eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gozdnica › Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Gozdnica do 1 stycznia 2020r. do 31 sierpnia 2020r.

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2019-11-29

Ogłoszenie nr 540259629-N-2019 z dnia 29-11-2019 r.

Gozdnica:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 627325-N-2019
Data: 25/11/2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Miejski w Gozdnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 52511600000000, ul. Ceramików 2, 68-130 Gozdnica, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 683 601 076, e-mail zamowienia@gozdnica.pl, faks 683 601 076.
Adres strony internetowej (url): www.bip.gozdnica.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zagospodarowaniu, poniżej wskazanych rodzajów, odpadów komunalnych dostarczonych przez podmiot lub podmioty odbierający/odbierające przedmiotowo określone odpady z: o nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Gozdnica o punktu / punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych funkcjonujących na terenie gminy Gozdnica w określonej poniżej ilości maksymalnej, w okresie od 01.01.2020r.do 31.08.2020r. 2.2. Kody CPV określające przedmiot zamówienia 2.2.1.Kod określający główny przedmiot zamówienia: 90.50.00.00-2-usługi związane z odpadami. 2.2.2. Kody uzupełniające: 90.51.00.00-5-usuwanie i obróbka odpadów 90.51.40.00-3-usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00-2-usługi gospodarki odpadami 2.3.Zagospodarowanie odpadów polega na przetworzeniu odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. z zm.). 2.4. Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923). 2.4.Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych: o niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 20 03 01, o odpady biodegradowalne, tj. odpady sklasyfikowane pod kodami 20 02 01, 20 01 08, o metale i tworzywa sztucznej - tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, metale w tym odpady opakowaniowe z metali, opakowania wielomateriałowe, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 15 01 06, o papier i tektura, w tym odpady opakowanie z papieru i tektury, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 15 01 01, o szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 15 01 07, o odpady wielkogabarytowe, w tym meble i materace, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 20 03 07, o odpady budowlane i rozbiórkowe, tj. odpady sklasyfikowane pod kodami 17 01, 17 02, 17 04 oraz 17 03 80, 17 06 04, 17 09 04, o zużyte opony o średnicy do 120 cm., tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 16 01 03, 2.5. Maksymalna ilość odpadów komunalnych do zagospodarowania w okres od 01.01.2020r. do 31.08.2020r. wynosi : o 694,00 Mg - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, o 26,50 Mg - odpady biodegradowalne o 13,70 Mg - metale i tworzywa sztuczne o 43,10Mg - szkło o 63,50 Mg - odpady wielkogabarytowe o 107,30 Mg - odpady budowlane i rozbiórkowe o 9,00 Mg - zużyte opony o średnicy do 120 cm. o 23,4 Mg - papier i tektura 2.6. Odpady komunalne w celu ich zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych na terenie gminy Gozdnica i odebranych przez podmiot świadczący usługę odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Gozdnica , do instalacji wskazanej przez Wykonawcę w ofercie. 2.7. Odpady podlegające obowiązkowi zagospodarowania w instalacji komunalnej mogą zostać zagospodarowane wyłącznie w instalacji komunalnej. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne muszą zostać zagospodarowanie w instalacji komunalnej prowadzonej przez Wykonawcę, wskazanej w ofercie, zza wyjątkiem sytuacji dla, których w sposób wyraźny przewidziano wyłączenie tego obowiązku. 2.8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił realizację zamówienia w zakresie zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych przy użyciu instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, wskazanej na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt. 1 ustawy o odpadach zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, zwanej dalej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. Do czasu utworzenia listy, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt.1 ustawy o odpadach, zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. zastosowanie mają postanowienia art. 17 ust. 1 i 2 ww. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. 2.9.. Dla zapewnienie odpowiedniej jakości, w tym środowiskowej, świadczonych usług Zamawiający wymaga by zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów biodegradowalnych następowało zgodnie z wymaganiami: 2.9.1. systemu zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE, 2.9.2 systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE. W tym celu Zamawiający wymaga by Wykonawca posiadał wdrożony system zarządzania środowiskowego w oparciu o normę PN-EN ISO 14001 lub równoważną oraz system zarządzania jakością w oparciu o normę PN-EN ISO 9001 lub równoważną, przynajmniej w zakresie prowadzenia działalności dotyczącej zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz biodegradowalnych odpadów komunalnych. 