eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Zlecenie usługi produkcji autorskich spotów filmowych prezentujących potencjał i walory gospodarcze Pomorza Zachodniego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-06-15

Ogłoszenie nr 550104127-N-2020 z dnia 15-06-2020 r.

Szczecin: Zlecenie usługi produkcji autorskich spotów filmowych prezentujących potencjał i walory gospodarcze Pomorza Zachodniego. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Oś Priorytetowa I Gospodarka, Innowacje, Nowoczesne Technologie, Działanie 1.14 Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym, nazwa projektu: "Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie - Ster na innowacje"


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 81168780751100, ul. ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 091 44 67 120, e-mail zamowienia.publiczne@wzp.pl, faks 091 44 67 185.
Adres strony internetowej (url): http://bip.wzp.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zlecenie usługi produkcji autorskich spotów filmowych prezentujących potencjał i walory gospodarcze Pomorza Zachodniego.
Numer referencyjny WOiRZL.II.272.27.2020.PB

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zlecenie usługi produkcji trzech autorskich materiałów filmowych prezentujących potencjał i walory gospodarcze Pomorza Zachodniego. Celem zamówienia jest prezentacja potencjału i walorów gospodarczych Pomorza Zachodniego, ukazanie regionu jako silnego gospodarczo, innowacyjnego i otwartego na nowe pomysły biznesowe, ukazanie regionu jako atrakcyjnego miejsca pracy oraz wypoczynku z nowoczesną infrastrukturą, kreatywnymi zasobami ludzkimi, przyjaznego dla mieszkańców oraz odwiedzających i posiadającego doskonałe warunki do inwestowania i prowadzenia biznesu, wzmocnienie pozytywnego wizerunku Pomorza Zachodniego wśród mieszkańców regionu oraz kraju. Głównymi odbiorcami realizowanych materiałów filmowych będą mieszkańcy całego kraju. Grupą pośrednią odbiorców będą mieszkańcy Pomorza Zachodniego.

II.5) Główny Kod CPV: 92111210-7

Dodatkowe kody CPV:

