eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › ¦wiadczenie us³ug zastêpstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Pi³sudskiego 5

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2011-03-14

Olsztyn: ¦wiadczenie us³ug zastêpstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Pi³sudskiego 5
Numer og³oszenia: 82437 - 2011; data zamieszczenia: 14.03.2011
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji , ul. Partyzantów 6/8, 10-521 Olsztyn, woj. warmiñsko-mazurskie, tel. 089 5225200, 5225760, faks 089 5225205.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja rz±dowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦wiadczenie us³ug zastêpstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Pi³sudskiego 5.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug Inwestora zastêpczego dla zadania inwestycyjnego: Rewitalizacja budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie przy ul. Pi³sudskiego 5 w ramach wspó³finansowanego ze ¶rodków pomocowych Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury 2007-2013. Inwestorem jest Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, bêd±ca pañstwow± jednostk± bud¿etow± w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z pó¼n. zm.). Szczegó³owy zakres zadania inwestycyjnego okre¶laj±: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 2. Inwestor zastêpczy zobowi±zany bêdzie do wykonywania swoich obowi±zków wynikaj±cych z pe³nionej funkcji z uwzglêdnieniem profesjonalnego charakteru ¶wiadczonych przez siebie us³ug (podwy¿szona staranno¶æ) oraz zapewniaj±c ochronê praw i interesów Zamawiaj±cego, podejmuj±c wszelkie niezbêdne dzia³ania dla nale¿ytego i terminowego przygotowania i wykonania Inwestycji. 3.Us³uga objêta niniejszym postêpowaniem musi byæ wykonana zgodnie z polskim prawem budowlanym, w szczególno¶ci z art. 25 i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z pó¼n. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, Polskimi Normami, warunkami uzgodnieñ oraz zgodnie z pozwoleniem na roboty budowlane. Inwestor Zastêpczy zobowi±zany bêdzie do³o¿yæ wszelkich starañ, aby nie dopu¶ciæ do powstania opó¼nieñ w stosunku do Harmonogramu Inwestycji, bez wzglêdu na przyczynê ich powstawania. Inwestor Zastêpczy zobowi±zany bêdzie do zapewnienia, ¿e osoby, które w jego imieniu wykonywa³y bêd± poszczególne prace bêd±ce przedmiotem zamówienia, posiadaæ bêd± stosowne kwalifikacje i uprawnienia w zakresie powierzonych obowi±zków. 4. Budynek, w którym realizowana bêdzie inwestycja to hala sportowa Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie, po³o¿ony w centrum miasta Olsztyn, na skrzy¿owaniu ulic Pi³sudskiego i Kopernika na dzia³ce nr 76/1, obrêb 71, jednostka ewidencyjna Olsztyn. Budynek objêty jest ochrona konserwatorsk± w oparciu o art. 7 pkt. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie z dnia 19 stycznia 1989 roku wpisuj±cej obiekt do rejestru zabytków woj. warmiñsko - mazurskiego. 