2.10.. Jeżeli instalacja komunalna prowadzona przez Wykonawcę i wskazana w ofercie nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej instalacji komunalnej, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji komunalnej, zza wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji komunalnej wskazanej w ofercie, do innej instalacji komunalnej. 2.11. Jeżeli inna instalacja, niż instalacja komunalna wskazana przez Wykonawcę w ofercie, nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej (alternatywnej) instalacji, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji zza wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji wskazanej w ofercie, do innej (alternatywnej) instalacji. 2.12. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał odpady objęte niniejszym zamówieniem do wskazanej przez Wykonawcę instalacji w celu ich zagospodarowania, jak również Zamawiającego, o każdej sytuacji uniemożliwiającej przekazanie odpadów do instalacji wskazanej w ofercie, przy jednoczesnym wskazaniu instalacji w której Wykonawca zapewnił przyjęcie odpadów. Powiadomienie nie może nastąpić później niż w ciągu 24 godzin od powzięcia informacji o zaistnieniu stanu niemożliwości przekazania odpadów do wskazanej w ofercie instalacji. 2.13. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany instalacji do zagospodarowania odpadów wskazanej przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli zmiana taka będzie konieczna ze względu na obiektywnie zaistniałe okoliczności, np. awaria instalacji pod warunkiem akceptacji nowej instalacji przez Zamawiającego i na warunkach z nim uzgodnionych. Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego, w tym również wynikających z konieczności transportu odpadów do innej instalacji niż wskazana w ofercie, chyba że Wykonawca pokryje te koszty. 2.14. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo potwierdzić przyjęcie odpadów kwitem wagowym z legalizowanej wagi znajdującej się na terenie instalacji zagospodarowania odpadów. Kwit wagowy powinien zawierać między innymi datę, godzinę wjazdu i wyjazdu pojazdu, nr rejestracyjny pojazdu, rodzaj dostarczonych odpadów, nazwę podmiotu dostarczającego odpady, wagę brutto, wagę tarę, wagę netto, nr kwitu wagowego. 2.15. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię kart przekazania odpadu, niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni. 2.16. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem dotyczących legalizacji wagi, niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni. 2.17. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00-21:00 oraz w soboty w godzinach 6:00-13:00 (zza wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). 2.18. Zgodnie z art. 29 ust. 3a P.z.p. zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich pracowników, realizujących niniejsze zamówienie. 2.19. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na warunkach określonych umową, której wzór stanowi Część II SIWZ - Wzór umowy.
W ogłoszeniu powinno być: 2. Przedmiot zamówienia. "Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Gozdnica od 1 stycznia 2020r. do 31 sierpnia 2020r." 2.1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zagospodarowaniu, poniżej wskazanych rodzajów, odpadów komunalnych dostarczonych przez podmiot lub podmioty odbierający/odbierające przedmiotowo określone odpady z: o nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Gozdnica o punktu / punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych funkcjonujących na terenie gminy Gozdnica w określonej poniżej ilości maksymalnej, w okresie od 01.01.2020r.do 31.08.2020r. 2.2. Kody CPV określające przedmiot zamówienia 2.2.1.Kod określający główny przedmiot zamówienia: 90.50.00.00-2-usługi związane z odpadami. 2.2.2. Kody uzupełniające: 90.51.00.00-5-usuwanie i obróbka odpadów 90.51.40.00-3-usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00-2-usługi gospodarki odpadami 2.3.Zagospodarowanie odpadów polega na przetworzeniu odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, z późn. z zm.). 2.4. Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923). 2.4.Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych: o niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 20 03 01, o odpady biodegradowalne, tj. odpady sklasyfikowane pod kodami 20 02 01, 20 01 08, o metale i tworzywa sztucznej - tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, metale w tym odpady opakowaniowe z metali, opakowania wielomateriałowe, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 15 01 02, o odpady wielkogabarytowe, w tym meble i materace, tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 20 03 07, o odpady budowlane i rozbiórkowe, tj. odpady sklasyfikowane pod kodami 17 09 04, o zużyte opony o średnicy do 120 cm., tj. odpady sklasyfikowane pod kodem 16 01 03, 2.5. Maksymalna ilość odpadów komunalnych do zagospodarowania w okres od 01.01.2020r. do 31.08.2020r. wynosi : o 694,00 Mg - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne sklasyfikowane pod kodem 20 03 01 o 26,50 Mg - odpady biodegradowalne sklasyfikowane pod kodem 20 02 01 o 13,70 Mg - metale i tworzywa sztuczne sklasyfikowane pod kodem 15 01 02 o 63,50 Mg - odpady wielkogabarytowe sklasyfikowane pod kodem 20 03 07 o 107,30 Mg - odpady budowlane i rozbiórkowe sklasyfikowane pod kodem 17 09 04 o 9,00 Mg - zużyte opony o średnicy do 120 cm. sklasyfikowane pod kodem 16 01 03 2.6. Odpady komunalne w celu ich zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych na terenie gminy Gozdnica i odebranych przez podmiot świadczący usługę odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Gozdnica, do instalacji wskazanej przez Wykonawcę w ofercie. 