eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Dostawa części zamiennych i akcesoriów do pojazdów i silników (zamówienie z podziałem na 5 części)

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-04-28

Ogłoszenie nr 75922 - 2017 z dnia 2017-04-28 r.

Rzeszów: Dostawa części zamiennych i akcesoriów do pojazdów i silników (zamówienie z podziałem na 5 części)
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 41675 - 2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 46978 - 2017


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Nie dotyczy
Informacje dodatkowe:Nie dotyczy

I. 1) NAZWA I ADRES: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie, krajowy numer identyfikacyjny 18069037300000, ul. ul. Krakowska  11 B, 35-111   Rzeszów, państwo Polska, woj. podkarpackie, tel. 261 15 56 59, faks 261 15 63 85, e-mail zamowienia34wog@ron.mil.pl
Adres strony internetowej (URL): www.34wog.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: jednostka wojskowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę): Nie dotyczy

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa części zamiennych i akcesoriów do pojazdów i silników (zamówienie z podziałem na 5 części)

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP/20/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia stanowi sukcesywną dostawę części zamiennych i akcesoriów do pojazdów i silników. 2. Przedmiot zamówienia podzielony został na 5 następujących części (zadań): 1) Część nr 1 (zadanie nr 1): dostawa części zamiennych do pojazdów marki STAR 200, 266, 944. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1A do SIWZ. Załącznik ten stanowi równocześnie formularz kalkulacji ceny ofertowej dla zadania nr 1. 2) Część nr 2 (zadanie nr 2): dostawa części zamiennych do pojazdów marki HONKER, TARPAN, LUBLIN. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1B do SIWZ. Załącznik ten stanowi równocześnie formularz kalkulacji ceny ofertowej dla zadania nr 2. 3) Część nr 3 (zadanie nr 3): dostawa filtrów oleju, paliwa, powietrza. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1C do SIWZ. Załącznik ten stanowi równocześnie formularz kalkulacji ceny ofertowej dla zadania nr 3. 4) Część nr 4 (zadanie nr 4): dostawa opon, dętek, ochraniaczy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1D do SIWZ. Załącznik ten stanowi równocześnie formularz kalkulacji ceny ofertowej dla zadania nr 4 5) Część nr 5 (zadanie nr 5): dostawa akumulatorów do pojazdów samochodowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1E do SIWZ. Załącznik ten stanowi równocześnie formularz kalkulacji ceny ofertowej dla zadania nr 5. 3. Przedmiot zamówienia, o których mowa w ust. 2 musi być fabrycznie nowy, przez co rozumieć należy części zamienne posiadające bieżący rok produkcji (2017) lub poprzedni (2016) - jednakże data ich produkcji nie może być wcześniejsze niż 12 miesięcy wstecz licząc od dnia dostawy z zastrzeżeniem ust. 6. 4. Części zamienne, o których mowa w ust. 2 muszą być wolne od wad i nie mogą nosić śladów używania i uszkodzenia. Części regenerowane dopuszcza się w zadaniu nr 1 STAR dla następujących pozycji Załącznika nr 1A.: 12, 35, 39, 40, 86, 87 oraz w zadaniu nr 2 TARPAN, HONKER, LUBLIN dla następujących pozycji Załącznika nr 1B: 41, 44, 149, 207, 213, 215, 216, 217, 218. 5. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczone części zamienne na okres minimum 12 miesięcy od momentu przyjęcia części zamiennych przez Zamawiającego z zastrzeżeniem ust. 6. 6. Na akumulatory gwarancja ma wynosić minimum 24 miesiące, karty gwarancyjne dostarczyć wraz z akumulatorami, rok produkcji akumulatorów nie później niż czwarty kwartał 2016 roku. 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy nie zdaje akumulatorów zużytych. 7. Części zamienne mają być zakonserwowane w taki sposób, aby umożliwić ich przechowywanie w magazynach nieogrzewanych przez minimum 12 miesięcy. Na każdym opakowaniu w sposób trwały musi być umieszczona informacja producenta, tzw. etykieta opakowania. Na etykiecie każdego opakowania musi być podana nazwa materiału, katalog oraz nazwa producenta. Wszystkie te informacje powinny być napisane w języku polskim. 8. Przedmiot zamówienia dostarczany będzie sukcesywnie - maksymalnie 4 dostawy, przez okres od daty udzielenia zamówienia (zawarcia umowy) do 31 lipca 2017 r. (dotyczy każdego z zadań). 9. Zamawiający zastrzega sobie, w ramach zaproponowanej ceny ofertowej w zakresie poszczególnego zadania, możliwość dokonywania zmian ilościowych, w poszczególnych rodzajach części zamiennych, polegających na przesunięciach pomiędzy poszczególnymi pozycjami Załącznika kalkulującego cenę ofertową na realizację danego zadania, stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, przy zachowaniu cen jednostkowych podanych w ofercie. Przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami Załącznika nie mogą przekroczyć 20% zobowiązań Zamawiającego wynikających z umowy. Zamawiający zastrzega sobie również prawo do niezrealizowania całości zamówienia w ramach danego zadania - zmniejszenie wielkości przedmiotu umowy o nie więcej niż 20%. 10. Wykonawca w okresie objętym gwarancją odpowiada za braki lub wady fizyczne przedmiotu zamówienia i ponosi z tego tytułu wszelkie zobowiązania i odpowiedzialność wynikające z postanowień umowy. Zamawiający może odmówić przyjęcia części zamiennych ze względu na niezgodny z warunkami umowy rodzaj i ilość przedmiotu zamówienia. Zamawiający może według swojego wyboru odmówić przyjęcia całej partii części zamiennych, w której znajdują się towary z wadami lub odmówić przyjęcia z całej partii tylko tych części zamiennych, które posiadają wady i zażądać wymiany na części wolne od wad. W przypadku wykrycia wad Wykonawca zobowiązany jest w terminie do 5 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego wady dokonać wymiany części zamiennych wadliwych na części zamienne wolne od wad na własny koszt. Dostarczone w ramach wymiany o której mowa w zdaniu poprzedzającym części zamienne powinny pochodzić z bieżącej produkcji. 11. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot zamówienia, na własny koszt i ryzyko (Koszt transportu przedmiotu zamówienia oraz jego rozładunku ponosi Wykonawca), w miejsce wskazane przez Zamawiającego - magazyny położone w: 1) Rzeszowie, 2) Jarosławiu, 3) Nisku, 4) Żurawicy. 12. Cena jednostkowa przedmiotu zamówienia musi być mniejsza od kwoty 3500 zł brutto/szt.(j.m.) - nie może być równia i większa od kwoty 3500 zł brutto. W przypadku, gdy zaoferowana cena jednostkowa będzie równa lub większa od kwoty 3,5 tys. zł brutto - oferta podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 13. Uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień nie uregulowanych zapisami niniejszego Rozdziału stanowi również Projekt umowy