5. Rewitalizacja obejmuje remont, przebudowê i rozbudowê oraz pierwsze wyposa¿enie budynku hali sportowej KWP z zapleczem biurowym przez wykonawcê/wykonawców wy³onionych w ramach postêpowañ na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.). W zakres rewitalizacji wchodz±: 1)prace remontowo - budowlane polegaj±ce na kompleksowym remoncie i przebudowie budynku hali sportowej z zapleczem biurowym przy ul. Pi³sudskiego 5 w tym: a)wymiana dachówek pokrycia dachowego, ³at, kontr ³at, deskowania oraz spróchnia³ych elementów konstrukcyjnych wiê¼by dachowej tj. krokwi i innych, b)uszczelnienie ¶cian i posadzki piwnic, wykonanie izolacji przeciwwodnej, c)wykonanie nowych tynków ¶cian i stropów kondygnacji, d)uzupe³nienie ubytków murów, - wymiana nieszczelnej stolarki okiennej i stolarki drzwiowej, e)wymianê desek pod³ogowych i nowej posadzki w sali gimnastycznej ze wzglêdu na ruchome i posiadaj±ce ubytki klepki, f)wykonanie nowej niepalnej konstrukcji biegów schodowych, g) ocieplenie warstw± styropianu muru zewnêtrznego budynku, h)wykonanie nowej wyprawy elewacyjnej wraz z kolorystyka, która podniesie estetykê budynku i spe³ni wymogi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; i) wykonanie instalacji wodno - kanalizacyjnej; j) wykonanie instalacji wodoci±gowej i p. po¿., kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej; k)wykonanie instalacji c.o., ogrzewania pod³ogowego, ogrzewania grzejnikowego, instalacji ciep³a technologicznego przestrzennego, izolacji cieplnej; l)wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej - dobrano instalacje wentylacji nawiewnej i wentylacji mechanicznej wywiewnej; m)wykonanie instalacji elektrycznych niskiego napiêcia; n)wykonanie instalacji sygnalizacji alarmowej po¿aru SAP; o)wykonanie instalacji telefonicznej. 2) wyposa¿enie wyremontowanego obiektu: sprzêt sportowy oraz pozosta³e wyposa¿enie sauny, sali gimnastycznej, sali judo oraz biura instruktora. 3) zagospodarowanie terenu - teren na którym zlokalizowany jest budynek bêd±cy przedmiotem inwestycji stanowi samodzieln± jednostkê budowlan±, gdy¿ dzia³ka by³a i jest przeznaczona pod zabudowê us³ugow±, na s±siednich dzia³kach istnieje zabudowa mieszkaniowa oraz u¿yteczno¶ci publicznej. Przy obiekcie uk³ad komunikacji ko³owej z wydzielonymi wewnêtrznymi miejscami na parkowanie oraz miejsca utwardzone. Inwestycja obejmuje dobudowê klatki schodowej w pozosta³ej czê¶ci budynku, nie przewiduje zmian w obrysie i kszta³cie oraz przeznaczeniu obiektu. Poza budow± wewnêtrznych miejsc parkingowych oraz przebudowie pochylni dla osób niepe³nosprawnych od strony wej¶ciowej nie przewiduje siê zmian w zagospodarowaniu. 6. Przewidywany koszt wykonania robót budowlanych, zgodnie z kosztorysem inwestorskim, wynosi 5 110 242,00 z³otych brutto i zostanie ostatecznie ustalony po wyborze przez Inwestora oferty przetargowej i zawarciu umowy na realizacjê zamówienia. 7. Na prowadzenie prac w obrêbie elewacji, stolarki otworowej, ¶cian i stropu sali widowiskowej, stropu pomieszczenia biurowego nr 1.08 i historycznych klatek schodowych wymagane jest uzyskanie przez nadzór konserwatorski odrêbnego pozwolenia konserwatora zabytków w formie decyzji administracyjnej. 8. Inwestor Zastêpczy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowi±zany bêdzie do: 1) uczestnictwa i wspomagania merytorycznie Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie w postêpowaniach o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówieñ publicznych na wy³onienie wykonawcy inwestycji tj. podmiotu realizuj±cego wykonanie ca³o¶ci robót budowlanych oraz na wy³onienie wykonawcy realizuj±cego kompletne pierwsze wyposa¿enie obiektu; 2) przekazania wykonawcy robót budowlanych i konserwatorskich kompletnej dokumentacji oraz terenu budowy; 3) nadzorowania, rozliczania i egzekwowania realizacji zadañ od inspektora nadzoru konserwatorskiego; 4) sprawowania nadzoru nad kompleksow± realizacj± Inwestycji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz