eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sławków › Obsługa bankowa budżetu Gminy Sławków i gminnych jednostek organizacyjnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-01-16

Ogłoszenie nr 8306 - 2017 z dnia 2017-01-16 r.

Sławków: Obsługa bankowa budżetu Gminy Sławków i gminnych jednostek organizacyjnych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 329569-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 332535-2016


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sławków, krajowy numer identyfikacyjny 27625755800000, ul. ul. Rynek  1, 41260   Sławków, państwo Polska, woj. śląskie, tel. 32 2931552 w. 41, faks 322 931 233, e-mail msekula@slawkow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.slawkow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Obsługa bankowa budżetu Gminy Sławków i gminnych jednostek organizacyjnych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZZ.II.271.13.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie od 1 stycznia 2017 roku do 31 grudnia 2020 roku obsługi bankowej budżetu Gminy Sławków i gminnych jednostek organizacyjnych: 1) Gmina Sławków - Urząd Miasta Sławków; 2) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sławkowie; 3) Miejski Zarząd Budynków Komunalnych w Sławkowie; 4) Dzienny Dom "Senior - WIGOR" w Sławkowie; 5) Miejski Zespół Oświaty w Sławkowie; 6) Szkoła Podstawowa im. J. Baranowskiego w Sławkowie; 7) Miejskie Przedszkole w Sławkowie; 8) Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Sławkowie; 9) Miejski Ośrodek Kultury w Sławkowie; 10) Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Sławkowie; 11) Miejska Biblioteka w Sławkowie. w pełnym zakresie wynikającym z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 885 z późn. zm.). Liczba jednostek organizacyjnych Gminy lub ich forma organizacyjna oraz liczba rachunków w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Otwarcie, likwidacja i prowadzenie oprocentowanego rachunku bieżącego i oprocentowanych rachunków pomocniczych obejmujących budżet Gminy Sławków i jednostki organizacyjne Gminy (wszystkie rachunki mają działać na tych samych warunkach); 2) Możliwość otwarcia, likwidacji i prowadzenia innych oprocentowanych rachunków bieżących i pomocniczych, których konieczność utworzenia powstanie po stronie zamawiającego, w trakcie obowiązywania umowy. 3) Potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych (bez opłat). 4) Oprocentowanie środków na wszystkich prowadzonych rachunkach bankowych oparte o stawkę WIBID O/N. 5) Realizację poleceń przelewów krajowych i zagranicznych zarówno w formie systemu bankowości elektronicznej za pomocą Internetu, jak i w formie papierowej. 6) Realizowanie wpłat gotówkowych i realizację wypłat gotówkowych, w tym: a) dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych na terenie Miasta Sławkowa przez osoby upoważnione, działające w imieniu posiadaczy rachunków; b) wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków. 7) Sporządzanie dziennych wyciągów bankowych ze wszystkich prowadzonych rachunków i ich udostępnianie przez bank w systemie elektronicznej obsługi bankowej. Wyciągi muszą identyfikować dokonane operacje i stwierdzać saldo otwarcia i zamknięcia rachunków. 8) Cykliczne udostępnianie wyciągów bankowych ze wskazanych przez Zamawiającego rachunków bankowych w formacie obowiązującej struktury logicznej postaci elektronicznej plików dla Jednolitego Pliku Kontrolnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami art. 193a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) 9) Wydawanie czeków, na wniosek zamawiającego. 10) Wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych, na wniosek zamawiającego. 11) Wydawanie historii rachunków, na wniosek zamawiającego. 12) Potwierdzanie sald rachunków bankowych. 13) Wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk. 14) Prowadzenie rozliczeń w obrocie krajowym i zagranicznym. 15) Obsługa płatności masowych przychodzących. Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystywania obsługi płatności masowych przychodzących w terminie późniejszym niż 1 stycznia 2017 r. Zamawiający uzależnia korzystanie z usługi od własnych potrzeb i wprowadzenia zmian w zakresie systemu finansowo-księgowego. 16) Udzielanie kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do wysokości określonej corocznie w uchwałach budżetowych. Udzielenie niniejszego kredytu następować będzie po przedłożeniu przez zamawiającego wniosku wraz z dokumentami wymaganymi przez bank do oceny zdolności kredytowej. Bank udzieli zamawiającemu kredytu po pozytywnej ocenie jego zdolności kredytowej oraz po uzgodnieniu formy zabezpieczenia kredytu. 3. Warunki prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do otwarcia i prowadzenia rachunków bankowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatną obsługę wpłat gotówkowych i wypłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego oraz jego jednostek i na rachunki Zamawiającego oraz jego jednostek. 