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 34300000-0
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

Nie dotyczy

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1   NAZWA: Część nr 1 (zadanie nr 1): dostawa części zamiennych do pojazdów marki STAR 200, 266, 944
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT184276.42
Walutapln


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert3
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe STARKOP L. Kucharski SpółkaJana,  ,  Al. Wyzwolena 74C,  27-200,  Starachowice,  kraj/woj. świętokrzyskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 219791.15
Oferta z najniższą ceną/kosztem 219791.15
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 248752.14
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Nie dotyczy

CZĘŚĆ NR: 2   NAZWA: Część nr 2 (zadanie nr 2): dostawa części zamiennych do pojazdów marki HONKER, TARPAN, LUBLIN
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT157834.96
Walutapln


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert3
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Firma Handlowo Usługowa MOTOPOL Grzegorz Alfut,  ,  Studzieniec 2,  09-200,  Sierpc,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 149142.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 149142.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 167652.84
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Nie dotyczy

CZĘŚĆ NR: 3   NAZWA: Część nr 3 (zadanie nr 3): dostawa filtrów oleju, paliwa, powietrza
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT24298.37
Walutapln


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert9
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
MOTORPOL Sławomir Falkowski,  ,  ul Traugutta 2,  59-300,  Lubin,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 19835.58
Oferta z najniższą ceną/kosztem 17442.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 55010.01
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Nie dotyczy

CZĘŚĆ NR: 4   NAZWA: Część nr 4 (zadanie nr 4): dostawa opon, dętek, ochraniaczy
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT63385.37
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert5
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Moto Budrex Sp. z o.o.,  ,  ul. Grunwaldzka 291,  85-001,  Bydgoszcz,  kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 75981.71
Oferta z najniższą ceną/kosztem 75981.71
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 101992.20
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Nie dotyczy

CZĘŚĆ NR: 5   NAZWA: : Część nr 5 (zadanie nr 5): dostawa akumulatorów do pojazdów samochodowych
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT14177.24
Walutapln


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert4
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
AUTOCRAFT Sp. z o.o.,  ,  ul. 8-go Marca 12,  42-300,  Myszków,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 26525.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 26525.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 42053.00
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: Nie dotyczy


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.