z zasadami dzia³ania inspektora nadzoru, a w szczególno¶ci: a) kontrola jako¶ci wykonanych prac budowlano-monta¿owych, zgodno¶ci robót z dokumentacj±, zaleceniami nadzoru budowlanego, przepisami techniczno-budowlanymi, normami pañstwowymi, zasadami bezpieczeñstwa w toku budowy i przysz³ego u¿ytkowania, b) sprawdzenie dysponowania przez wykonawcê osobami posiadaj±cymi niezbêdne uprawnienia budowlane, c) sprawdzenie posiadania przez wykonawcê odpowiednich dokumentów (atestów, ¶wiadectw jako¶ci, wyników badañ) dotycz±cych materia³ów i urz±dzeñ, d) kontrola prawid³owo¶ci prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzaj±cych okoliczno¶ci maj±ce znaczenie dla w³a¶ciwego wykonania i wyceny robót, e) uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych, f) rozstrzyganie w±tpliwo¶ci natury technicznej, w razie potrzeby zasiêganie opinii autora projektu b±d¼ rzeczoznawców, g) bie¿±ce, nie rzadziej, ni¿ raz na miesi±c, informowanie Zamawiaj±cego o postêpie robót na budowie i ewentualnych trudno¶ciach w jej realizacji, 5) przedstawiania KWP w Olsztynie raz na kwarta³ dokumentacji fotograficznej w formie cyfrowej wszystkich robót budowlanych, a w szczególno¶ci robót zanikaj±cych lub ulegaj±cych zakryciu, 6) bie¿±cej wspó³pracy z Projektantem i przekazywania zastrze¿eñ i uwag do dokumentacji projektowej zg³aszanych przez wykonawcê Inwestycji i egzekwowanie od Projektanta stosownych poprawek i zmian oraz kwalifikowanie, w uzgodnieniu z KWP w Olsztynie ewentualnych robót dodatkowych, 7) bie¿±cej wspó³pracy i kontroli realizacji zadañ zastêpczego inspektora nadzoru konserwatorskiego oraz zatwierdzania jego miesiêcznych raportów dla Zamawiaj±cego, 8) nadzoru nad zapewnieniem w³a¶ciwego oznaczenia inwestycji w tablicê informacyjn± zgodnie ze wzorem przekazanym przez KWP w Olsztynie, 9) nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeñstwa i przestrzegania przepisów p. po¿arowych i bezpieczeñstwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji, w rozumieniu wymagañ stawianych przez prawo budowlane i inne obowi±zuj±ce przepisy, podczas ca³ego procesu realizacji Inwestycji; 10) przygotowania i koordynacji umów na dostawê energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, itp., niezbêdnych do wykonania zadania inwestycyjnego; 11) nadzoru nad zapewnieniem zgodno¶ci realizacji projektu z zatwierdzonym Harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji projektu, 12) informowanie KWP w Olsztynie o wszelkich zmianach maj±cych wp³yw na Harmonogram rzeczowo finansowy realizacji projektu oraz przekazywanie propozycji zakresu zmian zgodnie z zapisami Porozumienia w sprawie dofinansowania projektu z Instytucj± Zarz±dzaj±c±; 13) wspó³pracy z Zespo³em powo³anym do spraw przygotowania, wdra¿ania i rozliczania przez KWP w Olsztynie projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Pi³sudskiego 5, 14) udzielanie za po¶rednictwem KWP w Olsztynie informacji o realizacji Projektu na ka¿de ¿±danie Instytucji Zarz±dzaj±cej, 15) dokonywania bie¿±cej analizy kosztów Inwestycji oraz zestawieñ po zakoñczeniu ka¿dego kwarta³u; 16) sprawdzania dokumentów rozliczeniowych Inwestycji pod wzglêdem merytorycznym i rachunkowym; 17) oznaczania materia³ów zwi±zanych z realizacj± projektu odpowiednimi znakami graficznymi i innymi danymi w sposób zgodny z zasadami wizualizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury 2007-2010, 18) natychmiastowego powiadamiania w formie pisemnej KWP w Olsztynie o