3) Zamawiający zastrzega limity wypłat i wpłat - bez wcześniejszego powiadamiania banku w wysokości: a) dziennych wypłat gotówkowych w wysokości 20 000,00 zł., b) dziennych wpłat gotówkowych bez ograniczeń kwotowych, Limity dotyczą wszystkich jednostek organizacyjnych gminy, traktowanych jednostkowo. 4) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatne realizowanie wpłat i wypłat gotówkowych, w zakresie: a) dokonywania wpłat i wypłat gotówkowych na terenie Miasta Sławkowa przez osoby upoważnione, działające w imieniu posiadaczy rachunków; b) wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków. 5) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji i opłat bankowych za: a) otwarcie rachunków bankowych; b) dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych na wszystkich obsługiwanych rachunkach gminy i jej jednostek organizacyjnych; c) likwidację rachunku bankowego; d) otwarcie rachunku lokat terminowych; e) realizację poleceń przelewów wydanych przez Zamawiającego na rachunki prowadzone przez Bank (przelewy wewnętrzne); f) wydawanie blankietów czekowych; g) uruchomienie i prowadzenie lokat typu overnight; h) niewykorzystanie części linii kredytowej w ramach przyznanego kredytu w rachunku bieżącym; i) generowanie i przekazywanie obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych. Za równoznaczne Zamawiający uznaje możliwość udostępniania wydruku wyciągów bankowych w systemie bankowości elektronicznej; j) wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych. 6) W przypadku płatności masowych przychodzących, Bank nie będzie pobierał prowizji i opłat za generowanie numerów rachunków wirtualnych, wykreślenie płatnika z listy, uruchomienie usługi, generowanie i przekazywanie plików wynikowych. 7) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił bezpłatne: podłączenie do systemu elektronicznej obsługi bankowej, instalację niezbędnego oprogramowania i jego aktualizacji, świadczenie serwisu oprogramowania, a także przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie obsługi w/w systemu. W przypadku awarii Zamawiający wymaga bezzwłocznego podjęcia działań, w celu zapewnienia sprawnej obsługi. 8) W ramach systemu elektronicznej obsługi bankowej Wykonawca zapewni Zamawiającemu w szczególności: a) Bezpieczeństwo danych w ww. systemie. b) Jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, z możliwością równoczesnego dokonywania operacji na tych samych lub różnych rachunkach bankowych. c) Realizację zleceń płatniczych ze wszystkich rachunków bankowych, w ramach dostępnych środków. d) Składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich przeglądania, modyfikacji i usuwania przed wysłaniem do banku. e) Możliwość uzyskania w czasie rzeczywistym pełnej informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych zamawiającego. f) Możliwość nadawania i odbierania uprawnień do dokonywania czynności płatniczych w systemie w czasie rzeczywistym przez wyznaczonych administratorów w poszczególnych jednostkach organizacyjnych gminy. g) Tworzenia zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych. h) Przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach bankowych. i) Tworzenie w systemie archiwum zrealizowanych zleceń płatniczych oraz wyciągów bankowych. j) Generowanie potwierdzenia zrealizowanego przelewu oraz wyciągów bankowych niewymagających uwierzytelnienia bankowego. 9) Wykonawca zapewni sprawne funkcjonowanie systemu elektronicznej obsługi bankowej, najpóźniej w dniu 2 stycznia 2017 roku od godz. 7.30. 10) Wykonawca zapewni: a) Bezpłatne doradztwo finansowe w zakresie świadczonej obsługi bankowej; b) Dostępność oddziału, filii lub innego stałego punktu obsługi na terenie gminy Sławków; c) Bezpłatny transport gotówki - przywóz i odbiór gotówki do siedzib Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, w godzinach pracy Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych i na żądanie, w przypadku gdy Bank nie posiada oddziału, filii lub innego stałego punktu obsługi na terenie gminy Sławków. 11) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych również w innych bankach, niż bank wybrany w ramach przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ewentualne gromadzenie środków na lokatach terminowych odbywać się będzie według dyspozycji Zamawiającego. 1. Postanowienia dotyczące kredytu w rachunku bieżącym: 1) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym do wysokości kwoty 1 500 000,00 zł. (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) w 2017 roku oraz w latach 2018-2020 zgodnie z uchwałami budżetowymi od 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych 00/100) do 1 500 000,00 zł. (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100). Kredyt zostanie przeznaczony na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy. 2) Oferta złożona w niniejszym postępowaniu w zakresie udzielenia kredytu w rachunku bieżącym będzie wiążąca dla wniosków o udzielenie przedmiotowego kredytu w okresie obowiązywania umowy na obsługę bankową Gminy Sławków. 