eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wolin › PRZEBUDOWA WRAZ Z MODERNIZACJĄ WIEJSKIEGO OŚRODKA KULTURY W MIEJSCOWOŚCI WISEŁKA

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-11-16

Ogłoszenie nr 560228290-N-2020 z dnia 16-11-2020 r.

Wolin: PRZEBUDOWA WRAZ Z MODERNIZACJĄ WIEJSKIEGO OŚRODKA KULTURY W MIEJSCOWOŚCI WISEŁKA
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Operacja pn. "Przebudowa wraz z modernizacją Wiejskiego Ośrodka Kultury w miejscowości Wisełka" mająca na celu rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury kulturalnej na terenie Gminy Wolin oraz poprawę jakości życia mieszkańców w ramach wspierania rozwoju lokalnego, poprzez przebudowę wiejskiego ośrodka kultury w Wisełce, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania "Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, operacja typu "Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 526876-N-2020,z dnia 26.03.2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540065853-N- 2020; 540089870-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510111445-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gminne Centrum Kultury, Sportu, Turystyki i Rekreacji w Wolinie, Krajowy numer identyfikacyjny 28744400000000, ul. ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 91 32 20 871, e-mail mok@wolin.pl, faks 91 32 20 873.
Adres strony internetowej (url): www.osrodek-kultury.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

PRZEBUDOWA WRAZ Z MODERNIZACJĄ WIEJSKIEGO OŚRODKA KULTURY W MIEJSCOWOŚCI WISEŁKA

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.8.2020.HP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotowe zadanie obejmuje wykonanie zadania pn. Przebudowa wraz z modernizacją Wiejskiego Ośrodka Kultury w miejscowości Wisełka. Wiejski Ośrodek Kultury w Wisełce, zlokalizowany jest przy ul. Nadmorskiej 1 w Wisełce , na działce nr 43, w obrębie geodezyjnym 0001 Wisełka. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej. Powierzchnia zabudowy 355 m 2. Obiekt składa się z 3 kondygnacji : ? piwnicy, w której znajduje się kotłownia, ? parteru pełniącego rolę Ośrodka Kultury i Biblioteki ? pietra mieszkalnego. 2. W zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wchodzi: 1) rozebranie i wykonanie nowych posadzek, z ułożeniem wykładziny pcv homogenicznej/terakoty; 2) uzupełnienie ścian murowanych, budowa ścianek działowych z płyt GK; 3) przetarcie istniejących tynków, wraz z uzupełnieniami, gładziami oraz malowaniem i układaniem płytek na ścianach w pomieszczeniach sanitarnych; 4) wymiana instalacji elektrycznej, montaż opraw oświetleniowych, tablicy rozdzielczej; 5) wymiana instalacji wod-kan i co wraz z montażem nowych urządzeń sanitarnych, pompy ciepła oraz wyposażenia łazienek; 6) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej; 7) wykonanie izolacji fundamentów; 8) wykonanie docieplenia budynku płytami styropianowymi wraz z elewacją ; 9) wykonanie rampy podjazdowej dla niepełnosprawnych. 3.Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w Tomie II - IV SIWZ. UWAGA: Zadanie pn. Przebudowa wraz z modernizacją Wiejskiego Ośrodka Kultury w miejscowości Wisełka, nie uwzględnia wykonania instalacji teletechnicznych objętych Koncepcją projektową robót budowlanych .


II.4) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:

45453100-8,

45262311-4,

45320000-6,

45442100-8,

45443000-4,

45431000-7,

45311200-2,

45300000-0,

45330000-9,

45321000-3,

45432000-4

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od daty zawarcia umowy do dnia 10.09.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
03/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana zakresu rzeczowego i wartości umowy zgodnie z uzasadnieniem zawartym w Sekcji V pkt 3) uzasadnienia