ka¿dym opó¼nieniu robót i planowanych p³atno¶ciach oraz wskazanie przyczyn powstania opó¼nienia i metody naprawczej, 19) inicjowania wprowadzania zmian do tre¶ci umowy zawartej z wykonawc± Inwestycji, przez przygotowywanie stosownych aneksów do tych umów, w zwi±zku ze zmianami warunków okre¶lonych w umowach, zawsze przy uwzglêdnieniu ograniczeñ do dokonywania takich zmian a wynikaj±cych z przepisów ustawy prawo zamówieñ publicznych; 20) prowadzenia narad roboczych na terenie budowy; 21) przeprowadzania odbiorów rozliczeñ czê¶ciowych realizacji Inwestycji; 22) przygotowania materia³ów do odbioru koñcowego Inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru koñcowego Inwestycji oraz dokonanie odbioru koñcowego Inwestycji; 23) uzyskania wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnieñ, stanowisk organów administracyjnych po zakoñczeniu procesu inwestycyjnego i uzyskanie ostatecznej (w administracyjnym toku instancji) oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie Inwestycji; 24) rozliczenia koñcowego Inwestycji; 25) przekazania u¿ytkownikowi Inwestycji wraz z kompletem niezbêdnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym zdatnym do natychmiastowego rozpoczêcia u¿ytkowania; 26) wystêpowania w imieniu KWP w Olsztynie przed organami administracji i przed s±dami, w sprawach wynikaj±cych z realizacji Inwestycji, w granicach udzielonych pe³nomocnictw; 27) naliczania i egzekwowania w imieniu KWP w Olsztynie kar umownych i odszkodowañ od Wykonawcy robót budowlanych i niezw³oczne przekazywanie ich KWP w Olsztynie; 28) uczestnictwa w kontrolach zwi±zanych z projektem przeprowadzanych przez jednostki uprawnione do przeprowadzenia kontroli w tym zakresie, 29) przeprowadzenia przegl±dów pogwarancyjnych Inwestycji i po okresie rêkojmi; 30) archiwizacji korespondencji i dokumentacji zwi±zanej z realizacj± Inwestycji i przekazania jej KWP w Olsztynie w stanie kompletnym po zakoñczeniu Inwestycji lub rozwi±zaniu Umowy. 31) Wymagana jest bie¿±ca obecno¶æ osoby/osób pe³ni±cej nadzór inwestorski podczas wykonywania wszelkich prac zarówno robót budowlanych, jak i prac konserwatorskich, zgodnie z aktualnym harmonogramem prac remontowo-konserwatorskich obowi±zuj±cym w trakcie ich wykonywania, nie rzadziej ni¿ 2 razy w tygodniu. 9. Umocowanie prawne inwestora zastêpczego: a) Inwestor zastêpczy bêdzie wykonywa³ czynno¶ci zastêpstwa inwestycyjnego w imieniu i na rachunek KWP w Olsztynie. b) Inwestor zastêpczy bêdzie wykonywa³ swoje czynno¶ci na podstawie Umowy i udzielonych mu przez KWP w toku realizacji Umowy, pe³nomocnictw. c) Szczegó³owe pe³nomocnictwa dotycz±ce przedmiotu Umowy ustalane bêd± przez Strony w trakcie jej realizacji. d) KWP w Olsztynie zobowi±zuje siê udzielaæ Inwestorowi zastêpczemu pe³nomocnictw, o których mowa w pkt. c), w terminie nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych od dnia zg³oszenia przez Inwestora Zastêpczego na pi¶mie takiej potrzeby wraz z uzasadnieniem. KWP odmawia udzielenia pe³nomocnictwa je¿eli nie jest ono zwi±zane z przedmiotem Umowy lub nie le¿y w zakresie kompetencji Inwestora zastêpczego. e) Wymienione w pkt. c) pe³nomocnictwa Inwestor Zastêpczy zobowi±zuje siê przyj±æ i wype³niaæ ze staranno¶ci± profesjonalnego pe³nomocnika (podwy¿szona staranno¶æ) i z zabezpieczeniem ochrony interesów KWP w Olsztynie..

II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacj± 71.52.00.00 - Us³ugi nadzoru budowlanego 71.54.00.00 - Us³ugi zarz±dzania budow± .