3) Kredyt udostępniany będzie na wniosek Zamawiającego o udzielenie kredytu w danym roku kalendarzowym, a uruchomienie następować będzie automatycznie do wysokości powstałego debetu na rachunku bieżącym, jednakże w kwocie nie wyższej niż określono we wniosku. 4) Oprocentowanie kredytu określone zostanie w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M, obowiązującą w dniu uruchomienia kredytu, powiększoną o marżę banku. Wysokość marży banku będzie zgodna z ofertą złożoną w niniejszym postępowaniu w zakresie udzielenia kredytu w rachunku bieżącym i niezmienna dla wniosków o udzielenie przedmiotowego kredytu w okresie obowiązywania umowy na obsługę bankową Gminy Sławków. 5) Prowizja za uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym będzie zgodna z ofertą złożoną w niniejszym postępowaniu w zakresie udzielenia kredytu w rachunku bieżącym i niezmienna dla wniosków o udzielenie przedmiotowego kredytu w okresie obowiązywania umowy na obsługę bankową Gminy Sławków. 6) Spłata kredytu następować będzie automatycznie, na koniec dnia, z bieżących wpływów na rachunek bieżący. Każda spłata całości lub części kredytu da Zamawiającemu możliwość ponownego zadłużenia się w ciężar rachunku, do wysokości przyznanego limitu. 7) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą miesięcznie i będą należne bankowi w ostatnim dniu miesiąca. 8) Odsetki naliczane będą od rzeczywistego salda zadłużenia kredytowego, przy założeniu, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366 dni. Rzeczywiste saldo zadłużenia stanowi ujemne (debetowe) saldo na rachunku bieżącym budżetu miasta. 9) Zamawiający dopuszcza zastosowanie prawnych zabezpieczeń spłaty udzielonego kredytu w formie "weksla in blanco" wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Miasta nie złoży kontrasygnaty na wekslu in blanco, ale kontrasygnuje deklarację wekslową. 10) Ilość rachunków oraz wysokość kredytu w rachunku bieżącym wskazane w załączniku Nr 1 do specyfikacji mają charakter szacunkowy i zostały podane w celu realnej oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej z nich według obiektywnych wskaźników. W umowie z Wykonawcą wpisane zostaną natomiast podane w ofercie ceny jednostkowe, a udzielenie kredytu w rachunku bieżącym będzie następowało na podstawie pisemnego, wyraźnego wniosku Zamawiającego. 4. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: co najmniej jedną osobę do współpracy z Zamawiającym - osoby/osób wykonującej/wykonujących czynności kompleksowej obsługi dyspozycji Zamawiającego jako klienta Banku. 2) Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na umowę o pracę zawierające dane dotyczące ilości pracowników z podaniem zakresu ich obowiązków tj. wykonujące czynności kompleksowej obsługi dyspozycji Zamawiającego jako klienta Banku wraz z przedstawieniem do wglądu kopii umowy/umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z tym pracownikiem/tymi pracownikami. Informacje podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922), należy zanonimizować. 3) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć, aktualne na dzień wezwania oświadczenie o zatrudnieniu na umowę o pracę zawierające dane dotyczące ilości pracowników z podaniem zakresu ich obowiązków tj. wykonujące czynności kompleksowej obsługi dyspozycji Zamawiającego, jako klienta Banku wraz z przedstawieniem do wglądu kopii umowy/umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z tym pracownikiem/tymi pracownikami. Informacje, podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r., 922), należy zanonimizować. 4) W przypadku zmiany osoby/osób wykonującej/wykonujących czynności kompleksowej obsługi dyspozycji Zamawiającego jako klienta Banku, nowa osoba/osoby musi/muszą być także zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli zatrudnienia osoby/osób wykonującej/wykonujących czynności kompleksowej obsługi dyspozycji Zamawiającego jako klienta Banku, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia ww. osoby/osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 6) W przypadku ujawnienia niespełnienia wymogu zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/wykonujących czynności kompleksowej obsługi dyspozycji Zamawiającego jako klienta Banku, Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na umowę o pracę osobę/osób, której/których dotyczy uchybienie w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ujawnienia uchybienia i do okazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę, np. kopię umowy o pracę, zgłoszenia do ZUS. 7) Wymogi o których mowa w punkcie 4 podpunkty 1 - 6 dotyczą również podwykonawców.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 66110000-4
Dodatkowe kody CPV: 66130000-5,

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT364009.92
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Deutsche Bank Polska Spółka Akcyjna ,  edytahusarz@db.com,  Oddział Sławków ul. Mały Rynek 6 i 7,  41-260,  Sławków,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 94550.40
Oferta z najniższą ceną/kosztem 94550.40
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 374304.00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.