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Dot. przesłanek wynikających z art. 144 ust. 1 pkt 2 . I. Wykonanie robót budowalnych dodatkowych zgodnie z protokołem konieczności Nr 1. 1. Po demontażu istniejących warstw posadzek zgodnie z przyjętymi założeniami w Opracowaniu Koncepcyjno - Projektowym , stwierdzono niewystarczającą wysokość otworów w świetle ościeżnic, wymaganych do wykonania stolarki drzwiowej zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi (minimalne światło ościeżnicy 2.Om/wymiar otworu drzwiowego minimum 2.12 m). W celu uniknięcia ingerencji w konstrukcje obiektu tj. podniesienia wszystkich istniejących nadproży drzwiowych, wykonania szczegółowej ekspertyzy konstrukcji obiektu wraz z opracowaniem stosownej dokumentacji branży konstrukcyjnej, przyjęto zamiennie rozwiązanie związane z obniżeniem poziomu posadzki o dodatkowe 25 cm. Po skuciu posadzki w pomieszczeniu w.c. nr 1.3 i 1.2 dokonano odsłonięcia poziomych przewodów kanalizacji sanitarnej. Stwierdzono zły stan instalacji nie gwarantujący bezawaryjnej pracy instalacji, stwierdzono nieszczelności na kielichach oraz rur żeliwnych. Ponadto instalacja nie pozwała na obniżenie posadzek do zakładanego poziomu zmiana instalacji i obniżenie jej pozwoliło na wykonanie posadzki na planowanej rzędnej. Z uwagi na możliwość zastosowania bardziej pewnych rozwiązań w postaci rur kanalizacyjnych z PCV łącznych na kielichy z uszczelkami gumowymi podjęto decyzję o wymianie instalacji na nową wykonaną z rur PCV SN8 średnicy 110 i 160 mm. 2. Opis przyjętego rozwiązania: demontaż dodatkowej warstwy chudego betonu, usunięcie nadmiaru piasku drobnego, demontaż istniejących kanałów instalacyjnych, demontaż stopnia podestu zewnętrznego, wywóz wraz z utylizacją nadmiaru gruzu, wykonanie podbudowy cementowej o gr. 4 cm, wymiana poziomów kanalizacyjnych. Zakres w/w robót nie był objęty zamówieniem podstawowym. Zakres zamówienia podstawowego nie obejmował wymiany poziomów kanalizacyjnych oraz obniżenia posadzki do poziomu, który został ustalony dopiero w trakcie prowadzenia robót budowlanych. Zrealizowanie tych robót stało się niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Ich niewykonanie uniemożliwiłoby montaż stolarki drzwiowej zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi. Uzasadnione było aby stosowne roboty wykonał ten sam Wykonawca, który realizuje zamówienie podstawowe. Omawiane roboty dodatkowe związane były z wykonaniem posadzki, która stanowiła element zamówienia podstawowego. 3. Powyższe zamiany mają wpływ na wartość robót. Zgodnie z kosztorysami wartość robót dodatkowych branży ogólnobudowlanej i sanitarnej wyniosła 39 105,55 zł netto (słownie : trzydzieści dziewięć tysięcy sto pięć 55/100). Wykonanie wyżej opisanych robót budowlanych ( według Protokołu konieczności nr 1 ) spowodowało wydłużenie terminu realizacji umowy do dnia 28.09.2020 r. Zarówno opinia kierownika budowy, Inspektora Nadzoru realizowanej inwestycji jak i stanowisko przedstawiciela inwestora wskazywały na zasadność zlecenia wykonania wymienionych prac co zostało potwierdzone protokołem konieczności . II. Wykonanie robót dodatkowych zgodnie z Protokołem konieczności nr 2 1. Wykonano wzmocnienie istniejących ceglanych nadproży łukowych ścian zewnętrznych.Przyjęto następujące rozwiązanie: W związku z aktualnym stanem technicznym nadproży tj. wystąpienie licznych spękań, zarysowań a nawet szczelin, przyjęto wariant wprowadzenia stalowych kątowników odciążających. Elementy stalowe o stosownych wymiarach zostały umieszczone w spoinie muru w strefie podparcia stropu. 2. Wykonano nadproża stalowe 2xlPE 220 w zamian za projektowane nadproża tylu "L". Mając na uwadze okoliczność poszerzenia otworów drzwiowych w toaletach oraz zły stan techniczny słupa wykonanego z cegły pełnej, przyjęto wariant wykonania nadproża stalowego z dwóch skręconych ze sobą kształtowników stalowych typu IPE220 zamiennie do projektowanych nadproży prefabrykowanych typu "L". Zakres w/w robót (zgodnie z Protokołem konieczności nr 2) nie był objęty zamówieniem podstawowym. Konieczność wzmocnienia nadproży łukowych ścian zewnętrznych oraz wykonanie nadproża stalowego w planowanej technologii kształtowników 2xlPE 220, pojawiła się na etapie prowadzenia robót budowlanych, po przeprowadzeniu robót rozbiórkowych. Wykonanie tych robót stało się niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Uzasadnione było aby te roboty wykonał ten sam Wykonawca. Powyższe zamiany mają wpływ na wartość robót. Zgodnie z kosztorysem wartość tych robót dodatkowych wynosi 21.870,70zł netto. Wykonanie prac opisanych Protokole konieczności nr 2 spowoduje wydłużenie terminu realizacji inwestycji do dnia 07.10 2020 r. Zmiana Wykonawcy dla realizacji wyżej opisanych robót budowlanych ( Protokół konieczności nr 1 i nr 2) nie mogła zostać dokonana z powodów technicznych i ekonomicznych. Wprowadzenie nowego Wykonawcy spowodowałoby konieczność demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego Wykonawcy, na czas wykonywania robót dodatkowych. Zamawiający poniósłby dodatkowe koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia w czasie wyboru nowego Wykonawcy. Jednocześnie zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność wynikającą z konieczności przeprowadzenia dodatkowej procedury wyłonienia Wykonawcy robót dodatkowych, co wpłynęłoby na konieczność wydłużenia terminu realizacji umowy, ponad termin ustalony z wykonawcą zamówienia podstawowego. Jednocześnie powstałyby trudności z odpowiedzialnością z tytułu gwarancji za wykonane roboty budowlane oraz roszczeń za wady przedmiotu zamówienia. Zarówno opinia kierownika budowy, Inspektora Nadzoru realizowanej inwestycji jak i stanowisko przedstawiciela inwestora wskazywały na zasadność zlecenia wykonania wymienionych prac co zostało potwierdzone protokołem konieczności . Łączna wartość robót dodatkowych udzielonych w wyniku zmiany umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. wynosi 60 976,25 zł netto, 75 000,78 zł brutto i nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.