92111250-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 81300.81
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
W ramach umowy wybrany Wykonawca wykona trzy spoty filmowe 30-sekundowe, których celem będzie prezentacja potencjału i walorów gospodarczych Pomorza Zachodniego. Celem promocji będzie ukazanie regionu jako silnego gospodarczo, innowacyjnego i otwartego na nowe pomysły biznesowe, ukazanie regionu jako atrakcyjnego miejsca pracy oraz wypoczynku z nowoczesną infrastrukturą, kreatywnymi zasobami ludzkimi, przyjaznego dla mieszkańców oraz odwiedzających i posiadającego doskonałe warunki do inwestowania i prowadzenia biznesu, wzmocnienie pozytywnego wizerunku Pomorza Zachodniego wśród mieszkańców regionu oraz kraju. Dzięki wykorzystaniu marketingu zintegrowanego przekaz kierowany do odbiorców umożliwi ukazanie regionu, jako silnego i stabilnego gospodarczo, otwartego na innowacje i nowe pomysły biznesowe, ukierunkowanego na rozwój dla MŚP oraz dającego szeroki wachlarz możliwości rozwojowych dla biznesu. Podstawę prawną udzielenia zamówienia firmie "24fps Piotr Krężel" stanowi art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy P.z.p. zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie utworu w klasycznym rozumieniu tego terminu. Materiały filmowe będą dziełami twórczymi i artystycznymi w związku z czym Zamawiający nie narzuca Wykonawcy konieczności użycia określonego sprzętu czy określonych technik filmowych, a co za tym idzie, nie ingeruje w dzieło w zakresie twórczości artystycznej. Zamawiający określi jedynie parametry techniczne materiałów w zakresie danych dotyczących odtwarzania, przetwarzania i emisji materiału filmowego - tj. minimalne wymogi techniczne jakościowe materiału filmowego jako produktu gotowego do odtwarzania i powielania. Realizacja poszczególnych materiałów filmowych będzie obejmować: a) Preprodukcję, a więc etap produkcji filmu poprzedzający okres zdjęciowy, czyli prowadzenie prac przygotowawczych, przygotowanie całościowej koncepcji w tym koncepcji twórczej i artystycznej opartej na koncepcji tematycznej, przygotowanie na tej podstawie autorskiego scenariusza, wybór miejsca kręcenia materiałów filmowych zgodnie z koncepcją i planowanym scenariuszem oraz określenie terminu rozpoczęcia i zakończenia zdjęć. b) Produkcję, a więc etap produkcji filmu oparty na realizacji zdjęć, czyli realizacji założeń poczynionych na etapie preprodukcji. Prace etapu produkcji mogą nie odpowiadać chronologii wydarzeń w scenariuszu, co wymaga określonego typu wyobraźni montażowej, twórczej i artystycznej od realizatora. Kolejność zdjęć ustala się na podstawie autorskiego harmonogramu. Do każdego materiału filmowego Wykonawca opracuje autorski scenariusz, według którego zostanie wykonany materiał filmowy. c) Postprodukcję, a więc etap prac nad realizacją materiału filmowego, który poprzedza przekazanie materiału filmowego do akceptacji Zamawiającego, czyli montaż obrazu, praca nad efektami specjalnymi, korekcja barwna, tworzenie muzyki oraz udźwiękowienie, dodanie napisów w języku polskim - wszystkie wymienione czynności postprodukcyjne są działalnością twórczą i artystyczną ukierunkowaną na konkretny film i całkowicie autorską czynnością Wykonawcy, która musi odzwierciedlać założone w okresie preprodukcji walory artystyczne jakimi ma odznaczać się materiał filmowy będący w opracowywaniu postprodukcyjnym. Pojęcie wartości artystycznej nie należy do definiowanych jednoznacznie, gdyż na wartość artysty i jego uznanie przez konkretnych odbiorców lub jego brak składają się konkretne walory artystyczne właściwe danej kategorii sztuki. Na rozumienie wartości artystycznej w sztuce filmowej składają się przede wszystkim, wszystkie elementy twórcze, które stanowią o ostatecznej wartości dzieła i stanowią potem o stosunku odbiorcy do dzieła autora. Aby dana czynność, w tym przypadku filmy, były dziełem sztuki i działalnością artystyczną muszą spełniać szereg wymogów indywidualności. Przesłanka pierwsza: Mamy do czynienia z indywidualnym wytworem czynności celowej, którego finalnym efektem ma być utwór przekazujący pewną treść w sposób zamierzony, stworzony i kreowany przez twórcę na każdym etapie jego powstawania i charakterystyczny dla twórcy. Piotr Krężel tworząc swoje dzieła spełnia wszystkie przesłanki czynności celowej polegającej na wytworzeniu indywidualnego dzieła filmowego. Piotr Krężel samodzielnie opracowuje koncepcję przekazu wybranej tematyki oraz samodzielnie kreuje każdy element swoich filmów (etapy preprodukcji, produkcji i postprodukcji - opisane wcześniej). W tym rozumieniu jednoznacznie stwierdzamy, że w wyniku celowej czynności powstaje konkretne zamierzone dzieło artystyczne powstałe w wyniku indywidualnej twórczości, a dodatkowo nie jest to czynność okazjonalna ale dziedzina sztuki trwale przez twórcę wykonywana. Przesłanka druga: Dzieło artystyczne nie jest dziełem wykonywanym masowo i dostępnym w masowej produkcji u wielu wykonawców. Filmy Piotra Krężela są wykonywane wyłącznie w