To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-03-02
Poznań: Świadczenie usług prawniczych na rzecz Miasta
Numer ogłoszenia: 63924 - 2012; data zamieszczenia: 02.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 40876 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Poznań, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8785210, faks 61 878 50 85.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawniczych na rzecz Miasta.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1. Świadczenie usług prawniczych na rzecz Miasta pozostających w związku: 1) z postępowaniem zmierzającym do dokonania planowanej pomiędzy Miastem a inwestorem: Centrum Łacina sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, w tym działającym przez inwestora zastępczego: Apsys Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zamiany nieruchomości gruntowych położonych na obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Rataje - Łacina część A w Poznaniu, obowiązującym na podstawie uchwały Rady Miasta Poznania Nr CI-1149-IV-2006 z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Rataje - Łacina część A w Poznaniu; 2) planowaną przez Spółkę Centrum Łacina Sp. z o.o., inwestycją na obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Rataje -Łacina część A w Poznaniu i związanych z tą inwestycją umów współpracy zawartych przez Inwestora z Miastem Poznań. 2. W ramach świadczenia usług prawniczych, o których mowa w ust. 1 Kancelaria zobowiązuje się do: 1) opracowania lub udzielania konsultacji prawnych dotyczących aneksów do zawartego Porozumienia z dnia 9 kwietnia 2009 r. pomiędzy Miastem Poznań a Centrum Łacina spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w przedmiocie podsumowania dotychczasowych ustaleń oraz określenia dalszych zasad współpracy dotyczących planowanej przez Miasto Poznań i Inwestora zamiany nieruchomości gruntowych; 2) opracowania aneksów do Umowy Partycypacyjnej nr GKM.IV-3420-130-06, zawartej w Poznaniu w dniu 22 sierpnia 2006 roku, dotyczącej partycypacji związanej z inwestycjami planowanymi przez Centrum Łacina Sp. z o.o. na obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Rataje-Łacina część A w Poznaniu; 3) świadczenia niezbędnej pomocy prawnej przy opracowaniu koniecznych załączników do Umowy Partycypacyjnej oraz konsultowania tychże dokumentów z Miastem; 4) opiniowania, konsultowania lub opracowania propozycji zmian do negocjowanych umów, porozumień lub aneksów do nich; 5) udzielania wyjaśnień, sporządzania opinii i analiz prawnych w zakresie objętym przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym analiz na gruncie regulacji prawa administracyjnego, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zagadnień prawnopodatkowych (w szczególności w zakresie podatku VAT); 6) sporządzania w niezbędnym zakresie projektów odpowiedzi na podstawie dostarczonych przez Miasto dokumentów; 7) prowadzenia bieżących wyjaśnień i konsultacji prawnych; 8) udziału w spotkaniach negocjacyjnych z Centrum Łacina sp. z o.o., których przedmiotem jest świadczenie usług określonych w § 1 ust. 1. 3. Zamówienie obejmuje świadczenie przez wykonawcę usług w wymiarze 250 godzin pracy prawników zatrudnionych przy realizacji zamówienia. 4. Zamawiający przewiduje możliwość w miarę jego bieżących potrzeb zmniejszenia liczby godzin, o której mowa w pkt 3, jednak w zakresie nie większym niż do pułapu 50% tejże liczby. 5. Wykonawca nie będzie dochodził żadnych roszczeń z tytułu zmniejszenia wynagrodzenia na skutek zmniejszenia liczby godzin świadczenia usług tj. niewykorzystania maksymalnej liczby godzin, o której mowa w ust. 3..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna Spółka Komandytowa, ul. Strusia 10, 60-711 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 113821,13 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 129150,00
Oferta z najniższą ceną: 129150,00 / Oferta z najwyższą ceną: 129150,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z treścią załącznika do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. 10 nr 12 poz. 68) usługi prawnicze są usługami niepriorytetowymi. Zgodnie z tym przepisem ustawodawca dopuszcza udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki także w innych przypadkach aniżeli wymienione w art. 67 ust.1, gdyby wszczęcie postępowania w innym trybie mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Przyjęcie ww. trybu procedowania w ww. zakresie jest uzasadnione biorąc pod uwagę złożoność projektu inwestycyjnego (którego dotyczy pomoc prawna), a co za tym idzie dokładnej znajomości poprzednich etapów negocjacji i współpracy z Centrum Łacina sp. z o.o. i działającym jako inwestor zastępczy Apsys Polska sp. z o.o. Kancelaria Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna Spółka komandytowa brała czynny udział w opiniowaniu Porozumienia z dnia 