2.7. Odpady podlegające obowiązkowi zagospodarowania w instalacji komunalnej mogą zostać zagospodarowane wyłącznie w instalacji komunalnej. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne muszą zostać zagospodarowanie w instalacji komunalnej prowadzonej przez Wykonawcę, wskazanej w ofercie, zza wyjątkiem sytuacji dla, których w sposób wyraźny przewidziano wyłączenie tego obowiązku. 2.8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił realizację zamówienia w zakresie zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych przy użyciu instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, wskazanej na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt. 1 ustawy o odpadach zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, zwanej dalej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. Do czasu utworzenia listy, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt.1 ustawy o odpadach, zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. zastosowanie mają postanowienia art. 17 ust. 1 i 2 ww. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. 2.9. Dla zapewnienie odpowiedniej jakości, w tym środowiskowej, świadczonych usług Zamawiający wymaga by zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów biodegradowalnych następowało zgodnie z wymaganiami: 2.9.1. systemu zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE, 2.9.2 systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE. W tym celu Zamawiający wymaga by Wykonawca posiadał wdrożony system zarządzania środowiskowego w oparciu o normę PN-EN ISO 14001 lub równoważną oraz system zarządzania jakością w oparciu o normę PN-EN ISO 9001 lub równoważną, przynajmniej w zakresie prowadzenia działalności dotyczącej zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz biodegradowalnych odpadów komunalnych. 2.10.. Jeżeli instalacja komunalna prowadzona przez Wykonawcę i wskazana w ofercie nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej instalacji komunalnej, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji komunalnej, zza wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji komunalnej wskazanej w ofercie, do innej instalacji komunalnej. 2.11. Jeżeli inna instalacja, niż instalacja komunalna wskazana przez Wykonawcę w ofercie, nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej (alternatywnej) instalacji, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji zza wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji wskazanej w ofercie, do innej (alternatywnej) instalacji. 2.12. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał odpady objęte niniejszym zamówieniem do wskazanej przez Wykonawcę instalacji w celu ich zagospodarowania, jak również Zamawiającego, o każdej sytuacji uniemożliwiającej przekazanie odpadów do instalacji wskazanej w ofercie, przy jednoczesnym wskazaniu instalacji w której Wykonawca zapewnił przyjęcie odpadów. Powiadomienie nie może nastąpić później niż w ciągu 24 godzin od powzięcia informacji o zaistnieniu stanu niemożliwości przekazania odpadów do wskazanej w ofercie instalacji. 2.13. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany instalacji do zagospodarowania odpadów wskazanej przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli zmiana taka będzie konieczna ze względu na obiektywnie zaistniałe okoliczności, np. awaria instalacji pod warunkiem akceptacji nowej instalacji przez Zamawiającego i na warunkach z nim uzgodnionych. Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego, w tym również wynikających z konieczności transportu odpadów do innej instalacji niż wskazana w ofercie, chyba że Wykonawca pokryje te koszty. 2.14. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo potwierdzić przyjęcie odpadów kwitem wagowym z legalizowanej wagi znajdującej się na terenie instalacji zagospodarowania odpadów. Kwit wagowy powinien zawierać między innymi datę, godzinę wjazdu i wyjazdu pojazdu, nr rejestracyjny pojazdu, rodzaj dostarczonych odpadów, nazwę podmiotu dostarczającego odpady, wagę brutto, wagę tarę, wagę netto, nr kwitu wagowego. 2.15. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię kart przekazania odpadu, niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni. 2.16. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem dotyczących legalizacji wagi, niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni. 2.17. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00-21:00 (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). 2.18. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich pracowników, realizujących niniejsze zamówienie. 2.19. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na warunkach określonych umową, której wzór stanowi Rozdział II SIWZ - Wzór umowy.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 5.1
