 1:5000 i 1:2000, - do studiów trasowych umożliwiających ocenę potrzeb rezerw terenowych pod komunikację w miejscach konfliktowych 1:2000. W wyjątkowych przypadkach uzasadnionych koniecznością większego poglądu szczegółów 1:1000 lub 1:500, f) komputerowe zapisy sieci komunikacyjnej, modelowe obciążenia sieci ruchem i inne prace analityczne do bieżących konsultacji i prezentacji podczas realizacji tematu będą wykonane w skali odpowiadającej czytelności przekazu, g) zamawiający, w uzasadnionych przypadkach, dopuszcza możliwość dokonania z wykonawcą uzgodnień, co do skali i składu rysunków.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 73.11.00.00 - Usługi badawcze 73.22.00.00 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.03.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe INKOM s. c., ul. Św. Barbary 21a, 40-053 Katowice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 204000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 244524,00

  • Oferta z najniższą ceną: 244524,00 / Oferta z najwyższą ceną: 288927,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.