09.04 2009r. w przedmiocie podsumowania dotychczasowych ustaleń oraz określenia dalszych zasad współpracy dotyczących planowanej przez Miasto Poznań i Inwestora zamiany nieruchomości gruntowych; jak również w przygotowaniu i opiniowaniu wszystkich powstałych później aneksów do w/w porozumienia oraz Umowy Partycypacyjnej nr GKM.IV/3420-130/06, z dnia 22 sierpnia 2006 roku. Ponadto Kancelaria uczestniczyła w przygotowaniu innych projektów odpowiedzi do spółki Apsys Polska, działającej jako inwestor zastępczy na przestrzeni lat 2009 - 2010. Przedmiotowe usługi były świadczone na podstawie umowy Nr GN.III/3420-172/09 z dnia 30 października 2009r. oraz umowy nr GN.III/3420-33/2010 z dnia 02.03.2010r. umowy Nr GKM.II/3420-9/Fn 0574/2010 z dnia 15.02.2010r oraz umowy Nr GN.XV/2012-32/06 Fn 2371/11 z dnia 30.05.2011r. Z uwagi na konieczność kontynuowania negocjacji z spółką Centrum Łacina oraz Spółką Apsys Polska, działającą jako inwestor zapstępczy, przy wsparciu kancelarii prawniczej nie jest możliwe procedowanie w innym przewidzianym Prawem zamówień publicznych trybie w celu wyłonienia wykonawcy przedmiotowych usług. Ponadto wybór wykonawcy innego aniżeli kancelaria prawnicza Dr Krystian Ziemski & Partners wiązałby się z koniecznością poniesienia wysokich kosztów zaangażowania pracowników tut. Wydziału oraz straty czasowej na zapoznanie nowego wykonawcy z meritum sprawy, który mógłby być wykorzystany na finalizowanie negocjacji z ww. inwestorem. Stopień złożoności sprawy negocjacji obrazuje ilość tomów akt dokumentacji, która obecnie wnosi 22 sztuki w zakresie dotyczącym samej zamiany nieruchomości. Proces wdrożenia nowego wykonawcy obejmować będzie bowiem nie tylko zapoznanie się przez niego z aktami sprawy, ale będzie wymagał współpracy ze strony pracowników WGN UMP. Czas, który nowa kancelaria musiałaby poświęcić na zapoznanie się z aktami i wyciągnięcie wniosków z podejmowanych w procesie zamiany nieruchomości decyzji szacuje się na kilka miesięcy. Spowodować może to istotne opóźnienie w finalizowaniu długoletnichi trudnych negocjacji z kontrahentem Miasta Poznania, co może pozostać nie bez wpływu na jego decyzję co do dalszego postępowania w sprawie bądź nawet co do odstąpienia od negocjacji. Pozyskanie nieruchomości objętych procesem zamiany jest kluczowe dla Miasta Poznania ze względu na przejęcie do Zasobu Miasta, nieruchomości przewidzianych dla realizacji celów publicznych (w tym m. in. nowych układów komunikacyjnych). Natomiast finalizacja tego procesu nie może odbyć się bez zakończenia kwestii negocjacji ostatecznych zapisów Umowy Partycypacyjnej, gdyż od tego ww. inwestor uzależnia dokonanie zamiany nieruchomości. Obydwie czynności (podpisanie umowy zamiany i umowy partycypacyjnej) mają być dokonane jednocześnie, tak więc proces negocjacji, przy udziale ww. kancelarii winien być równocześnie zakończony. Dnia 31 marca 2012r. upływa wyznaczony przez strony porozumienia z dnia 9 kwietnia 2009r. termin zawarcia Przedwstępnej Umowy Zamiany Nieruchomości. Proces negocjacji z inwestorem w zakresie podpisania przedwstępnej umowy zamiany oraz umowy partycypacyjnej musi ostatecznie zostać zakończony w okresie obowiązywania operatów szacunkowych sporządzonych wspólnie przez REMIN Janusz Walczak i spółkę PROJNORM. Operaty powyższe sporządzone dla celów zamiany obejmującej nieruchomości przeznaczone pod drogi tracą aktualność dnia 19 maja 2012r. Dalszym etapem negocjacji uzależnionym od efektów wyżej opisanych działań będzie ustalenie zapisów ostatecznej umowy zamiany nieruchomości. Wobec powyższego zastosowanie wyżej wskazanego trybu procedowania w postępowaniu o udzielnie przedmiotowego zamówienia jest uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Zakup sprzętu komputerowego
- Świadczenie usług polegających na przeglądzie technicznym, konserwacji, kontroli szczelności urządzeń wentylacyjnych, chłodniczych, klimatyzacyjnych w pomieszczeniach GPSK.
- Zakup i dostawa odczynników do oznaczania Hemoglobiny glikowanej met. HPLC z dzierżawą aparatów dla laboratoriów USK w Poznaniu oraz testów ELISA
- Przeglądy sprzętu medycznego - Filia nr 2
- Malowanie pomieszczeń budynku B II Oddziału ZUS w Poznaniu, ul. Starołęcka 31.
- Zakup sprzętu medycznego jedno i wielorazowego użytku oraz akcesoriów do aparatury medycznej wykorzystywanej przez zespoły ratownictwa medycznego
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług kontroli związanych z badaniem zamówień publicznych weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Usługa doradztwa prawnego dla Projektu Muzeum Otwarte - Faza II modernizacji Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi, budynki "A" i "C" zlokalizowane na Placu Wolności w Łodzi
- Wsparcie prawnika w punkcie informacyjnym w Centrum Integracji Cudzoziemców w Pile
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.