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 8.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium. Zamawiaj±cy okre¶la wadium na kwotê: 2 500,00 PLN (s³ownie: dwa tysi±ce piêæset z³otych). W przypadku wnoszenia wadium, w formie innej ni¿ pieniê¿na, nale¿y do oferty do³±czyæ jego kopiê a orygina³, w oddzielnym opakowaniu, z³o¿yæ w obiekcie Zamawiaj±cego tj. Wydziale Zaopatrzenia i Inwestycji (Sekretariat) KWP w Olsztynie ul. Pstrowskiego 3, 10-049 Olsztyn, do czasu sk³adania ofert. 2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu do sk³adania ofert tj. 28 marca 2011 godz. 13:00. 3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w nastêpuj±cych formach: a) w pieni±dzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr: 45 1010 1397 0051 0613 9120 0000, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z pó¼n.zm.). 4. Je¿eli wadium zostanie wniesione w pieni±dzu, przelewem na wskazane konto Zamawiaj±cego, Wykonawca do³±cza do oferty kserokopiê wp³aty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu nale¿y wpisaæ: Wadium do przetargu na ¶wiadczenie us³ug zastêpstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Pi³sudskiego 5 Z-t-P/57/10 . W pozosta³ych przypadkach wymagane jest dostarczenie do siedziby Zamawiaj±cego w Olsztynie przy ulicy Pstrowskiego 3, blok 27 (Sekretariat Wydzia³u Zaopatrzenia i Inwestycji) przed up³ywem terminu sk³adania ofert orygina³u dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiaj±cego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3. (b) - (e) musz± zachowywaæ wa¿no¶æ przez ca³y okres, w którym Wykonawca jest zwi±zany ofert±. Oferta, która nie bêdzie zabezpieczona na ca³kowity okres zwi±zania ofert± (30 dni od ostatecznego terminu sk³adania ofert) dopuszczaln± form± wadium nie bêdzie rozpatrywana, a wykonawca zostanie wykluczony z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z tre¶ci gwarancji (porêczenia) musi jednoznacznie wynikaæ, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi byæ podpisana przez upowa¿nionego (upe³nomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis powinien byæ z³o¿ony w sposób umo¿liwiaj±cy jego identyfikacjê (podpis czytelny lub podpis wraz z imienn± piecz±tk±). Z tre¶ci gwarancji musi wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydowaæ bêdzie data uznania konta Zamawiaj±cego wskazanego w pkt. 3 ppkt. a) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 6 W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie wadium wnoszone w formie innej, ni¿ w pieni±dzu musi w pozycji zobowi±zanego (Wykonawcy) wskazywaæ wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o zamówienie lub lidera konsorcjum jako dzia³aj±cego w imieniu wszystkich Wykonawców dzia³aj±cych w konsorcjum. 7. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 9. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 10. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. 11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pe³nomocnictw, chyba, ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie. 12. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O udzielenie przedmiotowego zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy, spe³niaj± warunki dotycz±ce posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania. Zamawiaj±cy oceni czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu na podstawie z³o¿onego wraz z ofert± O¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z art.44 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce posiadania niezbêdnej wiedzy i do¶wiadczenia do wykonania zamówienia. Zamawiaj±cy oceni czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonego do oferty wykazu wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, us³ug polegaj±cych na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego lub inwestorskiego i konserwatorskiego przy remoncie, przebudowie lub rozbudowie budynków wpisanych do Rejestru Zabytków, w których warto¶æ prowadzonych robót budowlanych i konserwatorskich dla ka¿dej us³ugi nie by³a ni¿sza ni¿ 3 mln z³ brutto lub równowarto¶æ w innych walutach, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz za³±czenia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie. Wykaz nale¿y sporz±dziæ zgodnie z wzorem stanowi±cym za³±cznik Nr 9 do SIWZ. W przypadku wykonawców wystêpuj±cych wspólnie w/w dokumenty sk³adaj± wykonawcy ³±cznie. Dokument bêdzie oceniany w trybie spe³nia - nie spe³nia, czyli nie spe³nia warunku - za brak dokumentu, spe³nia warunek - za przedstawienie wa¿nego dokumentu lub kompletu dokumentów (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie). Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi jednoznacznie wynikaæ, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiaj±cy oceni czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu na podstawie z³o¿onego wraz z ofert± O¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z art.44 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.Zamawiaj±cy oceni czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postepowaniu na podstawie za³±czonego do oferty Wykazu osób i podmiotów, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia (po jednej dla ka¿dej z bran¿) wraz z informacj± o postawie do dysponowania tymi osobami i o¶wiadczeniem Wykonawcy, ¿e osoby te posiadaj± odpowiednio: - uprawnienia do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, - uprawnienia do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych co najmniej o powszechnie znanych rozwi±zaniach konstrukcyjnych. - uprawnienia do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych co najmniej o powszechnie znanych rozwi±zaniach konstrukcyjnych, wydane na podstawie Rozporz±dzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578) lub inne równowa¿ne, wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie uprawnieñ w podanych zakresach przez jedn± lub wiêcej osób.Wykaz nale¿y sporz±dziæ zgodnie z wzorem stanowi±cym za³±cznik Nr 10 do SIWZ. Dokument bêdzie oceniany w trybie spe³nia - nie spe³nia, czyli nie spe³nia warunku - za brak dokumentu, spe³nia warunek - za przedstawienie wa¿nego dokumentu lub kompletu dokumentów (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie). Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi jednoznacznie wynikaæ, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce sytuacji ekonomicznej i finansowej, do wykonania zamówienia.Zamawiaj±cy oceni czy Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonej do oferty op³aconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia. Dokument bêdzie oceniany w trybie spe³nia - nie spe³nia, czyli nie spe³nia warunku - za brak dokumentu, spe³nia warunek - za przedstawienie wa¿nego dokumentu lub kompletu dokumentów (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie). Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi jednoznacznie wynikaæ, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, dostaw lub us³ug w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie
    • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych dla wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ
    • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

    • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na potencja³ innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
  • III.4.3.2) za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert - albo o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, je¿eli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê takiego za¶wiadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w Za³±czniku Nr 1 do SIWZ, podpisany przez Osoby Uprawnione, 2. (je¿eli dotyczy) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowê o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy, 3. (je¿eli dotyczy) Pe³nomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów z³o¿onych wraz z ofert±, 4. Dowód wniesienia wadium. 5. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cego go z nimi stosunków. Wykonawca zobowi±zany jest wówczas wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, a w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Zmiana postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty mo¿liwa jest w nastêpuj±cych przypadkach i na zasadach w nich okre¶lonych: 1) Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku si³y wy¿szej, przez któr± na potrzeby niniejszego warunku, rozumieæ nale¿y zdarzenie zewnêtrzne wobec ³±cz±cej strony wiêzi prawnej: a) o charakterze niezale¿nym od stron, b) którego strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy, c) którego nie mo¿na unikn±æ ani któremu strony nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, której nie mo¿na przypisaæ drugiej stronie. Za si³ê wy¿sz± warunkuj±c± zmianê umowy uwa¿aæ siê bêdzie w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar, inne klêski ¿ywio³owe, nag³e za³amania warunków atmosferycznych, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej. 2) Zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia stron, 3) Powstania rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie bêdzie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 4) Wyst±pienie istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkuj±cej konieczno¶ci± dokonania poprawek lub uzupe³nieñ, je¿eli uniemo¿liwia to lub istotnie wstrzymuje realizacjê okre¶lonego rodzaju prac maj±cych wp³yw na zmianê terminu realizacji - zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia. 5) Zaistnienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci spowodowanych sytuacja finansow±, zdolno¶ciami p³atniczymi lub warunkami organizacyjnymi b±d¼ okoliczno¶ciami, które nie by³y mo¿liwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mog± ulec termin realizacji umowy b±d¼ terminy wynikaj±ce z harmonogramów p³atno¶ci, 6) Gdy zaistnieje inna, niemo¿liwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczno¶æ prawna, ekonomiczna lub techniczna, za któr± ¿adna ze stron nie ponosi odpowiedzialno¶ci, skutkuj±ca brakiem mo¿liwo¶ci nale¿ytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia. W tym przypadku zmiany umowy mog± nast±piæ równie¿ w przypadku przerwania dofinansowania projektu ze ¶rodków europejskich. 7. Wszelkie zmiany umowy wymagaj± zgody obu stron i formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. 8. Je¿eli wyst±pi± zmiany w strukturze organizacyjnej Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, dotycz±ce okre¶lonych w umowie nazw, adresów, podleg³o¶ci, rachunków bankowych, strony niezw³ocznie informuj± pisemnie o tych zmianach. Zmiany takie nie wymagaj± formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie Sekcja Zamówieñ Publicznych i Funduszy Pomocowych ul. Partyzantów 6-8, 10-521 Olsztyn..

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 28.03.2011 godzina 13:00, miejsce: Komenda Wojewódzka Policji Sekretariat Wydzia³u Zaopatrzenia i Inwestycji ul. Pstrowskiego 3, 10-049 Olsztyn..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Projekt wspó³finansowany ze ¶rodków pomocowych Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury na lata 2007-2013 w ramach Osi Priorytetowej 4 - Rozwój, restrukturyzacja rewitalizacja miast Dzia³anie 4.2 - Rewitalizacja miast ..

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.