ramach jego działalności. Żaden z jego filmów nie podlegał produkcji masowej, nie ma ogólnodostępnej licencji na jego dzieła. Każde z dzieł ma swój zindywidualizowany charakter (tematyka, scenariusz, proces produkcji i postprodukcji) i nie ma możliwości prowadzenia masowej produkcji tych dzieł z uwagi na ich wyżej wskazany charakter. Przesłanka trzecia: Dzieło artystyczne jest związane z procesem twórczym, który wiąże się z pojęciem "artyzmu", czyli sprawność, biegłość, umiejętności w zakresie twórczo-estetycznym ale również w zakresie technicznym do wytworzenia dzieła. Piotr Krężel w swoich dziełach samodzielnie prowadzi proces twórczy w oparciu o koncepcję wszystkich elementów twórczych dla swoich dzieł, a także elementów wykonawczych i postprodukcyjnych nadających dziełu jego indywidualny i wyjątkowy charakter. Pan Piotr Krężel kolejno w ramach procesu wytwarza: koncepcję materiałów najczęściej połączoną z wybranym przez twórcę tematem dzieła, opracowuje scenariusz dla produkcji, który każdorazowo jest indywidualny i jedyny - nie powiela scenariusza dla wielu dzieł, co sprawia, że każdy przygotowany przez niego materiał jest unikatowy. Zgodnie z tematyką, koncepcją i scenariuszem, samodzielnie wybiera plan zdjęciowy, a w razie potrzeby kreuje go, wykorzystując swoje pomysły oraz nieograniczoną kreatywność charakterystyczną tylko dla niego. Na etapie produkcji, opierając się na swoich wcześniejszych wytworach dla danego dzieła, zgodnie z indywidualną dla siebie wyobraźnią (artyzm w odniesieniu do sprawności biegłości i poczucia estetyki) produkuje materiał w postaci nagranych fraz filmowych by ostatecznie posiadać materiał filmowy do dalszej pracy. Ostatecznie twórca w oparciu o swoje umiejętności twórcze, jak wyżej wymienione oraz o swoje umiejętności techniczne przechodzi do ostatniego etapu wytworzenia dzieła i zgodnie ze swoimi umiejętnościami oraz swoim indywidualnym charakterem (statyka, forma wyrazu, konstrukcja filmowa, forma artystyczna), który cechuje tworzenie materiałów filmowych dopasowanych do szczególnej grupy odbiorców jaką są widzowie ogólnodostępnych programów telewizyjnych. Prace te polegają na zindywidualizowanym montażu pozyskanego materiału, wprowadzeniu efektów dźwiękowych, pracą nad barwą oraz grafiką dzieł, oraz tym podobne prace wykończeniowe, które stanowią o ostatecznym wyglądzie unikatowego dzieła. Piotr Krężel nad każdym elementem swoich dzieł pracuje osobiście, ze szczególnym uwzględnieniem elementów kreacji dzieł filmowych skierowanych do tak wymagającego odbiorcy jakim jest widz ogólnodostępnych programów telewizyjnych. Posiada wszelkie niezbędne umiejętności personalne, jako twórca - artysta i techniczne jako rzemieślnik pracy, by samodzielnie wytworzyć swoje dzieła. Z uwagi na indywidualny charakter jego pracy można mówić o charakterystycznych dla Piotra Krężela wytworach. Jego filmy posiadają indywidualny rys produkcji z charakterystyczną dla niego dynamiką obrazu, grafiki i udźwiękowienia oraz samego toku wydarzeń. Materiały filmowe Piotra Krężela charakteryzują się wysokim oddawaniem rzeczywistości, przedstawiających dany temat z pozycji jego bezpośredniego bohatera, jednocześnie realizujących wizję autora całej koncepcji produkcyjnej; specyficzna dla autora dynamika tworzonych dzieł - najczęściej przekazywany temat jest obudowany w dynamiczną formę filmową co przyciąga oglądającego, jednocześnie autor przekazuje wartość tematyczną - co jest charakterystyczne dla Piotra Krężela. Jego połączenia unikalnej formy opowieści z dynamiką w sposób atrakcyjny przekazują informacje dotyczące głównego tematu realizowanego materiału. Potwierdzenie atrakcyjności jego form filmowych odnajdujemy w wysokim, rosnącym rok do roku, zainteresowaniem dotyczącym dzieł autora. Stały wzrost popularności autora jest dowodem na wysoką jakość twórczą spotykającą się z uznaniem ale też na świetne warunki i umiejętności techniczne - co w całokształcie umożliwia wykonanie całości pracy artystycznej bez podwykonawców na bazie indywidualnych umiejętności. Sprowadzając prace Piotra Krężela do procesu twórczego, nie ma wątpliwości co do zajścia tego procesu, co do jego jakości oraz co do umiejętności twórcy. Przesłanka czwarta - Sztuka i wytwór artystyczny nie może stanowić odtwarzania bez procesu twórczego. Piotr Krężel stosując w swoich filmach proces twórczy planowania oraz "obrabiania", przetwarzania materiałów filmowych uzyskanych przez nagranie określonych sekwencji nie odtwarza rzeczywistości bezrefleksyjnie, utrwalając ją tylko w sposób techniczny. Piotr Krężel kreuje swoje materiały w charakterystyczny dla swoich dzieł (wyżej opisany) sposób przez co nie dochodzi do pracy odtwórczej ale do stworzenia dzieła na bazie zdobytych materiałów. Cały proces postprodukcji jest z wiązany wyłącznie z kreacją na potrzeby osiągnięcia zamierzonego, indywidualnego charakteru dzieła. Co w przypadku Piotra Krężela jest charakterystycznym dla niego materiałem audiowizualnym, który charakteryzuje się wysokim oddawaniem