eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głogów › Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Głogów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-28

Głogów: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Głogów
Numer ogłoszenia: 59881 - 2015; data zamieszczenia: 28.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głogów , ul. Słodowa 2b, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 836 55 55, faks 076 836 55 67.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugglogow.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Głogów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Głogów wg Wspólnego Słownika Zamówień: CPV 90.65.00.00 - 8, CPV 90.51.20.00 - 9, CPV 45.26.26.60 - 5. 2.Zadanie jest współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. 3. Zakres usługi obejmuje demontaż płyt cementowo-azbestwych płaskich i falistych pochodzących z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych zlokalizowanych na terenie gminy Głogów (zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ) oraz pakowanie, załadunek, transport zdjętych płyt cementowo-azbestwych, płaskich i falistych, w tym zdjętych przez właścicieli z dachów budynków mieszkalnych lub gospodarczych w okresie poprzedzającym postępowanie przetargowe i ich unieszkodliwienie na przystosowanym do tego celu składowisku odpadów niebezpiecznych. Dane dotyczące wykonywanej usługi: 1. Szacunkowa ilość azbestu przewidziana do unieszkodliwienia: a) 2934,6 m2, co stanowi 58,61 Mg, obejmujące demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie płyt azbestowych, b) 1660,14 m2, co stanowi 33,20 Mg, obejmujące opakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwienie zdemontowanych płyt azbestowych, c)Łącznie 4594,74 m2 płyt cementowo-azbestowych, co stanowi 91,82 Mg wyrobów zawierających azbest. W związku z dużą rozbieżnością wagi 1 m2 płyty azbestowo-cementowej zawierającej azbest wahającej się w zakresie od 11 kg do 26 a nawet 32 kg, do obliczeń przyjęto, że waga 1 m2 płyty azbestowo-cementowej wynosi 20 kg. 2. Wskazane ilości mogą ulec zmianie na skutek dokonania faktycznego pomiaru powierzchni oraz masy usuwanych wyrobów podczas realizacji zadania. Wykaz nieruchomości, z których planowane jest usunięcie wyborów zawierających azbest opracowano na podstawie wniosków złożonych przez zainteresowanych właścicieli i stanowi on załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia: a) Demontaż - usuwanie elementów pokryć dachowych budynków mieszkalnych i gospodarczych wykonanych z wyrobów zawierających azbest, b)Zbieranie i zabezpieczenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) Ważenie zdemontowanych i zeskładowanych (w przypadku nieruchomości, które dokonały zdjęcia wyrobów zawierających azbest w okresie poprzedzającym postępowanie przetargowe) płyt azbestowo-cementowych płaskich lub falistych przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń Wykonawcy - z przeprowadzonej czynności ważenia należy sporządzić protokół, zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy (załącznik nr 7 do SIWZ), d) Przygotowanie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest do transportu i ich załadunek, e) Uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z odpadów zawierających azbest oraz oczyszczenie go z pyłu azbestowego w sposób uniemożliwiający emisję pyłu do środowiska, f) Transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsca ich unieszkodliwiania środkami transportu posiadającymi odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów, g) Przekazanie zebranych odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów. 4. Wszystkie prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest Wykonawca jest zobowiązany realizować w porozumieniu z właścicielami nieruchomości w zakresie terminu realizacji usługi. Wykonawca ma obowiązek poinformowania mieszkańców z 3-dniowym wyprzedzeniem o dokładnym terminie prowadzenia robót. 5. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu: a) kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973). UWAGA! Karty przekazania odpadów powinny być sporządzone w 4 egzemplarzach (dla każdej z nieruchomości objętej realizacją usługi): dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla właściciela nieruchomości i dla odbiorcy odpadu. Waga z karty przekazania odpadów na składowisko musi być równa wadze z protokołów częściowych, o których mowa w rozdziale III, podrozdziale 2, ust. 3 SIWZ, b) Oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów zawierających azbest, zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649), c) Protokołów, o których mowa w Rozdziale III, podrozdziale 2, ust. 3 dla każdej z nieruchomości objętej realizacją zadania, zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy (załącznik nr 7 do SIWZ), d) Zbiorczego wykazu nieruchomości, z których zostały odebrane wyroby zwierające azbest wraz z podaniem ilości zdemontowanych lub odebranych wyrobów zwierających azbest oraz zbiorczym zestawieniem kart przekazania odpadu w wersji papierowej i elektronicznej, e)Dokumentacji fotograficznej w formie papierowej oraz elektronicznej (na płycie CD) każdego usuniętego pokrycia dachowego z elementów zawierających azbest (przed i po wykonaniu prac), wykonanej w sposób umożliwiający identyfikację nieruchomości (2-4 fotografie charakteryzujące zakres wykonywanych prac i obiekt budowlany wymieniony w wykazie - załącznik nr 6 do SIWZ, wraz z podaniem miejscowości i adresu nieruchomości). Dokumentacja fotograficzna dotyczy także nieruchomości, gdzie wyroby zawierające azbest są zeskładowane na posesji z opisem analogicznym, jak powyżej. 6. Szczegółowe informacje dotyczące dokumentów, które Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu po zakończeniu realizacji zadania zostały określone w Załączniku nr 7 do SIWZ (wzór umowy). 7. Wykonawcy zobowiązany jest do zgłoszenia właściwemu organowi nadzoru budowlanego, Okręgowemu Inspektorowi Pracy i Państwowemu Inspektorowi Sanitarnemu zamiaru przystąpienia do wykonania prac demontażowych, zgodnie z § 6 ust. 2-3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zwierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649). 8. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia planu pracy i bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przed przystąpieniem do wykonywania prac, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zwierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649). 9. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest może nastąpić wyłącznie na najbliższym składowisku odpadów niebezpiecznych (uwzględniając hierarchię postępowania z odpadami oraz najlepszą dostępną technikę lub technologię, o której mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska), którego zarządzający posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych. 10. Ładunek materiałów zawierających azbest powinien być szczelnie zapakowany, oznakowany i zabezpieczony przed wstrząsami, przewracaniem lub wypadnięciem z pojazdu, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004, Nr 71, poz. 649 ze zm.). 11. Wszelkie działania i czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia. 12. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania i przekazania Zamawiającemu. 13. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przeprowadził szczegółową wizję w terenie miejsc wykonania usługi, w celu ustalenia pełnego zakresu prac związanych z przygotowaniem oferty i realizacją zamówienia. Zamawiający nie przewiduje zebrania z Wykonawcami. 14. Za szkody powstałe w czasie prowadzenia robót odpowiada Wykonawca. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność cywilną oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.65.00.00 - Usługi usuwania azbestu 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca jest zobowiązany do posiadania ważnego (aktualnego) zezwolenia na transport odpadów wydanego albo na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) albo wydanego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21),

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, przynajmniej 2 zamówienia o podobnym zakresie i wartości nie mniejszej niż 15 000,00 zł każda.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej 2 osobami posiadającymi odpowiednie przeszkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę, co najmniej 50.000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - Termin płatności faktur - 3

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wraz z określeniem warunków takich zmian zawarta jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugglogow.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.ugglogow.com.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Głogów, ul. Słodowa 2b, 67-200 Głogów, sekretariat, pokój nr 14, III p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.