W ogłoszeniu jest: ETAP II 1) Ostatecznie potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie dokumentów to potwierdzających metodą spełnia - nie spełnia. Ocenie na tym etapie polegać będzie wyłącznie Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą spośród ofert, które nie zostaną odrzucone po analizie oświadczeń, o których mowa w pkt 7.2. lit. a i lit b. 2) Zgodnie z art. 26 ust. 2 lit. 2f ustawy Pzp Zamawiający w celu zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, może na każdym etapie postepowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3) Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym jednak niż 5 dni aktualnych na dzień składania ofert dokumentów, o których mowa w pkt 7 SIWZ z wyjątkiem oświadczeń wymienionych w art. 25a ustawy. 7.3. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty - wyłącznie przez Wykonawców deklarujących spełnianie kryterium oceny ofert przewidziane w art. 84.2.1. SIWZ, dokumentów potwierdzających, w sposób niebudzący wątpliwości, kwalifikacje i doświadczenie osoby, która została w ofercie wskazana jako osoba, która będzie przeprowadzać akcje edukacyjne (np. referencji). 7.4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać: 7.4.1. informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 P.z.p., wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 7.4.2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 7.4.3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 7.4.4. oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 7.4.5. oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 7.4.6. oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1445 ze zmianami). 7.5. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać: 7.5.1. dokument potwierdzający posiadane zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi będącymi przedmiotem zamówienia, 7.5.2. dokument potwierdzający dokonanie wpisu do rejestru podmiotów prowadzących produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w wart. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm), o ile obowiązek taki wynika z przepisów wskazanej ustawy lub przepisów odrębnych, 7.5.3. dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie niższej niż 500 000,00zł (słownie: pięćset tys. złotych), Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dot. sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 7.5.4. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 7.6. W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać: 7.6.1. zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem, potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę wymogów systemu zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001 lub inne dokument potwierdzający równoważne środki zarządzania środowiskowego, w zakresie wskazanym w pkt 17 SIWZ, 7.6.2. zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem, potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę wymogów systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub inne dokument potwierdzający równoważne środki zarządzania jakością, w zakresie wskazanym w pkt 17 SIWZ 7.6.3. decyzja właściwego organu na wprowadzanie do obrotu środka poprawiającego właściwości gleby - o ile Wykonawca zadeklarował dostawę na rzecz Zamawiającego środka poprawiającego właściwości gleby powstałego w ramach procesu kompostowania odpadów biodegradowalnych pochodzących zagospodarowywanych w ramach niniejszego zamówienia. 7.7. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 7.4-7.6 SIWZ z uwzględnieniem pkt. 7.8 SIWZ. 7.8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 7.8.1. w pkt 7.4.1. SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 P.z.p., wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.8.2. w pkt 7.4.2. - 7.4.3. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7.9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 38.1 - 38.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt. 38.1. - 38.2. SIWZ stosuje się odpowiednio. 7.10. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w 7.4.1. SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt. 38.1. SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 P.z.p. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w pkt. 7.8.1. SIWZ stosuje się odpowiednio. 41. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcja i spółki cywilne) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 42. Oryginał pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza powinien/powinna być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie postępowania, którego dotyczy i zakresu umocowania pełnomocnika. 43. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja), żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie okoliczności wskazanych w pkt 6.2,. SIWZ. 44. Oświadczenia lub formularze sporządzone zgodnie z załączonymi do SIWZ wzorami, w tym oświadczenia, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 45. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonują wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 46. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