rzeczywistości, przedstawiającym dany temat z pozycji jego bezpośredniego bohatera, jednocześnie realizujących wizję autora całej koncepcji produkcyjnej, w krótkiej i przystępnej dla wymagającego odbiorcy. Jego dzieła opisują wydarzenia w formie filmowej, tworzonej w ściśle określonym procesie zawierającym szereg elementów twórczych, które ostatecznie kreują dzieło w sposób dla Piotra Krężela charakterystyczny. Przesłanka piąta - Poprawność artystyczna właściwa uprawianej dziedzinie sztuki Sztuka filmowa wyraża się we właściwej formie technicznej i zapleczu technicznym, jak też umiejętnościach technicznych twórcy, które sprawiają, że dzieła jego mogą być powszechnie odtworzone i technicznie dostępne dla odbiorców - nie wymagają szczególnych warunków technicznych niż powszechnie dostępne dla ich odtworzenia. Poprawność twórcza i artystyczna wyraża się w ich spójności, zrozumieniu ich przez odbiorców, wyrażeniu zamierzonych przez autora treści ale przede wszystkim w wartości estetyczno-artystycznej, wyrażanej ekspresji dzieł filmowych twórcy - ta bowiem wartość decyduje o dużym zainteresowaniu dziełami i rosnącej z roku na rok popularności twórcy i jest charakterystyczna wyłącznie dla niego, na co dowodem jest coraz większa popularność twórcy zarówno wśród odbiorców jak i potencjalnych kontrahentów. Przesłanka szósta - Dzieło artystyczne wywołuje określony efekt w percepcji odbiorców. Dzieła Piotra Krężela mają kilka zamierzeń względem odbiorcy. Zamierzenia te to gównie m.in.: informować, podobać się, zaintrygować/zwrócić uwagę. Dzieła autora spełniają wszystkie zamierzenia twórcy. Podobają się na co dowodem jest wciąż rosnąca popularność i ilość stałych odbiorców na rynku objętym jego działalnością. Informują na co dowodem są interakcje odbiorców i często wzrost zainteresowania tematyką danego dzieła w działaniach realnych inicjowanych po ukazaniu się materiału twórcy. Zaintrygować/zwrócić uwagę - dzieła spełniają te zamierzenia na co dowodem jest ilość interakcji, które są przyznają dziełom odbiorcy na właściwych do tego kanałach dystrybucji lub sama oglądalność dzieł wskazująca na ich wysoką dla odbiorców wartość. Te praktyczne odniesienia do dzieł Pana Piotra Krężela stanowią dla Zamawiającego dużą wartość gdyż stanowią dowody na wymierną wysoką wartość jego dzieł oraz to, że jego dzieła stanowią wartość dla odbiorców co gwarantuje dotarcie do szerokiego grona grupy docelowej. Preferencje Zamawiającego to wysoka jakość twórcza dzieła gwarantująca dotarcie do wybranej grupy odbiorców. Przesłanka siódma - Pojęcie wartości artystycznej w odniesieniu do dzieła. Pojęcie wartości artystycznej - chociaż ostatecznie dla odbiorcy jest istotne w rozumieniu dostępnej i atrakcyjnej dla niego estetyki dzieła, to dla samego dzieła skupia się na ww. "artyzmie", czyli procesie powstawania, gdzie z punktu widzenia procesu istotna jest "sprawność" twórcy. Dzieła Piotra Krężela spełniają tę przesłankę gdyż: jak wykazano posiada ona sprawność twórczą i techniczną do tworzenia wskazanych dzieł. Jego dzieła są tworzone w ramach procesu twórczego opartego o jego sprawność twórczą i techniczną oraz posiadają wymaganą przez masowego odbiorcę estetykę, która wyraża się w jego popularności na rynku objętym jego działalnością. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż materiały filmowe, które podlegają zamówieniu w swoim założeniu miały być tożsame w formie, jak materiały filmowe tworzone przez Piotra Krężela. Jego tematyka prac, forma filmowa, estetyka prac, dynamika, sposób ukazywania rzeczywistości, opracowanie graficzne czy sposób udźwiękowienia całkowicie odzwierciedla potrzeby Zamawiającego. Dodatkowo Piotr Krężel posiada wszelkie warunki i umiejętności do przeprowadzenia procesu wytworzenia dzieł zarówno w zakresie twórczym jak i technicznym. Mając na uwadze powyższe zasadne jest skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki na usługę wykonania autorskich materiałów filmowych, z uwzględnieniem szczególnej formy artyzmu reprezentowanej przez twórcę. Przed właściwym wszczęciem procedury negocjacyjnej proponuje się także zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy. Ogłoszenie to ma charakter fakultatywny i jego umieszczenie jest pozostawione uznaniu zamawiającego. Publikując ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy, zamawiający może uniknąć zawarcia umowy, która będzie podlegać unieważnieniu i skrócić czas, w jakim potencjalni wykonawcy są uprawnieni do kwestionowania dokonanego przez zamawiającego wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ponadto ogłoszenie to daje potencjalnym wykonawcom możliwość uzyskania wiedzy o zamówieniu niepoprzedzonym publikacją ogłoszenia o zamówieniu. Daje im również możliwość ewentualnego zakwestionowania wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy nie zachodzą przesłanki do jego zastosowania.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

24fps Piotr Krężel, , ul. Władysława Jagiełły 12/6A, 70-260, Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.