W ogłoszeniu powinno być: ETAP II 1) Ostatecznie potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie dokumentów to potwierdzających metodą spełnia - nie spełnia. Ocenie na tym etapie polegać będzie wyłącznie Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą spośród ofert, które nie zostaną odrzucone po analizie oświadczeń, o których mowa w pkt 7.2. lit. a i lit b. 2) Zgodnie z art. 26 ust. 2 lit. 2f ustawy Pzp Zamawiający w celu zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, może na każdym etapie postepowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3) Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym jednak niż 5 dni aktualnych na dzień składania ofert dokumentów, o których mowa w pkt 7 SIWZ z wyjątkiem oświadczeń wymienionych w art. 25a ustawy. 7.3. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty - wyłącznie przez Wykonawców deklarujących spełnianie kryterium oceny ofert przewidziane w art. 12.9 SIWZ, dokumentów potwierdzających, w sposób niebudzący wątpliwości, kwalifikacje i doświadczenie osoby, która została w ofercie wskazana jako osoba, która będzie przeprowadzać akcje edukacyjne (np. referencji). 7.4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać: 7.4.1. informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 7.4.2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 7.4.3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 7.4.4. oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 7.4.5. oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 7.4.6. oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170, z późn. zm.). 7.5. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać: 7.5.1. dokument potwierdzający posiadane zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi będącymi przedmiotem zamówienia, 7.5.2. dokument potwierdzający dokonanie wpisu do rejestru podmiotów prowadzących produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w wart. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, z późn. zm), o ile obowiązek taki wynika z przepisów wskazanej ustawy lub przepisów odrębnych, 7.5.3. dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie niższej niż 500 000,00zł (słownie: pięćset tys. złotych), Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dot. sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 7.5.4. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 7.6. W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać: 7.6.1. zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem, potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę wymogów systemu zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001 lub inne dokument potwierdzający równoważne środki zarządzania środowiskowego, w zakresie wskazanym w pkt 17 SIWZ, 7.6.2. zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem, potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę wymogów systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub inne dokument potwierdzający równoważne środki zarządzania jakością, w zakresie wskazanym w pkt 17 SIWZ 7.6.3. decyzja właściwego organu na wprowadzanie do obrotu środka poprawiającego właściwości gleby - o ile Wykonawca zadeklarował dostawę na rzecz Zamawiającego środka poprawiającego właściwości gleby powstałego w ramach procesu kompostowania odpadów biodegradowalnych pochodzących zagospodarowywanych w ramach niniejszego zamówienia. 7.7. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 7.4-7.6 SIWZ z uwzględnieniem pkt. 7.8 SIWZ. 7.8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 7.8.1. w pkt 7.4.1. SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.8.2. w pkt 7.4.2. - 7.4.3. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7.9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.8.1 - 7.8.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt. 38 SIWZ stosuje się odpowiednio. 7.10. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w 7.4.1. SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt. 7.8.1. SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w pkt. 7.8.1. SIWZ stosuje się odpowiednio. 7.11. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcja i spółki cywilne) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.12. Oryginał pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza powinien/powinna być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie postępowania, którego dotyczy i zakresu umocowania pełnomocnika. 7.13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja), żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie okoliczności wskazanych w pkt 6.2,. SIWZ. 7.14. Oświadczenia lub formularze sporządzone zgodnie z załączonymi do SIWZ wzorami, w tym oświadczenia, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 7.15. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonują wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 7.16. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6,2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2019-12-03, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2019-12-04, godzina: 10:00,

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.